Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Детонации...гърмежи...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Детонации...гърмежи...

    Първо честита коледа на всички.
    Колеги, вчера ми се получи някаква аномалия с Нивата. Мотора е 1.6. Понеже от известно време колата прекъсвше и не работеше както трябва бях решил като се позатопли времето да сменя обичайните заподозрени неща по запалителната уредба. След смяна на свещи, кабели, кондензатор, капачка, палец и накрая разбира се центровка двигателя буквално замърка. Изчезнаха досадните прекъсвания, както се и очакваше колата стана по-динамична и т.н. Проблема се получи на следващия ден. След като запалих сутринта, оставих двигателя малко да позагрее на място за 4-5 минути може би. Мотора си работеше перфектно. Отидох да взема някои неща и след като се върнах колата беше изгаснала. Запалих и с голямо учудване установих че мотора прекъсва, тресе, работи на 3-2 цилиндъра, не може да се изфорсира и т.н. Първото което ми мина през акъла беше че след центровката не съм си затегнал гайката на делкото ( и друг път съм го правил) , но уви не беше това. Последва пак нова центровка, но резултата беше никакъв. Вече дори не иска изобщо да запали. Само се появяват огромни детонации в карба и ауспуха. Детонациите са наистина огромни... чак изхвръкна капака на филтъра, разбира се не беше хванат с гайките. Реших че има някакъв проблем с клапаните и регулирах хлабините, но и това не промени нищо. Вече не ми идва на акъла нищо.... от какво се получи това. Кофти в случая е че Нивата е на малко трудно достъпно място и нямам особено много инструменти освен щатните в нея. Имам в предвид че няма с какво да измеря компресия и т.н. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем може да го коментираме тук. Благодаря предварително...

  • #2
    От: Детонации...гърмежи...

    Ами щом детонира във карба и ауспуха,значи прехвърля искрата във противоположните посоки при отворени клапани-такава мешаница става при влажна или позацапана капачка на делко. И понеже си бърникал последно там по електриките виж си хубаво дистрибутора,палеца и т.н!
    Това че са нови не им дава гаранция че ще работят повече от един ден!
    Поздрави!
    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

    Коментар


    • #3
      От: Детонации...гърмежи...

      Колега,на мен ми се е случвало,със бившата петица,при заминал кондензатор,пръщи пука,центровки свещи кабели,какво ли не правих,не става.Ако ти е заминал кондензатора и не отнема излишния ток,е възможно да ти прави детонации и от това(поне при мен беше така).Поздрави!
      Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

      Коментар


      • #4
        От: Детонации...гърмежи...

        Колега погледни и свещите,кабелите.Най ме плаши като са нови нещата.
        Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

        Коментар


        • #5
          От: Детонации...гърмежи...

          Най вероятно е пробив в дистрибуторната капачка. Пробив (прогаряне, окъсяване) между централния електрод и някой от цилиндрите. В този случай, тока вместо да се разпределя, се подава само към един от цилиндрите, независимо в какъв такт се намира цилиндъра. Тъй като към другите цилиндри не се подава ток, се получава събиране на неизгоряла смес в ауспуха и от там гърми. А когато единствения работещ цилиндър получи ток в такта засмукване, подпалва работната смес в карбуратора, където също гърми. Разбира се понякога се случва тока да достигне до правилното си местоназначение и тогава двигателя работи някак си с гърмежи и ужасно тресене.
          Какво се прави в случая?
          Сваля се капачката и се оглежда много добре за пукнатини и прегаряне отвътре и отвън. Обикновено вътре между централния електрод и някой от полюсите. На така определения цилиндър му се маха кабела, и двигателя започва да работи на три цилиндъра. Ще тресе, но все пак колата ще върви, за да се прибереш или до магазина за нова капачка. Къде е пробива може да се определи и като се вадят кабелите подред от свещите.
          Пробвай, сложи старата капачка да видим дали ще прави пак така.
          Успех.

          Коментар


          • #6
            От: Детонации...гърмежи...

            Kато отвориш дистр. капачка :
            1. Провери имаш ли си централен електрод и дали пружинира
            2. Провери на палеца дали не е изгоряло съпротивлението.
            3. Провери подредбата на кабелите дали си е 1342.
            Успех !
            Пиши от къде си.

            Коментар


            • #7
              От: Детонации...гърмежи...

              Ами както споменах кабелите и свещите са нови. Кабелите са силиконови, не са от червените руските. Палец и капачка също нови. Имам някакви подозрения към капачката, защото не е купена сега, ами си стои 1-2 години при мен но не е работила. Мина ми през ума за съпротивлението на палеца и пробвах без него със станиол, но ефекта е същия. Значи със сигурност проблема не е в бобина, кабели, свещи, кондензатор на делкото. Изпробвани са. Утре ще купя нови палец и капачка и ще видя какво ще стане. Мен обаче ме навява мисълта че имам някакъв проблем в клапаните. Както казах по много странен начин се появи този проблем.... Но ще видим утре какво ще стане... Благодаря за мненията... Поздрави.

