Като обиколих малко руските форуми се натъкнах на доста добри идей за нашите коли. Колегите руснаци са много напред с материала като видях някои изпълнения. Най така което ми се стори положително подобрение е това за парното. Като цяло самото изпълнение е супер първобидно и като прибавим шума на е толкова ефективния вентилатор, нещо ме досърбяха пръстите да си поиграя.
За начало взех моторче от парното от 2108

После разглобих самото парно



Следва изрязване на последната част с цел да се помести моторчето там.


Мотора го залепих със пръчки силикон с пистолет,които ги стапя. Тези пръчки ги дават някакво лепило по точно. И уплътних добре около мотора,за да не връща въздух, а целия да минава през радиатора на парното.
Като супер неефиктивно отоплението на крака, преработих и долната част на корпуса като сложих два вентолационни отвора останали от стара кола(които са си напълно фунционални и могат да се спират да духат) и залепих голямата клапа която се отваря ръчно,за да не бяга топлия въздух от там и махнат дръжката.



Монтирал съм и три степенно регулиране на мотора, които си е малък реотан и трябва да е сложен на добре обдухано място.

Но освен това сложих и по един вентилационен отвор фиксиран обаче, да обдухва прозореца, за да не се изпотява. Нещо което при по-новите Ниви е решено. За целта направих две дупки в курпуса за главните вентилационни отвори и вътре залепих нещо като планки, за да може да се отклонява повече топъл въздух.


За тръба ползвах гуфрина за мръсен канал, но какво да се прави такива са подръчните материали. А за свръзка с вентилационният отвор използвах бутилки за вода 0.5л.


Сега резултатите. Теста го направих на студен двигател, защото в момента колата не се кара и няма вода в блока заради студа.
1. По-тиха работа на вентилатора. Което всъщност е шум по-малко от целия оркестър от буботия в купето.
2. По-добро духане(отопление не мога да кажа още) в краката.
Като минус мога да кажа, че мотора на вентилатора е изложен на въздействие атмосферните условия, в частност като вали.
Надявам се да ви е харесал проекта.
За начало взех моторче от парното от 2108

После разглобих самото парно



Следва изрязване на последната част с цел да се помести моторчето там.


Мотора го залепих със пръчки силикон с пистолет,които ги стапя. Тези пръчки ги дават някакво лепило по точно. И уплътних добре около мотора,за да не връща въздух, а целия да минава през радиатора на парното.
Като супер неефиктивно отоплението на крака, преработих и долната част на корпуса като сложих два вентолационни отвора останали от стара кола(които са си напълно фунционални и могат да се спират да духат) и залепих голямата клапа която се отваря ръчно,за да не бяга топлия въздух от там и махнат дръжката.



Монтирал съм и три степенно регулиране на мотора, които си е малък реотан и трябва да е сложен на добре обдухано място.

Но освен това сложих и по един вентилационен отвор фиксиран обаче, да обдухва прозореца, за да не се изпотява. Нещо което при по-новите Ниви е решено. За целта направих две дупки в курпуса за главните вентилационни отвори и вътре залепих нещо като планки, за да може да се отклонява повече топъл въздух.


За тръба ползвах гуфрина за мръсен канал, но какво да се прави такива са подръчните материали. А за свръзка с вентилационният отвор използвах бутилки за вода 0.5л.


Сега резултатите. Теста го направих на студен двигател, защото в момента колата не се кара и няма вода в блока заради студа.
1. По-тиха работа на вентилатора. Което всъщност е шум по-малко от целия оркестър от буботия в купето.
2. По-добро духане(отопление не мога да кажа още) в краката.
Като минус мога да кажа, че мотора на вентилатора е изложен на въздействие атмосферните условия, в частност като вали.
Надявам се да ви е харесал проекта.
Коментар