Имах удоволствието да покарам малко въпросната машина и ми се иска да споделя малко лични впечатления.
Инфинити не е най-популярната марка в България, но смятам, че има своите достойнства и трябва да има такава тема.
А именно:
Infiniti Q50s Hybrid AWD
Direct Response Hybrid®
Общи характеристики
Размери на автомобила - 4800 x 1820 x 1455 мм.
Двигател - VQ35HR – 3.5 литра бензин, 298 к.с.
Електродвигател - Nissan HM34 - 68 к.с. 270 Nm
Обща мощност 364 к.с. и 536 Nm.
Трансмисия 7 степенна автоматична
AWD
Дизайн
Дизайнът е дело на Джол Бек, роден в Корея. Завършил дизайн в Детройт.
Моето мнение е, че добре се е справил. Автомобилът изглежда много добре на пътя, има изразена торпедовидна форма и агресивна предница.
Интериор
Удобни спортни седалки, кожата е качествена и мека, не се чувства умора от дълги преходи.
Пространството в автомобила е приемливо за класа си, има достатъчно място за шофьора и пасажерите. Багажника е 400 литра и в никакъв случай не е малък, но все пак няма как да съберете багаж за 4 рима възрастни.
Въпреки твърденията, че японските автомобили имат нахвърляни копчета и бутончета къде ли не, за мен всичко беше логично подредено и поставено на точното място.
Купето добре обезшумено, което предразполага за едно приятно пътуване. Разбира се има и пластмасови елементи, който са си ….. как да кажем, ами пластмасови, но се намират на незабележими места и в никакъв случай не са дразнещи.
Озвучаването в автомобила е изпълнено с аудиосистема BOSE- Centerpoint съраунд звук със звукова компенсация AudioPilot и 14 високоговорителя. Това дава едно доста прилично озвучаване.
Всички настройки на автомобила са разположени на два сензорни дисплея LCD VGA 8 и LCD VGA 7. Менютата са доста добре обмислени и подредени, дори не ви е нужна книжка с упътване, за да минете през всички настройки и опции на автомобила. Вашето Q50 разполага и с Infiniti In Touch свързаност и навигация.
Картата на България е много прилична и подробна, с нея се работи много лесно.
Като недостатък мога само да отбележа, че долния дисплей е с гланцово покритие и е магнит за отпечатъци, но това няма как да се избегне и при закупуване на нов автомобил в барчето има кърпичка с логото на инфинити.
Волан и управление
Система Direct Adaptive Steering или Кормилно управление без механична връзка с колелата.
На практика колелата завиват благодарение на два електромотора, които са контролирани от три електронни блока за управление, те получават информация за това какво се случва с волана от сензор, разположен в кормилната колона.
Оставен е и класическия кормилен механизъм в автомобила, но благодарение на съединител, той е "разкачен" от колелата. Съединителят е там, за да осигури механична връзка в случай, че и трите електронни блока се повредят.
Потенциалните ползи от системата са:
- по-бързо и прецизно управление;
- редуциране на вибрациите от пътя;
- адаптиране спрямо скоростта и пътните условия;
- по-елегантна работа на системата за предотвратяване на излизането от лентата ( воланът остава прав, когато системата ви връща в лентата).
Реално това за мен беше много интересен момент, сензори и електромотори ??? как ли ще се управлява??? няма как да няма забавяне, ще се загуби ли усещането за пътя ???
Няма такова нещо, системата реагира мигновено, автомобила много сигурно влиза в завой, няма никакво странно чувство, че не управляваш ти. Не може да се опише, трябва да се усети. Системата наистина елиминира усещането на неравностите по пътя и управлението е много комфортно. Тази технология хич не е нова, ползва се при самолетите и е достатъчно надеждна. Все пак ако нещо се случи посредством съединител се зацепва стандартното управление и рейката си става нормална механична /може би след като се докаже системата тази връзка ще бъде премахната/.
