Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моторно масло- в скорстната кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моторно масло- в скорстната кутия

    Колеги пускам темата за дискусия.
    Днес с очите си видях да сменят маслото на скоростната кутия диферинциалите и на раздатката една Лада Нива.
    Колата беше на около 65000км.
    Собственика така бил искал и от доста дълго време карал така и нямал никакви проблеми.
    Маслото беше с индиказия 20W50.
    Марката умишленно няма да напиша за да не става реклама.
    Много ще ми е интересно да разбара какви са Вашите комвнтари.
    Аз мисля,че това няма да повреди механизмите на Нивата

  • #2
    От: Моторно масло- в скорстната кутия

    В скоростите - допускам, но за дифа си трябва хипоидно масло.
    65 000 км не е "доста дълго време" според мен. Дано не изреве след "доста късо време".
    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

    Коментар


    • #3
      От: Моторно масло- в скорстната кутия

      От години не карам Лада и спомените са ми стари, ама масло на скоростите съм сменял няколко пъти и определено не беше просто моторно... Нещо от сорта на 85w90 ми се върти в главата... Но всеки луд с номера си, може и старото олио от фритюрника да сипи някой, то Лада- върви с к'вото и сипеш...

      Коментар


      • #4
        От: Моторно масло- в скорстната кутия

        Има автомобили, които по документи са с моторно масло в скоростите. Сега, доколко ладата може да ползва чуждия опит...

        Коментар


        • #5
          От: Моторно масло- в скорстната кутия

          За скорости и раздатка на ладата е предписано трансмисионно масло,та най добре да се кара с такова ! Но и с моторно масло ще кара и няма да настане бедствие, на фронтерата даже изрично е предписано в скорости и раздатка да се сипва двигателно масло...
          ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

          Коментар


          • #6
            От: Моторно масло- в скорстната кутия

            Тая тема ме върна години назад и си прегледах останалото инфо из шкафа- на баба ви Лада Нива се сипва в скоростите масло 75/80/85w90 (все GL-5) в зависимост от производителя... Доста е далеч от моторно- някой ще ремонтира скорости, добре че са евтини поне...

            Коментар


            • #7
              От: Моторно масло- в скорстната кутия

              Нали все пак повечето 4тактови мотоциклети са с общ картер, дигател-скорости.
              Но чак и в диференциала да се слага двигателно масло, е малко недомислено.

              Коментар


              • #8
                От: Моторно масло- в скорстната кутия

                Всъщност не е толкова страшно, понеже едното "85" не е другото "85"

                Вискозитета на трансмисионните масла се мери по стандарт при температура 40 градуса по целзий. Вискозитета на двигателните масла се мери по стандарт при 100 градуса по целзий. Демек - едното е 85w90 при 40 градуса, другото е 20w50 при 100 градуса по целзий.

                При еднаква температура (в някакъв диапазон на работата на трансмисията разбира се) вискозитетния екивалент е (приблизително):

                Трансмисионно масло <=> Двигателно масло:

                75w <=> 30w (5w30 или 10w30)
                80w <=> 40w (10w40 или 20w40)
                85w <=> 50w (15w50 или 20w50)

                Това е и обяснението защо доста автомобили по заводска инструкция се карат с двигателно масло в скоростните кутии: не са ги преправяли да работят с два пъти по-рядко масло със сигурност.

                Разбира се не е само до вискозитет, и трансмисионните масла си имат разни грижи с които двигателните не се занимават (и обратното). В случая с нивата - не съм запознат, но мога да гадая че модерно 20w50 двигателно масло (което не расте по дърветата, не всеки произвежда такова) няма начин да свърши по-лоша работа от руското масло от 1976та година за което оригинално е мислена трансмисията.

                Говоря само за кутията, за диференциали идея нямам.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  От: Моторно масло- в скорстната кутия

                  Пак като сменя е добре - значи не тече толкова.Нашите само доливахме - 85W90.Скоростната кутия на фронтерата няма нищо общо с тази на нивата.
                  BMW X6

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моторно масло- в скорстната кутия

                    Баща му от Коми ли я е докарал? Не само там карат с двигателно, и не само Ниви.
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моторно масло- в скорстната кутия

                      Дал СК или диференциали всичко тов са зъбни прдавки

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моторно масло- в скорстната кутия

                        Първоначално публикуван от Pwter-D Преглед на мнение
                        Дал СК или диференциали всичко тов са зъбни прдавки
                        Глупости. Не е в това въпроса - пита се къде има плъзгане и къде търкаляне и при какви натоварвания и скорости. Това определя какви масла ползваме. В някои заплетени случаи се добавя и въпроса дали не е необходимо определени детайли да могат да осигурят определено триене - синхронизатори например.

                        Половината леки автомобили и много друга техника изисква масла с параметри като на моторно, или много подобни. И е записано като изискване маслото да е моторно с определен вискозитет и качества. Или пише GL-4.

                        И това вече го писах -
                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        дали не е необходимо определени детайли да могат да осигурят определено триене - синхронизатори например.
                        Последно редактирано от lodkar; 15-07-14, 23:55.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моторно масло- в скорстната кутия

                          Първоначално публикуван от Pwter-D Преглед на мнение
                          Дал СК или диференциали всичко тов са зъбни прдавки
                          Не е същото, в диференциала има хипоидна предавка и натоварването е различно...
                          ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моторно масло- в скорстната кутия

                            Скоростите и раздатъчната кутия на Нива теоретично изискват GL-4, на практика нищо в конструкцията им не пречи да работят и с моторни масла. И това не са нито първите, нито вторите скорости които могат така. Там интрига с мазилните качества няма, проблемът е в прегряването и там по-важно е количеството (и да не намалява). Отделно от това, имаме и стареене по време - моторните масла се сменят на 1 година. Теоретично де.

                            В диференциалите, от друга страна, има хипоидна предавка - при това лекинко недосметната (т.е. сметната за друг автомобил) и в някои режими - смело претоварена по въртящ момент. Ако не се ползва офроуд, с моторно масло може и да не се обадят съвсем веднага. Практиката е показала че се сърдят даже на GL-4 и си искат GL-5.

                            Диференциали, които могат да работят с моторни масла, има примерно в УАЗ. Или в скоростите на предно-задвижваните коли. Или в РК на Нива, ако е там въпросът. Там хипоидна предавка няма.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моторно масло- в скорстната кутия

                              За диференциал от познатия ни вид - сложен в мост - трябва GL-5 без изключения. За онези вътре в скоростните кутии - моторно, GL-4 или трансмисионно с нисък вискозитет.
                              Моторните масла обикновено имат по-добър вискозитетен индекс от трансмисионните, ако може да се направи някакво сравняване. Така всъщност трансмисионните имат повече проблем с топлото. Има друго нещо, за което нямам никаква информация - механичното стареене. Промяна на свойства след милиони цикли на промяна на налягането или на мачкане между метални повърхности. Ще взема да прочета. Вероятно и тук няма съществени разлики при GL-4 и моторни, а ще има значение при тези с много добавени работи като GL-5.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X