Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лагери за предна главина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лагери за предна главина

    Споделете как сте си решили проблема с лагерите на предната главина.Из руския нет циркулират няколко варианта - с лагер от Москвич 2141, от Ивеко Дейли, от някакво ауди, сега гледам че има и заводски двуредов лагер с номер 212143103020.Гледам че се продава и готова главина за двуредов лагер, но не виждам особен смисъл при все, че оригиналната колкото и да е о*рана, все ще има хляб да се престърже.

    Като най-разумен вариант ми се вижда престъргване на старата завлякла главина, две дистанционни втулки и москвичов лагер.
    От друга страна новият лагер, който е специално за нива се продава за около 60 лева в България, което не е твърде изгодно, но не е и фрапиращо като цена.

  • #2
    Никога не съм имал проблеми с оригиналните лагери .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Ако нивата си я обслужваш сам и я караш само ти, вероятно е и никога да нямаш.Въпросният възел, че е недоклатен, недоклатен е, но при редовно регулиране, читави семеринги и добра смазка, може да изкара дълго време.Но тръгнеш ли по сервизи първото условия отпада веднага, или ще сменят някой маншон и ще ги натегнат до откат без да проверят какви са лагерите, понеже възела страшно много прилича на коя да е предпноприводна лека кола, или в по-добирят случай ще ги оставят да са леко хлабави, като на жигули, щото то от топлото и от карането тоя луфт щял да се обере.Само дето при нивата нещата не работят точно така и луфта трябва да е минимален и да се проверява редовно дали е такъв, за да живеят лагерите дълго и щастливо.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Аз си я поддържам и аз си я карам . Принципно мога да престържа главините за какъвто лагер искам но поне за сега не виждам смисъл .

  • #3
    Не виждам смисъл да се заиграваш, щом има нов оригинален лагер за 60 лв.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #4
      След дълги изследвания на руските форуми стигнах до извода до който съм стигнал и в първия пост, но вече мога да си подкрепя решението с цифри.

      Вариант А - нов оригинален подобрен лагер.Може би най-доброто решение, двуредов конусен лагер, стягащ се до откат, руснаците твърдят, че не създава проблеми и нямам причина да не им вярвам.Недостатъците са, че геометричните му размери никак не си пасват със старият модел главина и шенкел размерите му са 45/80/45 - вътрешен, външен, ширина.Щатния лагер е 40/68/20.Двайсето майната му, но нито е разумно на главината да се набива втулка, която да я докара до 45, а още по неразумно е шенкела да се разстърже от 68 вътрешен до 80.Та това решение включва нова главина, нов шенкел, нов лагер, и ако сте със стария модел полуоски и нови карета.

      Вариант Б - лагер от Ивеко.Като здравина най-добро решение, лагер, пак двуредов конусен, предвиден за камион използван от 85та до наши дни, щом за толкова години не са го изменили явно си върши работата.Вътрешен диаметър 40мм, което изисква що годе здрава главина, понеже номиналният и размер е 40мм, външен 73, до което шенкела се разстъргва без проблем, а ширината се нагажда с две втулки.Недостатъците са изискванията за здрава главина и цената му на дребно от 100 български лева за читава марка.

      Вариант В - лагер от Москвич 2141, който се явява и лагер за талбот, симка, лайно меган сценик, клио, дачия и т.н.Въпросният се търгува на цени от 12 до 40 лева, двуредов съчмен е със значително по-ниска товароносимост от предните два, понеже в дълбокият си замисъл все пак е лагер за лека кола.Според колективната мъдрост на руските форуми не създава проблеми, дори и с по-големи гуми, вътрешният му диаметър е 37мм, което позволява да се ползва и безумно износена главина, в моя случай са ми завещали две такива.Шийките на главината не са закалени и се работят без проблем на струг(що ли пък да си играят да я закаляват?)Външният е 72 и влиза без сериозно разстъргване, остава и място за двете заводски семеринги, като допълнителна прахова защита, но много хора не ги слагат.
      Ето и нагледно обяснение: https://www.drive2.ru/l/515322134436...22684192588743

      За мен избрах последният вариант понеже ще ми струва по 0лв на страна, още ми се търкалят по тавана нови части за Москвич алеко, иначе ако можете да се справите със стругарската работа излиза около 20-30 лева на страна само за лагера и една зегерка, но те са стотинки. С лагер от ивеко би ми изязло по стотина лева на страна, а с нови оригинални части - шекнел, лагер и главина 235 лева което е потресаващо малко в сравнение с цените за подобряването на разни други "внедорожници"

      Коментар


      • #5
        Да споделя и развитието по темата, за да не остава незавършена.С големи мъки избих старите лагери, понеже някой "колега" беше смлял вътрешната шийка на главината от бой, явно с цел да не превърта спрямо лагера.Размера беше се увеличил с шест десети.По принцип при разглобяване главината трябва да изелзе от лагерите с дърпане, или леко почукване, при мен излезе с изкарване на ролките от вътрешния лагер една по една, прорязване на берта на вътрешната гривна с дремел, много бой с чука и мамата.Оттам нататък всичко беше лесно, главинат на струг до 37 милиметра, стегнатостта реших да е 3 стотни.

        При шенкела пак не мина без изненади, биеше си доволоно при качване на струга, стругарят ми е магьосник и успя да го качи без планшайба, а разстоянието от паралелите до ухото за шарнира беше под 1см, направо за този струг е правено.След като успя да го центрова престърга въшния диаметър, който се пада зад спирачния диск, после хвана за него, центрова повторно и се почна.В завода са преценили, че двата лагера няма нужда да са успоредни един на друг, още по малко семерингата или фаската в предния край, отстранихме този "дребен" дефект.Стегнатостта този път беше по идея на стругаря и не знам колко е, но лагера се наби с нормално усилие на преса, тоест стегнатостта е колкото трябва
        След като всичко вече е ръчна изработка с изключение на лагера, монтажа беше песен, зегерката е стандартна.Единственият непредвиден разход се оказаха двете семеринги, които реших да сложа, за да не се събират боклуци вътре.Семерингите са нестандартен размер, та поръчах оригинални по 1.50лв за брой.Цялата стойност на ремонта възлезе на 3 лева и половин шепа грес.Оказа се, че москвичовия лагер се използва в други сериозни джипки като дастер и сандеро степуей, та би трябвало да издържи.През почивните дни ще добавя и снимковия материал.

        Коментар


        • #6
          Старал съм се да хвана всички интересни моменти на снимките.Единственият недостатък за който се сещам е че при евентуална смяна на спирачния диск трябва да се разглоби лагера.По принцип след това трябва да се хвърли и да се замени с нов, но на сегашната ми кола съм сглобявал повторноо лагер от този тип и вече 4та година не се е обадил.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #7
            Дай отзиви като покараш моля те !

            Коментар


            • #8
              Около 1000 км имам от смяната на лагера и всичко е цветя и рози.За някакви смислени отзиви можем да си говорим след 50-60-100 хиляди километра, което е нормалният живот на един лагер по нашите лунни пейзажи.

              Коментар


              • #9
                Имам спомени че руския лагер не живееше много и в Москвич Алеко .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #10
                  Преди два дена сменях лагер и главината,сложих оригинален руски лагер.50лв.главината и 40лв.лагера,40лв.двата вътрешни маншона пак оригинал

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X