Обява

Свий
Няма добавени обяви.

въпрос за 4х4 на лада нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • въпрос за 4х4 на лада нива

    искам да попитам,понеже постоянно влизам в спорове със други собственици на лада нива,предният мост изключва ли се или не,защото на моята не се изключва,но непрекъснато ме убеждават че можело.чух дори и мнение че на някои можело,на други не.опитах в търсачката,но не открих нищо конкретно.предварително благодаря

  • #2
    До: въпрос за 4х4 на лада нива

    Не търсите, както трябва колега. Нищо, случва се.
    Ето ви две теми по въпроса:

    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E0%E2%E0%ED%E5
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...D+%EC%EE%F1%F2

    Коментар


    • #3
      До: въпрос за 4х4 на лада нива

      Нивата е постоянно зацепена "4х4" и това е най-голямото и предимство. Мое мнение е да не си разваляш колата с монтирането, на каквото и да е приспособление за изключване на предния мост.
      Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

      Коментар


      • #4
        До: въпрос за 4х4 на лада нива

        Въпреки,че доста писано има по тая тема и някой го е домързяло да прочете все пак да обясня. Карал съм нива и само на заден и само на преден мост и в двата случея пътното поведение на автомобила се влушава в пъти даже мога да нарека комедия това в което се превъща особенно на мокро или снежно така,че глупости говорят тези дето са си излкючили предния мост и казват,че е супер и волана бил по лек и върви повече и разход по малък е на това му казвам измишльотини! Като е толкова хубаво с по малко задвижващи колела и без диференцяли някой дето има жигула да си отреже едната полуоска и да видим с едно колело колко върви и колко е стабилна? Да припомня,че предния диференцял продължава да се задвижва от към колелата дори да е откачен от към раздатката.И още нещо при нивата заради големите хлабини трансмисията изпада в резонанс и това се случва най вече когато нещо е ненатоварено.С две думи отделения преден диференцял би се повредил по-бързо въпреки,че е ненатоварен.А и ако се монтира подобна добавка в раздатката как се превключва: само на задно :включен преден и междуосовия каква роля играе тогава?Не си развалйте нивите на тях в това им е чара на доста хора им се иска да имат постоянно 4Х4 но в завода са ги лишили от тази радост и си карат само на задно и при нужда го пускат и като завали сняг на задното се молят наклона на пътя да не им изиграе лоша шега или пък друг пример само да сляза да си изчистя и включа предния мост те си знаят кои са тия с неавтоматичните капачки? А и автоматични капачки тая глупост кой производител я въведе сигурно някой дето централния диференцял му се е видял скъп
        Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
        Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

        Sofrace Offroad Team

        Коментар


        • #5
          До: въпрос за 4х4 на лада нива

          Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
          Въпреки,че доста писано има по тая тема и някой го е домързяло да прочете все пак да обясня. Карал съм нива и само на заден и само на преден мост и в двата случея пътното поведение на автомобила се влушава в пъти даже мога да нарека комедия това в което се превъща особенно на мокро или снежно така,че глупости говорят тези дето са си излкючили предния мост и казват,че е супер и волана бил по лек и върви повече и разход по малък е на това му казвам измишльотини! Като е толкова хубаво с по малко задвижващи колела и без диференцяли някой дето има жигула да си отреже едната полуоска и да видим с едно колело колко върви и колко е стабилна? Да припомня,че предния диференцял продължава да се задвижва от към колелата дори да е откачен от към раздатката.И още нещо при нивата заради големите хлабини трансмисията изпада в резонанс и това се случва най вече когато нещо е ненатоварено.С две думи отделения преден диференцял би се повредил по-бързо въпреки,че е ненатоварен.А и ако се монтира подобна добавка в раздатката как се превключва: само на задно :включен преден и междуосовия каква роля играе тогава?Не си развалйте нивите на тях в това им е чара на доста хора им се иска да имат постоянно 4Х4 но в завода са ги лишили от тази радост и си карат само на задно и при нужда го пускат и като завали сняг на задното се молят наклона на пътя да не им изиграе лоша шега или пък друг пример само да сляза да си изчистя и включа предния мост те си знаят кои са тия с неавтоматичните капачки? А и автоматични капачки тая глупост кой производител я въведе сигурно някой дето централния диференцял му се е видял скъп
          Мога малко да поспоря с теб. За почти всичко си прав. Особено за Auto Lck Hub и за не Autoто.
          Но. Че като се кара на заден мост не се подобрява пътното поведение не съм (за мокро и снежно не споря). На заден мост НИВАта набира по бързо. Има малка разлика в разхода, но воланът си е същият.Появява се някакво тресене от към раздатката. Че е пагубно за предният диф се убедих сам.
          Та, според мен не си заслужава НИВА да се прави на висока Жигула.
          Където Бирата, Там и Аз...

