Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Самара

    Чак сега откривам темата. Конкретно за коментарите относно намесата на Порше - цялата кола е дело на Porsche Engineering.

    Porsche Engineering Magazine, Special Issue 2006, стр. 12.

    Не им е сефте, на първите Сеат Ибиса на капака на двигателя гордо се мъдреше едно "System PORSCHE". При Самарката просто намесата е по-драстична, но по-малко рекламирана.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #17
      От: Самара

      Самара е следващо поколение автомобил с всички произтичащи от това ползи. Освен това, вероятно е произведена през перестройката, с всички произтичащи от това беди. Сега по точки:
      1. Двигателят 21083 - 1500 е малко по-мощен от 2106 - 1600. Това, съчетано с много по-простата трансмисия, означава МНОГО по-добра динамика. Двигателите 1.3 и 1.1 са съответно по-слаби, но здрав 1.1 (нечувано явление) все пак е по-динамичен от какъвто и да е Жигул.
      2. Пак трансмисията, в която отива примерно 25% от мощността на Жигули, при Самара е опростена и загубите са примерно 10%. Това, заедно с подобрената форма и по-ефективния двигател, дава около 40% надолу разход, при еднакъв стил (доколкото е възможно) на шофиране. На дълъг път на газ е примерно 7/100. Ако много настъпваш - 8/100. 10/100 може да я накараш да гори само в града.
      3. Шум - яваш-яваш. При високи скорости аеродинамичният шум е малко по-малък от на Жигули, но това обикновено се компенсира от дрънченето на всички пластмаси в салона при преминаване на неравности. Пластмасите са трудни за умълчаване.
      4. Части има. Точка по въпроса. Поне в София, а в малките градове ги виждам по-често, сигурно е по-добре.

      Проблеми:
      1. Корозия. Може да намериш здрав екземпляр за 1000-1300лв, но той едва ли ще е 1.5. Което не е проблем, защото се намират здрави двигатели 1.5 в гнили купета.
      2. Двигателите 1.1 (много рядък) и 1.3 (70% от екземплярите) удрят клапани при скъсване на ремъка, затова трябва да се следи състоянието му. 1.5 е имунизиран срещу този проблем. Изискванията на този агрегат към маслото са по-високи и като цяло не толерира утвърдените практики "само доливане" и "М10". По-капризни са и към бензина и от евтини бензини (ОЧ под 93) също страдат. На газ се държат добре. Конструктивно са по-прости от жигулските.
      3. Скорости - люто капризни към масла. Категорично не оцеляват при употреба на минерални трансмисионни масла, ранните версии на сервизното ръководство препоръчва моторно 15W40, но това не всички собственици го знаят. Другият вариант е трансмисионно, пълна синтетика, GL4+5, 25лв/л, като за нивовска 5-степенна. Следствие на тази капризност - обикновено са убити синхронизаторите на 2 предавка, понякога - и други неща. Има 4- и 5- степенни скорости, но за разлика от Нива и Жигули, 5-степенната има само предимства.
      4. Токове - могат да ти късат нервите на малки парченца, таблото с бушоните обикновено е разположено в малко вирче, образувано поради запушване на отточните отвори с шума. Изискват радикален подход, типични трудности са прегряване, не-палене, не-зареждане, липса на светлини и други подобни.

      Коментар


      • #18
        От: Самара

        Много благодаря Ясене.Тепърва ще мисля какво ще правя,че пусто и Жигулито ми се свиди...и не ми се разделя с него.Не за нещо друго,ами защото ми е първа кола.

        Коментар


        • #19
          От: Самара

          Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
          Много благодаря Ясене.Тепърва ще мисля какво ще правя,че пусто и Жигулито ми се свиди...и не ми се разделя с него.Не за нещо друго,ами защото ми е първа кола.
          Карай си жужито докато на ритне камбаната. Ако, и Порше да им е помагал. Той и на дзверо от аватара ми е помагал.
          До тогава търси нещо от по на изток или на запад.

          Коментар


          • #20
            От: Самара

            Окачването е много здраво става и за черни пътища.слагаш двигателя на 1600 и ставаш вечен.в кал върви като фиат панда.купето гние много около задните амортисьри.

            Коментар


            • #21
              От: Самара

              Янко, няма особено голям смисъл от от, това което си намислил. Щом почваш да търсиш от една руска кола ниско ниво на шум в купето и нисък разход на гориво, то отговорът ти на въпроса както по-горе е казал колегата, се крие в източна или западна кола. При източните шумоизолацията също не е особено на ниво, но надеждността им е пословична. Знам, че избягваш западните коли и не са ти на сърце, но в случая това е най-доброто решение за второ превозно средство за по топлите месеци.

              Коментар


              • #22
                От: Самара

                Ще я мислим-има време...сега е Зима и Нивата е на мода...

                Коментар


                • #23
                  От: Самара

                  Вземи си Дизелова Нива За по-икономична. От малките коли няма да останеш очарован и все ще се ядосваш защо не те пускат тия насреща
                  Александър

                  Коментар


                  • #24
                    От: Самара

                    Най-вероятно може и да си остана целогодишно с Нивата.Като се замисля реално как свикнах да карам откакто я купих-/вече почти 3г./ каквато и лека кола да взема все ще е с криви джанти и балони на гумите.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Самара

                      имах 2 САМАРИ, едната от БЕЛГИЯ 1,5-другата от ГЕРМАНИЯ кабриолет 1,3 -много здрави мотори,предница,само карбуратора беше проблем ,и го смених от 7ца ,ръжда никаква ,малък разход и много върви на газ,

                      Коментар


                      • #26
                        От: До: Самара

                        Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                        Колеги имам важен въпрос към каралите Лада Самара и задноприводни Лади.Смятам за в бъдеще-/идното Лято/ да си сменя лекия автомобил Ваз 21011,който е със сменян по-мощен мотор от 2106-/1600/.До момента колата ми е изминала без каквито и да било сериозни ядове 220 000км.Мисля да си търся някоя читава Самара 1500.Според вас струва ли си да сменям Жигулито 1600 със Самара 1500?В моята кола най-много ме дразни сравнително шумния салон при продължително пътуване със 130-150км/ч.Също така не ми допада и разхода на газ-/при яка стъпка е около 13л./.Главният въпрос,който ме притеснява е може ли да се намери добра Самара 1500-/некърпена и боядисвана/ на цена до 1000лв.???Другото нещо е:има ли резервни части за тези машини,защото тук в Ямбол мой приятел има Самара и каквото и да му се счупи,май все трудничко го намираме.Та се чудя да си карам ли Жигулито за в бъдеще или да преминавам на Самара???Всъщност как е разхода и на гориво при нормално каране от 90-100км/ч???Доста неща изчетох за модела,като цяло отзивите са добри,но все още се колебая?
                        Колега ако си решил сериозно за самара звънни ми на 0879055060 имам нещо точно като за теб.

                        Коментар


                        • #27
                          От: До: Самара

                          Първоначално публикуван от apj Преглед на мнение
                          Колега ако си решил сериозно за самара звънни ми на 0879055060 имам нещо точно като за теб.
                          Колега ще се чуем другата седмица,че тази съм доста зает.Благодаря.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X