Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено Сеник RX4. Вискомуфа,тракшън контрол и други особености

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рено Сеник RX4. Вискомуфа,тракшън контрол и други особености

    quadra мерси за отговора
    И като стана въпрос за виско винаги ме е мъчил следния въпрос:
    виското и тракшън контрола не си ли противоречат в действията си?
    Давам пример моята каруца която е с виско и тракшън на предните колела (тракшъна предотвратява боксуването им,а виското се предава въртящ момент на зад вследтвие боксуването им).
    Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

  • #2
    До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

    Пречат си. Затова ако ще буксувате изключвате тракшъна. Иначе се получават комични ситуации - колата лека полека се заравя с предните а задните така и не са дошли на помощ
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

      Първоначално публикуван от quadra
      Пречат си. Затова ако ще буксувате изключвате тракшъна. Иначе се получават комични ситуации - колата лека полека се заравя с предните а задните така и не са дошли на помощ
      Ама изобщо не си в час.Ще взема един Фрийлендър да ти го покажа нагледно веднъж,та да не спориш повече...
      0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

      Коментар


      • #4
        До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

        Мерси вече съм спокоен...нищо,че тракшъна не мога да го изключвам Явно ще копаме на място
        Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

        Коментар


        • #5
          До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

          Първоначално публикуван от quadra
          Пречат си. Затова ако ще буксувате изключвате тракшъна. Иначе се получават комични ситуации - колата лека полека се заравя с предните а задните така и не са дошли на помощ
          Да, ама не и при него. На неговата виското се контролира електронно, като информацията се взима именно от тракшън контрола(датчиците на АВС-а, които ползва и тракшъна по-точно), т.е. когато тракшъна сработва и всикото почва да предава назад. Така и двете системи работят заедно. Пък и без друго тракшъна му не може да се изключва, но няма и смисъл(ESP, ако евентуално има то може да се спира, за да не прави мизерии)...
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #6
            До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

            Първоначално публикуван от Zaarin
            Да, ама не и при него. На неговата виското се контролира електронно, като информацията се взима именно от тракшън контрола(датчиците на АВС-а, които ползва и тракшъна по-точно), т.е. когато тракшъна сработва и всикото почва да предава назад. Така и двете системи работят заедно. Пък и без друго тракшъна му не може да се изключва, но няма и смисъл(ESP, ако евентуално има то може да се спира, за да не прави мизерии)...
            Аааа не-не.Виското при Фрийлендъра се вози на кардана и нищо не влиза или излиза от него.Няма таковО нЯщо тука.
            П.С.И понеже се намира по средата на кардана,между двата висящи лагера,и понеже е само на 5-7% натегнато,както казва Димата,то затова въпросните лагери са консуматив на 30-40 хил км.Щото няма натоварване...Яки 7% бре,малиии....
            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

            Коментар


            • #7
              До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

              Първоначално публикуван от ninja_1
              Аааа не-не.Виското при Фрийлендъра се вози на кардана и нищо не влиза или излиза от него.Няма таковО нЯщо тука.
              П.С.И понеже се намира по средата на кардана,между двата висящи лагера,и понеже е само на 5-7% натегнато,както казва Димата,то затова въпросните лагери са консуматив на 30-40 хил км.Щото няма натоварване...Яки 7% бре,малиии....
              Да, ама Куадра и Бобката говорят за Рено Сеник RX4... Или поне Бобката . Виж му сигнатурата .
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #8
                До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                Точно така аз говорех за Renault Scenic RX4 затова се извиних,че се набутвам в тази тема,но ми стана интересно за въпросното виско
                Може би Zaarin е прав,защото като се замисли човек хората от Даймлер-Пух едва ли са направили такава грешка и да сложат 2 системи които да си пречат в действието си Питах,защото никъде в интернет не мога да намеря информация за интересуващия ме въпрос.
                Мерси на всички за мненията!
                Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

                Коментар


                • #9
                  До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                  Ще взема да доуточна за реното, а ако модератора прецени може да изнесе последните мнения в подфорума "Други 4х4".

