Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за Додж Джърни, Пежо 4007/Ситроен Ц-кросер/Митсубиши Аутлендър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за Додж Джърни, Пежо 4007/Ситроен Ц-кросер/Митсубиши Аутлендър

    Привет на всички.
    Напоследък се оглеждам за нов (стар) автомобил и понеже в последните 10-15 години любимите ми комбита се превърнаха в хечове се насочвам към СУВ категорията. Описаните в заглавието модели са тези, които на първо четене ми грабват окото. Причини: 4х4 не ми трябва, предлагат се с ръчни скорости и бензинови двигатели.
    Обяснявам - колата ще се кара предимно градско и магистрално, търся голям обем на багажника, бензин/газ, за да ми излезе сметката, и ръчка, защото обичам да ритам много педали :-). Тъй като бюджетът ми е ограничен гледам предимно коли до 2015г.
    Чисто визуално Додж-а ме грабва най-много (нищо че съм заклет фен на френските коли), но информацията като цяло е малко за модела, а темите във форума (които успях да открия) засягат дизеловите версии, а мен ме интересуват само бензинките и то специално 2.4 170к.с.. Братчето от Фиат не гледам, че те не са и чували за бензинов двигател.
    Френско-японските, с предимство за Ситроена заради визията, знам само че са с двигател на Митсубиши и хубавото е че той не е прословутото GDI.
    Екстри също не търся кой знае какви - ел. стъкла (всички възможни), ел.огледала (с подгрев), климатик/климатроник и по възможност хубава фабрична музика ми стигат. Ако има безключов достъп и палене и отделно отваряемо стъкло на петата врата вече ще е идеално :-)
    Ще съм благодарен за всяка информация, вкл. цени (ориентировъчни разбира се) на части и обслужване, както и слаби/силни страни на гореизброените модели. Благодаря предварително.

  • #2
    Всички изредени модели са с (почти) един и същ двигател 2,4. Това е така нареченият "Световен" двигател, разработван заедно от Митсубиши, Хюндай, и тогавашният Даймлер-Крайслер (в други возила има и някои по-малки версии на този мотор - 1,8 и 2,0).
    Теоритично го има и при Фиат Фриймонт. Ръчната кутия е петстепенна при всички изредени возила с тоя мотор. При Митсубиши и френските му близнаци, го има и с 4х4.
    За годините...то Фиат Фриймонт го спират 2016г, само Доджа остава до 2020г. Триото от Митсубиши и френските му близнаци (Пежо 4007 и Ситроена), се прави до по-рано. Като при Пежото бензиновия мотор го спират от април 2010г, при Ситроена от февруари 2012, а при Митсубиши е почти до края на 2012г, когато излиза следващото поколение Аутлендър(при него 2,4 остава само за Руския пазар, и от по-късни години го има в хибрид за останалите пазари).
    Не е нещо съществено проблемен мотор, но на голям пробег почва да подхарчва масло. Ангренажа е с верига, но и тя се сменя по някое време. Клапаните искат реглаж (при каране на газ сигурно ще се налага по-често, иначе на около 90 хиляди), който е доста кофти - махат се разпределителните валове, и на теория се сменят повдигачите по размер(на практика се престъргват малко откъм клапана).
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Има огромна тема от бивш първи собственик: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BD%D0%B5%D0%B9
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Всички изредени модели са с (почти) един и същ двигател 2,4. Това е така нареченият "Световен" двигател, разработван заедно от Митсубиши, Хюндай, и тогавашният Даймлер-Крайслер (в други возила има и някои по-малки версии на този мотор - 1,8 и 2,0)....
        Благодаря за инфото :-) Фриймонт с бензинов мотор намерих в немското мобиле, но у нас няма ни един. Ангренажа и клапаните са си нещо нормално - при мен ще е просто по-често във времето, че правя по около 30 хиляди годишно и то предимно из София.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Има огромна тема от бивш първи собственик: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BD%D0%B5%D0%B9
          Четох темата на колегата - дай Боже всекуму такава кола, толкова каране и без да знае какво има под капака :-) Но неговият е бил дизел, просто не ме устройва финансово с моите километри градско.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от a4oa40 Преглед на мнение
            Благодаря за инфото :-) Фриймонт с бензинов мотор намерих в немското мобиле, но у нас няма ни един. Ангренажа и клапаните са си нещо нормално - при мен ще е просто по-често във времето, че правя по около 30 хиляди годишно и то предимно из София.
            Нормално, ама... реглажа на клапани иска почти същата работа като при смяна на ангренаж. Отделно, с ангренажа често се налага смяна и на зъбни колела, и евентуално фазорегулаторите, които не са съвсем евтини. В зависимост от километрите, е добре да се погледнат разни неща, и да не се очаква някакъв космически ресурс до основен ремонт. Като го вземеш на 200 и нещо хиляди("реални"), колко време ще го караш с такъв годишен пробег до основен ремонт?! Сложиш цена на газова уредба, цена смяна ангренаж и каквото излезе първоначално...
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #7
              Сигурно ще ме затрупате с камъни, ама ... малко офтопик.

              Митсубиши(Пежо-Ситроен-Фиат) и Нисан(Рено) са в преговори за сливане с Хонда. Не знам, причината май не е само желанието всички заедно да минат пред Тойота в световен мащаб. Не съм се задълбочавал, само хвърлих едно око на новината.

