Обява

Свий
Няма добавени обяви.

нива '94 карб 1600 електро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • нива '94 карб 1600 електро

    Случаят е такъв:
    Скоро почвам да правя
    електрическа инсталация за НИВА 1600
    Иска ми се да го сменя цялото, обаче по симеон не можаха да намерят всичкото кабел....
    Схема имам.
    Ръководства в нетя бол.

    Търся: практически съвети...

    от сорта за какво да внимавам,
    как се установяват утечки,
    колко кв.мм. кабели и къде, какви кримп клещи и обувки, какъв поялник и от къде дори ....
    всичко каквото се сетите....
    та дори и що е то реле....

    не за друго, ами никога не съм го правил, и малко ми е неохота да почвам, като не знам как ще го оплескам....
    - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
    - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

  • #2
    До: нива '94 карб 1600 електро

    Защо не си купиш направо готова инсталация и само накачаш по крепежите и буксите. Части за Лада има не само по Симеон.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #3
      До: нива '94 карб 1600 електро

      Кат` си затръгваш от хапчетеката шъ минаваш да си клюкаме и Най-важното виж в "Мкомплект33" щот` те са по съветската матчаст
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: нива '94 карб 1600 електро

        В Нива (и повечето коли, за съжаление) има някои фундаментални недомислици. Т.е. аз разбирам защо ги правят инженерите, но нашите цели са различни от техните.

        1. бушониерата и релетата - събрани на 1 място, адски трудно за бъркане. В тяхна чест, големи токове обикалят дълги пътища, минават през печално известните букси няколко пъти и финишират там, закъдето са тръгнали, с 2-3 волта по-малко. Като се прецака каквото и да е, бъркаш под кормилото. Йогийските пози ряпа ядат.

        2. кръглите бушони - без коментар, че ще ме бият супер-модераторите.

        3. масите - защо бе, да ви ъъъ, дяволите вземат, двете най-важни връзки - от купето към силовия блок и от купето към таблото са направени на такова място и толкова зле?

        Я кажи твоя алтернатор с външен регулатор ли е, или регулаторът му е вграден в четкодържателя, а аз ще напиша по-късно нЕкои съображения какво да направиш.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          2. кръглите бушони - без коментар, че ще ме бият супер-модераторите.
          мислех за щипки

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Я кажи твоя алтернатор с външен регулатор ли е, или регулаторът му е вграден в четкодържателя, а аз ще напиша по-късно нЕкои съображения какво да направиш.
          външен, горе в коша...
          алтернатора ми е проблема в момента
          миналата година горя 3 пъти...

          предполагам маси...

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          Защо не си купиш направо готова инсталация и само накачаш по крепежите и буксите. Части за Лада има не само по Симеон.
          ще проверя пак, обаче до сега съм намирал само за новата нива. инж.

          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
          Кат` си затръгваш от хапчетеката шъ минаваш да си клюкаме и Най-важното виж в "Мкомплект33" щот` те са по съветската матчаст
          няма да ти се размине нали си знаеш
          Последно редактирано от Ясен; 11-08-09, 22:45.
          - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
          - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

          Коментар


          • #6
            До: нива '94 карб 1600 електро

            Еее, ще се изям, не е истина колко писах, и изчезна. Ако искаш можем да говорим по телефона, много съм крив от идеята да го пиша пак.

            Коментар


            • #7
              До: нива '94 карб 1600 електро

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              ... много съм крив от идеята да го пиша пак.
              Значи като се разберете с Деян, може да ми се дотъркаляте в комплект, хем да си пазим страх на мързела в глутница, хем наживо да обменяме "ноу хау" ....че за "Нивите" съм малко "донт ноу"
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #8
                До: нива '94 карб 1600 електро

                По телефона ще е много дълго
                ако си свободен в неделя, и дядо владо е съгласен, да се затътрим вкупом при него?

                аз обещавам да си водя записки и да ги постна тук, така че след това само да ги редактираш ...

                обещавам и бира
                - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                Коментар


                • #9
                  До: нива '94 карб 1600 електро

                  Тази неделя - не. Може в събота късния следобяд, а може и да се вдъхновя да го напиша преди това пак.

                  (пък ако през това време ми помогнете да сменя скоростите на Самарата, ... )

                  Коментар


                  • #10
                    До: нива '94 карб 1600 електро

                    обикновено съм свободен сряда и неделя следобед.
                    Събота привечер става, ако убедя шефа да ме пусне...
                    ако не тази, другата неделя? не бързам
                    - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                    - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                    Коментар


                    • #11
                      До: нива '94 карб 1600 електро

                      Първоначално публикуван от deyan_h Преглед на мнение
                      ако не тази, другата неделя? не бързам
                      Така е по-добре.

