искам да попитам,понеже постоянно влизам в спорове със други собственици на лада нива,предният мост изключва ли се или не,защото на моята не се изключва,но непрекъснато ме убеждават че можело.чух дори и мнение че на някои можело,на други не.опитах в търсачката,но не открих нищо конкретно.предварително благодаря
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
въпрос за 4х4 на лада нива
Свий
X
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Не търсите, както трябва колега. Нищо, случва се.
Ето ви две теми по въпроса:
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E0%E2%E0%ED%E5
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...D+%EC%EE%F1%F2
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Нивата е постоянно зацепена "4х4" и това е най-голямото и предимство. Мое мнение е да не си разваляш колата с монтирането, на каквото и да е приспособление за изключване на предния мост.Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Въпреки,че доста писано има по тая тема и някой го е домързяло да прочете все пак да обясня. Карал съм нива и само на заден и само на преден мост и в двата случея пътното поведение на автомобила се влушава в пъти даже мога да нарека комедия това в което се превъща особенно на мокро или снежно така,че глупости говорят тези дето са си излкючили предния мост и казват,че е супер и волана бил по лек и върви повече и разход по малък е на това му казвам измишльотини! Като е толкова хубаво с по малко задвижващи колела и без диференцяли някой дето има жигула да си отреже едната полуоска и да видим с едно колело колко върви и колко е стабилна? Да припомня,че предния диференцял продължава да се задвижва от към колелата дори да е откачен от към раздатката.И още нещо при нивата заради големите хлабини трансмисията изпада в резонанс и това се случва най вече когато нещо е ненатоварено.С две думи отделения преден диференцял би се повредил по-бързо въпреки,че е ненатоварен.А и ако се монтира подобна добавка в раздатката как се превключва: само на задно :включен преден и междуосовия каква роля играе тогава?Не си развалйте нивите на тях в това им е чара на доста хора им се иска да имат постоянно 4Х4 но в завода са ги лишили от тази радост и си карат само на задно и при нужда го пускат и като завали сняг на задното се молят наклона на пътя да не им изиграе лоша шега или пък друг пример само да сляза да си изчистя и включа предния мост те си знаят кои са тия с неавтоматичните капачки? А и автоматични капачки тая глупост кой производител я въведе сигурно някой дето централния диференцял му се е видял скъпHonda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited
Sofrace Offroad Team
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнениеВъпреки,че доста писано има по тая тема и някой го е домързяло да прочете все пак да обясня. Карал съм нива и само на заден и само на преден мост и в двата случея пътното поведение на автомобила се влушава в пъти даже мога да нарека комедия това в което се превъща особенно на мокро или снежно така,че глупости говорят тези дето са си излкючили предния мост и казват,че е супер и волана бил по лек и върви повече и разход по малък е на това му казвам измишльотини! Като е толкова хубаво с по малко задвижващи колела и без диференцяли някой дето има жигула да си отреже едната полуоска и да видим с едно колело колко върви и колко е стабилна? Да припомня,че предния диференцял продължава да се задвижва от към колелата дори да е откачен от към раздатката.И още нещо при нивата заради големите хлабини трансмисията изпада в резонанс и това се случва най вече когато нещо е ненатоварено.С две думи отделения преден диференцял би се повредил по-бързо въпреки,че е ненатоварен.А и ако се монтира подобна добавка в раздатката как се превключва: само на задно :включен преден и междуосовия каква роля играе тогава?Не си развалйте нивите на тях в това им е чара на доста хора им се иска да имат постоянно 4Х4 но в завода са ги лишили от тази радост и си карат само на задно и при нужда го пускат и като завали сняг на задното се молят наклона на пътя да не им изиграе лоша шега или пък друг пример само да сляза да си изчистя и включа предния мост те си знаят кои са тия с неавтоматичните капачки? А и автоматични капачки тая глупост кой производител я въведе сигурно някой дето централния диференцял му се е видял скъп
Но. Че като се кара на заден мост не се подобрява пътното поведение не съм (за мокро и снежно не споря). На заден мост НИВАта набира по бързо. Има малка разлика в разхода, но воланът си е същият.Появява се някакво тресене от към раздатката. Че е пагубно за предният диф се убедих сам.
Та, според мен не си заслужава НИВА да се прави на висока Жигула.Където Бирата, Там и Аз...
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнениеМога малко да поспоря с теб. За почти всичко си прав. Особено за Auto Lck Hub и за не Autoто.
Но. Че като се кара на заден мост не се подобрява пътното поведение не съм (за мокро и снежно не споря). На заден мост НИВАта набира по бързо. Има малка разлика в разхода, но воланът си е същият.Появява се някакво тресене от към раздатката. Че е пагубно за предният диф се убедих сам.
Та, според мен не си заслужава НИВА да се прави на висока Жигула.Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited
Sofrace Offroad Team
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
С малки изключения Лада Нива е конструирана с готови елементи от различните модели ВАЗ диферинциалите също но купето е значително по тежко и товара е разпределен между двата деферинциала когато цялото натоварване остане само на задния диферинциал счупването му е въпрос на време и точно по тази причина конструкторите и завода до ден днешен не са предвидили изключване на предния мост .Един мой познат донесе такова устройство от Русия монтира го и за половин година счупи три деферинциала(добре че са ефтини) и сега пак си кара с двата моста постоянно включени.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Колега аз съм с такава джинджипляска и си карам вече 3-4 години, и нямам проблеми с дифовете.е сменях го ,ама намлях полуоски
Не знам кой как кара , как съсипва по няколко дифа на година, но моята за тези 3-4 години е врътнала 65000 км асвалт и то само на заден мост."Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Първоначално публикуван от Камен Калчев Преглед на мнениеКолега аз съм с такава джинджипляска и си карам вече 3-4 години, и нямам проблеми с дифовете.е сменях го ,ама намлях полуоски
Не знам кой как кара , как съсипва по няколко дифа на година, но моята за тези 3-4 години е врътнала 65000 км асвалт и то само на заден мост.Където Бирата, Там и Аз...
