Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

    Привет всем!!!
    Спасибо всем за такое тёплый приём на вашем форуме

    так что начну рассказывать историю строения моего Трактора (так я називаю своёп творение)

    началось всё это где-та 4 года назад, в Грузий (на моей родине) там у нас есть тоже клуб (я один из основателей)
    в-клубе у нас тогда были Тоиота 78,самурай,паджеро и несколько нив ну катались мы но куда на ниве с тоиотай и самураем?? вот и началось всё
    первое что я сделал это было лифт подвески: задние пружины от ваз-2102 (грузовые), передние от газ-24 отрезанным 2,5 витка и проставки под верхние шаровые (3,5см). после этого 29-ая резина встала без проблем. ну поездил я так чуть-чуть и понял что не хватает и решил продолжить дароботывать машину. на заднем мосту поставил А-образный рычаг (шаровая на мосту от ваз) и поставил английские амортизаторы (длинна-ходки) порезал все 4 арки чуть не забыл в это время уже изготовил подрамник и поставил раздатку и КПП на нём как вы знаете раздатка одна из балезн нивы и ешё одна болезнь передний мост... ну дошло дело и до него. мост оторвал от мотора и поставил на отделних сайлентблоках. потом этого тоже не хватило и захотел избавиться от алюминиевого корпуса взял чулок заднего моста, порезал наварил новые фланцы, но этот мост так и не поставил потому что оно уже не было нужно, в гараже лежали 2 нових моста от УАЗ (портальные,с блокировками)





    всётаки большая болезнь этот офроад и тюнинг не излечимая, если заразился то это на всю жизнь и без конца

    тепер задача стояла следующая, усилить стандартный кузов ниви, или делать раму или каркас..... не думая долго, перечитав много форумов решил делать раму сначала было решено просто разобрать целиком мою ниву, так и сделал. когда в Гараже стояла голая кузов тогда начил делать замеры и думать из чего и как делать раму. ну сделать как стандартную (как на тоиоте,ленд ровере) не было не каких шансов (не финансовых не технических ) и решил сделать из профиля ( П-образного). закупил матирял и пошла работа
    сделал точный чертёж днище нивы и начал кроить раму. оно у меня повторяет форму днища машины. сделал поперечные перегородки как и должно быть. в это время мой друг признался что у него в гараже есть КПП от исузу трупер. я посмотрел и поня что оно мне подходит (выход на передний мост). ну надо было эту КПП привязать к мотору (ВАЗ-2121нива) надо было делать переходник. переходник сделал тоже сам (за 2 дня) и пришлось переделывать диск сцепления: шлицы другие ну взял родной диск от исузу. из диска исузу высверлил среднюю часть шлицевую, взял диск от ГАЗ-53 (грузовой овтомобил) и поставил на нём эти шлицевые а накладки опять нивовские
    пришлось выточить и варить фланцы для карданов



    продолжение следует
    [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

  • #2
    До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

    Цялото да го превеждам - мързи ме. Така че, ако на някой нещо не му е понятно - копирайте интересния за вас пассаж, и ще го имате преведен....
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #3
      До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

      гидро усилитель стоит от BMW-525 . только опять же пришлось переделывать из двух сошек сварил удлинённую рулевую сошку на уазовскую рулевую тягу. пружины и амортизаторы от TLC-70....



      в начале я хотел сделать подвеску на А-образных рычагах на обеих мостах, но потом передумал и оставил только на заднем мосту. остальные тяги посадил на шаровых, но потом опять же передумал и сделал как на ленд роверах. на переднем мосту клюшки, только они не проходят под мост, а крепяться почти вертикальной плоскости с задней стороны.

      [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

      Коментар


      • #4
        До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)



        [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

        Коментар


        • #5
          До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
          Цялото да го превеждам - мързи ме. Така че, ако на някой нещо не му е понятно - копирайте интересния за вас пассаж, и ще го имате преведен....
          Е хайде, попреведи това-онова.

          "сошка" ???

          Спасибо. Понял.
          Последно редактирано от s_s1; 28-08-09, 11:08. Причина: добавяне на последния ред
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #6
            До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            Е хайде, попреведи това-онова.

            "сошка" ???