На пътя
От Инфинити залагат на 3.5 литров шест цилиндров V образен бензинов двигател VQ35HR с 298 конски сили и 343 Nm, комбиниран с електромотор (Nissan HM34). Двата агрегата работещи в тандем достигат максимална мощност от 364 к.с. и максимален въртящ момент 546 Nm, агрегатите изстрелват тежащия 1861кг автомобил от 0 до 100 км.ч. за 5.4 сек.
Седемстепенната автоматична скоростна кутия превключва много плавно, без никакви удари и придърпвания. Усеща се постоянно ускорение и не разбирате до коя предавка сте стигнали.
AWD системата е интелигентна – да си призная имах притеснения относно тази система в зимни условия по неизчистените улици на квартал ми, но бях много приятно изненадан от работата и на сняг и лед. Задвижването е 100% към задния диференциал и при нужда прехвърля до 50% на предния.
Няма никакво забавяне в разпределението на въртящия момент, автомобила се държи много прилично на пътя във всякакви условия. Q50 AWD системата е ATTESA E-TS както при NISAN GTR с малки разлики. В интернет има доста обяснения как работи и аз няма да навлизам в подробности.
Direct Response Hybrid

ОК признавам си, хареса ми. Плавно преминаване от електрически към бензинов и комбиниран. Ако не гледаш приборите на таблото няма как да усетиш кой двигател работи, всичко се случва супер тихо и елегантно. При по рязко натискане на педала на газта обаче се разбира всъщност какво се крие под капака. За част от секундата двата агрегата сработват и усещаш, че наистина караш спортен седан. Автомобилът ускорява много бързо както от 0 така и над 120 км в час. Звука от двигателя се чува тихо, но все пак се запазва усещането за мощ.
Разхода на гориво.
Реално в нашите условия автомобилът харчи 10 литра на 100км. градско.
Нарочно изминах 100 километра вечерта в час пик в София около НДК, бул. България, двореца на Пионерите, Подуене мола, Враждебна.
Извънградско разхода е 9 литра на 100, спазвайки ограниченията, разбира се изпреварвал съм доста често с кик даун на педала.
Като цяло, много добър разход за тежестта на автомобила и конете с които разполагате, за съжаление заявените от производителя стойности не можах да постигна.
Автомобилът разполага с няколко режима на шофиране, стандарт, спорт, спорт + и персонален. Аз карах основно на стандарт, разбира се нямаше как да пропусна да пробвам спорт и еко. Персоналните настройки позволяват да настроите поведението на автомобила, както на вас ви харесва – поведение на двигателя, скоростна кутия, управление и спирачки. Общо взето малко е като електронна игра, но за любителите на електрониката като мен, си е супер интересно и забавно.
Безопасност и контрол на пътя
Разбира се, тук на първо място е адаптивното управление за което писах по нагоре. Дигиталната система може да бъде конфигурирана по ваш вкус директно от дисплея. Маневреността на автомобила е много подобрена.
Интелигентен круиз контрол. Автомобила следи пътната ситуация, автоматично отнема от скоростта в зависимост от разстоянието до предния автомобил. След това автоматично ускорява до зададената от вас стойност. Тук можете да настроите и желаната от вас дистанция. Много добре проектирана система, със сигурност с нея успявам да карам на круиз контрол без да се налага да го преактивирам след натискане на спирачка. Автомобилът сам намалява при по бавно движещ се автомобил пред вас и след това набира до посочената скорост. Спирането и ускорението е много плавно.
Система за предупреждение за сблъсък на заден ход.
Системата следи обстановката зад вас и в случай на засичане на обект ви предупреждава и при нужда задейства спирачките. Според ситуациите които тествах, справя се чудесно.
Предсказване и предупреждение за челен сблъсък.
Системата следи 2 автомобила пред вас и ви предупреждава за възможен челен сблъсък още преди вие да забележите. При нужда спира автомобила до 0км. Информира Ви с звуков сигнал и ви предоставя управлението. Системата работи прекрасно в задръстванията в столицата – тествах я многократно.
