Въпроса ми е за какво служи и дали има смисъл от него. Имам предвид маркуча който влиза в отделението на въздушния филтър. Автомобила е Лада Нива 1.6 на 191000км, съответно гори масълце и като извадя въпросния маркуч от него си подухва и ми цапа въздушния филтър. За предстоящия ремонт е ясно. Въпроса е дали да извадя маркуча и да го изведа някъде надолу и назад, за да тръгне колата повече, предвид "реактивната сила", която духа в посока обратна на движението. Последното е майтап.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Отдушник на картера
Свий
X
-
До: Отдушник на картера
Първоначално публикуван от paunoff Преглед на мнениеВъпроса ми е за какво служи и дали има смисъл от него. Имам предвид маркуча който влиза в отделението на въздушния филтър. Автомобила е Лада Нива 1.6 на 191000км, съответно гори масълце и като извадя въпросния маркуч от него си подухва и ми цапа въздушния филтър. За предстоящия ремонт е ясно. Въпроса е дали да извадя маркуча и да го изведа някъде надолу и назад, за да тръгне колата повече, предвид "реактивната сила", която духа в посока обратна на движението. Последното е майтап.
Според мен, ваденето на този маркуч е проява на лош вкус.
От омасленият въздушен филтър непосредствена беда не произлиза, освен че събира малко повече от праха. От омасляването на карбуратора и мазането на двигателя "отвътре" даже има известна полза. Част от тези газове са неизгоряла горивна смес - няма нищо лошо тя пак да се опита да изгори и така да посвърши малко работа.
Замърсяването на природата е цяла една отделна тема.
Ако все пак решиш да го откачиш, има две много важни неща:
1. важно е да се запуши щутцера на филтъра, от който е откачен този маркуч - иначе, оттам влиза нефилтриран въздух и карбураторът се запушва особено чевръсто, отделно страда двигателят от този прах.
2. Ако има втори маркуч за картерни газове (8мм, свързан към карбуратора или под него, има го на по-новите лади) важно е той също да бъде изваден, а щутцерите за него - запушени надеждно. Иначе, оттам също влиза прах в двигателя (в някои режими смученето там е по-силно от изпускането на картерни газове)
-
До: Отдушник на картера
Забравих - за какво служи маркучът:
служи за извеждане на газовете, които "заобикалят" буталните пръстени и минават под буталата. Под буталата има "маслена мъгла", която маже тях и цилиндрите. Когато тези газове минават оттам, увличат част от тази мъгла и образуват картерните газове, които излизат през маркуча. Под маркуча и вътре в него има маслоотделители, който трябва да улавят повечето от мъглата и да я връщат в картера. Когато маслоуловителите са мръсни, а газовете - повечко, част от тази мъгла отива до горе във въздушния филтър.
Коментар
-
До: Отдушник на картера
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеОт омасленият въздушен филтър непосредствена беда не произлиза, освен че събира малко повече от праха.
Коментар
-
До: Отдушник на картера
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеЗа съжаление има беда и тя се нарича повишен разход на бензин. Омасленият въздушен филтър има голямо съпротивление, което означава повишен вакуум след него и от там повишен разход. Това е и основната причина да се прави тази операция с маркуча отдолу
Не ми идва на ум защо.
п.с. на газ, определено ще губи настройка.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар