Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за ограничител на максималните обороти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за ограничител на максималните обороти

    Колеги днес в една дълбока кал ми се наложи да ползвам максималните възможности на двигателя.Преминах на бензин,форсирах мотора и установих,че прекъсвача се задейства чак при 6600об.мин.Та се питам това не е ли малко късно и опасно,при положение че червената скала на оборотомера започва още от 6000?Нивата ми е 1.7моноижекция.Дали и пълноинжекционните Ниви са така или ...?Нямам никаква литература за моя модел и затова се интересувам.

  • #2
    До: Въпрос за ограничител на максималните обороти

    Няма страшно,двигателя държи на обороти-проверено е от всевъзможни състезатели.
    Стойността на оборотите,при които се включва ограничителя са си фиксирани в компа от завода,а те си знаят работата.
    Верно,че 1,7 има малки изменения от предишните мотори на ВАЗ,ама те не засягат издръжливостта на високи обороти.
    Карбураторните двигатели на ВАЗ вдигат и повече от посочените(с подходящи настройки на карбуратора),дори и дългоходовите.
    На газ също може да се вдигнат по-високи обороти,ако ограничителя не действа на запалването.
    Което не значи,че има смисъл да се вкарва двигателя в такива режими.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за ограничител на максималните обороти

      Максималната мощност все едно е някъде малко под 5500. Прави, струвай - няма смисъл. Иначе, състезателите и до 7500 го развъртат, но там работата е съвсем друга.

      Ако много искаш, можеш да си преместиш прекъсвача на други обороти - това е настройка на компютъра.

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за ограничител на максималните обороти

        Да знам,че макс.мощност е около 5500об.мин. при стандартен ВАЗ-овски мотор,но този път без да искам малко се поолях с оборотите-в случая бях на 1-бавна,а трябваше да пробвам на втора.Може би така щях да изляза по-лесно от тежкия,лепкав чернозем.Просто не подбрах правилната предавка.

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за ограничител на максималните обороти

          Дъртите BMW с карбураторните мотори имат ограничител. По искра. Намира се в палеца на делкото. Действа на центробежен принцип. Отклонява искрата към маса. И получаваш един праг, който не може да надвишиш.

          Никакъв ограничител не ти трябва. Конкретно 2106 е най-мощен на 5400 об/мин. Другите под него на 5600. С Нива 1700, тя и без това като мине 4500, сама спира. Иначе на практика, смело и без съмнение съм навлизал в червената зона, често. Освен преразход на гориво, уникален шум на предразпадащ се мотор и адски влошено мазане, друго не става. Поне не и на стандартен мотор. Да се счупи нещо - не. Тези мотори нямат навика да се трошат. Но, карани в такива режими, просто се износват прекомерно интензивно. Виж, от един-два....десет пъти, нищо няма да му стане. Така, че....

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за ограничител на максималните обороти

            Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
            Дъртите BMW с карбураторните мотори имат ограничител. По искра. Намира се в палеца на делкото. Действа на центробежен принцип. Отклонява искрата към маса. И получаваш един праг, който не може да надвишиш..
            Точно за тях се бях сетил и аз.Ограничаваха и механичния инжекцион(К-Jetronic) по същия начин,а след "преработка" на палеца пълнеха оборотомера...
            И още спам...но близък до темата...
            Познавах един стар майстор(много точен човек),който ми разказваше за някакъв негов стаж(или екскурзия беше),на времето,в завода на ВАЗ.
            Та ходил човека,гледал и видял,как на всеки няколко минути излизат готови коли от завода...За преместването им на склад отговаряли няколко млади дами,а самото преместване на колите било и своеобразен тест.Момичетат се качвали в чисто новите "Жигули" и с газ до ламарината преминавали определен тестов маршрут,след това лек оглед и оставяне на паркинга,ако всичко е наред.
            Не претендирам за 100% достоверност ама аз му вярвам...С това човекът обясняваше и големите хлабини които се оставяли в някои механизми-за да не се изпортят при такава експлоатация,та даже и на първия тест.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X