          Коментар


          • #6
            До: въпрос за 4х4 на лада нива

            Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнение
            Мога малко да поспоря с теб. За почти всичко си прав. Особено за Auto Lck Hub и за не Autoто.
            Но. Че като се кара на заден мост не се подобрява пътното поведение не съм (за мокро и снежно не споря). На заден мост НИВАта набира по бързо. Има малка разлика в разхода, но воланът си е същият.Появява се някакво тресене от към раздатката. Че е пагубно за предният диф се убедих сам.
            Та, според мен не си заслужава НИВА да се прави на висока Жигула.
            То е нормално да набира по-бързо но все пак това по-бързо не е чак токова много по-бързо и то е само на сух асвалт а на мокро буксували много? Аз доста карах нива на заден мост само и се убедих че за забавление става но поради късото междуосие се опитва да се завъри около оста си и по завойте с повечко газ си е направо коварна и един път като тръгне става страшно няма връщане.Така,че резултата е следния:някакви малки предимства в опредълени случей в замъна на много предимства освен в определени случей.
            Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
            Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

            Sofrace Offroad Team

            Коментар


            • #7
              До: въпрос за 4х4 на лада нива

              С малки изключения Лада Нива е конструирана с готови елементи от различните модели ВАЗ диферинциалите също но купето е значително по тежко и товара е разпределен между двата деферинциала когато цялото натоварване остане само на задния диферинциал счупването му е въпрос на време и точно по тази причина конструкторите и завода до ден днешен не са предвидили изключване на предния мост .Един мой познат донесе такова устройство от Русия монтира го и за половин година счупи три деферинциала(добре че са ефтини) и сега пак си кара с двата моста постоянно включени.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #8
                До: въпрос за 4х4 на лада нива

                Колега аз съм с такава джинджипляска и си карам вече 3-4 години, и нямам проблеми с дифовете.е сменях го ,ама намлях полуоски
                Не знам кой как кара , как съсипва по няколко дифа на година, но моята за тези 3-4 години е врътнала 65000 км асвалт и то само на заден мост.
                "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                Коментар


                • #9
                  До: въпрос за 4х4 на лада нива

                  Първоначално публикуван от Камен Калчев Преглед на мнение
                  Колега аз съм с такава джинджипляска и си карам вече 3-4 години, и нямам проблеми с дифовете.е сменях го ,ама намлях полуоски
                  Не знам кой как кара , как съсипва по няколко дифа на година, но моята за тези 3-4 години е врътнала 65000 км асвалт и то само на заден мост.
                  камене, имаш ли снимки на това чудо? И някакви схеми. Горе долу си представям какво би трябвало да прави. Дай малко инфо, па ше търсиме предно карданче
                  Където Бирата, Там и Аз...

                  Коментар


                  • #10
                    До: въпрос за 4х4 на лада нива

                    Първоначално публикуван от Камен Калчев Преглед на мнение
                    Колега аз съм с такава джинджипляска и си карам вече 3-4 години, и нямам проблеми с дифовете.е сменях го ,ама намлях полуоски
                    Не знам кой как кара , как съсипва по няколко дифа на година, но моята за тези 3-4 години е врътнала 65000 км асвалт и то само на заден мост.
                    Колега интересува ме какъв е разхода? Има ли поне 1-2 литра разлика? От испанския кит ли имаш или руския?

                    Коментар


                    • #11
                      До: въпрос за 4х4 на лада нива

                      Не знам кой е пуснал зловредния слух, че Нива има по-малък разход, когато се откачи предния мост.

                      Има само една причина за това, и тя е следната: само на задно Нивата се държи така, че не смееш да я настъпиш, за да не се пребиеш. А бавно можеш да си караш и 4х4.

                      Изпитал съм го върху моята. Разход София-Троян-София - веднъж с преден кардан и веднъж без него - равен до точност половин литър. Просто условията и моите навици позволяваха безопасно да се шофира по еднакъв начин.

                      Друга заблуда е, че ускорението е по-добро. Ами, не е, който иска да си го измери с часовник или G-tek. Единствената разлика е, че при ускоряване само на задно задницата кляка много впечатляващо. Но това си е геометрия. Напред по-бързо не се придвижва.

