Здравейте,колеги!
Ще ми бъде приятно да Ви споделя и покажа как с помощта на ръчна лебедка и полиспаст успяхме да извадим една закъсала Уазка.
Но първо малко предистория : Мина повече от половин година,откакто попитах в отделна тема дали има ефект от ръчна лебедка и полиспаст,получих различни мнения,направих си съответните изводи.Измайсторихме си 2 полиспаста,които винаги стоят в джипката при леките й разходки,но въпреки това,не ги бял използвал до преди няколко дена...Междувременно си закупих преди седмица ел.лебедка,но просто не ми остана време да я монтирам.Както и да е,обадиха се познати,че са закъсали с Уазка,уж сравнително леко в гората и ни помолиха (мен и баща ми) да им окажем съдействие за изваждането й..Можехме да разчитаме само на ръчна лебедка и ролки(вкл.хай-джак),тъй като все още не беше монтирана ел.лебедка (ех пуст късмет
) Тръгнахме сутринта в Неделя рано,тъй като по-късно следобяд трябваше да пътувам за София..Наближихме мястото,но на може би половин километър от Уазката видяхме,че коловозите са доста сериозни и преценихме,че пеша ще продължим ,като вземем лебедката,ролките,въжета,лопата, а ако се наложи щяхме да се върнем за джака,защото колкото и да е си тежи пущината ,а отделно и снега допълнително усложняваше достигането до мястото..Позабавих си малко и когато пристигнах вече, баща ми с хората там връзваха Уазката с въжета и подготвяха лебедката към едно дърво.

Уазката беше затънала в лепкава кал,шофьора е въртял доста гумите,което допълнително ги е окопало.За капак на всичко явно от прекаленото мъчене да се изкарат сами са повредили предното предаване и въртеше само задния мост (красота
)
Изпратихме едно от момчетата,които бяха там да взима джака от Нивата,защото на първо четене без него щеше да ни е много трудно.


Докато чакахме джака( а това се оказа голямо чакане) разринахме около гумите ,направихме под ъгъл "пътче",което да улесни предните колела и баща ми навърза лебедката през полиспаста към Уазката...






И се започна голямото дърпане..Уж такава мижава лебедка,пък се справи доста добре за учудване на всички ни (особено на мен). Явно наистина полиспаста си вършеше работа добре,защото след има -няма 20 мин Уаза видимо беше се преместил над 1 метър - достатъчно,че дори на задно да излезе.За съжаление нямам снимка,точно когато го изкарахме. А както почти винаги става - джака дойде вече,когато събирахме въжетата
Като обобщение - ръчната лебедка с полиспаст не е за подценяване,вярно с цената на много компромиси и мъки,но когато нямаш друг избор и това е удачен вариант...
P.S. Нямям търпение да се върна в Кърджали и да монтирам електрическата лебедка,за да не се налагат вече такива сериозни физически натоварвания
Ще ми бъде приятно да Ви споделя и покажа как с помощта на ръчна лебедка и полиспаст успяхме да извадим една закъсала Уазка.
Но първо малко предистория : Мина повече от половин година,откакто попитах в отделна тема дали има ефект от ръчна лебедка и полиспаст,получих различни мнения,направих си съответните изводи.Измайсторихме си 2 полиспаста,които винаги стоят в джипката при леките й разходки,но въпреки това,не ги бял използвал до преди няколко дена...Междувременно си закупих преди седмица ел.лебедка,но просто не ми остана време да я монтирам.Както и да е,обадиха се познати,че са закъсали с Уазка,уж сравнително леко в гората и ни помолиха (мен и баща ми) да им окажем съдействие за изваждането й..Можехме да разчитаме само на ръчна лебедка и ролки(вкл.хай-джак),тъй като все още не беше монтирана ел.лебедка (ех пуст късмет

Уазката беше затънала в лепкава кал,шофьора е въртял доста гумите,което допълнително ги е окопало.За капак на всичко явно от прекаленото мъчене да се изкарат сами са повредили предното предаване и въртеше само задния мост (красота

Изпратихме едно от момчетата,които бяха там да взима джака от Нивата,защото на първо четене без него щеше да ни е много трудно.
Докато чакахме джака( а това се оказа голямо чакане) разринахме около гумите ,направихме под ъгъл "пътче",което да улесни предните колела и баща ми навърза лебедката през полиспаста към Уазката...
И се започна голямото дърпане..Уж такава мижава лебедка,пък се справи доста добре за учудване на всички ни (особено на мен). Явно наистина полиспаста си вършеше работа добре,защото след има -няма 20 мин Уаза видимо беше се преместил над 1 метър - достатъчно,че дори на задно да излезе.За съжаление нямам снимка,точно когато го изкарахме. А както почти винаги става - джака дойде вече,когато събирахме въжетата

Като обобщение - ръчната лебедка с полиспаст не е за подценяване,вярно с цената на много компромиси и мъки,но когато нямаш друг избор и това е удачен вариант...
P.S. Нямям търпение да се върна в Кърджали и да монтирам електрическата лебедка,за да не се налагат вече такива сериозни физически натоварвания

Коментар