Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отдушник на картера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отдушник на картера

    Въпроса ми е за какво служи и дали има смисъл от него. Имам предвид маркуча който влиза в отделението на въздушния филтър. Автомобила е Лада Нива 1.6 на 191000км, съответно гори масълце и като извадя въпросния маркуч от него си подухва и ми цапа въздушния филтър. За предстоящия ремонт е ясно. Въпроса е дали да извадя маркуча и да го изведа някъде надолу и назад, за да тръгне колата повече, предвид "реактивната сила", която духа в посока обратна на движението. Последното е майтап.
    Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited 2001г.

  • #2
    До: Отдушник на картера

    Първоначално публикуван от paunoff Преглед на мнение
    Въпроса ми е за какво служи и дали има смисъл от него. Имам предвид маркуча който влиза в отделението на въздушния филтър. Автомобила е Лада Нива 1.6 на 191000км, съответно гори масълце и като извадя въпросния маркуч от него си подухва и ми цапа въздушния филтър. За предстоящия ремонт е ясно. Въпроса е дали да извадя маркуча и да го изведа някъде надолу и назад, за да тръгне колата повече, предвид "реактивната сила", която духа в посока обратна на движението. Последното е майтап.
    Повечето лади (не само Нива) си ходят с този маркуч висящ отдолу. Повече колата не тръгва да върви, няма от какво (т.е. има, но ефектът е маргинален). В купето почва да Мирише (на масло). Ручеи и рекички стават непреодолими - има риск за нагълтване на вода в картера, особено при внезапно изгасване.

    Според мен, ваденето на този маркуч е проява на лош вкус.

    От омасленият въздушен филтър непосредствена беда не произлиза, освен че събира малко повече от праха. От омасляването на карбуратора и мазането на двигателя "отвътре" даже има известна полза. Част от тези газове са неизгоряла горивна смес - няма нищо лошо тя пак да се опита да изгори и така да посвърши малко работа.

    Замърсяването на природата е цяла една отделна тема.

    Ако все пак решиш да го откачиш, има две много важни неща:
    1. важно е да се запуши щутцера на филтъра, от който е откачен този маркуч - иначе, оттам влиза нефилтриран въздух и карбураторът се запушва особено чевръсто, отделно страда двигателят от този прах.

    2. Ако има втори маркуч за картерни газове (8мм, свързан към карбуратора или под него, има го на по-новите лади) важно е той също да бъде изваден, а щутцерите за него - запушени надеждно. Иначе, оттам също влиза прах в двигателя (в някои режими смученето там е по-силно от изпускането на картерни газове)

    Коментар


    • #3
      До: Отдушник на картера

      Забравих - за какво служи маркучът:

      служи за извеждане на газовете, които "заобикалят" буталните пръстени и минават под буталата. Под буталата има "маслена мъгла", която маже тях и цилиндрите. Когато тези газове минават оттам, увличат част от тази мъгла и образуват картерните газове, които излизат през маркуча. Под маркуча и вътре в него има маслоотделители, който трябва да улавят повечето от мъглата и да я връщат в картера. Когато маслоуловителите са мръсни, а газовете - повечко, част от тази мъгла отива до горе във въздушния филтър.

      Коментар


      • #4
        До: Отдушник на картера

        Стана ми ясно.
        Благодаря за отговорите.
        Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited 2001г.

        Коментар


        • #5
          До: Отдушник на картера

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          От омасленият въздушен филтър непосредствена беда не произлиза, освен че събира малко повече от праха.
          За съжаление има беда и тя се нарича повишен разход на бензин. Омасленият въздушен филтър има голямо съпротивление, което означава повишен вакуум след него и от там повишен разход. Това е и основната причина да се прави тази операция с маркуча отдолу

          Коментар


          • #6
            До: Отдушник на картера

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            За съжаление има беда и тя се нарича повишен разход на бензин. Омасленият въздушен филтър има голямо съпротивление, което означава повишен вакуум след него и от там повишен разход. Това е и основната причина да се прави тази операция с маркуча отдолу
            Кой е този праисторически карбуратор, чиято смес се влияе от филтъра? В ладите не слагат такива. Мощността ще спадне, признавам. Но разхода, ...

            Не ми идва на ум защо.

            п.с. на газ, определено ще губи настройка.

            Коментар


            • #7
              До: Отдушник на картера

              пусни го да духа на долу
              "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X