Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NIVA 4x4 ?! Запитване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

    Мой познат от 5-6 години си кара нивата само на заден мост. Просто предния диф се счупи, и той от сиромашия временно махна предния кардан и блокира междуосовия диф. И така вече доста време. Върви си в интерес на истината доста леко, влачи си ремаркета с нея и никакви грижи.
    На сърбела майката му е чесането.
    Борислав Борисов Русе О885 О37815

    Коментар


    • #17
      От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

      А дали ще дойде с нас по местата дето ходим да се каляме?
      Все пак кара малко по-високо жигули...
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #18
        От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        А дали ще дойде с нас по местата дето ходим да се каляме?
        Все пак кара малко по-високо жигули...
        Естествено че се пързаля като жигули- за офф... изобщо не става дума.
        На сърбела майката му е чесането.
        Борислав Борисов Русе О885 О37815

        Коментар


        • #19
          От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

          Първоначално публикуван от Xenophoby Преглед на мнение
          Този пост и в частност подчертаното ме обърква малко.Защо си мисля, че при това положение (Предна лява гума в калта, другите 3 на твърдо), включвам блокажа и ме измъква една от 2те задни гуми, а не 3те(на сухо), както каза ти. Да кажем ще се въртят предна лява (тази в калта, защото й е по-лесно да се върти) и дясна задна да речем.
          Привет. За да не се объркваш най - лесно се обяснява по следния начин. Ако една гума е стъпила на лед, ще върти само тя. При включване на блокажа на средния деференциал ще върти една предна и една задна. Ако една предна и една задна са на лед нямаш никакъв шанс да тръгнеш , независимо какво си включил. Ако има блокаж на предния, средния и задния деференциал тогава автомобила е 4х4. Това на кратко. Има една много хубава тема тук където колегите са обяснили всички видове деференциали и блокажи. Преди да я прочета и аз си мислех разни неща. Потърси и всичко ще ти стане ясно!
          ЛАДА НИВА 1.7
          Карана е само по асфалт, няма грам ръжда

          Коментар


          • #20
            От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

            Първоначално публикуван от sharky09 Преглед на мнение
            Ако има блокаж на предния, средния и задния деференциал тогава автомобила е 4х4.
            И значи какво? Масово джиповете нямат блокажи по мостовте. Това означава ли, че не са 4х4?

            Много разпостранена заблуда...
            4Х4 означава единствено, че от четири гуми(първата цифра) възможност за задвижване имат и четирите(втората цифра). Как ще се задвижват, кое ще буксува, и кое ще работи-не се споменава в гъзарското означение.
            Още по-гъзарско е означението 4WD(4 wheels driwe), а още по-AWD(all wheels driwe). Което е едно и също.
            Истината идва като се види начина за задвижване на четирите колела. Тогава вече идват "СУВ", "паркетник" и т,н..

            Преди две години един колега ме пита-"Твоят джип 4х4 ли е, или е с двойно предаване?"
            Нищо не му отговорих...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #21
              От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              И значи какво? Масово джиповете нямат блокажи по мостовте. Това означава ли, че не са 4х4?

              Много разпостранена заблуда...
              4Х4 означава единствено, че от четири гуми(първата цифра) възможност за задвижване имат и четирите(втората цифра). Как ще се задвижват, кое ще буксува, и кое ще работи-не се споменава в гъзарското означение.
              Още по-гъзарско е означението 4WD(4 wheels driwe), а още по-AWD(all wheels driwe). Което е едно и също.
              Истината идва като се види начина за задвижване на четирите колела. Тогава вече идват "СУВ", "паркетник" и т,н..

              Преди две години един колега ме пита-"Твоят джип 4х4 ли е, или е с двойно предаване?"
              Нищо не му отговорих...
              Правилна забележка!!!!
              Имах предвид , че ако имаш 3-те блокажа тогава могат да въртят и четрите гуми заедно. А иначе 4х4 е точно това което е отбелязал колегата!!!
              Относно AWD има много хубав клип на сравнение на паркетници със субаро форестър. Препоръчвам го за гледане в youtube.
              ЛАДА НИВА 1.7
              Карана е само по асфалт, няма грам ръжда

              Коментар


              • #22
                От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                И значи какво? Масово джиповете нямат блокажи по мостовте. Това означава ли, че не са 4х4?

                Много разпостранена заблуда...
                4Х4 означава единствено, че от четири гуми(първата цифра) възможност за задвижване имат и четирите(втората цифра). Как ще се задвижват, кое ще буксува, и кое ще работи-не се споменава в гъзарското означение.
                Та да си дойдем на думата,4х4(абсолютна заблуда от производителите) във повечето случаи е 1х1,в смисъл имаш две колела(независимо дали си парт тайм или фул тайм)на преден и заден мост,които са свободно въртящи се(на кал лед,сняг или липса на сцепление) и си стоиш там и използваш бонус обади се на приятел,може и със голям трактор.Както описа колегата,за да е наистина 4х4,трябва да има блокировка на дифовете и на междуосевият диф,при ситуация,едно колело ако има сцепление,те вади от положението.Във момента разполагам със перфектното 4Х4,самоходна пръскачка,със задвижване от хидромотори на четирите колела.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #23
                  От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

                  И аз преди да се регистрирам тук и да попрочета това онова си мислех, че като на колата ми пише 4WD значи и четирите гуми въртят постоянно, дори веднъж като се окантарих през една преспа и се чудя кво съм счупил, че едната гума дето е на твърдо не върти за да ме измъкне....
                  Истината обаче се оказа друга
                  А за блокировките.. тук имаше един колега който е разделил ръчната точно на лада нива на два "кръга" ляв и десен, та с това до някъде получава блокаж от типа ESP
                  с накладките натоварва най свободната гума за да тръгне и някоя друга да се върти и да излезеш от гнаста
                  I'm not Lost, I'm Discovering !

                  088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                  Коментар


                  • #24
                    От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

                    С двете ръчни ме измъква от доста интересни ситуации,направата е лесно и евтино.
                    Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

                    Коментар


                    • #25
                      От: NIVA 4x4 ?! Запитване.

                      Благодаря на всички за отговорите.Помогнахте ми много и важното е ,че ми стана ясно

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X