Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лада Нива окачване,двигател,купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лада Нива окачване,двигател,купе

    Здравей те колеги. Искам изчерпателна информация за някой въпроси относно Нивите ново произвотство. Търсих информация от Гугъл, но резултатите не отговориха на много мой въпроси, да не говорим за не аргументираните мнения на лайците. Питам Вас защото според мен тук трябва да са хората който могат да отговорят(най-малко от опит). Обмислям закупуване на лизинк на такова возило(чисто ново). Вашият глас ще бъде горе-долу определящия. Ще се ползва за лек офроуд и през снежните месеци от годината. Третото ми возило ще е вкъщи (евентуално) за това няма да се кара ежедневно. Първите ми въпроси към вас са следните:
    -Как е като ламарини? Виждал съм много изгнили изглеждащи нови, също така и много запазени на видима възраст над 6-7 години. Има ли някакъв начин да се спре ръждата по тях или да се намали до минимум?
    -От качество на интериора какво да очаквам, и като нов ли скърца?
    -Двигатели. Руски мотор не съм ремонтирал и пипал още. Какво ще ми предложите когато става въпрос за "надежност" и разхода не е от значение? 1.7i или 1.9d? По това че дизеловия агрегат е Пежо да разбирам ли, че е същия като атмосверния дизелов мотор монтиран на Ситроен Берлинго 1 и 2(както и на Пежо Партнер1, 2). За бензиновия знанията ми се свеждат до 1700см2, 4 цилиндъра, 8 клапана, инжекцион(многоточков)....незнам нищо за него. Електрониката му руска ли е, каква е?

    Малко и за мен като нов във форума. Чета тук сравнително редовно. На 25 години съм, работя като автомонтиор. Харесвам джипове много, само финансите ме спират за сега от тях. Харесвам и участниците във форума. По мое лично мнение този форум е с най-полезната техническа информация и за това пиша тук.

    Поздрави И.Григоров

  • #2
    До: Лада Нива окачване,двигател,купе

    - Ламарините са според късмета. Поставянето на подкалници радикално подобрява ситуацията и почти няма недостатъци. Има и други методи за борба с корозията, но то зависи и какви са ти критериите. В частност оригиналната изолация по пода е дрвце, освен ако не са я сменили напоследък.

    - Като е нов интериорът не скърца, а ако не попадне в ръцете на големи мърлячи, не се и разскърцва, поне в рамките на 15 години. На по-новите много не им вие и трансмисията, та вътре е почти тихо.

    - Надеждност - моторът обикновено е последният проблем на Нивата. Електрониката е Бош, прави се в Русия. Няма отявлени ругатни по нея. От по-старите варианти има несполучливи (моноинжекционната в частност). Нова дизел мисля, че няма откъде да купиш - в България се внася само бензинова, за дизел - внос на старо. Дизелът си е XUD9 с още някакви букви след него, почти същия 1.9 с малко различна периферия се слага на пежота, ситроени и какви ли не още твари. Има и турбинирана дизелова Нива, двигателят е пак Пежо - май даже същия + турбина.

    Общо казано: пълна с детски болести, като всяка руска кола - там това е традиция. Като пресглобиш цялата, става желязна, но за целта ти трябва АРБ. Щом си автомонтьор, бива и така. За личен автомобил, нова на лизинг бих си взел с много резерви.

    Коментар


    • #3
      До: Лада Нива окачване,двигател,купе

      Вземи си бензинова и няма да сбъркаш.

      Иначе гниенето на ламарините е основен проблем при всички модели на Лада. За щастие ти купуваш чисто нова кола, което ти дава шанс да намериш решение на проблема. А то е - още като я купиш я вдигаш на канал и почваш да мажеш отдолу с боди всичко!

      Така навремето направи баща ми с една жигула комби купена от кореком и я продадохме на 20 години въобще не кърпена и с ръжда само по веждите. Иначе още на 7-8 години започват размислите "да я кърпя ли", а на 10 "да си взимам ли нова"

      Коментар


      • #4
        До: Лада Нива окачване,двигател,купе

        Ванка незнам какво те тика към Нивата ,а незнам и нищо за тях ,но все си мисля ,че има достра по хубави джипчета на по-ниски цени(употребявани естествено).Но в областа съм лайк и просто не харесвам возила които нямат поне малко характер на западни ни коли(като екстри и сгобки)
        Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

        Коментар


        • #5
          Гниенето на вратите и праговете може да се забави, като в сухо време им запушиш добре отворите за оттичане (с болкит напр.) и сипеш по 50-100 мл отработено масло. Караш 2-3 дни така, за да се омаже вътре и после вадиш тапите, за да се оцеди. Повтаря се през 2-3 години.

          Преди да я купиш, провери системата за вентилиране на резервоара. Руската не струва, когато е топло, в купето смърди на бензин така, че не се трае, а при повече от 30 л бензин в резервоара прелива през гърлото. На колите след 2008 казват, че са я сменили с Бош. При руската, резервоарът има 2 тръбички за изпаренията - отгоре в двата края, а другата - 1.
          Последно редактирано от Ясен; 19-12-09, 11:10.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #6
            До: Лада Нива окачване,двигател,купе

            Аз бях на този хал преди 2 години...
            Много мислене и накрая се хвърлих в дълботото и взех ена Нива на лизинг от Елва...