Предупреждаване за обект в сляпата зона.
Ако се насочите към друга лента автомобилът ще ви предупреди с кратък сигнал и според ситуацията може да ви помогне с кратко насочване на кормилната уредба. Много е удобно и полезно. Избегнах няколко ситуации вечерта в трафика.
Предупреждение и предотвратяване на напускане на лента.
Сензори следят за маркировката и ви предупреждават при напускане на лента. Това не знам доколко е полезно в България поради липсата на маркировка, да си призная хич не го и тествах.
Камери за паркиране.
Системата е изградена от четири камери даващи ви 360 градусова виртуална панорама, малко е странно докато свикнете, но наистина помага за паркиране на доста тесни пространства.
Фаровете – ехаааа вече виждам. За пръв път карам автомобил с интелигентни LED светлини.
Наистина светят много добре, автомобилът разполага и със система за следене на пътя в завои, която насочва фаровете в посоката на движение. Определено видимостта е много подобрена и въобще не може да се сравнява с халоген. Недостатък е бялата светлина, която знаете, не осветява добре при лошо време и дъжд.
Край, автомобилът вече е в представителя на марката за България за което много съжалявам, останах очарован от поведението му на пътя, визията и интериора, за мен това е автомобил от много висок клас. Бих го предпочел пред много други марки в този и по висок ценови клас. Искам да благодаря на Ники от Витоша ауто, че има търпението да ми обяснява кое как работи, и защо така е направено, и на Алекс за възможността да шофирам макар и за кратко този прекрасен спортен седан.
Можете да разгледате подробностите и по точно описание в сайта на представителите за България www.infinitibg.bg. А защо не и пробно шофиране.
То е ясно, че много неща съм пропуснал да опиша, но ако нещо Ви интересува, ще се постарая да отговарям в темата доколкото ми стигат познанията.
Следват малко снимки на обекта, съжалявам за качеството






















Инфинити не е най-популярната марка в България, но смятам, че има своите достойнства и трябва да има такава тема.
А именно:
Infiniti Q50s Hybrid AWD
Direct Response Hybrid®
Общи характеристики
Размери на автомобила - 4800 x 1820 x 1455 мм.
Двигател - VQ35HR – 3.5 литра бензин, 298 к.с.
Електродвигател - Nissan HM34 - 68 к.с. 270 Nm
Обща мощност 364 к.с. и 536 Nm.
Трансмисия 7 степенна автоматична
AWD
Дизайн
Дизайнът е дело на Джол Бек, роден в Корея. Завършил дизайн в Детройт.
Моето мнение е, че добре се е справил. Автомобилът изглежда много добре на пътя, има изразена торпедовидна форма и агресивна предница.
Интериор
Удобни спортни седалки, кожата е качествена и мека, не се чувства умора от дълги преходи.
Пространството в автомобила е приемливо за класа си, има достатъчно място за шофьора и пасажерите. Багажника е 400 литра и в никакъв случай не е малък, но все пак няма как да съберете багаж за 4 рима възрастни.
Въпреки твърденията, че японските автомобили имат нахвърляни копчета и бутончета къде ли не, за мен всичко беше логично подредено и поставено на точното място.
Купето добре обезшумено, което предразполага за едно приятно пътуване. Разбира се има и пластмасови елементи, който са си ….. как да кажем, ами пластмасови, но се намират на незабележими места и в никакъв случай не са дразнещи.
Озвучаването в автомобила е изпълнено с аудиосистема BOSE- Centerpoint съраунд звук със звукова компенсация AudioPilot и 14 високоговорителя. Това дава едно доста прилично озвучаване.
Всички настройки на автомобила са разположени на два сензорни дисплея LCD VGA 8 и LCD VGA 7. Менютата са доста добре обмислени и подредени, дори не ви е нужна книжка с упътване, за да минете през всички настройки и опции на автомобила. Вашето Q50 разполага и с Infiniti In Touch свързаност и навигация.
