Да съживя темата - въпрос към Морския, но и към всички, които могат да помогнат: откъде да си купя шнорхел за Нивата? Между другото, не е защото ще я карам през реки и езера, а защото засмуквания през шнорхела по-хладен въздух, който е по-богат на кислород, намалява разхода на гориво...Очаквам вашите отговори, колеги!
Лада 4Х4,самоблокиращи диференциали, лебедка,...и много други капризи, за които си харчим парите!
Да съживя темата - въпрос към Морския, но и към всички, които могат да помогнат: откъде да си купя шнорхел за Нивата? Между другото, не е защото ще я карам през реки и езера, а защото засмуквания през шнорхела по-хладен въздух, който е по-богат на кислород, намалява разхода на гориво...Очаквам вашите отговори, колеги!
Обади се на Явор да попиташ. (Виж мнение №15 от тази тема...)
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Да съживя темата - въпрос към Морския, но и към всички, които могат да помогнат: откъде да си купя шнорхел за Нивата? Между другото, не е защото ще я карам през реки и езера, а защото засмуквания през шнорхела по-хладен въздух, който е по-богат на кислород, намалява разхода на гориво...Очаквам вашите отговори, колеги!
Лада 4Х4,самоблокиращи диференциали, лебедка,...и много други капризи, за които си харчим парите!
Щом не я караш Нивата през реки, езера и пясъци не ти трябва шнорхел. Това което го пишеш като аргумент за поставяне на шнорхел е погрешно и няма да ти намали разхода на гориво. Препоръчвам ти вместо шнорхел да инвестираш в нови въздушни филтри.
Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ
А от кое точно да го смъкне?
- От по-студения въздух, изискващ по-голямо дроселиране в ниските и средни режими и по-богата смес за стабилна работа?
- От повишеното смукателно съпротивление във въздушния тракт на двигателя?
- От повишеното аеродинамично съпротивление на купето?
Дизелите донякъде са спасени от първото, но страдат повече от второто и не им мърда третото. Крайният резултат пак е 10-20% отгоре.
И не знам кой пусна вица за студения въздух и разхода. При подходящи условия студеният въздух може да донесе по-голяма максимална мощност, но за икономия - забравете.
Ъъъъ, са понеже съм карал дизелаци със и без шнорхел - разходът не се вдига.
Не друго ама температурна разлика за 1 м няма
Повишено смукателно съпротивление има ако шнорхела е правен от специалистор разбирател със златни ръце
Плюса обаче е доста по-малкото прах.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
По-малкото прах важи. За другото - не си мерил внимателно или шнорхелът е бил много прецизно изработен и е пасвал на аеродинамичния профил на купето. Температурната разлика я измери щом не вярваш.
Не, ама просто кошниците дето съм карал рядко дигат повече от 100 и аеродинамиката не играе съществена роля. Тя и нивата така
Температурата ще я измеря само да стигна до халето че термометъра ми е там.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Аеродинамиката играе РЕШАВАЩА роля за разхода от има-няма 40км/ч нагоре.
Конкретно за Нива - там където Жигули (само по себе си квадрат) гори 10, Нива гори 16. От тия 60% преразход само около 15% са в раздатъчната кутия. Познай къде са останалите.
Коментар