Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да накарам УАЗ HUNTER да се справи с дълбокия сняг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да накарам УАЗ HUNTER да се справи с дълбокия сняг

    МЛЯ ПОМОГНЕТЕ!!! Как да накарам УАЗ HUNTER да се справи с дълбокия сняг? Приемам всякакви идеи и предложения!!!
    Изобщо немам представа за к'во става въпрос...

  • #2
    Като всеки друг джим, и зависи от снега Но никога няма да имаш резултата на простите граждански мостове, щото диференциала на спайсерите е "плосък" и от някъде нататък започва да работи като булдозер, а старият го реже и разбутва.

    Коментар


    • #3
      Стефане! Да знаеш от каде мога да си купя блокажи за HUNTER-a
      Щото без тях на сняк hunter-a е като Магаре на лед!!!
      Изобщо немам представа за к'во става въпрос...

      Коментар


      • #4
        От Уляновск, от Москва, от много места. Около 400 долара едната в магазина. Само че с тях просто ще се закопаваш по-бързо. За пръв път чувам блокировките да са лекарство против дълбок сняг. А в планината с блокировка отпред просто ще се убиеш, сработилата блокировка те лишава от волана напълно.

        Коментар


        • #5
          Значи е по-добре да търся друго решение,сигорно ще е пък и по евтино! 400 долара за една пробна разхока из снега не ми звучи добре.
          Изобщо немам представа за к'во става въпрос...

          Коментар


          • #6
            А! Е сега вече можем да почнем разговора!)
            Ескимосите имали 40 думи за сняг. Преди да имам отношение към джиповете някак си разбирах това, а после го почувствах))) По наште земи май няма толкове видове сняг, обаче поне няколко има. На всеки вид се кара различно, и рядко ще ти липсват блокировките. Като цяло те увеличават проходимостта под 10%.
            Въпрос на опит и гуми. Най-общите правила:
            Винаги тръгваш на възможно най-високата предавка на която все пак тръгва.
            Не предприемаш резки действия с никой от органите за управление.
            Щом забуксуваш - замираш, дългото буксуване на едно място винаги значи много копане съвсем след малко.
            Никога не буксувай до разни ями, пропасти и скатове, след малко непременно ще бъдеш там долу...
            Веригите решават проблема в 95% от случаите, дори и да направиш груби грешки в техниката на каране. Ако имаш само един чифт го слагаш на предните колела.
            Всякакви сандтракове, креватни пружини, дъски, чували пясък и лопати решават и останалите 5%.
            А блокировките са за всякакви спортисти и прочее специални случаи на гонене на време, и искат своя техника на каране. Иначе полуоските стават консуматив, и това е най-малката беля която могат да докарат...

            Коментар


            • #7
              Сняг и Хънтър

              След казаното от Стефан няма кокво да добавя единствено не смятам че диференциала пречи чак толкова стигнеш ли до това да ровиш с него значи следващия момент най вероятно си на легнал на пода не е като калта. Ако инаш избор карай рано сутрин сега снега е тежък уплътнил се е и по-високото ще те държи.

              Коментар


              • #8
                А, това с булдозерните свойства на дифа на спайсера е дълга история. За съжаление тоя ефект го има и в калта, и в снега. Като натрупа пред себе си, и спираш и където няма да видиш че има нещо под гражданските мостове. За късмет обаче, окачването на което слагат тия спайсери не позволява току-така да се стигне до тая беля. Това всъщност е Дана 30. Кой ли на кво ли не слага тая конструкция. Ама нали обикновено висят на пружини, артикулацията е по-добра, и като цяло все пак си вървят
                Прочее, Москвичка-та мина цяла Ладога на тях, ама това момиче може да натрие носа на наистина корави мъже, пък и наистина е тренирала) И при всяко положение е по-интимна с железариите от повечето пишман разбирачи тип автомонтьори) Не знам от къде се е научила, май никой не знае, а мъжа И си трае)))

                Коментар


                • #9
                  Но никога няма да имаш резултата на простите граждански мостове, щото диференциала на спайсерите е "плосък" и от някъде нататък започва да работи като булдозер, а старият го реже и разбутва.
                  Да това е факт. Има разлика в проходимостта между старите и новите мостове, която е обусловена от формата на диференциала. Но пък и двата вида мостове в това отношение са много далече от редукторните, с които просто няма сравнение като говорим за дълбок сняг и кал...
                  Донякъде се поправя проблема, ако се кара с правилните гуми, които да направят и по добър просвет. Тук възниква проблема с малкото предавателно отношение на мостовете тип "спайсер" (4.11) но пък всеки момент завода ще започне да продава корона и пиньон с предавателно отношение 4.65, което много ще промени възможностите за гуми с по-голям размер...

                  Веригите решават проблема в 95% от случаите, дори и да направиш груби грешки в техниката на каране. Ако имаш само един чифт го слагаш на предните колела.
                  Да, веригите са мощно средство, с най-голям ефект. Но имайте в предвид че ако се закопаете някъде с вериги после ще е весело Не препоръчвам слагане на вериги само на единия мост защото така трансмисията се претоварва и освен това не се използват пълните възможности на машината. Решили сте да слагате вериги - направете си труда и за двата моста...