Картата на България е много прилична и подробна, с нея се работи много лесно.
Като недостатък мога само да отбележа, че долния дисплей е с гланцово покритие и е магнит за отпечатъци, но това няма как да се избегне и при закупуване на нов автомобил в барчето има кърпичка с логото на инфинити.
Волан и управление
Система Direct Adaptive Steering или Кормилно управление без механична връзка с колелата.
На практика колелата завиват благодарение на два електромотора, които са контролирани от три електронни блока за управление, те получават информация за това какво се случва с волана от сензор, разположен в кормилната колона.
Оставен е и класическия кормилен механизъм в автомобила, но благодарение на съединител, той е "разкачен" от колелата. Съединителят е там, за да осигури механична връзка в случай, че и трите електронни блока се повредят.
Потенциалните ползи от системата са:
- по-бързо и прецизно управление;
- редуциране на вибрациите от пътя;
- адаптиране спрямо скоростта и пътните условия;
- по-елегантна работа на системата за предотвратяване на излизането от лентата ( воланът остава прав, когато системата ви връща в лентата).
Реално това за мен беше много интересен момент, сензори и електромотори ??? как ли ще се управлява??? няма как да няма забавяне, ще се загуби ли усещането за пътя ???
Няма такова нещо, системата реагира мигновено, автомобила много сигурно влиза в завой, няма никакво странно чувство, че не управляваш ти. Не може да се опише, трябва да се усети. Системата наистина елиминира усещането на неравностите по пътя и управлението е много комфортно. Тази технология хич не е нова, ползва се при самолетите и е достатъчно надеждна. Все пак ако нещо се случи посредством съединител се зацепва стандартното управление и рейката си става нормална механична /може би след като се докаже системата тази връзка ще бъде премахната/.
На пътя
От Инфинити залагат на 3.5 литров шест цилиндров V образен бензинов двигател VQ35HR с 298 конски сили и 343 Nm, комбиниран с електромотор (Nissan HM34). Двата агрегата работещи в тандем достигат максимална мощност от 364 к.с. и максимален въртящ момент 546 Nm, агрегатите изстрелват тежащия 1861кг автомобил от 0 до 100 км.ч. за 5.4 сек.
Седемстепенната автоматична скоростна кутия превключва много плавно, без никакви удари и придърпвания. Усеща се постоянно ускорение и не разбирате до коя предавка сте стигнали.
AWD системата е интелигентна – да си призная имах притеснения относно тази система в зимни условия по неизчистените улици на квартал ми, но бях много приятно изненадан от работата и на сняг и лед. Задвижването е 100% към задния диференциал и при нужда прехвърля до 50% на предния.
Няма никакво забавяне в разпределението на въртящия момент, автомобила се държи много прилично на пътя във всякакви условия. Q50 AWD системата е ATTESA E-TS както при NISAN GTR с малки разлики. В интернет има доста обяснения как работи и аз няма да навлизам в подробности.
Direct Response Hybrid
ОК признавам си, хареса ми. Плавно преминаване от електрически към бензинов и комбиниран. Ако не гледаш приборите на таблото няма как да усетиш кой двигател работи, всичко се случва супер тихо и елегантно. При по рязко натискане на педала на газта обаче се разбира всъщност какво се крие под капака. За част от секундата двата агрегата сработват и усещаш, че наистина караш спортен седан. Автомобилът ускорява много бързо както от 0 така и над 120 км в час. Звука от двигателя се чува тихо, но все пак се запазва усещането за мощ.
Разхода на гориво.
Реално в нашите условия автомобилът харчи 10 литра на 100км. градско.
Нарочно изминах 100 километра вечерта в час пик в София около НДК, бул. България, двореца на Пионерите, Подуене мола, Враждебна.
