Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Данни за оригиналния двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Данни за оригиналния двигател

    Колеги, знам че масово се сменят оригиналните двигатели но все пак - търся данни за ремонт на М-20. След монтиране на шлайфан колянов вал и нова маслена помпа, налягането на маслото не превишава 2 атм. Моторът е бил задрал според собственика поради липса на масло и предполагам че нещо се е скапало и в шийките на разпределителния вал, а нямам никакви данни за тях-номинални диаметри, ремонтни размери, втулки за тях. Някой да има сламки по темата? Благодаря предварително за всякаквя информация по темата.
    0886 854 174

  • #2
    До: Данни за оригиналния двигател

    Тук гледал ли си?
    http://gaz20.spb.ru/
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #3
      До: Данни за оригиналния двигател

      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
      Тук гледал ли си?
      http://gaz20.spb.ru/
      Благодря, колега. Видях и открих номиналните размери на шийките - 52, 51, 50 и 48мм. Няма ремонтни размери обаче. Някой купувал ли е такива неща? Или нов вал... Макар че моторът е на около 500 км пробег.
      0886 854 174

      Коментар


      • #4
        До: Данни за оригиналния двигател

        Имаме, че даже и повече от сламки. От бая време в кръвта са ми тези двигатели. Ще помагам с каквото мога.

        Имам само един въпрос - нали мерите налягането на маслото с механичен манометър? Защото понякога електрическите лъжат, при това много.

        Ето малко ремонти размери от старите книги:

        Размери на шийките на разпределителния вал в мм:
        - Номинален - първа 52,0 - 0,02; втора 51 - 0,02; трета 50 - 0,017; четвърта 48,0 - 0,01
        - 1. Ремонт - първа 51,80 - 0,02; втора 50,8 - 0,02; трета 49,8 - 0,02; четвърта 47,8 - 0,02.
        - 2. Ремонт - първа 51,6 - 0,02; втора 50,6 - 0,02; трета 49,6 - 0,02; четвърта 47,6 - 0,02.
        - 3. Ремонт - първа 51,4 - 0,02; втора 50,4 - 0,02; трета 49,4 - 0,02; четвърта 47,4 - 0,02.
        - 4. Ремонт - първа 51,2 - 0,02; втора 50,2 - 0,02; трета 49,2 - 0,02; четвърта 47,2 - 0,02.

        Радиалната хлабина на шийките и лагера е в диапазона 0,025... 0,070.

        Тези двигатели по принцип имат хубаво мазане на разпределителния механизъм и дори при дълга експлоатация износването там е много малко. Но щом е каран без масло, това е вероятна причина.

        Все пак провери хубаво с какви уреди отчиташ налягането на маслото, преди да пръснеш мотора. Пък ако го разглобиш и имаш въпроси, звънкай - 0883 303 452 - Стоян.

        Успех.
        Последно редактирано от м20_маниак; 03-11-09, 22:39.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #5
          До: Данни за оригиналния двигател

          Мноого съм ти благодарен, Стояне. Налягането го мерих с проверен манометър, с точност до 0.2 атм, че и с още един. От Драго от Бяла Слатина научих, че има двигатели които по рождение са си с ниско налягане на маслото и така са си вървели, но на мен ми се ще да се пипне както трябва. Още веднъж ти благодаря!
          0886 854 174

          Коментар


          • #6
            До: Данни за оригиналния двигател

            За налягането се подлага шайба на маслената помпа,или малко стесни тръбата която влиза в масленния филтър ако си със външен елемент.От не подходящ маслен филтър също може да пада налягането.М20 да си каже мнението но тези варианти съм ги пробвал.
            Gaz69.Suzuki SAMURAI 0887006977

            Коментар


            • #7
              До: Данни за оригиналния двигател

              Първоначално публикуван от finci75 Преглед на мнение
              За налягането се подлага шайба на маслената помпа,или малко стесни тръбата която влиза в масленния филтър ако си със външен елемент.От не подходящ маслен филтър също може да пада налягането.М20 да си каже мнението но тези варианти съм ги пробвал.
              Като се подложи тази шайба на клапана на маслената помпа се повишава налягането само при студен двигател. Като загрее двигателя си държи същото налягане.
              ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
              Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

              Коментар


              • #8
                До: Данни за оригиналния двигател

                Понижаването на налягането в маслената система като правило е следствие на износването. Подлагането на шайба не решава проблема. Този клапан работи само когато двигателя и маслото са още студени и поради големия вискозитет на студеното масло е необходимо част от него да се връща за да не се претовари помпата. С достигане на работната температура, клапана се затваря и подложката, както казва Драго не помага. В случая тя само помага помпата да достигне неразчетно натоварване /при много голям студ и силно изфорсиране на мотора например/ и да се случи "ТРЯС, опа а а а".
                0886 854 174

                Коментар


                • #9
                  До: Данни за оригиналния двигател

                  Напълно подкрепям това мнение.

                  ----------------------------------
                  Налягането с което работи плъзгащия лагер почти не зависи от това в маслините магистрали (стига да гоима),което следим на прибора.
                  Определя се от фактори, като "клин", температура на маслото, вътрешно триене в маслото,приложени сили(натоварвания) и др.,така че важното в случая не е колко е то а има ли го изобщо...

                  На практика една "червена лампичка" е достатъчна като при повечето съвременни автомобили.
                  Последно редактирано от t72; 07-11-09, 07:45.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Данни за оригиналния двигател

                    Първоначално публикуван от t72 Преглед на мнение
                    Напълно подкрепям това мнение.

                    ----------------------------------
                    Налягането с което работи плъзгащия лагер почти не зависи от това в маслините магистрали (стига да гоима),което следим на прибора.
                    Определя се от фактори, като "клин", температура на маслото, вътрешно триене в маслото,приложени сили(натоварвания) и др.,така че важното в случая не е колко е то а има ли го изобщо...

                    На практика една "червена лампичка" е достатъчна като при повечето съвременни автомобили.
                    А с по качественно масло /Малко по гъстичко и с по голям вискозитет/налягането няма ли да се подобри.Просто за успокоение.
                    Gaz69.Suzuki SAMURAI 0887006977

                    Коментар


                    • #11
                      До: Данни за оригиналния двигател

                      Да естественно щом говорим за качество, но според мен незначително.Даже и да се повиши(в магистралите) това съвсем не означава, че лагерите работят по-добре.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X