Обява

Свий
Няма добавени обяви.

CHEVROLET CAPTIVA загуба на мощност и проблем със задния диференциал.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • CHEVROLET CAPTIVA загуба на мощност и проблем със задния диференциал.

    Наскоро се сблъсках с липсата на информация за шевролет каптива в нета и реших да споделя моите наблюдения, с цел да помогна на колеги в затруднено положение. Накратко, наложи се да се оправям с каптива, която след няколко минути каране губи мощност и същевременно светват лампите на асистента при спускане и буксуване. При тестването на колата добих впечатлението, че въртящия момент е силно орязан и не позволява рязко подаване на газ, както при предотвратяване на буксуване. Закачихме я за диагностика и първото, което видяхме като грешка беше педала за газта. Оказа се, че дилърите го поддържат наличен,което говори за честа смяна, пък и чух, че понякога се наблюдава конденз в самия TPS. Това ме накара да реша да го сменя. Дилърите го продават за около 600лв. Аз намерих същия оригинален педал за около 200 лв в алтернативен магазин. Смених го за около 20 минути, но ентусиазмът ми бързо беше попарен. Никаква промяна на състоянието на колата или както там им се викат на тия корейски неща, пръкнати от опел...
    Закачихме пак колата и този път по-подробно прегледахме всички устройства. Открихме грешка в TCCM, модула на раздатката, която представлява съединител с ограничено приплъзване с електронно управление, поместена в предната част на задния диференциал. Подобно на халдекса при VW. Самият електронен модул е завинтен с две бурми на задния горен ъгъл на диференциала. За да се демонтира е необходимо да се пусне диференциала ниско, но не се налага демонтаж на нищо сериозно. Отне ми около 30 минути и за да не се занимавам с глупости го монтирах с две рапидки на купето зад диференциала с достъп след сваляне на резервната гума. Този TCCM или TCM модул нов чини някъде към 1200 лева . Втора употреба варира между 100 и 400. За да тръгне е необходимо и двата номера върху него да съвпаднат с тези на оригиналния модул, който се сваля от колата. Неприятното беше, че и това не се оказа проблема на тая кола.
    Почерпих информация от опел сервиз и любезно ми споделиха, че обичайно в такава ситуация проблем е или самия педал или една клема отпред в коша на мотора. Въпросната клема се намира точно под казанчето на хидравликата за волана. Квадрат приблизително 4 на 4 см. с доста пинове. Изрязах клемата , като замених с мостове по 20 см, използвайки термосвиваем шлаух както е редно. Този път уцелихме десятката. Колата се оправи.
    Уви, историята не свършва тук. След две седмици безпроблемна работа ми я върнаха със същия проблем, но този път грешките, които бяха записани, бяха малко по-различни. Почти сигурно се дължеше на прекъсната верига между устройствата. Доста ровене беше и накрая открих скъсан кабел между педала за газ и компа на двигателя. Компа е в коша, до акумулатора. От клемата му снопа с кабели тръгва към двигателя и е захванат за него. Поради липсата на дължина, очевидно вибрациите на мотора започват да късат снопа след време. Колата е на 5 години и 100 000 км.
    Възстанових скъсания проводник и нещата си дойдоха на мястото. Явно скоро ще се наложи снопа да се удължи малко, за да се преодолее този недостатък, над 100 кабела, прелест. Оказва се, че инсталацията на каптивата е боклук, но все пак е по-добрия вариант от купуване на електроника.

  • #2
    От: CHEVROLET CAPTIVA загуба на мощност и проблем със задния диференциал.

    Здравейте,
    Имаме същия проблем с нашата кола Captiva. От сервиза на Chevrolet казаха, че грешката е педала на газта. Колата е 105 000 км от 2007 дизел.

    Дали според вас трябва да сменя газта и TCCM или директно да сменим кабела, който излиза от компютъра и отива към двигателя на колата?

    Къде точно беше скъсаният проводник, който открихте?

    Благодаря Ви. Ако не беше написаната от вас тема много трудно щяхме да открием какъв може да е реално проблемът.

    Ще очаквам отговора Ви. Дано да го прочетете възможно най-скоро.

    Коментар


    • #3
      От: CHEVROLET CAPTIVA загуба на мощност и проблем със задния диференциал.

      Ами аз за това го описах подробно, за да не се налага да пояснявам.
      1.Голяма квадратна букса с над 50 пина, намираща се под казанчето за масло на хидравликата за волана. Най-добре да се изрежат и наставят с 20см парчета, кабел по кабел. Хубаво е да се ползва термосвиваем шлаух.
      2. Възможно е да има скъсан кабел в снопа, който излиза от контролера за двигателя. Обикновено до 30 см от самия куплунг.
      3. Възможно е да има конденз в самия педал
      Педал и ТССМ имам, но ТССМ-а е за 2.0 дизел с ръчни скорости. Ако сте от София може да пробвате педала първо. 0888373399

      Коментар


      • #4
        От: CHEVROLET CAPTIVA загуба на мощност и проблем със задния диференциал.

        Шевролет Каптива .
        Имам подобен проблем,моита влиза в авариен режим по често напоследък,светват лампи на ABS и тези за хлъзгав път.
        Закачат на компа,грешки няма и така няколко пъти,проблем е че когато отида до сервиза лампите за хлъзгав път са винаги загаснали.
        Някои да е имал такъв проблем и как го е решил ,това ми е въпроса.
        Имам съмнения за ABS датчик.

        Поздрави на всички съфорумци.
        Honda CRF 250 X
        Touareg 3.0 TDI

        Коментар


        • #5
          От: CHEVROLET CAPTIVA загуба на мощност и проблем със задния диференциал.

          Здравейте колеги!Имам същият проблем като от първия пост.Моля да ме насочите към майстор който ще ми реши проблема.

          Коментар


          • #6
            Здравейте колеги,
            Автомобила е каптива, 2007 г, 2.0, дизел, 150 КС, автоматик. Светна лампата на пека на двигателя и понякога колата влиза в авариен режим. Влизането в авариен режим е понякога още при запалването на колата. След като я запаля натискам педала на газта и няма никой. След малко се оправя, но има вибрации и трудно вдига над 80 км/ч. А като се опитвам да вдигне над 80, започва да тресе. На диагностиката показаз ще е ЕГР-а. Майстор го почисти и изчисти грешката, но малко след като взех колата отново чека светна. Новата диагностика показа прекъсната Ел верига при ЕГР-а. Тъй като ЕГР-а беше много мръсен майстора предполага, че проблема е в електрическото клапанче и иска да го смени. Като прочетох един друг пост на колега, си мисля дали не се е прекъснал кабела към ЕГР-а, но пък тогава нямаше ли постоянно да е в авариен режим. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

            Коментар


            • #7
              Здравейте отново. След смяната на клапана на ЕГР-а колата вече не изпада в авариен режим и лампата на чека не светка, но остават едни вибрации при подаване на газ, когато загрее. В два сервиза ми казаха -хидротрансформсторана скоростната кутия, тъй като той бил слабо място на тези каптиви (без да я гледат и тестват). На други места казват предни карета на полуоските, но не можели да установят кое от двете, та трябало и двете.
              Един колега пък е имал такъв проблем с аудито и били вътрешни кормилни накрайници.

              Някой ще каже ли читав сервиз в София, който да диагностицира проблема?

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X