                      Коментар


                      • #12
                        До: нива '94 карб 1600 електро

                        ок. Дядо Владо?
                        - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                        - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                        Коментар


                        • #13
                          До: нива '94 карб 1600 електро

                          Ами звънкате, да не съм нещо умрял и идвате ....за скорости на "Самара" имама канал и лебедка
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #14
                            До: нива '94 карб 1600 електро

                            Да резюмирам историята с токовете, отново:

                            1. Маси: 16 кв.мм от (-) към блок/глава и друг такъв от (-) към купе (вторият оригинално го има и е калпав).

                            2. Силовия (+) - 4 кв.мм от алтернатора до стартера, 16 от стартера до акумулатора, а оттам - навсякъде другаде.

                            3. Клемите на акумулатора - не оловни, не алуминиеви, не желязно-тенекиени. Допустими са мед, медни сплави и позлатените, които се продават в магазините за авто-аудио.Минуса не се затяга - ако инсталацията е изправна, той няма да събира оксиди, а ако стане беля, да е лесен за издърпване с ръце. Клемите на другия край на дебелите проводници - медни с 8мм дупка, поне 1мм дебели, защипани и после запоени. Те се поят с мощен поялник (над 50 вата).

                            4. Запалителна уредба - ако още не си поставил делко с датчик на Хол и комутатор, се засрамваш и си набавяш комутатор, бобина (нискоомна, за Самара), делко с датчик на Хол и кабелен сноп за всичко това.

                            5. Регулатор на напрежение - ако си с електромагнитния като на Жигули, го мяташ по-далече и си купуваш електронен. Най-правилният модел има прозрачна заливка на платката и два светодиода, които светят червено и зелено в зависимост от режима на работа. Друг електронен също върши работа, в краен случай - тези, които се вграждат в по-новите алтернатори. Мисля, че имам такъв излишен.

                            6. Бушони и релета: продават се удобни релета от по 1-2лв за 30 ампера. Ще трябват 5-6, гледаш да вземеш такива с ухо за крепежен болт и херметични (заляти). Гнезда за бушони и за релета съм виждал да се продават "сглобяеми" - нареждат се едно до друго като Лего, така заемат малко място, подредени са и лесно се запомня/записва кое за какво е. Бушоните - задължително пластинкови! Бушонни гнезда ще трябват 6-7.

                            7. Кабели - ще трябват 5-6м 2.5 кв.мм за фаровете и още толкова 1.5 кв.мм за всичко останало. Добре ще е да има стари автомобилни снопове от които да се скубят разноцветни жички. Термошлаух 6-10мм + пистолет за него трябва, изолирбандът е за в гората.

                            8. Изменения в схемата:
                            Всички релета и бушони на мощните консуматори (фарове, възбуждаща верига, запалителна верига, стартер) заедно с комутатор и реле за напрежение се предислоцират на ламарината над акумулатора (под предното стъкло), а до консуматорите им се отвеждат директни кабели (без проклетите букси, куплунги и клеми заради които на фаровете са 10 волта, а в таблото - 11). Регулаторът на напрежение и запалителната верига се свързват през отделни релета. На акумулатора се нанизва маркуче за отвеждане на отдушника му под колата (ако има щутцер).

                            9. По желание - кондензатор 0.2-1F паралелно на акумулатора, закрепен близо до него. Това ще направи възможна стабилната работа с откачен акумулатор.

                            Ползи от преработката:
                            1. Неочаквано ярки фарове - крушките са направени за 13.8 волта, а Нивата рядко им дава повече от 10.
                            2. Край на лежането под таблото, поне за най-важните неща. Каквото и да се случи, колата може да се подкара поне до положение да върви и да свети с късо парче кабел и без сгъване на 16 под кормилото.
                            3. Край на борбата с цилиндричните бушони - като не минават фаровете оттам, другото им е песен.
                            4. Другите, по-маломощни елементи на инсталацията ще заработят магически.

                            Коментар


                            • #15
                              До: нива '94 карб 1600 електро

                              Благодаря, сега имам по-добра представа как ще го оплескам

                              в сряда ще се разходя по магазините и после почвам да скубя кабели
                              - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                              - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X