Имам следния въпрос и се надявам някой да ми помогне адекватно.
При старата Нива 21213 с "нормалното" регулиране на клапаните е необходимо при първото техническо обслужване на 2500-3000 км. да се притегнат с определено усилие гайките на корпуса на лагерите на резпределителния вал. След това се регулират и самите клапани. Това е задължително упражнение или поне така пише в сервизната книжка за експлоатация.
Въпросът ми е дали това упражнение трябва да се прави и за Лада НИВА 21214 - 1,7i. Тук разликата е в хидравличното регулиране на клапаните. За съжаление никъде не мога да намеря информация по въпроса. В сервизните книжки които ми дадоха при покупката на автомобила има някаква обобщена инаформация за моделите 21213 и 21214 и не мога да се ориентирам по този въпрос. Също така ме интересува с какво усилие трябва да се притегнат тези гайки. Дали е същото, както при 21213?
Доколкото знам на по-старите модели Лада на същите километри е било необходимо да се притегне и главата, но вече не е така. За нея се използват специални болтове, които не е необходимо да се притягат /справка: сервизна книжка Лада Нива 21213/. Дали такива гайки са използвани вече и за корпуса на разпределителния вал се съмнявам така, че ПОМАГАЙТЕ.
Благодаря предварително.
При старата Нива 21213 с "нормалното" регулиране на клапаните е необходимо при първото техническо обслужване на 2500-3000 км. да се притегнат с определено усилие гайките на корпуса на лагерите на резпределителния вал. След това се регулират и самите клапани. Това е задължително упражнение или поне така пише в сервизната книжка за експлоатация.
Въпросът ми е дали това упражнение трябва да се прави и за Лада НИВА 21214 - 1,7i. Тук разликата е в хидравличното регулиране на клапаните. За съжаление никъде не мога да намеря информация по въпроса. В сервизните книжки които ми дадоха при покупката на автомобила има някаква обобщена инаформация за моделите 21213 и 21214 и не мога да се ориентирам по този въпрос. Също така ме интересува с какво усилие трябва да се притегнат тези гайки. Дали е същото, както при 21213?
Доколкото знам на по-старите модели Лада на същите километри е било необходимо да се притегне и главата, но вече не е така. За нея се използват специални болтове, които не е необходимо да се притягат /справка: сервизна книжка Лада Нива 21213/. Дали такива гайки са използвани вече и за корпуса на разпределителния вал се съмнявам така, че ПОМАГАЙТЕ.
Благодаря предварително.
Коментар