            1 — болт крепления нижней крышки; 2 — крышка с трубкой; 3 — картер; 4 — ролик; 5 — ось ролика; 6 — рулевой вал- 7 — гайка крепления рулевой сошки; 8 — шайба;9 — сальник: 10 — вал рулевой сошки; 11 — стопорная шайба: 12 — регулировочный винт; 13 — стопорная гайка винта; 14 — штифт: 15 — роликовый подшипник; 16 — верхняя крышка; 17 — подшипник .ролика: 18 — втулка; 19 — болты крепления картера рулевого механизма; 20 — продольная балка подрамника; 21 — пробка; 22 — провод сигнала; 23 — рулевая сошка; 24 и 26 — роликовые подшипники; 25 — червяк; 27 — кольцо нижнего подшипника; 28 — регулировочные прокладки
            [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

            Коментар


            • #7
              До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

              продолжение следует
              [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

              Коментар


              • #8
                До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                Чакаме с нетърпение, темата е много интересна.

                Коментар


                • #9
                  До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                  Если автор не возражает, вот короткий перевод на болгарский язык.

                  Предлагам един бърз превод за любопитните, които имат затруднение с руския, защото темата ми се видя интересна, ако и лично аз да не съм съгласен с всички технически решения. Превода е свободен, защото ако се придържам точно към стила на автора, ще стане толкова неразбираемо, колкото е и на руски За да не се претрупва темата не съм вмъкнал втори път снимките.

                  Здравейте
                  Благодаря за топлия прием във форума ви.
                  Ще ви разкажа историята на построяването на моят Трактор - така наричам творението си.

                  Всичко започна преди около 4-5 години, в Грузия, моята родина. Ние също имаме клуб (офроуд) и аз съм един от основателите.
                  по него време в клуба имахме една Тойота 78, Самурай, Паджеро и няколко Ниви, правихме си разходки, но с нивата не можех да се меря с тойотата и самурая. И се започна...

                  Първото, което направих, беше лифт на окачването: задни пружини от ВАЗ-2102 (комби, с повишена товароносимост), предните от ГАЗ-24 (волга) с отрязани 2,5 витки, и 35mm подложки под горните шарнири. След тези операции, 29" гуми влязоха без проблем. Покарах малко така, видях какво не и достига на колата и реших да продължа с доработките.

                  Сложих А-рамо на задния мост (джойнта е от ВАЗ) и сложих английски амортисьори, дългоходови, отрязах 4-те калника (колесните арки). Направих нов крепеж за скоростната кутия и раздатката.
                  както знаете, раздатката е едно от слабите места на Нивата, другата е предния мост. Затова му направих нов крепеж, отделно от мотора, на сайлент-блокове. Обаче и това не ми се видя достатъчно и взех корпус от заден мост, нарязах го, заварих нови фланци, но така и не го монтирах, защото нямаше нужда - в гаража си вече имах 2 нови портални моста от УАЗ с блокажи (дай боже всекиму, б.пр. )

                  Ей, голяма блест са това офроуда и тунинга, като те прихване е до живот.

                  Сега трябваше да да усиля стандартното купе на Нивата. Прочетох ного фуми и накрая реших да правя рама.
                  Отначало разглобихме Нивата до последно започнахме да мерим оголеното купе и да умуваме от какво и как да направим рама. Нямахме условия (финансови и технически) да я направим като заводските и се спряхме на П-провил - купихме материал и започнахме.

                  Направих точен чертеж на дъното (подовата част) на Нивата и започнах да кроя рамата така, че да повтаря формата му, сложих и напречни, както си трябва. В това време един мой познат си призна, че му се намира една скоростна кутия от Исудзу Трупер и като я погледах разбрах, че е тъкмо като за мен (пасва изхода за предния мост). Е, трябваше и да се "върже" за мотора на Нивата. Направих си преходник сам за 2 дена, но трябваше да се преработва диска на съединителя, че шлиците са различни. Взех оригиналния диск на Исудзу-то, разпробих нитовете на централната част с шлиците, монтирах ги на съединител от ГАЗ-53, феродото е от нивата.

                  Б.ПР. Тук нещо ми се губи, но просто не е уточнено в оригиналния текст. Дали само буферната част е от газка или на съединителя на газката (с новите шлици) е наковано феродо от нива, не е ясно.

                  Наложи се да се направят и заварят фланци за карданите.

                  Край на първа част.

                  Втора част:
                  Сложихме хидравлика от БМВ 525, естествено, пак се наложи да преправяме разни неща. От два хебела заварихме един удължен за да пасне на кормилните щанги на УАЗ-а. Пружините и амортисьорите са от TLC-70.

                  Отначало исках да слагам А-рамена и на двата моста, но после размислих и остана с А-рамо само на задния мост. Останалите щанги ги монтирах на сферични опори (ball-joint), но после размислих и ги направих като на Ленд-Ровър.

