Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Струва ли си монтирането на електропомпа?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Струва ли си монтирането на електропомпа?

    Гледам тук http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/d..._ohl/index.htm братушките монтират допълнително в охладителната система на Нивата електоропомпа от Газела. От много четене започнаха да ми минават идеи за подобни тунинги. Струва ли си обаче човек да монтира такава помпа, вие какво мислите по въпроса?
    Only after the last tree has been cut down,
    Only after the last river has been poisoned,
    Only after the last fish has been caught,
    Only then will you find that money cannot be eaten.

  • #2
    До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

    Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнение
    Гледам тук http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/d..._ohl/index.htm братушките монтират допълнително в охладителната система на Нивата електоропомпа от Газела. От много четене започнаха да ми минават идеи за подобни тунинги. Струва ли си обаче човек да монтира такава помпа, вие какво мислите по въпроса?
    Не. Нормално, Нивата прави баня в купето, дори на празен ход. Лимитиращ фактор за отоплението не е циркулацията на вода, а скоростта, с която двигателят произвежда топлина в дадения режим. Силно помага, ако си с електрически перки, а не с постоянно зацепената.

    Газелската помпа има някакъв ограничен смисъл, ако решиш да се осигуряваш срещу отказ на основната водна помпа. Само че, основната водна помпа обикновено отказва като почва да хвърля вода, а не като спира да я движи. Така че, малка полза.

    Виж, ако ще слагаш автономна печка, нещата са други.

    Коментар


    • #3
      До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

      А дали допълнителната елпомпа няма да спомага за по-доброто охлаждане на двигателя приз лятото например или при работа в по-тежки условия и т.н. ...
      Only after the last tree has been cut down,
      Only after the last river has been poisoned,
      Only after the last fish has been caught,
      Only then will you find that money cannot be eaten.

      Коментар


      • #4
        До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

        Не. Тогава лимитиращ фактор пак не е циркулацията на вода, а потокът въздух през питата на радиатора.

        Ако си с механична перка, сложи си електрическа. Най-добре - двете оригинални. Ако си с електрически перки и все още имаш дори и намек за недостиг на охладителен капацитет, ти трябва ремонт, а не тунинг.

        Коментар


        • #5
          До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

          В градския ужас и дремането по светофарите електрическите вентилатори се включват доста често. Същото се случва и при работа на двигателя в по-тежък или неравномерен режим. Това обаче е нормално и не мисля, че трябва да се ремонтира нещо. Мислех си просто за нещо което поне малко ще облекчи охлаждането на двигателя при подобни ситуации, а не само да разчитам на вентилаторите. Нивата заводски е с два вентилатора отпред на радиатора...
          Only after the last tree has been cut down,
          Only after the last river has been poisoned,
          Only after the last fish has been caught,
          Only then will you find that money cannot be eaten.

          Коментар


          • #6
            До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

            Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнение
            В градския ужас и дремането по светофарите електрическите вентилатори се включват доста често. Същото се случва и при работа на двигателя в по-тежък или неравномерен режим. Това обаче е нормално и не мисля, че трябва да се ремонтира нещо. Мислех си просто за нещо което поне малко ще облекчи охлаждането на двигателя при подобни ситуации, а не само да разчитам на вентилаторите. Нивата заводски е с два вентилатора отпред на радиатора...
            Нищо не пипай тогава. Да, нормално е включването на вентилаторите.

            Единственото, което можеш да подобриш по тях, е да ги направиш двускоростни и с датчик преди термостата. Оригиналната схема с управление от компютъра по температурата на двигателя е малко тъпа, не знам защо са я вкарали точно в Нива. Има я на доста коли, единствено защото спестява един датчик.

            Коментар


            • #7
              До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Нищо не пипай тогава. Да, нормално е включването на вентилаторите.

              Единственото, което можеш да подобриш по тях, е да ги направиш двускоростни и с датчик преди термостата. Оригиналната схема с управление от компютъра по температурата на двигателя е малко тъпа, не знам защо са я вкарали точно в Нива. Има я на доста коли, единствено защото спестява един датчик.
              Аз имах идея да направя вентилаторите на охлаждането да работят в три режима /изключени, постоянно включени и автоматичен или както е заводската схема/ само с едно допълнително копче от таблото, но като видях къде са заврени релетата се отказах. Направо си ме домързя да разглобявам всичко. Ако някога нещо по схемата се ремонтира със сигурност ще направя вентилаторите да работят по описания начин. Ето и самата схема...
              Прикачени файлове
              Only after the last tree has been cut down,
              Only after the last river has been poisoned,
              Only after the last fish has been caught,
              Only then will you find that money cannot be eaten.

              Коментар


              • #8
                До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнение
                Аз имах идея да направя вентилаторите на охлаждането да работят в три режима /изключени, постоянно включени и автоматичен или както е заводската схема/ само с едно допълнително копче от таблото, но като видях къде са заврени релетата се отказах. Направо си ме домързя да разглобявам всичко. Ако някога нещо по схемата се ремонтира със сигурност ще направя вентилаторите да работят по описания начин. Ето и самата схема...
                Колега би ли дал повече разяснения за това твое предложение и имали вариант в който са два режимите /автоматичен и включен/ поради риска да забравиш копчето в изключено положение ?
                П.П. Разяснения относно къде точно да се свърже копчето.
                П.П.2 ... Благодаря
                Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
                Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

