Привет колеги!
От доста време търся отговор на 3-4 въпроса/проблема, но не съм достигнал до никакъв отговор или разрешение. Ще започна с този описан в заглавието, но ако ми разрешите краткото лирическо отклонение....не съм тотално "бос" на тема коли. По колата правя каквото мога сам ( ограничението идва от инструментите естествено и условията, с които понякога не разполагам ) Относно електроника, занимавам се с поставяне на всякакви модули, тракери, аларми, дистанционно палене и т.н. и бих казал, че рядко срещам нещо, което да ме затрудни.
И така... колата е Rexton I , black face cluster, 270 Xdi 2005г, автоматик
Проблемът е следния: когато се отпусне педала на спирачка колата тръгва бавно напред ( което е нормално ), при натискане педала на газта, се чува механичен удар като на метал идващ някъде от областта на раздатката или скоростната кутия, при което колата "придърпва/дръпва леко" ( явно докато обере този луфт ). При отпускане на педала на газта, аналогично се чува подобен шум ( но по слаб ) и отново онова леко ( придърпване ). Това придърпване се усеща силно на ниските предавки до 3та и при самото им превключване. При висока скорост, когато колата кара на 5та например и при натискане на спирачката, колата започва да смъква предавките и отново при превключването като че ли се усеща това приплъзване. Колкото по ниска е предавката толкова по силно се усеща. На 4 и 5 не мога да го усетя. Удара се чува при зацепване/отцепване и то само на 1ва.
Колата е обслужвана редовно и за нея се полагат доста грижи с изключение на един период, в който се намираше в мой приятел и същия ми задаваше тъпи въпроси от рода на "Защо не вдига повече от 120км/ч" ?!!! Ами просто я караше на 4х4 бавни ?! Но този период няма да го коментирам.
Колата основно я правя аз, официалния сервиз на Ратола "София" и бивши служители на същата Ратола или пловдивската такава.
Дотук направеното като проверка е:
- заден кардан: свален, почистен, смазан, проверени карета и шлици за луфтове, проверен лагер;
- раздатка: свалена, сменено масло със препоръчаното съгласно каталога, проверка за аксиални луфтове на валовете излизащи от нея, сменен лагер на вала и сменени семеринги;
- заден диференциал: проверка за луфтове, без да е отварян, проверка на маслото в него.
Колата не издава никакъв друг шум, нито пък дава някаква грешка от скоростната кутия. Това явление се наблюдава в 95% от времето, независимо дали колата е загряла или е студена. Аз имам идея какво може да е, но не искам да ви подвеждам, а и евентуално може да съм пропуснал нещо по споменатите елементи, така че чакам мнения и съвети. Основният ми майстор за колата има собствен сервиз и е работил в Ратола. Казвал съм му в какво се съмнявам, но той не вярва да е това. По скоро е доста трудоемко и имам чувството че не му се занимава, а и ако не е от там ще му е неудобно да ми вземе парите. Реално съвета му е да я карам така, но този луфт ме побърква вече повече от 10к километра.
Благодаря предварително!
От доста време търся отговор на 3-4 въпроса/проблема, но не съм достигнал до никакъв отговор или разрешение. Ще започна с този описан в заглавието, но ако ми разрешите краткото лирическо отклонение....не съм тотално "бос" на тема коли. По колата правя каквото мога сам ( ограничението идва от инструментите естествено и условията, с които понякога не разполагам ) Относно електроника, занимавам се с поставяне на всякакви модули, тракери, аларми, дистанционно палене и т.н. и бих казал, че рядко срещам нещо, което да ме затрудни.
И така... колата е Rexton I , black face cluster, 270 Xdi 2005г, автоматик
Проблемът е следния: когато се отпусне педала на спирачка колата тръгва бавно напред ( което е нормално ), при натискане педала на газта, се чува механичен удар като на метал идващ някъде от областта на раздатката или скоростната кутия, при което колата "придърпва/дръпва леко" ( явно докато обере този луфт ). При отпускане на педала на газта, аналогично се чува подобен шум ( но по слаб ) и отново онова леко ( придърпване ). Това придърпване се усеща силно на ниските предавки до 3та и при самото им превключване. При висока скорост, когато колата кара на 5та например и при натискане на спирачката, колата започва да смъква предавките и отново при превключването като че ли се усеща това приплъзване. Колкото по ниска е предавката толкова по силно се усеща. На 4 и 5 не мога да го усетя. Удара се чува при зацепване/отцепване и то само на 1ва.
Колата е обслужвана редовно и за нея се полагат доста грижи с изключение на един период, в който се намираше в мой приятел и същия ми задаваше тъпи въпроси от рода на "Защо не вдига повече от 120км/ч" ?!!! Ами просто я караше на 4х4 бавни ?! Но този период няма да го коментирам.
Колата основно я правя аз, официалния сервиз на Ратола "София" и бивши служители на същата Ратола или пловдивската такава.
Дотук направеното като проверка е:
- заден кардан: свален, почистен, смазан, проверени карета и шлици за луфтове, проверен лагер;
- раздатка: свалена, сменено масло със препоръчаното съгласно каталога, проверка за аксиални луфтове на валовете излизащи от нея, сменен лагер на вала и сменени семеринги;
- заден диференциал: проверка за луфтове, без да е отварян, проверка на маслото в него.
Колата не издава никакъв друг шум, нито пък дава някаква грешка от скоростната кутия. Това явление се наблюдава в 95% от времето, независимо дали колата е загряла или е студена. Аз имам идея какво може да е, но не искам да ви подвеждам, а и евентуално може да съм пропуснал нещо по споменатите елементи, така че чакам мнения и съвети. Основният ми майстор за колата има собствен сервиз и е работил в Ратола. Казвал съм му в какво се съмнявам, но той не вярва да е това. По скоро е доста трудоемко и имам чувството че не му се занимава, а и ако не е от там ще му е неудобно да ми вземе парите. Реално съвета му е да я карам така, но този луфт ме побърква вече повече от 10к километра.
Благодаря предварително!
Коментар