Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Втора ръчна, или малка хитринка...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Втора ръчна, или малка хитринка...

    Как' си ровех за блокажи на Нива.. Попаднах на тази хитринка:



    Била предназначена, като втората ръчна... Вместо жила, мила... Те такова нещо... Като гледам не е сложно да си го направим...
    Иначе цената му е: 806,25 kr/т'ва Крони ли са, какво са../
    Е го и описанието: цък
    Хем си имаш ръчна, хем и още една дето си ги управлява по-отделно...

    Някой правил ли е нещо подобно...
    Като гледам си струва, по-евтино е от един блокаж...
    Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 10-01-13, 23:38.
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

  • #2
    От: Втора ръчна, или малка хитринка...

    Всички го правят, а на роккроулерите - задължително, че там са и за всяко колело. Отнякъде нататък не можеш да караш без щурмана.
    Не знам какви са тия крони и колко пари са, можеш да си го направиш и сам. Но иска внимание, па това, па онова ... Вече не можеш и да дадеш колата на кой да е да я кара.

    Коментар


    • #3
      От: Втора ръчна, или малка хитринка...

      Мдаа.. мисля и аз така.. но с разпределиелен кран за 2те..
      ,,ако има интерес към тез работи ще пиша.. а пък ако много усложни.. си оставаме на другия вариант.. АРБ (когато съберем за него де...)
      Грижа към другия, лична отговорост, свобода; 0886 534013 elffists.deviantart.com

      Коментар


      • #4
        От: Втора ръчна, или малка хитринка...

        Ще се абонирам за темата и ще я следя с интерес.Само да ви кажа че това не е блокаж...и не се ползва за ръчна спирачка.

        Коментар


        • #5
          От: Втора ръчна, или малка хитринка...

          Ясно че няма нищо общо с блокаж но освен за поднасяне може да се ползва за нормална ръчна, а при разделяне на 2те колела може да блокира висящото във въздуха или въртящо се безцелно колело.. и диференциала ще прехвърли въртенето на другото...
          Грижа към другия, лична отговорост, свобода; 0886 534013 elffists.deviantart.com

          Коментар


          • #6
            От: Втора ръчна, или малка хитринка...

            Някъде в тубата гледах доста клипове на състезания в силно гориста местност ,където имаше няколко силно мутирали джипа които много добре завиваха около дърветата като блокират едното задно колело!буквално завой на 180 градуса или 90 бе на където ти е кеф.........според мен това е основното предназначение!
            driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

            Коментар


            • #7
              От: Втора ръчна, или малка хитринка...

              Интересна тема.Преди година бях силно амбициран да поставя блокаж на задния мост на Нивата ми, но от много места научих,че идеята не е добра и полуоските стават консуматив при всяка разходка. Спрях се на идеята за "две ръчни" , но с времето мерака ми секна. Ще следя темата с интерес, та дано и аз се запаля отново и я приложа в действие. Успех!
              First Man, then Machine!
              Lada Niva
              Honda XR 400

              Коментар


              • #8
                От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                Точно на Нива, две оригинални ръчки за ръчна спирачка на мястото на едната са предостатъчни. Хем не престават да са ръчни спирачки, хем вършат тази работа с блокирането на увиснало колело достатъчно добре.

                Хидравликата и да дава някои предимства в чисто състезателни условия, ги дава на цената на това, че е хидравлика.

                Коментар


                • #9
                  От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Точно на Нива, две оригинални ръчки за ръчна спирачка на мястото на едната са предостатъчни. Хем не престават да са ръчни спирачки, хем вършат тази работа с блокирането на увиснало колело достатъчно добре.

