Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удавена Лада Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Удавена Лада Нива

    Здравейте!
    От всичко което успях да прочета в раздела 4х4 ми става ясно, че само вие сте хората които биха могли да дадат смислен съвет по въпроса: какво трябва да се направи с "Удавена" Лада Нива?
    Нивата е 1,7i. Купена е съвсем наскоро и е още в гаранция, обаче за нещастие при преминаване на брод през река се оказва, че водата е изровила голяма дупка (около 2м дълбочина) на място където преди е имало път. При минаването на този "брод" цялата предница на Нивата рязко е потънала под водата и двигателя е изгаснал. После предницата е изплувала, а задните гуми са останали на сушата и са задържали течението да не обърне джипа.
    Естествено се е наложило да издърпат Нивата с помощта на Уаз-ка.
    Водата в купето е била заляла долната част на седалките.
    Молбата ми е да дадете съвет какво трябва да се направи след като се извади Нивата на сухото. Как и каво трябва да се подсушава? Трябва ли да се търси механик да разглобява нещо което се пълни с вода и др. подобни въпроси.
    Как да се съживи отново удавницата
    2010 CRF 250 R

  • #2
    Няма страшно, вода до седалките не е толкова голяма трагедия, случва се. Съвета ми е:

    1. Преди да я карате подсушете с приоритет компютъра на инжекциона и се уверете, че в него няма вода.
    2. Задължително проверете или най-добре направо сменете маслото на мостовете. Когато колата се движи те се нагряват, в момента, в който се потопят в студената вода се охлаждат рязко и през клапана отдушник почти 100% влиза вода.
    3. Проверете дали случайно няма щети по радиатора, ако по време на пропадането са работили вентилаторите. (Те на тази Нива мисля, че са електрически и не би трябвало, но все пак огледайте)
    4. Сменете/проверете маслото на двигателя.
    5. Препоръчвам всички електрически съединения след подсушаване да се напръскат със спрей за електрически контакти. И това го правете редовно.
    6. Със сигурност за смяна ще са и маслата на скоростна кутия и раздатка.
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Много благодаря за ценните съвети!
      Възможно ли е да изгори компютъра на Нивата при това положение? Един наистина добър механик изказа такова предположение.
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #4
        )) Бе вие майтапите ли се? Всичко може да изгори. А може и нищо да не изгори. Това е бензинов мотор, нищо му няма от удавяне.
        Сменете И маслата, сменете въздушния и масления филтър, дръпнете я на буксир 100 метра с изключено запалване на трета да изхвърли водата ако е влязло нещо през ауспуха, изчистете свещите, и си я карайте.
        Да, вижте да извадите рибите изпод тапицериите и седалките, че идва топло време и смърди)
        Излейте водата от фаровете. Може да бършете рефлекторите само със спиртосан чист памучен парцал без всякакво натискане, че ще ги одерете, и край с тях. Най добре просто ги измийте хубаво да не остават облаци, и ги оставете да си изсъхнат.
        Това си е нормална кола за калта, не е декоративен паркетник за пред дискотеката, сигурно сега умира от смях като ви слуша кво и се вайкате))

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Dimitar
          Много благодаря за ценните съвети!
          Възможно ли е да изгори компютъра на Нивата при това положение? Един наистина добър механик изказа такова предположение.
          обикновено компютрите са доста добре уплътнени и до загасването едва ли се е намокрил за да изгори... преди да пробвате да палите, обаче, трябва да го отворите и да го подсушите /ако е мокър/...
          по принцип трябва да знаете, че повечето комп. платки се мият с вода след запояването на самите компоненти... такава е технологията... водата може да навреди само при продължително "киснене" или при намокряне по време на работа...
          много е вредна СОЛЕНАТА вода!
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            От: Удавена Лада Нива

            Мисля ,че тук е удачно да питам НИВА 21213 склонна ли е да получи воден удар и ако да как се намаля тази възможност

            Коментар


            • #7
              От: Удавена Лада Нива

              Два пъти съм „давил“ Нива 21213 (карб.), но угасна вече на сухо. Водата влиза през въздушния филтър. След кратко и грубо подсушаване продължихме пътя. С 21214 сме минавали с яка газ безпроблемно и през по-дълбоки води. Важното е да не я оставите да угасне с филтър и ауспух под водата.
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • #8
                От: Удавена Лада Нива

                Благодаря.Значи гасне преди да се напълнят цилиндрите с вода и да нанесе сериозни повреди в двигателя това е добре да го знам.А угасне ли във водата не се пали докато не се извади и не се отстрани водата.
                Намерих нещо интересно донякъде свързано с темата.

                Коментар


                • #9
                  От: Удавена Лада Нива

                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                  обикновено компютрите са доста добре уплътнени и до загасването едва ли се е намокрил за да изгори... преди да пробвате да палите, обаче, трябва да го отворите и да го подсушите /ако е мокър/...
                  по принцип трябва да знаете, че повечето комп. платки се мият с вода след запояването на самите компоненти... такава е технологията... водата може да навреди само при продължително "киснене" или при намокряне по време на работа...
                  много е вредна СОЛЕНАТА вода!
                  малка добавка: сладката водата, сама по себе си наистина не е опасна за компа ... стига да няма ток. Обаче под напрежение, след известно време всичко става на дреп. Колко дълго е "известното" време, зависи предимно от това колко добре е защитен компа, и като кутия и като платка. При добро накисване с неоткачен акумулатор, може да са достатъчни и 2 часа за да пробие тук - там и 8-10 часа за да стане всичко на пихтия, в съвсем буквалния смисъл на думата. Ако кутията на компа е наистина добре уплътнена и платката е изолирана правилно и куплунзите са добре херметизирани - може да изкара в режим подводница доста дълго, но НЕ безкрайно дълго.
                  Затова добър съвсет - при яко давене без възможност за бързо изваждане, откачете клемата на акумулатора. Или изключете кллюч-масата, ако имате такава. Спестява адски много нерви, пък и пари.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Удавена Лада Нива

                    А ако двигателя остане под водата, след като я изкарате, можете да отвиете свещите и да превъртите на стартер... само не стойте отляво,че ще ви наплюе

                    Коментар


                    • #11
                      От: Удавена Лада Нива

                      Адаш, какво стана с Ладата? Съживихте ли я?
                      Виждам, че темата е доста стара, надявам се, вече всичко е, оК!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Удавена Лада Нива

                        Мисля ,че тук е удачно да питам НИВА 21213 склонна ли е да получи воден удар и ако да как се намаля тази възможност
                        Eто така - друг вариант няма:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130409_191146.jpg
Прегледи:3
Размер:131.9 КБ
ID:5490585

                        Коментар


                        • #13
                          От: Удавена Лада Нива

                          Минавало ми е през ума ,ама не знам къде в Пловдив да намеря такова нещо ,а време да си го направя сам за сега много ,много нямам.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Удавена Лада Нива

                            Малко стара история, по старата тема:
                            Преди няколко години (когато все още бях млад идеалист и се мъчех с марката) карах втората си по ред Лада Нива 1,6.
                            Един топъл летен ден реших да покажа на бъдещата ми съпруга красотите на селските пейзажи и да я разходя по местата където в другите сезони ходим да ловуваме... Обикаляхме,обикаляхме и по черните пътища стигнахме до един бързей на р.Камчия. Мястото е известно "патичарско" находище и обикновено водата е на нива 50-60 см. а дъното си е твърдо, каменно. Проблем е само излизането, тъй като брега е по-висок и трябва правилно да се заходи за да може да се излезе от първия път.
                            Та реших да пресека реката на това място - където съм минавал много ъти преди това и да продължим от другата страна с нови звуци и гледки от околноста. Обаче...
                            Юни,юли (не се сещам точно) месец водата в реката се оказа по-дълбока от тази ноември-януари, и то след като си бях помислил предварително, че скоро не са валяли дъждове. Та това плюс факта, че кардана за предния дифернциал ми седеше в багажника, чакайки да си оправя предното предаване - доведе до там че Нивата угасна на средата на "брода". Водата се оказа на ниво малко над седалките и когато уплашената ми половинка (като че ли сме заседнали посеред Нил!?) отвори вратата си за да се катери към покрива - реката влезе и заля целия салон... Бързо издърпах всичко което ми се стори податливо на повреждане и го метнах на кората на багажника да не се мокри. След това запалих нивата, тъй както си беше под вода. Пробвах да изляза - не стана, угасна... Пак запалих, пак угасна и така още 2-3 пъти... накрая спря да пали... Отворих и двете врати и оставих Камчия да измие колата "вънка вътре" и се наложи да звъня на баща ми да дойде да ме извади от калта
                            След издърпването се оставих да ме дърпа 2-3 км докато стигнем до асфалт, а там пробвах да завъртя двигателя на дърпане без да го паля (опасвах се от воден стълб), а после си запалих на дърпане нормално. Като покарах 10км угасих колата, после пак си запали нормално! Ей викам си размина се без щети. Всъшност фира даде един фотоапарат, за който не знаех че е в един елек, който оставих да се пере зад седалките...
                            Единя ми фар беше пукнат и водта си изтече сама от него, но другия се наложи да гоотворя леко за да излязат рибките. Тогава не бях съфорумец и масла, тоци и разни други неща не съм проверявал, що пали = значи добре е ! (основното ми правило при нивите). И чааак след 2-3 седмици ми се скапа стартера,беше нов редукторен в гаранция, която кой знае защо не ми признаха?! Наложи се да разбера как е устроен и този възел,и извадих малка шепичка кал, но пари за ремонт не дадох
                            Та така де, не минавайте там където не знаете колко е дълбоко и с неизправен автомобил
                            и Ч.Н. 2014 Г.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X