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Първоначално публикуван от Камен Калчев Преглед на мнениеКолега аз съм с такава джинджипляска и си карам вече 3-4 години, и нямам проблеми с дифовете.е сменях го ,ама намлях полуоски
Не знам кой как кара , как съсипва по няколко дифа на година, но моята за тези 3-4 години е врътнала 65000 км асвалт и то само на заден мост.
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Не знам кой е пуснал зловредния слух, че Нива има по-малък разход, когато се откачи предния мост.
Има само една причина за това, и тя е следната: само на задно Нивата се държи така, че не смееш да я настъпиш, за да не се пребиеш. А бавно можеш да си караш и 4х4.
Изпитал съм го върху моята. Разход София-Троян-София - веднъж с преден кардан и веднъж без него - равен до точност половин литър. Просто условията и моите навици позволяваха безопасно да се шофира по еднакъв начин.
Друга заблуда е, че ускорението е по-добро. Ами, не е, който иска да си го измери с часовник или G-tek. Единствената разлика е, че при ускоряване само на задно задницата кляка много впечатляващо. Но това си е геометрия. Напред по-бързо не се придвижва.
Трета заблуда е, че олеква кормилото. Това не е съвсем заблуда - при разцентрована предница, част от тяговата сила се предава през кормилната уредба. Ако сходимостта на предните колела е правилна, това го няма, а кормилото е леко винаги.
---
За да се подобрят разходът и ускорението, трябва да се премахнат раздатъчната кутия, предния кардан, диф и полуоси, а скоростите да се свържат със задния диф с жигулски кардан и висящ лагер. Така ще получим едно скъпо Жигули с лоша аеродинамика, лоша управляемост при висока скорост, лошо поведение на хлъзгаво и съвсем-съвсем малко по-проходимо от обикновеното Жигули. А разходът чак като на Жигули няма да стане.
Коментар
-
До: въпрос за 4х4 на лада нива
Първоначално публикуван от Камен Калчев Преглед на мнениенямам чертежи, така я купих, даже не знам и какво представлява, не съм отварял радатката до сегаКъдето Бирата, Там и Аз...
Коментар
-
От: въпрос за 4х4 на лада нива
Моля предварително за разбиране и извинение
Знам че ъпвам стара тема знам че е писано и то доста опитах да намеря отговор и неуспех .
Борих се с чичко гугъл предостатъчно време
Така всичко започна с един спор между мен и един ловджия за Лада нива (Тои има 2 ниви една доста стара от първите години на производство 1.6 карбуратор старата задница стопове заден капак и една около 2000г.) Спора е за действието на двата допълнителни лоста -Той твърди че 1-ния лост пуска предния моста другия е за бързи и бавни скорости.....По моите скромни разбирани и аз имам 4wd full time с виско-муфа в централния диф. с която си осигурявам по едно задвижващо колело на ос в най-тежкия лошия случай.
Та при нивата е само 1 от докогато не се блокира раздатката с лост 1 и те стават 2 като при мен.
Кои е прав и има ли разлика в двете ниви? Или и двете са с постоянно 4х4.
И да питам за уаз http://www.baikalex.com/photos/olkhonwinter/uaz10.jpg http://www.kitoy.ru/photo/uaz-imgp2687-am.jpg какво е положението тук фил парт хъбове ръчки блокажи има няма?
Коментар
-
От: въпрос за 4х4 на лада нива
Първоначално публикуван от Потребител2000 Преглед на мнениеМоля предварително за разбиране и извинение
Знам че ъпвам стара тема знам че е писано и то доста опитах да намеря отговор и неуспех .
Борих се с чичко гугъл предостатъчно време
Така всичко започна с един спор между мен и един ловджия за Лада нива (Тои има 2 ниви една доста стара от първите години на производство 1.6 карбуратор старата задница стопове заден капак и една около 2000г.) Спора е за действието на двата допълнителни лоста -Той твърди че 1-ния лост пуска предния моста другия е за бързи и бавни скорости.....По моите скромни разбирани и аз имам 4wd full time с виско-муфа в централния диф. с която си осигурявам по едно задвижващо колело на ос в най-тежкия лошия случай.
Та при нивата е само 1 от докогато не се блокира раздатката с лост 1 и те стават 2 като при мен.
Кои е прав и има ли разлика в двете ниви? Или и двете са с постоянно 4х4.
И да питам за уаз http://www.baikalex.com/photos/olkhonwinter/uaz10.jpg http://www.kitoy.ru/photo/uaz-imgp2687-am.jpg какво е положението тук фил парт хъбове ръчки блокажи има няма?
Всички класически УАЗ (джип, камион, фургон, без Патриот) са парт-тайм с една ръчка за включване на преден мост и ръчно изключваеми хъбове на тоя преден мост. Другата ръчка там е за ниските предавки - точно както твоя човек разказва за Нива. Ниските могат да се включат само с включен преден мост.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар