Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Доработка на парното на Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Доработка на парното на Нива

    Като обиколих малко руските форуми се натъкнах на доста добри идей за нашите коли. Колегите руснаци са много напред с материала като видях някои изпълнения. Най така което ми се стори положително подобрение е това за парното. Като цяло самото изпълнение е супер първобидно и като прибавим шума на е толкова ефективния вентилатор, нещо ме досърбяха пръстите да си поиграя.
    За начало взех моторче от парното от 2108


    После разглобих самото парно







    Следва изрязване на последната част с цел да се помести моторчето там.





    Мотора го залепих със пръчки силикон с пистолет,които ги стапя. Тези пръчки ги дават някакво лепило по точно. И уплътних добре около мотора,за да не връща въздух, а целия да минава през радиатора на парното.
    Като супер неефиктивно отоплението на крака, преработих и долната част на корпуса като сложих два вентолационни отвора останали от стара кола(които са си напълно фунционални и могат да се спират да духат) и залепих голямата клапа която се отваря ръчно,за да не бяга топлия въздух от там и махнат дръжката.







    Монтирал съм и три степенно регулиране на мотора, които си е малък реотан и трябва да е сложен на добре обдухано място.



    Но освен това сложих и по един вентилационен отвор фиксиран обаче, да обдухва прозореца, за да не се изпотява. Нещо което при по-новите Ниви е решено. За целта направих две дупки в курпуса за главните вентилационни отвори и вътре залепих нещо като планки, за да може да се отклонява повече топъл въздух.





    За тръба ползвах гуфрина за мръсен канал, но какво да се прави такива са подръчните материали. А за свръзка с вентилационният отвор използвах бутилки за вода 0.5л.





    Сега резултатите. Теста го направих на студен двигател, защото в момента колата не се кара и няма вода в блока заради студа.
    1. По-тиха работа на вентилатора. Което всъщност е шум по-малко от целия оркестър от буботия в купето.
    2. По-добро духане(отопление не мога да кажа още) в краката.

    Като минус мога да кажа, че мотора на вентилатора е изложен на въздействие атмосферните условия, в частност като вали.
    Надявам се да ви е харесал проекта.

  • #2
    До: Доработка на парното на Нива

    Браво!Добре си си поиграл! Това че клапата в краката не може да се регулира поотделна винаге ме е дразнело.Добра идея. Обаче след като си разпердушинил цялото парно що не му вмъкна някъде и един реотан от калориферчетата за 12в.
    Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

    Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

    Коментар


    • #3
      До: Доработка на парното на Нива

      Самият радиатор на парното е достатъчен за добро отопляне. Такъв тип реотан не виждам смисъл да се слага, тъй като някъде около 2-3 мин от пускане да двигателя се усеща топло.

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X