                  Тракшън контролът не бива да се бърка с ESP-то. В случая той може да се разглежда, като евтин за реализация, но скъп за употреба преден блокаж(яде накладки), защото преди всичко се стреми да изравни оборотите на двете колела(не че от това наистина няма загуби), дори когато едното загуби сцепление. Иначе сега е момента да се тества . Като се бухнеш в някоя преспа и всичките гуми си боксуват и хвърлят сняг, нищо не ги спира. Освен това електронно контролираното виско не чака маслото да се загрее от разликата в оборотите, а включва още при четвърт оборот приплъзване на някое от предните. Мисля че максиума беше 60:40 предаване на преден-заден мост.

                  И, за да не бъда съвсем офтопик, ще кажа и какви наблюдения имам за ползата от такава система. С Фрилендър трудно може да се тества, понеже всичките са 4х4, но имам лични наблюдения от Рено Сеник RX4, както и обикновено такова 4х2. Въпреки че RX4 е с 3 см. по-високо, с по-неаеродинамична предна броня и по-широки гуми(все минуси за стабилноста на сняг и лед), се държи доста по-стабилно от обикновеното. На сухо обаче всички тези високи паркетници са по-нестабилни от една обикновена спортна колица...
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                    е как точно "не-аеродинамичната" предна броня влияе на стабилността /и то на сняг/...

                    точно по-широките и по-големи гуми на РХ-4 го правят по-стабилно от обикновеното на сняг/кал и др...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                      Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                      е как точно "не-аеродинамичната" предна броня влияе на стабилността /и то на сняг/...

                      точно по-широките и по-големи гуми на РХ-4 го правят по-стабилно от обикновеното на сняг/кал и др...
                      При висока скорост бронята на нормалния Сеник го натиска, макар и малко към земята, докато на RX4 по-скоро би трябвало да го повдига. Колкото до гумите... не ми се влиза в спорове на тема елементарна физика, но широките гуми означават именно по-ниско сцепление на мокро и лед...
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                        Bobkata и аз така мисля, и това с еопитвам да обясня, но забравих да вмъкна и тази част,мерси за допълването. 4Х4 режима при FreeLander е същия като на Реното ти, смао кадето виското с енамира на друго място. Хубавото при нас е тракшън контрола, и искам да вметна, че е прекрасна екстра, нямам никакви проблеми при леда и снега, зацепва мигновенно и изтрелв аколата дори при тежка поледица. Като цяло Фрилендъра е много стабилен, дори при кофти завои.

                        Bobkata, доволен ли си от Реното, сподлеи ми разхода как ти е ? Симпатяга е!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                          Първоначално публикуван от Sunshines
                          Bobkata, доволен ли си от Реното, сподлеи ми разхода как ти е ? Симпатяга е!
                          Ами доволен съм за целите които го ползвам (градско основно и малко черни пътища към вилата и не само ).Както казваш за Фрилендъра и реното е много устойчиво в завой и на пътя се държи много стегнато Единственото което ме дразни са дългите скорости които убиват част от добрия иначе двигател
                          Относно разхода:
                          градско-между 11 и 12 в Софийско (в зависимост от трафика)
                          извънградско-8 на магистралата с подържана скорост около 100-110км/ч
                          Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

                          Коментар


                          • #14
                            До: Рено Сеник RX4. Вискомуфа,тракшън контрол и други особености

                            Bobkata, значи дори в разхода са на ендо ниво, страхотно . В началото много бях запален на рено акто твоето, но ми идваше по-скъпичко , е да, затов апък сега ми идват по-скъпи рмеонтите на машинката , но съм доволен, специално тази зима си драпа добре, но има един сериозен недостатък, парното му е адски слабо, т.е. загрява много бАВНО и не може да достигне добра температура на водата , тов апък от друга страна лятото е много добр комбинация

                            Коментар


                            • #15
                              До: Рено Сеник RX4. Вискомуфа,тракшън контрол и други особености

                              Тук има кратко описание на 4х4 системата на RX4 и връзката й с ТС:
                              http://www.diskdrive.co.za/new_launc...4_anatomy.html
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X