              Та в този ред на мисли ...
              Искаш кола, почти тийнейджър, която вероятно ще е на еМстотин хиляди километра. Защо не се загледаш в Хонда?!
              И не, не е защото от 22г пред нас има поне една Хонда. В момента са 3 - две в Англия и една в България. До края на годината ще станат 4.
              Доказано рентабилен автомобил, не само според мен. Ако не те грабват европейките, като избор на двг и екстри, има и американки.
              Усещането за комфорт е субективно, може и да ти хареса. На мен лично, моето CR-V ми е по-комфортно от Акорда на съпругата ми.
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • #8
                Напълно съм съгласен с грубата сметка за натрупването на разходите. Но и друга марка (например Хонда :-) ) да взема пак ще е същото. Нямам възможност да закупя чисто нов автомобил, а и да имах, новите коли не ми харесват по ред причини. Едно дизайн - всичките са ми еднакви, мани емблемата и незнаеш какво караш, другото че са еднодневки - на 100000 гледаш вече за следващата че тая е скрап, и най-вече че дори големите автомобили ги удари тази тъпотия наречена "даунсайзинг". Аз съм от старата школа - искам като си отворя капака да видя истински двигател, не моторче от сешоар, искам да мога да си пипам сам някои неща, да си обеля кожата на някоя ламарина, не да хвана мазоли на пръстите от ровене из програмите на компютър на колела. Хибриди и електрокари даже не ща да коментирам. Ако не бяха безумните Еко категории за София щях да си карам нещо голямо и с истински двигател от преди 2000г. и да не ми пука.
                Признавам че съм силно подвластен и на дизайна - ако една кола не ми харесва на външен вид, колко ще да е добра, не е моята. Карам Рено от години - просто са красиви коли, с всичките им други, безбройни недостатъци. Най-грозното нещо което някога съм имал беше един Пасат и него го разкарах за норматив, не беше моята кола (то и по-скучно нещо от Фолксваген още не е измислено).

                За Хонда не съм се замислял, но като цяло не ме грабват с нищо (изключвам Риджлайн). Брат ми има Одисей - голяма кола, даже огромна и въпреки това незабележима. Поне докато не влезне в сервиз ;-)
                Тойота - ами за мен приключват с ЛР 90 - насетне са ми грозни. И това джипките, а леките коли.... само допотопният Старлет и първата Превия ми допадат.
                Митсубиши - Грандис и евентуално Галант комби (онея с острата, акулувата предница, не им знам модификациите). Джипките им са като куфари на колела - не ме радват.
                Нисан - .....тук като за мъртвите, добро или нищо. Да, харесват ми ГТ-Р (32, 33, 34) и Зетките, ама са напълно непрактични автомобили, всичко останало е......
                За Акура, Инфинити и Лексус не се и оглеждам - тези, които ми допадат са в същата графа с Нисан ГТ-Р.
                Огромни возила като РАМ, Ф150, Ескалейд и т.н. едно че не са ми по джоба и второ са ад за паркиране в града, иначе някои от тях много харесвам - споменатите от мен модели са горната граница що се отнася до размери (сегашното ми Рено е 4.7м).
                Освен френските, харесвам американските автомобили - пълната противоположност, никаква елегантност, грубо излъчване.... та може би затова и Доджа ми грабва окото толкова много.
                Сега осъзнавам какъв досаден каприз съм :-)

                Извинявайте че ставам многословен, просто се опитвам да си изясня нещата и за самият себе си :-)
                Много съм Ви благодарен за коментарите - дават ми насоки за размисъл и ми казвате неща, които няма от къде иначе да науча (например това за реглажа на клапаните на този 2.4 мотор).

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от a4oa40 Преглед на мнение
                  ...
                  Освен френските, харесвам американските автомобили - пълната противоположност, никаква елегантност, грубо излъчване.... та може би затова и Доджа ми грабва окото толкова много.
                  Сега осъзнавам какъв досаден каприз съм :-)
                  Тука имаме един "дядо Владо", който не е по писането толкова, колкото по "телефоненето". Що не му звъннеш, па да се видите и да си поприказвате за американски ванове? Той се беше обзавел с един "Крайслер Вояджър", бензинов на газ, ама гледам, че го е разкарал май...
                  Разбира от американски джипки, бусоподобни и тем подобни.
                  Телефонът му е 0877170727. След 11 часа всеки ден без понеделник.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • Bogoljub Gagic
                    Bogoljub Gagic коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е, па "Додж" нали уж е американски

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е да де, освен тоя...

                  • дядо владо
                    дядо владо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не съм го разкарал бре, тук си е даже тези дни му смених скоростите че отказа назад, а знаеш че трябва да буташ ако не даваш назад 🤣 Пусналия темата - джип (кола) се избира като собствена съпруга
                    1. Да ти грабне погледа
                    2. Да може да си е позволиш и после търпиш
                    3. Като влезеш в нея да те накефи
                    4. Сватовете, вражеската рода ( т.е. продавача) да не ти е противен
                    5. .........не питаш баджанаците 😂
                    Избор богат : Ок крайслер Вояджер, през джип Либърти до форд Експеди(шън)ция всичко до към 2005 става .............но важат горните точки!

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X