            И не съжалявам.

            Сега вече излезе от гаранция и я водих на един мой познат майстор, за смяна на маслото и да я поразгледа малко. Оказа се че почти (да не кажа въобще) няма ръжда, което много го учуди.

            Иначе за проблеми за 30000км:
            1. От както съм я взел нещо тропа в задния десен калник. Въпросът е дали е бутилка от водка. Не съм я разглобявал, предполагм ако се махне кората ще се види какво е, но не ми е проблем.
            Друго нещо което скърца при каране по пресечен терен е задната седалка. Скърцат заключалките, които я държат изправена.

            2. Успях да счупя едната чистачка. Ремонта беше 30 лв - за нов механизъм.

            3. Моторчето за празен ход даде фира. Ново е 40 лв.

            4. Тапицерията на тавана провисна - Ремонта е за около 30 мин и 10 лв.

            Тези три неща съм ги ремонтирал собственовъчно.

            5. Отказаха стрелките за гориво и температура на тъблото. От елва го смениха с ново (гаранционно), и сега ми е нулиран километража.

            За две години толкова.

            Инжекциона е Бош, и на моя пише че е правен във Франция. Лесно се правят всякакви диагностики със стандартни ODBII четци.

            Ами това е. Ползвам я за ежедневна кола из София и съм доволен като цяло. Карам я на газ (инжекцион на Lovato) от около 20000 км и няма проблеми. Може да и се сложи газ и да се запази гаранцията, ако е над 10000 км.

            Коментар


            • #7
              До: Лада Нива окачване,двигател,купе

              Много благодаря на всички за съветите. Не ми се смейте ама когато снощи пуснах темата незнаех, че раздела ВАЗ е Лада сметнете колко съм се занимавал с руски коли.
              Сега по темата. Днес по изключение е работен ден и отскочих до шоурома на НАР в дружба. Там имаше Нива която за пръв път през живота си разгледах. Бях много приятно изненадан от доста неща. Визията на салона не ме уплаши, по това че дори непомня почно как изглеждат волана и таблото съдя че ми харесва. Това което не го възприемам го запомням веднага. На ден по някога карам и над 7-8 различни коли . Багжника много ми хареса като размер. Направата на интериора вече не ме притеснява. Аз се занимавам с интериори по някога и мисля че след една шумоизолация ще заспи.Разгледах и мотора(1.7Ii). Там видях дебитомер който излишно погледнах за марка, но нея пишеше. Иначе всички други компоненти на мотора си бяха руски. Направи ми впечатление изпускателния колектор, също го одобрявам(4-2-1)беше покрит с топло изолираща ламарина. Разгледах отблизо направата и зглопките на купето. Всичко го приемам, само едно не си обяснявам. Защо няма никакво покритие срещу ръжда? Явно цената е причината. Веднага проверих за да се намаже с нещо искали 100лв някаде което също ме кара да се съглася. Консултантката в магазина обясни това дето каза и някой колега а именно, че под калниците решават доста от проблема с корозията.
              С две думи направо ми хареса . За 14600лв ЧИСТО нов автомобил фултайм друг няма!!!
              -Може ли някой да ми обясни малко колко е здрава трансмисията?
              -Има ли проблеми с механизма за бавни, и блокажа на среден диф. ???
              -Аз я взимам за каране по големи наклони и сняг. Не за да я мъча а да се придвижвам по-безопасно? Подходяща ли е Нивата за сняг?

              MaxBass - Пеше здравей. В другия форум съм Vankata_84. Споделях мнението ти преди да стана автомонтиор. От извесно време гледам как едно ново возило било то и Дачия Логан се движи безпроблемно 100 000км. Това ме кара да се насоча към сезашния си избор. А и само музика нестава, а само предно си е за никаде 4х4 му е майката Предложи ми нещо 4х4 с евтини части и ремонто пригодно ново до 17 000лв на лизинг и го взимам. Все пак едно Сузуки Джимни е 27 000лв и то не на лизинг!!! Цените на частите за азиатските джипове ме плашат. В Нисенс водните радятори са над 400-500лв за повечето масови модели. За Нисан Патрул 3.0ДиД v6 преден датчик за АБС-а е 1230лв. Това ме кара да си зема нещо което мога да подържам и карам. А и леко спартанския вид на Нивата ме кефи много.

              Поздрави на всички

              Коментар


              • #8
                До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                Нивата е подходяща за сняг с подходящите гуми. То така е при всеки автомобил. Проблеми със бавни и блокаж на диференциял няма. Просто спазваш формулата, че всичко се чупи два пъти по-бързо от нормалния пробег на "западните" коли (но пък струва 10 пъти по-евтино).

                За антикорозионното покритие ти казах - вдигаш на канал още като нова и мажеш с боди без да пестиш. Няма да ти излезе скъпо.