              Коментар


              • #8
                От: Детонации...гърмежи...

                Аз имах подобен проблем с витара,както си работеше нормално,изгасна мотора,запалих,но заработи неравномерно,като на 2-3 цилиндъра.Имах съмнения за прегорял клапан и така и се оказа след като премерих компресията. На трети цилиндър почти никаква компресия нямаше.Най-добре си замери компресията в цилиндрите преди да прибягваш към ненужни разходи.Пиши като откриеш проблема и весели празници

                Коментар


                • #9
                  От: Детонации...гърмежи...

                  Точно от това се опасявам и аз колега. Както казах по-горе много ме съмнява да не са клапани. То освен клапани друго не остана за проверка май. Утре ще търся и манометър да меря компресия.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Детонации...гърмежи...

                    Виж капачката и особено палеца,аз смених три,скапват се много бързо,с единия не успях да запаля,във момента съм с палец от вторични,оказа се истински.Няма друга причина от която от раз да се разпляка.
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Детонации...гърмежи...

                      Така, колеги днес купих нови капачка и палец.... Резултат никакъв. Отново същите детонации, гърмежи, имам чувството че ще ми пръсне гърнето. Направо незнам вече какво да си мисля. Неможах да измеря компресия защото неможах да намеря манометър , но утре ще гледам да го направя това. Все си мисля че ще се окаже някой клапан...ама да видим. То утре ще си покаже. Какви ли не въртели са ми правили тези Ниви (тая ми е трета) ама такова чудо до сега не бях виждал.
                      Сега като си пиша тук ми мина нещо друго през главата. Днес докато си играх да сменям палеца видях че възвратните пружинки на центобежния регулатор са хлабави, разтегнати ми се струват. Дали може точно те да са причината за проблема? Струва ми се малко вероятно, но все пак как мислите може ли от това да е?
                      Последно редактирано от gsp; 27-12-12, 15:22.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Детонации...гърмежи...

                        С чукче ли си или с датчик на Хол и комутатор?
                        Ако си с чукче може би знаеш,че то е един от най-уязвимите елементи в контактната зап. с-ма.
                        В смисъл често нагаря бързо и започват гореспоменатите проблеми,че даже и пълен отказ да запали.
                        Зачисти го добре,ако е нужно направо го смени,виж и кондензатора.
                        Желателно е да си добавиш и електронно запалване-предпазва доста чукчето от нагар,тъй като вече през него минава в пъти по-малък ток.
                        Без електронното чукчето е консуматив в тази с-ма и често е причина за ядове и то често в най-неподходящи моменти.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Детонации...гърмежи...

                          Аз си мисля, че ще е нещо дребно от недоглеждане или разсеяност по тоците. Но...

                          Купуваш един компресомер, евтините са по 20 лева и издържат няколко автомобила. Сваляш свещите с кабелите, закачаш свещите на кабелите и замасяваш задължително. Мериш компресията на всички цилиндри. Ако 2 са с ниска компресия най-вероятно е гарнитура. Ако е само един - сегменти или клапан. За да игнорираш сегментите измери втори път с малко масло в цилиндъра през отвора на свещта.
                          If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Детонации...гърмежи...

                            Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                            С чукче ли си или с датчик на Хол и комутатор?
                            Ако си с чукче може би знаеш,че то е един от най-уязвимите елементи в контактната зап. с-ма.
                            В смисъл често нагаря бързо и започват гореспоменатите проблеми,че даже и пълен отказ да запали.
                            Зачисти го добре,ако е нужно направо го смени,виж и кондензатора.
                            Желателно е да си добавиш и електронно запалване-предпазва доста чукчето от нагар,тъй като вече през него минава в пъти по-малък ток.
                            Без електронното чукчето е консуматив в тази с-ма и често е причина за ядове и то често в най-неподходящи моменти.
                            Колега, абсолютно съгласен съм с теб за това че с електронно с датчик на хол е несравнимо по-добрия вариант, но просто досега не съм предприел тази интервенция защото имам намерение като се позапролети да сменям машината.... пак с Нивичка ще е ама ще търся по-нова защото моята вече е тръгнала тотално да гние и така...
                            Що се отнася за чукчето, както казах сменено е не само то ами и всичко останало: кабели, свещи, чукче, кондензатор, палец и капачка....резултат никакъв...По-горе бях писал че днес като си играх и сменях палеца ми се стори че са ми хлабави пружинките на центобежния регулатор и се чудя дали не са те причината.... Въпреки че ме съмнява, но вече взех да се хващам за всяка сламка както се казва..

                            Коментар


                            • #15
                              От: Детонации...гърмежи...

                              Аз имах предид за тази добавка към с-мата-/струва 20-25лв.,на вторични ги има и за по 5-6 лв. и с тях чукчето става почти вечно/.
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X