Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

    Привет колеги!

    Имам следният проблем.
    Карам Лада Нива 2006г. 90 000км. Аз съм първият собственик и съм си сменял редовно маслото.
    Винаги слагах 15W-40.
    В момента е пълно, даже долях над максимума.
    От скоро като запаля колата лампичката за маслото загасва с 2-3секунди закъснение, това е ясно, от масления филтър, но след известно време пак светва.
    Ходих да си премеря маслото и беше 0.8 на празен ход, точно на ръба на допустимото и горе/долу същото при високи обороти.
    От прочетеното във форума разбрах, че без усилия мога да си сменя филтъра и датчика и да видя дали няма симптомите да се променят.
    Също така мисля да помириша маслото за наличие на бензин в него.
    Ако след всичко това няма промяна как мога да проверя дали цедката на филтъра на маслото е запушена без да стигам до него т.е. има ли лесен начин?

    Също така някакви идеи какво друго може да причинява това освен най-лошото - лагери или маслото да изтича от някъде?

    Поздрави,
    Тони

  • #2
    От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

    Според мен е заял редукционния клапан на помпата. Това е клапанът който определя колко да бъде налягането в системата. И когато остане отворен-няма кой да "натиска" маслото, и то си изтича през него.
    Не се сещам на ладите дали клапана беше в корпуса на помпата, но май там беше. Ако е от него-няма да мине без махане на картера и сваляне на помпата.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

      Я да напиша и аз една простотия. Те така по спомени - на тези двигатели не превъртаха ли едни шлици.

      Коментар


      • #4
        От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

        Това за клапана не се бях замислял.
        Но сега забелязах, че май маслото ми мирише на бензин. Утре пак ще я погледна, на студено, но може ли да попитам за начините, по които може да попадне бензин в маслото?

        Поздрави

        Коментар


        • #5
          От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Според мен е заял редукционния клапан на помпата. Това е клапанът който определя колко да бъде налягането в системата. И когато остане отворен-няма кой да "натиска" маслото, и то си изтича през него.
          Не се сещам на ладите дали клапана беше в корпуса на помпата, но май там беше. Ако е от него-няма да мине без махане на картера и сваляне на помпата.
          Мерси за идеята, но това как ще обясни загасването на лампата след запалване?
          Може би изпускам нещо.

          Коментар


          • #6
            От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

            Смени ли филтъра? 95% е от него.

            Коментар


            • #7
              От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

              Единствения начин да попадне бензин в маслото е през бензиновата помпа, това ако двигателя е от стрия тип-карбураторен, и помпата е на блока. Ако си с външна помпа-изобщо не се занимавай да миришеш маслото, няма как бензин да влезе в картера. А и ако е от разредено масло-нивото трябва да се повиши доста сериозно, а това няма да мине без да го забележиш, щом редовно го гледаш.

              Гасненето на лампата веднага след палене може да се обясни с това, че тогава маслото е все още студено и гъсто, и помпата успява да вдигне малко налягане-колкото да угаси лампата. След малко, като поработи и се стопли-маслото става по-рядко и налягането пада.

              Но може да е и от филтъра,както казва Ясен. Ако е задръстен-чакай да пусне налягане...
              И пак-не знам дали ладите имат байпасен клапан-при задръстване на филтъра-този клапан се отваря, и пропуска маслото нефилтрирано да маже двигателя. Щото е по-добре нефилтрирано, отколкото никакво. Та ако има такъв клапан-филтъра не е виновен за ниското налягане.
              Ма не знам де, може и да няма.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #8
                От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Смени ли филтъра? 95% е от него.
                Хмм прочетох цялата тема за светене на лампата за маслото, но така и не ми стана ясно как може да е от филтъра.
                Утре отивам и купувам филтър и датчик и ги сменям веднага и ще пиша какво е станало.

                Коментар


                • #9
                  От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                  Червяка на привода наделкото.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                    Червяка на привода наделкото.
                    Забравих да спомена, че е инжекция, мислех, че през 2006 вече не правят без инжекция

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                      Това че лампата премигва на на празен ход при топъл мотор не е проблем. Страшно е че като се вдигат оборотите налягането не се качва -или аз криво съм разбрал нещо-. По този двигател няма клапан за маслото във филтъра има.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                        На Нива 2006г бензиновата помпа е в резервоара. Това не пречи при умрял термодатчик или термостат или дюза двигателят да работи богато и да налива бензин в маслото през сегментите.

                        Филтърът ТРЯБВА да има и възвратен, и байпасен клапан. Това е филтър който се ползва в 1/4 от европейските леки коли и не е само за Лада. Ако не е менте, защото те ментетата понякога и хартия нямат. Лададжия да си купи нормална (т.е. по-скъпа от най-евтината) част е рядко явление, ама го има. Когато възвратният клапан е наред лампата гасне още преди двигателят да е запалил, докато се върти стартерът.

                        15W40 в този сезон малко гадничко тръгва ама това е за напреднали. За този двигател правилното е 10W40 и може би 10W30 като е по-нов. 5W не винаги понася заради майколюбния хидравличен обтегач на веригата. Също така на този двигател филтърът се сменя на всяка смяна на маслото, а не през една както някой е внушил на жигулистите.

                        Към останалите причини, събиращи се в 5% вероятност са подбит картер, събрани повече от два успокоителя на верига в картера под маслозаборника, събрана тиня в картера от смотано масло, утечка от маслената магистрала на хидравличните повдигачи, утечка в хидравличния обтегач на веригата, счупена пружина на регулатора на налягането на маслото и все пак някакъв проблем в привода на маслената помпа.

                        Делко този двигател няма и честно казано не знам как точно е организирано задвижването на помпата след като не е през вала на делкото.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                          Клапан има и в маслената помпа но той е за да не може налягането да прехвърли 4-5атмосфери.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Делко този двигател няма и честно казано не знам как точно е организирано задвижването на помпата след като не е през вала на делкото.
                            Има си тапа,която подпира гъбката(привода който върти помпата)да не излиза нагоре,затяга се със познатата вилка която притиска делкото.Мисля,че там е монтирана блок-бобината и тапата остава под нея.
                            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лампата за маслото загасва при палене, но после светва

                              Aко Нивата е с хидравлични повдигачи и слагай масло 5w50 мално е скъпичко но си заслужава

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X