Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Самара

    ...А сега аз имам няколко въпроса свързани със Самара,тъй като въобще не съм имал вземане-даване с този а-л.А именно като предница по-добри ли са от старите ВАЗ-ове 2101-2107.А като вървене,динамика как са спрямо класиките 2103 и 2106?За някои въпросите ми може да са смешни,но аз съм имал разправии само с по-старите модели и така...

    <мод: отделям разговора за Лада Самара>
    Последно редактирано от Ясен; 31-10-09, 23:21. Причина: нова тема

  • #2
    До: Автомобили ВАЗ

    Аз съм чувал за самарите, че имат доста проблеми с предното окачване поради предното задвижване, а също и скоростните кутии са доста калпави. Иначе като динамика предполагам, че ще ускорява по-пъргаво от класиките, но на планински път с остри завои се наблюдава доста недозавиване.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Kara Kolio Преглед на мнение
      Аз съм чувал за самарите, че имат доста проблеми с предното окачване поради предното задвижване, а също и скоростните кутии са доста калпави. Иначе като динамика предполагам, че ще ускорява по-пъргаво от класиките, но на планински път с остри завои се наблюдава доста недозавиване.
      На Самара скоростите са си хубави, ако не се прави творчество с маслата. Много по-динамична от класиките. Управляемостта при висока скорост също е много по-добра.

      Предница - Макферсон. Не знам да се различава много по здравина от класиката, но пък показва завидни офроуд-способности.

      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=64937&page=4 - пост номер 64
      Последно редактирано от Ясен; 31-10-09, 23:23.

      Коментар


      • #4
        До: Самара

        Самарата, сама по себе си е коренно различна, нова концепция. Между прекрасна Лада 1600 (2106)и Самара 1500 (2 врати, 4 врати, седан) разликата е, че Самарата се управлява много по-лесно и прецизно. Окачването й е тъпо и здраво. Много по-здраво от това на 2106 и същевременно - ремонтира се лесно и нетрудоемко. Мотора няма нищо общо с този на старите модели. Идва слаб, но при положение че е читав - разхода на бензин е чувствително по-нисък, динамиката е напълно приемлива. Оригинална, изрядна, пазена Лада 1600 ускорява от 0-100 км/ч. за около 15-16 сек. с големи усилия. Оригинална и читава Самара 1500, с лекота е способна да ускори 0-100 км/ч. за около 12 сек. Мотора й е по-опростен от този на 2106. Същевременно съществуват и разни заводски вариянти с различен вид запалителна система. Положението на шофьора е удобно, волана е на мястото си, педалите са на мястото си и ти позволяват да заемеш доста удобно положение. Което дори след 800 км. наведънж - няма да те умори. Читава Самара, вози малко твърдичко, но приятно стегнато. При скорости 120-130-140-150-160 км/ч., буквално лежи на пътя, мъкне като диво магаре. Откъм страна на интериор и вложени материали, определено е по-зле от 2106. От гледна точка на алектрическа инсталация, има характерни пробелми с окислени клеми на таблото с предпазителите, окислили клеми на задните светлини, тук-там изгоряла писта на платка, разни дребни и лесноотстраними подобни проблеми. Проблеми има с уникално бързо стареещия интериор. Таблото бързо се напуква, повечето панели вътре са от кофти пластмаса, която или скърца, или трака или пак дразни по някакъв начин. Може да се поправи, това си струва да го направиш. Обикновено, гният по предните калници в зоната при предното стъкло. Местата, където са захванати носачите, там обърни особено внимание. Бомбетата на макферсона - гният точно, както гние стар модел BMW. Долната част на предната маска, долната част на предните калници в края на веждата. Гние и самата рамка на челното стъкло в зоната при калниците и по самата си дължина. Праговете в предната част, където се застъпват с калниците и самият ъгъл там. Също така и по дължината си. Отзад, заминават веждите, долната част на калника където се свързва с прага. Прогнива и мястото, където са конзолите държащи задния мост. Вярно, не при всички, а средно статистически. Все пак, тя е един от последните стонове на комунизма, а и вече и те доста остаряха. Намират се читави такива, тогава горе-долу ще си доволен и ще имаш едно тъпо, упорито и инато магаре, дето лесно не можеш да го умориш.

        Притежавах такъв модел за кратко, наследен от баща ми. Двуврата Самара 1600, бежава с бежав салон и чистачки на фаровете. Тя ускорява от 0-100 за няма и 11 сек. Движи се из Пловдив, все още има вид на автомобил.
        Последно редактирано от Тодор Живков; 01-11-09, 01:05.

        Коментар


        • #5
          До: Самара

          Благодаря за изчерпателната информация.

          Коментар


          • #6
            До: Самара

            Преди години имахме една самара 1500,внесена от Австрия.По времето ,когато я купихме минаваше дори за авангарден автомобил на фона на преобладаващия тогава по улиците масов соц.автопарк.Относно динамиката,мога да потвърдя,че двигателя е доста жив и пъргав.Управляемостта на колата е добра.Стабилна е на висока скорост.Лично според мен доста друса,особено в сравнение с останалите модели на Лада.Вероятно за това принос има и качеството на родните пътища.Относно ходовата част-проблемни са предните носачи,които са от алуминий и се чупят при по-душманско каране.При нашата имаше проблем с карбуратора,който така и не беше отстранен докато беше наша собственост.Впоследствие разбрах,че карбуратора на Самарата има един скрит жигльор,който лесно се запушва,но е непознат на местните механици.И при отстраняването на това запушване проблемът се решава елементарно.Стига само да знаеш къде да го намериш.И още едно уточнение.Двигателят на Самарата е разработен съвместно с Порше.