                Коментар


                • #9
                  До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                  Аз съм на мнение, че ладата гние от вътре --> на вън. Майката му е да не влиза вода вътре и няма да загние. От долу руснака е пернал покритие, вижда се на коляно с просто око, но водата да влиза в купето не е спрял. Тя започва да влиза от няколко места в нивата още докато е момиченце, при това незабелязано. И така магически се стича иззад пластмаси и гумени стелки, че отива право и незабелязано върху дъната - всичко това, под прикритието на кечетата изолация с полиетиленово фолио дава резултата гниене много бързо. Рядко собствениците се сещат да надигат два пъти в годината за да си гледат дъната, което и не е нормално от гледна точка на нормалната експлоатация. Проблемите са разрешими, просто трябва да им се обърне необходимото внимание и от купето на нивата може да се получи един доста дълговечен автомобил. Темата е коментирана от много колеги и местата на водовлизане са известни, както и много решения за борба са споделяни и разнищвани.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                    Първоначално публикуван от nylon Преглед на мнение
                    Аз съм на мнение, че ладата гние от вътре --> на вън. Майката му е да не влиза вода вътре и няма да загние. От долу руснака е пернал покритие, вижда се на коляно с просто око, но водата да влиза в купето не е спрял. Тя започва да влиза от няколко места в нивата още докато е момиченце, при това незабелязано. И така магически се стича иззад пластмаси и гумени стелки, че отива право и незабелязано върху дъната - всичко това, под прикритието на кечетата изолация с полиетиленово фолио дава резултата гниене много бързо. Рядко собствениците се сещат да надигат два пъти в годината за да си гледат дъната, което и не е нормално от гледна точка на нормалната експлоатация. Проблемите са разрешими, просто трябва да им се обърне необходимото внимание и от купето на нивата може да се получи един доста дълговечен автомобил. Темата е коментирана от много колеги и местата на водовлизане са известни, както и много решения за борба са споделяни и разнищвани.
                    Да не се лъжем - защита срещу корозия Лада просто няма никъде. Или тоест има, но е на критично ниво. Огледайте се и покажете стара Лада без ръжда по прагове, вежди и калници. Няма... Тези които нямат - те са мазани допълнително от собствениците. А по прагове, вежди и калници ръждата не идва отвътре!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                      Като слабост на новата Нива на първо място слагам-Много макък живот на съединителя.Протичат след първата година семерингите по трансмисията-диференцияли-раздатъчна и скоростна кути,и като не обърнеш внимание ОП какво ста'на.
                      0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                      Коментар


                      • #12
                        До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                        Трансмисията -
                        скоростите са малка издънка на конструкторите. Всъщност това са скоростите на Жигули. В тях - само пълна синтетика или береш ядове при над 80км/ч, защото температурното оразмеряване малко са го оплескали. В Жигули същите скорости са безпроблемни и вечни, в Нива прегряват понякога. Раздатъчната кутия надживява едно купе, ако не пътува без масло (а не е невъзможно да капе). Диференциалите също, докато не почнеш осморки по сух асфалт с блокирана раздатка. Каретата - внимавай за маншони, имат ли грес - всичко понасят. Карданите си искат гресирането (а не като мен!). Полуоси - стандартния размер гуми издържат, почват да се чупят като почнеш (и даже попрекалиш) с тунинга.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                          Първоначално публикуван от vladyas Преглед на мнение
                          Като слабост на новата Нива на първо място слагам-Много макък живот на съединителя.Протичат след първата година семерингите по трансмисията-диференцияли-раздатъчна и скоростна кути,и като не обърнеш внимание ОП какво ста'на.
                          Не съм съгласен.Първата за три години и 65000.км.само два шарнира са сменени.
                          Втората за две години 34000.км.само датчика на,ламбда сондата.
                          И двете се карат 80 процента по асвалт и 20 процента по черни пътища.
                          Но пък от много хора.
                          0осем9осем7шест0осем7едно
                          Миро

                          Коментар


                          • #14
                            До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                            E ,явно сте уцелили с колите.Преди известно време поддържах Нивите на голяма Софийска фирма,която има около 30-40 Ниви.Колите са модел 2006 както и 2007г-пикапи.90% от тях минаха за съединител на по 18-20хил.километра.Не вярвам пък всичките шофьори във фирмата да са толкова калпави.Съединителя ,който се монтира на тези Ниви и по- точно феродовия диск е по-тесен(широчината на феродото е по малка),следователно опира на по-малка площ.
                            0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                            Коментар


                            • #15
                              До: Лада Нива окачване,двигател,купе

                              Ванка съвсем отскоро се интересувам и аз от проходими неща и точно като теб искам да карам и да имам евтина подръжка...даже мисля временно да започна с едно саморайче пък каквото отиде после...саморайчето 3000 и карам да старо е ...да изгнило е...Но ЦО-то го чака
                              Баща ми вчера ми разправя за някакви ниви на търг на по няколко години и супер много изгнили може и да не са стопанисвани нз...Но както и да е частите поне са евтини
                              Дано си доволен от това което вземеш
                              Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X