водна помпа, маркучи, радиатор, изобщо всичко, свързано с водата. при малък теч се установява по трудно, защото бързо се изпарява от загрелия двигател и изсъхва. ако имаш възможност, качи на подемник и разглеждай при работещ двигател - все по някое време ще видиш от къде тече. ако няма видим теч, остава гарнитурата. при леко "издухала" гарнитура не е задължително да пуши. свали свещите и ги огледай, ако вкарва вода в цилиндрите - имат характерен нагар по тях
За гарнитурата се съмняваш? Значи ако е пробила къв картера когато запалиш колата, обаче още не е топла маслото се разбива с водата на финна суспензия и заприличва по цвят и консистенция досуш на боза. Ако маслото си е прозрачно, макар и потъмняло значи не е това. Ако е пробило към някоя горивна камера процеса върви в двете посоки, хем влиза вода в цилиндъра, хем се надува охладителната система с газове...Можеш да видиш при отворенеа капачка на радиатора като подадеш газ дали се надува системана (дали излизат мехури и колебание в нивото). Освен това в някои сервизи имат газоанализатор който измерва наличието на изгорели газове в пАрите от охладителната система. Това до тук са по-лошите варианти.
Другите са за теч някъде където е топло и водата бързо се изпарява. А понеже протича обикновенно когато колата загрее и вдигне налягане и се маскора по този начин. И помпата както вече колегите казват, хубаво я огледай отдолу при работещ двигател... Освен това виж радиаторчето на парното, дали не ти сълзи в купето или някъде по съединенията към и от него...Ами това е, гледане му е майката.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар