Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Втори резервоар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Втори резервоар

    Първоначално публикуван от Пламен Бешков Преглед на мнение
    Само не ми е ясно защо си усложняваш живота !
    Иначе няма да е интересно
    П.П Ами примерно като пътувам на всеки 300км трябва да спирам да зареждам. Примерно Ком-Емине как да мина без да презареждам с този 40л резервоар А доста съм планувал да попатувам

    Коментар


    • #17
      До: Втори резервоар

      Пия бира. Сещаш ли се как да пренавържеш отдушници и сонди или да обяснявам подробно?

      Коментар


      • #18
        До: Втори резервоар

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Пия бира. Сещаш ли се как да пренавържеш отдушници и сонди или да обяснявам подробно?
        Наи добре на по бира

        Коментар


        • #19
          До: Втори резервоар

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Вторият не е по-нисък, а по-висок. Освен това, с преработка на отдушниците може да се накара вторият постепенно да прелива в първия. Т.е. първо се опразва втория, после първия.
          Къде ще го качиш по високо от оригиналния резервоар?
          Или ще местиш помпата
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #20
            До: Втори резервоар

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            Къде ще го качиш по високо от оригиналния резервоар?
            Или ще местиш помпата
            Абе, идват приблизително на 1 ниво, ама допълнителният все пак е малко по-висок. Хайде спомни си къде е резервоара на Нива.

            Коментар


            • #21
              До: Втори резервоар

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Абе, идват приблизително на 1 ниво, ама допълнителният все пак е малко по-висок. Хайде спомни си къде е резервоара на Нива.
              Знам къде е
              В този вариант при пробив (или скъсан) горовопровод изтичат и двата резервоара
              Колегата я кара в гората, където нищо не е изключено
              Това е доводът ми в полза на автономията на двата резервоара
              А днес видях един врачански Пасат с бутилки метан, монтирани на тавана, като при Икарусите)
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #22
                До: Втори резервоар

                Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                Знам къде е
                В този вариант при пробив (или скъсан) горовопровод изтичат и двата резервоара
                Колегата я кара в гората, където нищо не е изключено
                Това е доводът ми в полза на автономията на двата резервоара
                А днес видях един врачански Пасат с бутилки метан, монтирани на тавана, като при Икарусите)
                При инжекция това ще си е бая голяма играчка и ще струва скъпо... Втора бензинова помпа, някакъв тройник с клапан и някаква система ръчно или автоматично да се превключва между резервоарите. Като минимум, за да можем да говорим за някаква автономност. При това за автоматичното задължително, а за ръчното силно препоръчително, ще трябва да оборудва и втория резервоар с датчици и да изведе някъде на таблото показанията им. Безспорно е по-надежно, но основно заради втората помпа. От скъсаният горивопровод при инжекциона изтича бавно и ако не е само сълзене няма шанс да не разбереш веднага , а се ремонтира бързо и лесно, ако си носиш парче подходящ маркуч и скоби(въпреки че става и с неподходящ маркуч, запалка и парче бодлива тел... след този "експеримент" си нося подходящи), така че не е особен проблем.

                Системата с два скачени резервоара е по-проста, изисква по-малко оборудване(докато не свърши втория първия ще показва, че е пълен до горе, като тръгне да пада стрелката, знаеш че имаш още един цял ) и към края на запасите от гориво дава по-голям независим пробег и по-надеждено по-дълго време при наклони. Проблем при течните горива(бензина и нафтата, но не и на газта) е, че има едно ниво под което не можеш да паднеш, а и още едно доста преди това след което имаш проблем с наклоните, може да имаш гориво за няколко десетки километра по относително равно, но да не можеш да вземеш някой по-голям наклон, заради изместването на горивото в резервоара. При скачени резервоари, този минимум е фатален само в единия, докато при автономни и в двата .

                Но всъщност като теглиш чертата, както при почти всичко друго, си е въпрос на преценка, кое ти е по-важно . Аз лично, ако търся автономност на резервоарите бих предпочел газ...
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #23
                  До: Втори резервоар

                  Втората помпа може да се използва за прехвърляне на гориво от единя в другия резервоар. Може да се използва убита инжекционна или дори помпа за чистачки.
                  Някога тази технология беше широко използвана от контрабандистите на гориво за Югославия.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #24
                    До: Втори резервоар

                    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    Втората помпа може да се използва за прехвърляне на гориво от единя в другия резервоар. Може да се използва убита инжекционна или дори помпа за чистачки.
                    Някога тази технология беше широко използвана от контрабандистите на гориво за Югославия.
                    Ама тогава те пак стават скачени с един бензинопровод до двигателя и всички останали предимства и недостатъци. По принцип така се прави, ако не можеш да постигнеш ефекта на скачените съдове, например първия резервоар е по-високо, иначе няма голям смисъл.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Втори резервоар

                      Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                      Ама тогава те пак стават скачени с един бензинопровод до двигателя и всички останали предимства и недостатъци. По принцип така се прави, ако не можеш да постигнеш ефекта на скачените съдове, например първия резервоар е по-високо, иначе няма голям смисъл.
                      "Скачеността" обаче постигаш при желание. Вероятността да повредиш основния резервоар на нивата е почти нулева. Допълнителният е по-рисков
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Втори резервоар

                        Първоначално публикуван от nedialko dimitrov Преглед на мнение
                        Иначе няма да е интересно
                        П.П Ами примерно като пътувам на всеки 300км трябва да спирам да зареждам. Примерно Ком-Емине как да мина без да презареждам с този 40л резервоар А доста съм планувал да попатувам
                        а нищо не казваш,тайно !

                        Коментар


                        • #27
                          До: Втори резервоар

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          "Скачеността" обаче постигаш при желание. Вероятността да повредиш основния резервоар на нивата е почти нулева. Допълнителният е по-рисков
                          Е, ако вторият резервоар наистина е по-високо от първия, то проблем с него не е фатален за първия. В краен случай, ако е толкова страшно, вместо цяла помпа ще е достатъчно да се сложи някакъв клапан, за да не връща, даже така защитата е автоматична, а не само при желание. Или дори най-обикновено кранче за ръчно елиминиране . Всичко това разбира се, ако Ясен е прав за разположението на резервоарите.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Втори резервоар

                            Никаква втора помпа! Вакуумът от първата ще прехвърля бензина от втория резервоар!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Втори резервоар

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Никаква втора помпа! Вакуумът от първата ще прехвърля бензина от втория резервоар!
                              А отдушниците?
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • #30
                                До: Втори резервоар

                                Точно отдушниците ще използваме. Отдушниците на основния резервоар свързваме със сондата на допълнителния. Отдушниците на допълнителния - към сепаратора за бензинови пари, както си е редно. Обратката на основния резервоар остава, обратката на допълнителния се запушва. Не пречи да поставим нивоиндикатор и на допълнителния резервоар, който да се включва вместо основния според сигнала за резерва, но това вече е пилотаж. Двата застават приблизително на еднакво ниво, но са разделени от "сифон" и бензин ще обменят само при работа. Системите за улавяне на бензиновите пари ще работят както и досега, като основният резервоар ще се вентилира през допълнителния.

                                Схемата е проста. Не изисква допълнителна логика в ел. инсталация и клапани от никакъв вид. Единствена причина да създаде проблеми е неплътност на основния резервоар - рядко явление при Нива. Нивовсият резервоар е добре намислен. Zaarin каза нещо за което не се бях сетил - основният резервоар ще работи и като разходен такъв, удобно при крен, диферент и разлюляване.

                                Ето я статията, от която съм взел идеята:
                                http://oldmodels.narod.ru/htmlop/dopbak.htm

                                Друг подходящ резервоар има в Самара. Даже има по-удобна гърловина, но е само 42л (уазовския е 55).

                                Защо другите схеми не са добри:

                                1. Обратният бензин: къде ще отива? Ще трябва логика за разпределянето му към работещия в момента резервоар. Клапани, жици и релета. Мъка. Условия за грешки и повреди.
                                2. Две помпи (потопени) с еднопосочни клапани за високо налягане, или една, но външна и с клапани за ниското налягане? И в двата случая, шашми с релета. Един клапан, кабел или реле да се прецака и ще имаме препълнен/смачкан от вакуума резервоар, изтичане на бензин отнякъде или други ядове на тема регулатор на налягане.
                                3. и двата варианта от т. 2 изискват скъпи и трудни за намиране детайли - еднопосочни или електромагнитни клапани за бензин с работно налягане 3-4 атм, външна помпа за бензин и няколко разклонения на магистрали с високо налягане на бензина. Газаджийският ми опит се състои поне 40% от ядове с клапани и 15% ядове с маркучи и щутцери.
                                4. още една система за улавяне на пари или разклоняване на наличната. Или поне някакъв отдушник - още едно място, откъдето да Мирише на бензин.
                                5. губи се функцията "разходен резервоар" - тъпо, като дойдат баирите, а в двата казана има по 20л.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X