            Коментар


            • #7
              До: Самара

              Първоначално публикуван от ГАЗ69 Преглед на мнение
              ....И още едно уточнение.Двигателят на Самарата е разработен съвместно с Порше.
              Айде стига де. Това сериозно ли?

              Коментар


              • #8
                До: Самара

                Циркулират такива слухове. Един от началниците в Порше е руснак, та кой знае...

                Във всеки случай, до последно е била гласена за класиковите двигатели - личи си по това, че пасват.

                Коментар


                • #9
                  До: Самара

                  Това беше обявено още навремето при дебюта на модела!Само не си спомням,коя от двете модификации-1300 или 1500 кубика.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Самара

                    Първоначално публикуван от ГАЗ69 Преглед на мнение
                    1300 или 1500 кубика.
                    Те много малко се различават.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Самара

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Те много малко се различават.
                      Да не кажа почти хич. Даже и външно.

                      Имах такава 1.3, карбураторна, с делко. Общо взето бях доволен. Не ми е правила кажи-речи никакви въртели. На светлинни години е като вървеж и поведение от старите жигули и лади - карам съм и такива с 4-те фара, и 7-ца за малко, и те са си еднакви. Самарата е друга бира.

                      Продадох я щото започна да гние, и не ми се разправяше с ръжди. То това си им е главното страдание, като на почти всяка руска кола от тия години.

                      Мога да кажа че има ужасТни ментета шарнири и накрайници, та купувай само от доверени магазини.

                      На мен 5та скорост ми беше малко шумна при над 120км/ч, но нищо повече. За 2 години смених бензинова помпа, спирачна помпа, задни спирачни цилиндърчета и накладки, + 2 пъти шарнири и накрайници, поради ментетата, на които попаднах. Ама всичко това е на смешни цени. А за тия 2 години и навъртях около 50000км.

                      ...ааа, и съединител сменях, ама те тия всичките неща са си общо взето консуматив. Пък и не съм от най-кротките шофьори, а предния собственик беше бивш автомобилен състезател - lz1gvt от форума.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Самара

                        Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                        Айде стига де. Това сериозно ли?
                        Бях чел ,че дизайна е правен заедно с Порше.
                        Животът е харизан кон според мен...

                        Теди

                        Коментар


                        • #13
                          До: Самара

                          Имах допир със Смара 1500 седан. Беше на брат ми, но аз я карах из Анадола и навсякъде питаха дали не е Тофаш .
                          При 50 градуса на сянка, въпросната черна гад си държеше 90 градуса, при ЯКА ръчка.
                          Това е прилична (за руска) кола - поносима динамика, приличен разход, прилична надеждност и поносима возия и ергономия, добро пътно поведение.Няма прилика със задноприводните лади. Грозна като Фашизма. Потресаващ и скърцащ интериор. През фугите на вратите може да мине куче с погача в устата. Духа и фучи отвсякъде, което се компенсира с прилично отопление. Това, което ме изненада приятно е, че при скъсан ангренажен ремък просто слагаш следващия и караш. Буталата не удрят клапаните. Не зная при 1.3 дали е така, но при 1.5 е факт.
                          Зимата с 14" гуми е супер.
                          Проблемите за няколко години ВАРВАРСКА експлоатация бяха втулка на стартер, която кой знае защо е в скоростната кутия, чифт шарнири, несметно количество дръжки за врати и водна помпа.
                          Здраво работно говедо, което да тормозиш без никакви угризения.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Самара

                            Самарата спрямо другите ладуни има голяма разлика.Работно магаре.За мене лично е по-добра сравнение другите лади и най-вече с 1500 мотора.Само ако не гниеше толкова много още щеше да върви.Направо ръждата я гризеше отвътре!Иначе като, всяка руска кола с плюсовете и минусите си!

                            Коментар


                            • #15
                              От: До: Самара

                              Колеги имам важен въпрос към каралите Лада Самара и задноприводни Лади.Смятам за в бъдеще-/идното Лято/ да си сменя лекия автомобил Ваз 21011,който е със сменян по-мощен мотор от 2106-/1600/.До момента колата ми е изминала без каквито и да било сериозни ядове 220 000км.Мисля да си търся някоя читава Самара 1500.Според вас струва ли си да сменям Жигулито 1600 със Самара 1500?В моята кола най-много ме дразни сравнително шумния салон при продължително пътуване със 130-150км/ч.Също така не ми допада и разхода на газ-/при яка стъпка е около 13л./.Главният въпрос,който ме притеснява е може ли да се намери добра Самара 1500-/некърпена и боядисвана/ на цена до 1000лв.???Другото нещо е:има ли резервни части за тези машини,защото тук в Ямбол мой приятел има Самара и каквото и да му се счупи,май все трудничко го намираме.Та се чудя да си карам ли Жигулито за в бъдеще или да преминавам на Самара???Всъщност как е разхода и на гориво при нормално каране от 90-100км/ч???Доста неща изчетох за модела,като цяло отзивите са добри,но все още се колебая?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X