                  Малко лирично отклонение в превода: Предния мост се крепи на ...хммм... "клюшка" е нещо с формата на стик за хокей, ако сте виждали ония кривите щанги, на които се крепят мостовете на Патрула и LR, ще се сетите. Вижда се и на снимката. Автора обяснява, че за разлика от патрулските (на LR не съм зазглеждал, не знам как е, макар, че именно LR е даден като пример), въпросните "криви" щанги (носачи) не се крепят под моста, а почти във вертикалната част, тоест от задна страна на моста.Край на отклонението.

                  И край на втората част.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                    продолжение когда на раме собрал вес силовой агрегат, появилось одна проблема с переднем карданам: из за того что передний кардан вышел слишком короткий, угли работы крестовин не как не хватали причина само коробка ,она у меня от исузу трупер, а как вы знаете у исузу с переди независимая подвеска, редуктор стоит отдельно не зависимо и при артикуляции она не куда не ходит. для этого раздатка по отношению с КПП стоит паралельно (на роверах, тоиотах раздатка стоит под углом и выход на передний кардан на много ниже чем корпус КПП) чуть-чуть ниже оси первичного вала)) стал перед дилеммой, купить с сдвоенный кардан от дисковери2 или делать самому. исходя из того что ленд роверовский кардан стоила у нас космических денег,плюс на форумах не очень хорошо отзывались про ихнею надёжность, остановился на втором:делать самому и начал искать подходящие детали и оно нашлось купил передние шрусы от паджеро2 наружный шрус сразу отпал и сделал из внутреннего шруса (который стоит на выходе переднего редуктора) суть в этом то что этот шрус почти не разборный и тот момент что шлицы полуоси вылетит из шруса почти равно к нулю. порезал, полуось,порезал кардан, сварил их в месте акуратно и вышел кардан с одной стороны с крестовиной, а с другой со шрусом поставил всё идеально подходит,и работает без отказ-но
                    [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

                    Коментар


                    • #11
                      До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                      все реактивные тяги и А-образный тоже делалось своимы руками сайлент блоки все из полиуретана
                      [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

                      Коментар


                      • #12
                        До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                        ШРУС - шарнир равных угловых скоростей. На български - карето на предноприводните коли..... СиВи джойнт, при американците...
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #13
                          До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                          [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

                          Коментар


                          • #14
                            До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                            Превод на продължението. Предупреждавам: превода е верен, но дали изходния текст е напълно точен - не знам. Това с наклонените раздатки нещо не го схванах. Част от обясненията за каретата също не са особено ясни.

                            Когато сложих силовия агрегат на рамата, се появи проблем с предния кардан: заради скъсяването, ъгъла на каретата става критичен. Причината е в скоростната кутия - както знаете Трупера е с независимо окачване отпред и диференциала не се мести спрямо раздатката. Затова и раздатката стои паралелно на скоростната кутия - на роверите и тойотите раздатката е под ъгъл (?) и изхода за предния мост е много по-ниско от корпуса на скоростната кутия.
                            Дилемата беше да си купя двоен (или сдвоен, как е по-правилно?) кардан от Дискавъри II или да си направя? Взимайки предвид космическата цена на кардана на диското и лошите отзиви за надеждноста му по форумите, се спрях на втория вариант. Купих предни карета (добре де, не са карета, но Злой го е обяснил научно по-горе ) от Пажеро 2. Външното отпадна, използувах вътрешното. Работата е там, че вътрешното каре е почти неразглобяемо (?) и няма риск да шлиците на полуоската да изпаднат(?).
                            И така, отрязах вътрешното каре (предполагам, с част от полуоската - б.пр.), отрязах част от кардана, заварих ги и готово. Монтирах го, всичко пасва идеално и работи безотказно.

                            Всичките реактивни тяги и А-рамена съм си ги правил сам, сайлент-блоковете са с полиуретанови втулки.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Нива на портальних мостах (Грузия,Тбилиси)

                              "Превод на продължението. Предупреждавам: превода е верен, но дали изходния текст е напълно точен - не знам. Това с наклонените раздатки нещо не го схванах. Част от обясненията за каретата също не са особено ясни."

                              я извиняюсь, (я просто не знаю болгарский, а по переводчиком смысл не понятен) но как я понял что-та я не не так отписал??
                              [url]www.bukovina4x4.com[/url] Клуб екстермального авто туризма (Черновцы)

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X