От известно време се появи един шум, нещо като стържене някъде от СК-РК. Случва се при каране с около 90км при отпускане на педала на газта по нанадолнище, или при леко подаване на газ при горе-долу същата скорост. Настъпиш ли малко повече педала изчезва. Също така ми прави впечатление, че когато е по-топло времето стърженето май изчезва. Нивата е на 90 000км., реални! Има масла в агрегатите по спецификация. Какъв може да е проблема!?!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стържене - СК, РК, или друго!?!
Свий
X
-
Износен шлиц на кардан за 90 000?
Според мен са прахозащитните шайби, които са зачеканени за фланците на РК и СК.Не винаги са хванати добре и понякога се отделят и почват да трият по корпуса.Проблема се решава с наместването им и 3 точки.
Коментар
-
Има една маслоотразителна шайба, тя се откача и започва да трака. С времето мазането на зъбното колело на пета скорост става незадоволително, прегрява и чупи някой зъб. Ако се използва пълна синтетика проблема се отлага във времето!
Коментар
-
Абе разгледах няколко шайби набързо из нета. Не видях да имат някакави зъбчета по тях. Пък и от този клип https://www.youtube.com/watch?v=ydawUTZ1Nng доколкото видях тази шайба човека си я надяна без да му мисли много, много. Даже от видяното си мисля, че си се върти свободно...
-
И аз нямам спомен въпросната шайба да има зъбче и канал във вала където то да влиза.
Сега погледнах в нета, наистина няма.
http://www.bhv-bg.com/bg/oil-deflector/p1890.html
-
Въпросната шайба се състои от две части набити една в друга, с течение на времето връзката между тези две части се губи и шайбата започва да играе по вала. Маслото хвърляно от зъбчатката на пета предавка не се отразява от шайбата, тя не се маже задоволително прегрява и се чупят зъби. Пораженията са само на пета, друго не страда! След 2009 година този проблем е отстранен, шайбата показана от BHV e различна от тази на клипа!
Можеш да си караш колата без проблем, ако счупи зъб, ако въобще го счупи, ще усетиш промяна в звука на пета предавка и пак можеш да продължиш да караш!
Пораженията са само в зъбчатката на пета и нищо повече!
Относно другите причини, огледай всичко което се върти по скорости, раздатка и кардани! По вероятно е, да е там някъде!Последно редактирано от grendo77; 01-02-21, 17:00.
-
-
E това ще е някаква тотална щуротия ако въпросната шайба е от два детайла... Направо не мога да повярвам. Четох из нета, че такива шайби /като тази от снимката от BHV/ са стар образец и са монтирани до 2004. Моята Нива е от есента на 2006, но нищо не пречи да бъде и с тази шайба. Качвам една снимка от която някак си не иде шайбата да е от две части. Тъй като няма да мога отида на място в BHV, ще ги питам по телефона какво е положението...
Only after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Коментар
-
Това с шайбата са глупости.Въпросната шайба само и единствено улеснява живота на задния семеринг.Държи я челният натяг на задния лагер и една дистанционна втулка(при нивите).В първообраза на кутията я държи безконечника, понеже там е сложен привода за километража.Зъб на петата е голяма рядкост да се счупи и се счупва най-вече поради скъсване на болта, който държи блок зъбчатката за 5та и задна.Когато се скъса този болт, зъбчакта на 5та скорост почва да си гризе по малко от шайбата, а защо се къса проклетия болт до ден днешен не мога да си отговоря.
Решението на проблема с кутията е наливането на 2л масло, мисля че 0.5л повече от контролната пробка се пада.Така нивото в задния картер на кутията се вдига и 5тата живее по-дълго и по-щастливо.Другото, което може да бъде направено е да се разширят отворите в средния корпус на кутията, за да се подобри циркулацията, от някоя година нататък май се сещат да го правят това и в завода.
Коментар
-
Миналата година и аз отворих кутията, тогава Нивата беше на малко повече от 300000км. Като основен проблем шуменето на свободна от лагера на първичният вал. Имаше и лека вибрация на 5-предавка и нещо като тракане на ламарина от време на време. Когато я разглобих видях маслоотразителната шайба да се разхожда спокойно по вторичният вал, движеше се по дистанционната втулка от зъбчатката на 5-та до семеринга. Беше се разглобила. А на зъбчатката липсваха два зъба, болта си беше абсолютно здрав и на мястото си! Зъбите си стояха на дъното на кутията, далече от другите предавки. Ако не беше шума на свободна, въобще не бих отворил кутията, и без двата зъба на 5-та пак си вървеше! Нивата е 2008г.
Коментар
-
Случайно да ти е била хлабава гайката на опашката на скоростната кутия?Липсата на масло ще направи много други поразии преди да строши зъбите.И пак да кажа, тази шайба по никакъв начин не подпомага мазането на 5тата скорост, води се маслоотбивна, маслоотражателна и тем подобни, в четиристепенните кутии също присъства.
Коментар
-
Имаш предвид тази гайка, нали!?! Аз също си мисля за нея, но без да сваля раздатката май няма как да разбера...
Only after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар