Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с генератора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с генератора

    Колеги от вчера имам проблем с генератора-лампата свети постоянно и при проверка с мултицета се оказа,че същия е престанал да зарежда.Днес го свалих и при разглобяването му установих,че колектора е "свършил" нацяло-четките трият в текстолитовата основа.Генератора е марка "Искра"-80А.Лагерите му също са "жив зян".Та въпросът ми е:може ли и има ли смисъл да се възстановява колектора или да си купувам нов генератор?Вече съм проучил и разбрах,че за този тип генератори няма никакви резервни части.Някакви идеи?По принцип мисля да закупя нов от склада на "ООД Савов и син" в село Горски извор до гр.Хасково.Някой пазарувал ли е от тях-впечатления за цени и качество.Благодаря предварително на всички колеги,включили се по темата.
    Последно редактирано от Янко Желязков; 05-04-10, 12:59.

  • #2
    До: Проблем с генератора

    Тук в София със сигурност има кой да ти сложи нови пръстени, при теб - не знам, ама няма начин да няма. Лагерите сигурно са общо 10лв, чифт медни колекторни пластини - пак в този порядък. За труд сигурно ще ти вземат 20-30лв.

    Нов 80А е в порядъка на 150лв.

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с генератора

      Колега niva men,яко нямаш доверие на ново динамо или на резервните части за него аз мога дати изпратя едно с куриер,та даси зглобиш от двете 1

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с генератора

        Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
        Колега niva men,яко нямаш доверие на ново динамо или на резервните части за него аз мога дати изпратя едно с куриер,та даси зглобиш от двете 1
        Благодаря за предложението колега-утре ще реша какво ще правя и ако има нещо ще ти пиша ЛС.

        Коментар


        • #5
          От: До: Проблем с генератора

          Колеги да "чукна на дърво" за сега ядове с генератора вече нямам,но пред мене стои тъй да се каже един доста важен и сериозен въпрос:Всички знаем,че генератора на Нивата е разположен сравнително на ниско и при газене на кални локви над 50см. потапянето му хич не му се отразява добре.В най-лекия случай,като му се намокрят четките спира да зарежда временно,а много често след по-сериозни газения лагерите му бързо издават багажа,също така и колектора му се замазва от калните примеси.Резултата е тотален отказ и "грееща" лампа на таблото.Именно тези причини ме карат да се допитам до по-опитни колеги Нивоводи за евентуални идеи за повишаване надеждността на този важен агрегат.Много е кофти да си на 50-100км. някъде из горите и генераторът ти да откаже.Моят е 80А-Руски,почти нов.Както писах за сега нямам ядове,но със стария пак 80А,обаче Искра брах на два пъти големи ядове в рамките на 50 000км.Между другото колегата ми с който караме е със Нива 1.6 и Жигулски генератор с изведено отвън реле.Прави ми впечатление,че до сега въпреки сериозните му плавания е нямал абсолютно никакви ядове-/вече 2 години всяка седмица/,а тия новите малко да ги потопиш и айде.....???Някакви идеи и отзиви за подобряване на положението...???Гледам колегите Руснаци яко карат Нивите си из блатата с гуми Медвед-Я-569.Те с какви генератори са и въобще как издържат на напъна с този УАЗ-ов модел гуми?Може би Стефан сега ще се включи за да ни "светне"по въпроса.
          Последно редактирано от Янко Желязков; 26-05-10, 16:20.

          Коментар


          • #6
            От: До: Проблем с генератора

            Огледай актуалните теми - дискутираме в момента безчетков генератор от ЗИЛ. 110 ампера, вграден регулатор, петфазен. Стефан много го рекламира, на теория поне е прав.

            Оригиналният генератор на Нива има една тръба за охлаждащ въздух. Ако тя си е на мястото, той не може да се накваси, докато работи. Е, поне докато водата не стигне около карбуратора. Тази тръба подобрява и охлаждането му. Изобщо, има смисъл от нея.

            Коментар


            • #7
              От: До: Проблем с генератора

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Огледай актуалните теми - дискутираме в момента безчетков генератор от ЗИЛ. 110 ампера, вграден регулатор, петфазен. Стефан много го рекламира, на теория поне е прав.

              Оригиналният генератор на Нива има една тръба за охлаждащ въздух. Ако тя си е на мястото, той не може да се накваси, докато работи. Е, поне докато водата не стигне около карбуратора. Тази тръба подобрява и охлаждането му. Изобщо, има смисъл от нея.
              Да Ясене,знам я тръбата,но доколкото съм наясно при новите гератори такава няма.Среща се при старите Ниви 1.6.Сега ще попрочета темата за безчетковия генератор.

              Коментар


              • #8
                От: До: Проблем с генератора

                Преди да сваляте генератора за ремонт трябва да знаете:
                Има си бушон на таблото ( 16А ) който ако не дава добър контакт или е изгорял лампата светва постоянно .
                При мен на горния ред бушони - най десния бушон е за генератора .Не даваше добър контакт и лампата светна постоянно. Смяна и ..... в гората .

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X