                  Хидравликата и да дава някои предимства в чисто състезателни условия, ги дава на цената на това, че е хидравлика.
                  Хъм... Ясене, тя ръчната си остава, това просто май се свързва с цилиндърчетата, на всяко колело от задните, знам ли, някой ако може да преведе описанието, па там може да е казано нещо... Поне според логиката, като го наклониш напред, примерно, "блокира" задно ляво, като го дръпнеш назад, задно дясно...
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • #10
                    От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                    Идеята е стара и принципно се изпълнява със две ръчни,както за рязко завиване(контролирано поднасяне при скорост),така и за излизане от кофти ситуации,когато някое от колелетата се врътка безцелно.Тук е малко по-различно,има кантар за помпите и реално не може да блокираш двете колела едновременно(а и няма смисъл)и ползваш лоста напред-назад като блокираш последователно колелата,въпрос на вкус кое колело на кое положение на лоста да блокира.
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                      Никак няма да е лесно съвместяването на тази система със стандартната хидравлична спирачна система.
                      Иначе на Витарата съм разделил ръчната и помага. Но не успява да завива около дърветата. Може би трябва блокаж на преден мост
                      Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                        Интензивното използване на жилата, изисква и честото им натягане...
                        Ако някой реши да си я прави сам тази система, трябва да обърне внимание на това, че тя трябва да се самобалансира, иначе има вероятност, като натиснеш педала, налягането от главния цилиндър да изтласка буталцето на едната помпа, което като кантар пък да задейства другата чрез лоста.Също така, такива системи на хидравлина ръчна имат склонноста да задържат балончета с въздух.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                          Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                          Интензивното използване на жилата, изисква и честото им натягане...
                          Ако някой реши да си я прави сам тази система, трябва да обърне внимание на това, че тя трябва да се самобалансира, иначе има вероятност, като натиснеш педала, налягането от главния цилиндър да изтласка буталцето на едната помпа, което като кантар пък да задейства другата чрез лоста.Също така, такива системи на хидравлина ръчна имат склонноста да задържат балончета с въздух.
                          Няма опастност да стане това което казваш,точно защото се "самобалансира".Тоест като натиснеш спирачка, налягане едновременно получават и двете помпи и се връщат в изходно положение.Това "половината" е направено на много състезателни коли с цел хидр. ръчна(защото ако си със сликове никога не можеш да блокираш задните гуми при ръчна с жило заради сцеплението).Не виждам никакъв проблем да се направи "цялото",демек с две помпи,само че ще трябва да се пуснат два отделни кръга за задните спирачки(например с тройник отпред вместо отзад и съответно два "кантара",инерционни(със съчма).Със сигурност ще има по-голям ефект от жилата защото може да се постигне пълно блокиране поради по голямата приложена сила. И не на последно място ще може да се борави по-добре, и по-бързо със ситемата- само буташ напред-назад и пускаш, а иначе опъваш едната ръчна-пускаш,прехващаш опъваш другата ръчна -пускаш,и ако заяде бутона кофти.За "домашна" изработка се използват помпи от съединител.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                            Да де, ама няма как да изравниш усилието на двете колела, да не говорим на всичките. Понеже помпите са отделни, и всяка работи различно. Става нещо като спирачките на УАЗа, когато не са със самонагаждащи се цилиндърчета. Мазало.
                            Това всъщност е много сложна система, дори да успееш да измислиш какво искаш от нея, и алгоритъма и на работа. Близнака е ял това дърво, и изобщо не случайно се хили зад кадъра. Аз също исках такова, като разгледах какво има по магазините, плюх, и седнах да чакам неделя вечерта. Тогава съм щял да взема джакпота от тотото.
                            А за да може като в мечтите, ако е направено много хубаво, колата вече иска двама шофьори. Един за геврека и газта, и един спирач, като влаковете дето минаваха през Вакарел

                            Коментар


                            • #15
                              От: Втора ръчна, или малка хитринка...

                              Ихаа, сега се замислих за действието на тоя лост при натискане на крачната спирачка. Това ще чупи пръсти.

                              Пичове, не тормозете Нивата с това нещо, то е за УАЗ, Патрул и другите с карданна ръчна. Нива си има от Бога дадена ръчна с жила, просто ги разделете.

                              Теорията с интензивното използване на жилата противоречи на възможностите на Нивата изобщо.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X