                      Трета заблуда е, че олеква кормилото. Това не е съвсем заблуда - при разцентрована предница, част от тяговата сила се предава през кормилната уредба. Ако сходимостта на предните колела е правилна, това го няма, а кормилото е леко винаги.

                      ---

                      За да се подобрят разходът и ускорението, трябва да се премахнат раздатъчната кутия, предния кардан, диф и полуоси, а скоростите да се свържат със задния диф с жигулски кардан и висящ лагер. Така ще получим едно скъпо Жигули с лоша аеродинамика, лоша управляемост при висока скорост, лошо поведение на хлъзгаво и съвсем-съвсем малко по-проходимо от обикновеното Жигули. А разходът чак като на Жигули няма да стане.

                      Коментар


                      • #12
                        До: въпрос за 4х4 на лада нива

                        нямам чертежи, така я купих, даже не знам и какво представлява, не съм отварял радатката до сега
                        "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                        Коментар


                        • #13
                          До: въпрос за 4х4 на лада нива

                          Първоначално публикуван от Камен Калчев Преглед на мнение
                          нямам чертежи, така я купих, даже не знам и какво представлява, не съм отварял радатката до сега
                          Значи е вътре в раздатката? Аз това се чудех, дали не е нещо след нея.
                          Където Бирата, Там и Аз...

                          Коментар


                          • #14
                            От: въпрос за 4х4 на лада нива

                            Моля предварително за разбиране и извинение
                            Знам че ъпвам стара тема знам че е писано и то доста опитах да намеря отговор и неуспех .
                            Борих се с чичко гугъл предостатъчно време

                            Така всичко започна с един спор между мен и един ловджия за Лада нива (Тои има 2 ниви една доста стара от първите години на производство 1.6 карбуратор старата задница стопове заден капак и една около 2000г.) Спора е за действието на двата допълнителни лоста -Той твърди че 1-ния лост пуска предния мост а другия е за бързи и бавни скорости.....По моите скромни разбирани и аз имам 4wd full time с виско-муфа в централния диф. с която си осигурявам по едно задвижващо колело на ос в най-тежкия лошия случай.
                            Та при нивата е само 1 от докогато не се блокира раздатката с лост 1 и те стават 2 като при мен.
                            Кои е прав и има ли разлика в двете ниви? Или и двете са с постоянно 4х4.
                            И да питам за уаз http://www.baikalex.com/photos/olkhonwinter/uaz10.jpg http://www.kitoy.ru/photo/uaz-imgp2687-am.jpg какво е положението тук фил парт хъбове ръчки блокажи има няма?

                            Коментар


                            • #15
                              От: въпрос за 4х4 на лада нива

                              Първоначално публикуван от Потребител2000 Преглед на мнение
                              Моля предварително за разбиране и извинение
                              Знам че ъпвам стара тема знам че е писано и то доста опитах да намеря отговор и неуспех .
                              Борих се с чичко гугъл предостатъчно време

                              Така всичко започна с един спор между мен и един ловджия за Лада нива (Тои има 2 ниви една доста стара от първите години на производство 1.6 карбуратор старата задница стопове заден капак и една около 2000г.) Спора е за действието на двата допълнителни лоста -Той твърди че 1-ния лост пуска предния мост а другия е за бързи и бавни скорости.....По моите скромни разбирани и аз имам 4wd full time с виско-муфа в централния диф. с която си осигурявам по едно задвижващо колело на ос в най-тежкия лошия случай.
                              Та при нивата е само 1 от докогато не се блокира раздатката с лост 1 и те стават 2 като при мен.
                              Кои е прав и има ли разлика в двете ниви? Или и двете са с постоянно 4х4.
                              И да питам за уаз http://www.baikalex.com/photos/olkhonwinter/uaz10.jpg http://www.kitoy.ru/photo/uaz-imgp2687-am.jpg какво е положението тук фил парт хъбове ръчки блокажи има няма?
                              Всички класически Ниви (т.е. без Шевролет-Нива) са фултайм, предното лостче блокира междуосевия диференциал, задното е за ниските предавки. Двете лостчета са независими. Виско-муфа няма. Блокажи от никакъв вид няма в диференциалите на преден и заден мост. Та в твоята задача - няма разлика в двете Ниви, ако няма доработки и не е така, както той си мисли.

                              Всички класически УАЗ (джип, камион, фургон, без Патриот) са парт-тайм с една ръчка за включване на преден мост и ръчно изключваеми хъбове на тоя преден мост. Другата ръчка там е за ниските предавки - точно както твоя човек разказва за Нива. Ниските могат да се включат само с включен преден мост.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X