                  А блокировките са за всякакви спортисти и прочее специални случаи на гонене на време, и искат своя техника на каране. Иначе полуоските стават консуматив, и това е най-малката беля която могат да докарат...
                  Не, блокировките не са само за спортисти, всеки може да се ползва от техния ефект, но Стефан е прав, че веригите са по-ефективни... Е, ако говорим за блокировки + вериги тогава е много интересно. Мнението, че блокировките затрудняват управлението и се кара трудно с тях битува поради следните причини:

                  Много хора в Русия си монтират на УАЗ-а блокировки от БТР, които механично са еднакви, но като параметри въобще не отговарят, поради което полуоските често се чупят, управлението на машината става много трудно и т.н. И естествено тръгват разни легенди за това колко са страшни блокировките. Аз също съм срещал десетки мнения по въпроса, в които се твърди, че с блокировките има проблеми. Всичко това се дължи на факта, че болшинството хора вместо да се обърнат към конструкторите в УАЗ си измислят разни решения, които в последствие обясняват колко са зле.

                  А сега по въпроса информация от първа ръка: УАЗ-а на Брат ми е с блокировки и в двата моста които са избрани съгласно препоръките на отдела на главния конструктор на УАЗ. Тези блокировки са одобрени за използване в машината, техния ресурс както и този на останалите възли и агрегати не се намалява под никаква форма! Управлението на автомобила на практика не се влияе от тяхното наличие освен при специфични моменти съчетани със спортно каране. При нормално управление ви уверявам, че никой от вас няма да може да разпознае дали машината е с блокировки или не освен по подобрената проходимост. Блокировките не са панацея, но има много моменти, в които помагат солидно. Давам и пример: на силен страничен наклон и опит за завиване перпендикулярно по посока на наклона всеки автомобили без блокировки задължително спира и няма начин да изпълни това упражнение. С блокировките завоя по наклона е безпроблемен.


                  От Уляновск, от Москва, от много места. Около 400 долара едната в магазина.
                  Това са цени в Москва – за да дойдат тук блокировките ще станат доста по-скъпи...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    Да, уви. Па и като не са ТИР цигари, никой митничар няма да си затвори очите(((
                    На слаби покрития, като се включи блокировката, накъдето си вървял, натам и продължаваш, все едно накъде въртиш. Сцеплението между гумите и кашата всякак е по-малко от това в дифа, и той е все едно 100%. Не давай такива успокоителни съвети, човека очевидно няма представа за какво става дума. Като напредне - тогава ако ще на своя глава да сложи и на резервното колело. Ако ще да го блокира със стрелката на станцията на радиото, след като вече е свикнал и с колата си, и с всички номера които може да направи един джип вече не е опасно Само че дотогава сигурно няма и да ги иска))

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Стефан
                      Да, уви. Па и като не са ТИР цигари, никой митничар няма да си затвори очите(((
                      На слаби покрития, като се включи блокировката, накъдето си вървял, натам и продължаваш, все едно накъде въртиш. Сцеплението между гумите и кашата всякак е по-малко от това в дифа, и той е все едно 100%. Не давай такива успокоителни съвети, човека очевидно няма представа за какво става дума. Като напредне - тогава ако ще на своя глава да сложи и на резервното колело. Ако ще да го блокира със стрелката на станцията на радиото, след като вече е свикнал и с колата си, и с всички номера които може да направи един джип вече не е опасно Само че дотогава сигурно няма и да ги иска))
                      Не съм Теоретично супер подготвен но имам все някаква идея как работят винтовите блокировки (бегла), Не ми се виждат опасни ама никак. Пък и съм карал Оранжевата Уазка (с кулачкови блокировки - на теория по-лошите) и си е напълно управляема а за проходимост - какво да кажа освен че колкото пъти сме ходили някъде да попробваме Оранжевата (Дълга База, без редукторни мостове - не най-доброто за Специялни места, правена за експедиций) отива доста пред другите Добра комбинация от Гуми, Блокажи и двигател
                      Та аз си чакам блокажите и ако Успее някой да ги внесе и аз Имам толкова много пари в този конкретен момент - ще си купя и ще си сложа и на двата моста

                      Коментар


                      • #12
                        На слаби покрития, като се включи блокировката, накъдето си вървял, натам и продължаваш, все едно накъде въртиш. Сцеплението между гумите и кашата всякак е по-малко от това в дифа, и той е все едно 100%.
                        Не е точно така, това положение е валидно само и единствено ако блокировката е 100% (т.е. неправилната от БТР). Тези блокировки за които говориме са 40-60% и посочения ефект липсва или е пренебрежимо малък. Повече за блокировките и техния принцип на действие:

                        http://www.offroad-bulgaria.com/view...F0%EE%E2%EA%E0
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          А по отношение на блокировките и необходимостта от тях може да се каже че според мен те са едно от последните неща които трябва да се добавят, след правилните гуми, веригите, Hi-Lift-а, лебедката и т.н. Но пък сериозните карачи няма как да минат без тях. Все пак нека не забравяме че без блокировки всяка машина си е 4х2 и едва с тях става 4х4.
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #14
                            хи

                            слагаи правилни гуми,здрави вириги,и някоя по яка лопатка.колкото пати сам пробвал с блокажите винаги сам имал главодолия копая като луд
                            "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                            Коментар


                            • #15
                              като легне по корем /нали говориме за дълбок сняг/ не помагат блокажите...

                              по-горе беше споменал, че на лед много се пързалял... също не помага блокаж - имал съм случай да се въртят 3 колела, а аз си слизам и го обикалям да вида "как е положението" леда има почти нулево сцепление, защото от триенето на гумата се топи съвсем тънък слой, който действа като смазка...

                              мисли сега как да накараш Хънтъра да върви в дълбока кал... снега е на изчезване
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X