                Коментар


                • #9
                  До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                  Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнение
                  Гледам тук http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/d..._ohl/index.htm братушките монтират допълнително в охладителната система на Нивата електоропомпа от Газела. От много четене започнаха да ми минават идеи за подобни тунинги. Струва ли си обаче човек да монтира такава помпа, вие какво мислите по въпроса?
                  Мисля,че е излишно. Всеки автомобил се тества продължително време и водната помпа монтирана фабрично е достатъчна.Карането в София по светофарите не е по тежко от условия при които е изпитван автомобила.Водната помпа според мен не може да е причина за прегряване.Начинът на каране е важен.Има предели на натоварването,които при прехвърляне водят до проблеми с прегряване.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                    Първоначално публикуван от totolamb Преглед на мнение
                    Колега би ли дал повече разяснения за това твое предложение и имали вариант в който са два режимите /автоматичен и включен/ поради риска да забравиш копчето в изключено положение ?
                    П.П. Разяснения относно къде точно да се свърже копчето.
                    П.П.2 ... Благодаря
                    Може да го направиш както си поискаш. Вентилаторите на охлаждането се управляват от компютъра/контролера. Има и реле. В зависимост от модификацията релетата може да са две за всеки вентилатор или едно за двата. За включването на вентилаторите от компютъра към релето се подава винаги минус!!! На тази връзка трябва да монтираш ключе с две или три позиции по избор. Релето на вентилаторите се намира под/зад кутиите с бушоните отляво на волана. Ето тук http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/e...ema/214mp7.htm можеш да видиш ел.схемата за управлението на ижекциона. Мисля, че като проследиш връзките ще се ориентираш. Успех.
                    Only after the last tree has been cut down,
                    Only after the last river has been poisoned,
                    Only after the last fish has been caught,
                    Only then will you find that money cannot be eaten.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                      Може да направиши друг вариант. Заводското реленце (където и да е то) му връзваш едни кабелчета така, че да може да се включва при подадено кабелче на ,,маса". Вкарваш кабелчето вътре, при теб. Свързваш го към предназначен за автомобили прекъсвач и му намираш място на таблото. Ако има място някъде за още едно стандартно ,,копче", там да се сложи. По този начин, запазваш стандартната схема. Перката ще може да се включва, както сама от терморелето, така и ръчно - от ,,копчето".

                      Аз, така съм направил, за всеки случай. Имам особено мнение, по отношение на точно тези терморелетата. Пет релета смених, едно не уцелих, което да сработва, когато трябва. Едно то тях, с голяма наглост показа, че е нищо друго, освен тапа. Да се кара из града така, не е работа. Накрая, завих оригиналното 30 годишно, което работи, когато си иска- да запуши отвора.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                        Аз съм с механична перка и се интересувам какви са нейните недостатъци. С какво е по-добра електрическата?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                          Първоначално публикуван от gsp Преглед на мнение
                          Аз съм с механична перка и се интересувам какви са нейните недостатъци. С какво е по-добра електрическата?
                          Със всичко.
                          Електрическата, когато духа, духа много по-силно, което е особено важно в ниски обороти. Прилепва плътно до радиатора без риск да го задере. Когато не духа, спестява енергия и шум. В студено време не пречи на двигателя да загрее от околната до работната температура. Така парното идва много по-бързо, а разходът и износването са по-ниски заради по-кратката работа на студено. Като минаваш брод, можеш да я изключиш за да не разплиска вода по запалителната система. Даже и да не я изключиш, плиска пред радиатора, което създава много по-малко проблеми.

                          Малък недостатък - трябва да се включва навреме. Оригинално, Нивата няма термореле на радиатора, а включва перките през компютъра според температурата на двигателя, което не е съвсем удачно. На Нива без компютър, трябва да се приспособява нещо за целта, ако искаш електрически перки.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Със всичко.
                            Електрическата, когато духа, духа много по-силно, което е особено важно в ниски обороти. Прилепва плътно до радиатора без риск да го задере. Когато не духа, спестява енергия и шум. В студено време не пречи на двигателя да загрее от околната до работната температура. Така парното идва много по-бързо, а разходът и износването са по-ниски заради по-кратката работа на студено. Като минаваш брод, можеш да я изключиш за да не разплиска вода по запалителната система. Даже и да не я изключиш, плиска пред радиатора, което създава много по-малко проблеми.

                            Малък недостатък - трябва да се включва навреме. Оригинално, Нивата няма термореле на радиатора, а включва перките през компютъра според температурата на двигателя, което не е съвсем удачно. На Нива без компютър, трябва да се приспособява нещо за целта, ако искаш електрически перки.
                            Ясене не плаши човека бре,че ще продалжи да си кара с оня оригиналния фучалник дето нищо не охлажда вместо бързо да си монтира един панел вентилатор!!! Преди време се спука оригиналния радиатор на моята нива и се оказа ,че намирането на радиатор за нея е невъзможно 1-той е изцяло месингов и си е спецялно за дизеловия двигател 2- беше направен отвратително все едно е дялан на ръка в някой гараж и 3- месинга от който беше направен беше доста некачествен и радиатора се разпадаше само при допир явно солта замата нещу му е.... мамата дори и ремонт не търпеше направо страшна гледка беше. Ето как решихме проблема за да не преправяме купето и да си остане оригиналния разширителен съд който е под налягане и капачката е на съда а не на радиатора направихме доста промени фланци преходи и.т.н. но те не са важни в случея радиатора е от 1.7 карбуратор от инжекциона е различен и ето го фланеца с датчика.Има доста коли на които датчика си е на маркуча.
                            Прикачени файлове
                            Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                            Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                            Sofrace Offroad Team

                            Коментар


                            • #15
                              До: Струва ли си монтирането на електропомпа?

                              Първоначално публикуван от gsp Преглед на мнение
                              Аз съм с механична перка и се интересувам какви са нейните недостатъци. С какво е по-добра електрическата?
                              От 3 до 5 коня е разликата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X