Здравейте колеги-времето се стопли,лятото почти дойде и отново ще се тръгва на летни излети и разходки,които много често ще са свързани и с дълготрайно нощно пътуване извън шосейната пътна мрежа.Тъй като имам известен опит в нощното кормуване из гори,язовири и т.н. все повече се убеждавам,че стандартното осветление на Нивата в много от случаите не ми върши напълно работа-/много често,когато вечер се търси даден път се налага и осветяване встрани от автомобила,а това няма как да стане без монтаж на въртящ се боен фар/.Именно по тази причина реших да монтирам допълнителен такъв-Руски,халогенен с дълбок рефлектор.Тази вечер го пробвах и останах доста доволен-прави отлична осветеност на разстояние около 300м.,което никак не е малко.Освен това смених и крушките на стандартните фарове,с такива на Осрам и като цяло нещата се получиха:
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Свий
X
-
Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Последно редактирано от Янко Желязков; 10-05-10, 00:13.Тагове: Няма
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Смятам темата за смислена,тъй като за мен един 4х4 автомобил не е ли подготвен поне малко за нощно каране извън пътя,то експлоатацията му в тъмните часове от денонощието би била доста трудна и натоварваща за водача.Ако имате и вие някакви идеи колеги по въпроса споделяйте...
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнениеАко имате и вие някакви идеи колеги по въпроса споделяйте...Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited
Sofrace Offroad Team
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли ...
Ксенона е студена светлина, и заради това лъже по цветовете - не става за фар - търсач. Тоя фар е търсач, и значи не е никакво нощно оборудване. Нощните светлини стоят на покрива, светят на всички страни, и назад и настрани. За да не ги изкърти веднага, ги завират под багажника, или в него, или правят ниши за фарчета в колонките. Обикновенно са работни светлини, не ходови.
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеДа се чуди човек да се смее ли, да плаче ли ...
Ксенона е студена светлина, и заради това лъже по цветовете - не става за фар - търсач. Тоя фар е търсач, и значи не е никакво нощно оборудване. Нощните светлини стоят на покрива, светят на всички страни, и назад и настрани. За да не ги изкърти веднага, ги завират под багажника, или в него, или правят ниши за фарчета в колонките. Обикновенно са работни светлини, не ходови.
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Ще те обявят за бракониер с тоя фар бе.Ти си го направил като на уазките...аз по едното време се замислих да правя такъв, но на принципа, на който се захваща багажника.Накрая се отказах, защото не правя нощни разходки, а когато съм укъснявал това което имам ми е стигало.
Мисля, че е най-добре да сложиш един багажник и на него да са фаровете.Погледни и най-отгоре на тази страница (а и на която и да е)...и уаза е с фарове на багажнка.Говоря за картинката дето пише името на сайта,с хамъра (ако е хамър де) и уаза.
Напиши и във гугъла "допълнителни фарове" и ще ти излезе статия от този форум.Отделно има във Тунунг--Друго обурудване тема за допълнителни светлиниПоследно редактирано от Петър Митрев; 10-05-10, 06:41.
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
На мойта Нива съм и сложил на оригиналните фарове по мощни крушки 90/100 и ефекта е много добър приготвил съм и по добри фарове имам едни чисто нови от Трабант и едни Хела от голф 2 сега лятото ще си правя експерименти . Купил съм и едни халогени но и на тях още не им е дошъл реда.Боен фар одавна съм си направил на подвижна стойка закачам го с една крилчата гайка на водооттичащия ръб за секунди когато ми трябва.От всичките тези подобрения най вероятно ще се наложи да сменя и алтелнатора защото с оригиналния имам само ядове а един от дизелов от бус Ситроен Джъмпер отлежава някъде в гаража . Лошото е че в оригиналната кутия на акумолатора не се събира по голям от 70 АЧ.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Понеже съм запален рибар и гъбар доста пъти съм се завирал на такива места където дори огледалата закачат така че единственото решение за мен поне е светлините да са в габарита на автомобила предни светлини в/у бронята или под маската задни в купетоЗа всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
0878 79 20 61 Борис
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Първоначално публикуван от Петър Митрев Преглед на мнениеЩе те обявят за бракониер с тоя фар бе.Ти си го направил като на уазките...аз по едното време се замислих да правя такъв, но на принципа, на който се захваща багажника.Накрая се отказах, защото не правя нощни разходки, а когато съм укъснявал това което имам ми е стигало.
Мисля, че е най-добре да сложиш един багажник и на него да са фаровете.Погледни и най-отгоре на тази страница (а и на която и да е)...и уаза е с фарове на багажнка.Говоря за картинката дето пише името на сайта,с хамъра (ако е хамър де) и уаза.
Напиши и във гугъла "допълнителни фарове" и ще ти излезе статия от този форум.Отделно има във Тунунг--Друго обурудване тема за допълнителни светлини
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
През нощта за търсене на път и таксиране на дивеча ползваме подвижен халогенен фар от малък селско-стопански самолет, с който си осветяват пистата при кацане. Лампата е капсулована в рефлектора, на 100-тина метра осветява ярко петно около 1м. Така няма опасност фарът да остане по клоните, както и някой да си "услужи" с него.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Махни тия крушки 90/100 Вт, те са таралеж в гащите.
Не са разрешени в никоя държава, и затова цялото производство на такива неща е менте. Преди време в Офроуд Драйв, или в 4х4, имаше статия за сравнителнителни изпитания. Практически никоя марка няма по-голяма светимост от правилни 55/60, а повечето не я и достигат. Но повече ток наистина пият, заради което задължително прегряват основно фасунките, а и бушонните табла, та правят големи бели. Сам съм се минавал, прави са хората. Освен това светимостта на фаровете зависи основно от оптиката им, не от тока в лампата, така че без съмнение задоволството ти е кратковременно и субективно.
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Ксеноните имат смисъл, а възмущението на Стефан от студената светлина важи само за евтините измислици по Гоуф 2 и таксита. Правилният ксенон с цветна температура 4300К и надолу има друг недостатък - светва бавно, примерно за 20 секунди. Преди това нито е фокусиран, нито свети особено силно. Затова не става нито за фар-търсач, нито за дълги светлини. За тези цели си трябва халоген, или, ако си достатъчно убедителен с парите - диоди със своя оптика.
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеМахни тия крушки 90/100 Вт, те са таралеж в гащите.
Не са разрешени в никоя държава, и затова цялото производство на такива неща е менте. Преди време в Офроуд Драйв, или в 4х4, имаше статия за сравнителнителни изпитания. Практически никоя марка няма по-голяма светимост от правилни 55/60, а повечето не я и достигат. Но повече ток наистина пият, заради което задължително прегряват основно фасунките, а и бушонните табла, та правят големи бели. Сам съм се минавал, прави са хората. Освен това светимостта на фаровете зависи основно от оптиката им, не от тока в лампата, така че без съмнение задоволството ти е кратковременно и субективно.
Коментар
-
До: Подготовка на Нива за нощна експлоатация по полета,гори и язовири
Щом искаш фарът да е подвижен няма друг начин освен този който си направил, или поне аз не се сещам.Можеш да пуснеш едно рамо от стойката към ръба за оттичане на водата.Заваряваш го към стойката, а на другия му край заваряваш една стяга от багажник.От теб зависи дали ще е красиво или не, но поне ще помага при удари по фара.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар