Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ-ов разпределителен вал и промяна на параметрите му

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • УАЗ-ов разпределителен вал и промяна на параметрите му

    Приятели много Ви моля споделете опит или мнение по отношение на шлайфането на р.вал на уаз-ката. Да обясна по-конкретно какво ми е в главата:
    Изкам да променя леко газоразпределението, а не просто да го шл. Ако кажеме че имам идея какви манипулации по мотора следват след шлайфането, ме интересува дали има то смисал и някой дали го е правил /за изходни ъгли иначе ???..../. Шрик-ови няма
    Приемам всякакви мнения ама по-сериозни.

  • #2
    Само с шлайфане не може да се направи някаква по-сериозна корекция на разпределителния вал, необходимо е първо наваряване на определени места на вала и след това с шлайфането да се постигнат нови ъгли и параметри. Само че, това е нещо прекалено сложно, за да може да го направите. Нямам в предвид шлайфането, а промяна на профила, защото ви трябват много, много познания, специална апаратура и стенд за проверка. Теорията на газо-разпределението е сложна и изисква до детайли познаването на двигателя в подробности както и неговите параметри включително и тези, които не се публикуват никъде.
    Тъй като не сте първи, който се е сетил за възможността за промяна на газо-разпределението чрез разпределителния вал ще ви дам резюме на опита досега по въпроса.

    По принцип по-дългите фази на отваряне на клапани съчетани с по-малкото повдигане осигуряват равномерна работа на ниски обороти и добър въртящ момент на ниските обороти, който за съжаление върви с лоша работа на високи обороти и недобро пълнене на цилиндрите при високи режими около средни и високи... Високо повдигане на клапаните и по-резки гърбици осигуряват добро пълнене на високи обороти и съответно максимална мощност съчетана за съжаление с не добра работа на ниски обороти и изместване на кривата на въртящият момент към горната граница на оборотите.

    Затова и оригиналния разпределителен вал е максималният компромис между различните работни режими. Към момента има два независими производителя, които предлагат разпределителни валове за УАЗ с променени характеристики – цените им са по около 150$ на вал. Типовете са три – за максимален въртящ момент на ниски обороти, за максимална мощност и компромисен.

    Според много хора разпределителния вал на моторите за Газела е с по-дълги фази на отваряне на клапаните (низов) а този за моторите на Волгите обратно с къси и високи фази (за максимална мощност и обороти), но това е нещо, за което нямам потвърдена достоверна информация.

    Според мен ще е по-добре да се концентрирате върху по-добрата настройка например чрез инсталацията на специално (разрезно) зъбно колело, което позволява точна настройка на фазите на газо-разпределение. Имам в предвид зъбното колело задвижващо разпределителния вал.
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      зъбното колело също го имам в предвид но ще съм благодарен ако ме посъветвате как да го "сътвора" чисто практически за да си спестя няколкото неуспешни опита. Благодаря

      Коментар


      • #4
        Мисля че най-добрия начин е да се купи готово. Не са скъпи и си спестявате множество главоболия свързани с металознание и т.н.
        VPetrov.photography

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X