Извънградско разхода е 9 литра на 100, спазвайки ограниченията, разбира се изпреварвал съм доста често с кик даун на педала.
Като цяло, много добър разход за тежестта на автомобила и конете с които разполагате, за съжаление заявените от производителя стойности не можах да постигна.
Автомобилът разполага с няколко режима на шофиране, стандарт, спорт, спорт + и персонален. Аз карах основно на стандарт, разбира се нямаше как да пропусна да пробвам спорт и еко. Персоналните настройки позволяват да настроите поведението на автомобила, както на вас ви харесва – поведение на двигателя, скоростна кутия, управление и спирачки. Общо взето малко е като електронна игра, но за любителите на електрониката като мен, си е супер интересно и забавно.
Безопасност и контрол на пътя
Разбира се, тук на първо място е адаптивното управление за което писах по нагоре. Дигиталната система може да бъде конфигурирана по ваш вкус директно от дисплея. Маневреността на автомобила е много подобрена.
Интелигентен круиз контрол. Автомобила следи пътната ситуация, автоматично отнема от скоростта в зависимост от разстоянието до предния автомобил. След това автоматично ускорява до зададената от вас стойност. Тук можете да настроите и желаната от вас дистанция. Много добре проектирана система, със сигурност с нея успявам да карам на круиз контрол без да се налага да го преактивирам след натискане на спирачка. Автомобилът сам намалява при по бавно движещ се автомобил пред вас и след това набира до посочената скорост. Спирането и ускорението е много плавно.
Система за предупреждение за сблъсък на заден ход.
Системата следи обстановката зад вас и в случай на засичане на обект ви предупреждава и при нужда задейства спирачките. Според ситуациите които тествах, справя се чудесно.
Предсказване и предупреждение за челен сблъсък.
Системата следи 2 автомобила пред вас и ви предупреждава за възможен челен сблъсък още преди вие да забележите. При нужда спира автомобила до 0км. Информира Ви с звуков сигнал и ви предоставя управлението. Системата работи прекрасно в задръстванията в столицата – тествах я многократно.
Предупреждаване за обект в сляпата зона.
Ако се насочите към друга лента автомобилът ще ви предупреди с кратък сигнал и според ситуацията може да ви помогне с кратко насочване на кормилната уредба. Много е удобно и полезно. Избегнах няколко ситуации вечерта в трафика.
Предупреждение и предотвратяване на напускане на лента.
Сензори следят за маркировката и ви предупреждават при напускане на лента. Това не знам доколко е полезно в България поради липсата на маркировка, да си призная хич не го и тествах.
Камери за паркиране.
Системата е изградена от четири камери даващи ви 360 градусова виртуална панорама, малко е странно докато свикнете, но наистина помага за паркиране на доста тесни пространства.
Фаровете – ехаааа вече виждам. За пръв път карам автомобил с интелигентни LED светлини.
Наистина светят много добре, автомобилът разполага и със система за следене на пътя в завои, която насочва фаровете в посоката на движение. Определено видимостта е много подобрена и въобще не може да се сравнява с халоген. Недостатък е бялата светлина, която знаете, не осветява добре при лошо време и дъжд.
Край, автомобилът вече е в представителя на марката за България за което много съжалявам, останах очарован от поведението му на пътя, визията и интериора, за мен това е автомобил от много висок клас. Бих го предпочел пред много други марки в този и по висок ценови клас. Искам да благодаря на Ники от Витоша ауто, че има търпението да ми обяснява кое как работи, и защо така е направено, и на Алекс за възможността да шофирам макар и за кратко този прекрасен спортен седан.
Можете да разгледате подробностите и по точно описание в сайта на представителите за България www.infinitibg.bg. А защо не и пробно шофиране.
То е ясно, че много неща съм пропуснал да опиша, но ако нещо Ви интересува, ще се постарая да отговарям в темата доколкото ми стигат познанията.
Следват малко снимки на обекта, съжалявам за качеството

Коментар