Колеги искам да попитам ако удължа испускателната система на УАЗ-а и я кача покрай задния стоп по калника до нивото на брезента,ще има ли промени в параметрите на работата на двигателя?Каде трябва да се намира гърнето,на старото място или по-близо до края на генерацията?Колко дебели трябва да са тръбите,със същото фи или по широки за да компенсират с по-големия си диаметър по-дългия път на изгорелите газове?С двигател ЗМЗ 24д съм,карам основно на газ,карборатор к126гм,подготвил съм за монташ карборатор от ГАЗ 53 К126Б.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Свий
X
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Ето ти тогава отговорите:
Използвай същия диаметър тръба или по-широк и мощността няма да се измени осезаемо, тази изпускателна уредба е ненастроена. Не е зле топлоизолация да направиш, да не стане злополука.
Карбураторът също не е ограничаващ фактор в УАЗа и май няма да промениш нищо, освен да направиш двигателя по-нервен и по-трудно контролируем.
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Да съгласен съм,че на бензин ще има резултат но аз карам предимно на газ,та дали ще има промяна на газ.Гледам,че двете клапи отварят едновременно и са с около 3мм по-голями от тези на карб. к126гм.По пътя на логиката след като са по големи клапите трябва повече въздух и повече гориво(газ) съответно и по голям вървеш,но това са само мои предположения в които не съм 100% сигурен.Моля колегата Р.Вардаров да сподели черната текезесарка на с.Рельово на газ ли е или на бензин?Случайни хора УАЗ не карат! Радослав Стоилов 0899496832
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
И на газ, и на бензин е еднакво. Тези 3мм в диаметъра дават някакъв малък, но реален принос. Обаче основното е, че заради по-големите и едновременно отварящи се клапи, всичката мощ идва в първите милиметри на педала, което дава впечатление за яката работа.
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Благодаря от сърце за бързите и точни отговори колеги.Всичките ми съмнения се разсеяха,ще монтирам карба.На УАЗ-а му трябват точно тия начални милиметри на педала понякога,защото докато отвори втората клапа и се развърти той е в стръмното и силата му пада изведнъш,поне така е с моя 24д,силата му е след 3000 оборота,падне ли под тях в някое стръмно бързо губи сили.Случайни хора УАЗ не карат! Радослав Стоилов 0899496832
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Колеги,знам,че най-лесния за някои начин е замяната на руския мотор със западен или друг по-мощен и пъргав мотор,но аз вярвам,че и руския агрегат може да се изцеди доста. По този въпрос се замислям ще има ли ефект ако на ЗМЗ-24д се сложи глава от 421 с висока компресия?Там клапаните са по-големи,а и тук съм срещал информация,че някои УМЗ-417 са с такива глави.А ако се замени и разпределителния вал на 24-та с такъв от 417 или 421,би ли подобрило това параметрите на двигателя ?Случайни хора УАЗ не карат! Радослав Стоилов 0899496832
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Не можеш ,да монтираш,на 24-д глава от 402 или 421 защото там водната помпа е на блока,а на 24-д е на главата.Ако искаш по-голям въртящ момент ти трябва по-голям маховик а на 24-няма как да се сложи.Повече от 5-10 кс на 24-ка няма как да изцедиш,став само с бутала трети ремонт,още малко съргане на главата и карб от газка.по лесния начин е с мотор 402 или 421 но последния е скъп и още доста малко се среща.
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
По въпроса с маховика, може да се сложи уазков съединител (по голям, по тежък, по як), на кила имат малка разлика.
Глава също може да сложиш, дупките отговарят да я направиш с твойта водна помпа и корпуса на термостата, но требва задължително да извадиш от твойта ламаринка (водоразпределителната тръба) от главата и да я набиеш в новата. Тези глави понякога дават проблеми, търси ЗМЗ с същите клапни 402, 410.
К-126г също много лесно се прави да отваря калапите паралелно, само се вади една шайба от лостовата система на клапите.
При мен изупскателната система е пък много къса, гърнето излиза под прага, и ми се струва /може и да не е от това/че неможе да извади много стабилни ниски.Случайни хора УАЗ не карат
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Колега Nik да разбирам ли,че като удължа генерацията,ще имам по-стабилни ниски.Имам и 21 мотор,кой от двата ще бъде по-добър за истискване? 24-вия е след основен ремонт на около 2000км. и не ми се сменя,че аз смених 3 мотора докато попадна на читав.Щатния 451 беше разбил леглото в блока на 3 цил. и му бяха счупени сегментите,мешаше вода с масло,взех 21АЕ в сравнение със стария летеше.Но ми попадна 24д без пари та го смених отново,изпуши масло,бяха счупени сегменти и ризите бяха много износени,ядосах се и взех,че му направих основен ремонт,но понякога съжалявам,че не направих 21-цата.Сега се двоумя кой двигател да бъде...Случайни хора УАЗ не карат! Радослав Стоилов 0899496832
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Здравей колега!!!
За нула време си поставил хиляда въпроса, пък темата тие за изпускателната система и нейната дължина,тука колегита са ти отговорили че изпускателната ти сиситема е ненастроена, за да стане настроена трябва да следваш правилото 4-2-1,което ще рече изпускателните колектори тръгват поотделно за всеки цилиндър,преминават във 2 и после продължават в една тръба.Говориш за двигател 24Д и си мисля че за някои от тях, щото не ги познавам из детайли, това правило е спазено и тъй като по едно си време и аз се интересувах, по нянкава формула изчислих че дължината на 2 или иначе казано от изпускателните колектори до преминаването в 1/ една тръба/ трябва да е 1350 мм при запазен сегашун диаметър на тръбата и цялата тази гимнастика довежда до реална печалба от около 5 конски сили.
Тук из форума беше изяснено че двигател 24 Д/динамик/ е за лека кола Волга и гори бензин 92 и е с повишена компресия,не казваш нищо за височината на главата,дали е намалена за да спечелиш още малко конски сили?Характерното за този двигател е достига максимален въртящ момент на по високи обороти щото е за лека кола,за джипа изисакванията са други- максимален въртящ момент на по ниски обороти, оттук идват и разликите във разпределителните валове-"низовой" на джиповете и "верховой" на леките коли.
За карбуратора колегите мисля че ти дават добър акъл-направи от двукамерен с последователно отваряне на клапите- еднокамерен с едно временно отваряне на клапите.основният дефект на автомобила е зад волана:confused:
Коментар
-
От: Удължаване на изпускателната система на УАЗ 469 Б
Пропуснал си също да споменеш дали изпускателната ти система е от старите със тънката тръба и едното гърне или е от новите със широката ,дебелата тръба и двете гърнета,ако ще се прави настроена изпускалента система тръбта трябва да е от новите.. и аз пропуснах да пожелая успех в начинанието,съжалявам че не мога да цитирам формулата за изчисляване на дължината на тръбитеосновният дефект на автомобила е зад волана:confused:
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар