Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

    Имам следния въпрос и се надявам някой да ми помогне адекватно.
    При старата Нива 21213 с "нормалното" регулиране на клапаните е необходимо при първото техническо обслужване на 2500-3000 км. да се притегнат с определено усилие гайките на корпуса на лагерите на резпределителния вал. След това се регулират и самите клапани. Това е задължително упражнение или поне така пише в сервизната книжка за експлоатация.
    Въпросът ми е дали това упражнение трябва да се прави и за Лада НИВА 21214 - 1,7i. Тук разликата е в хидравличното регулиране на клапаните. За съжаление никъде не мога да намеря информация по въпроса. В сервизните книжки които ми дадоха при покупката на автомобила има някаква обобщена инаформация за моделите 21213 и 21214 и не мога да се ориентирам по този въпрос. Също така ме интересува с какво усилие трябва да се притегнат тези гайки. Дали е същото, както при 21213?
    Доколкото знам на по-старите модели Лада на същите километри е било необходимо да се притегне и главата, но вече не е така. За нея се използват специални болтове, които не е необходимо да се притягат /справка: сервизна книжка Лада Нива 21213/. Дали такива гайки са използвани вече и за корпуса на разпределителния вал се съмнявам така, че ПОМАГАЙТЕ.
    Благодаря предварително.
    Прикачени файлове
    Only after the last tree has been cut down,
    Only after the last river has been poisoned,
    Only after the last fish has been caught,
    Only then will you find that money cannot be eaten.

  • #2
    До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

    Колега , не се заяждам , ама ти като искаш помощ , защо даваш линк към инфо по стария двигател ????????? Дай линк към този 21214.
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #3
      До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

      Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
      Колега , не се заяждам , ама ти като искаш помощ , защо даваш линк към инфо по стария двигател ????????? Дай линк към този 21214.
      Приемам забележката.
      Надявам се, че това ще помогне. За съжаление не разполагам с друго.
      Прикачени файлове
      Only after the last tree has been cut down,
      Only after the last river has been poisoned,
      Only after the last fish has been caught,
      Only then will you find that money cannot be eaten.

      Коментар


      • #4
        До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

        До колкото видях на схема , крепление на корпуса на разпределителния вал е същото като и на стария двигател ...............Тъй че най добре да намериш сервиз където ползват / не само разполагат с ..../ динамометричния ключ , и соответно знаят момент на затягане на соответния възел , и да протегнете цялото това нещо по старата схема . Имам предвид с нужно усилие и в нужна последователност . За мое съжаление вече не помня тези цифри , много отдавна беше , да не сме и ги ползвали много , то като си "набиеш" ръка , така и караш .....
        Успех
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #5
          До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
          До колкото видях на схема , крепление на корпуса на разпределителния вал е същото като и на стария двигател ...............Тъй че най добре да намериш сервиз където ползват / не само разполагат с ..../ динамометричния ключ , и соответно знаят момент на затягане на соответния възел , и да протегнете цялото това нещо по старата схема . Имам предвид с нужно усилие и в нужна последователност . За мое съжаление вече не помня тези цифри , много отдавна беше , да не сме и ги ползвали много , то като си "набиеш" ръка , така и караш .....
          Успех
          Това за динамометричния ключ го знам /не е проблем да се намери/, знам и точното усилие на затягане на гайките за 21213 /на страта Нива съм го правил/. Не съм сигурен обаче дали е необходимо да се прави и дали усилието на затягане е същото за 21214. Никъде не съм намерил нищо написано черно на бяло, а ако почнеш да стягаш и да гадаеш е много ясно какво ще се получи.
          Only after the last tree has been cut down,
          Only after the last river has been poisoned,
          Only after the last fish has been caught,
          Only then will you find that money cannot be eaten.

          Коментар


          • #6
            До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

            Ами нали знаеш : руска кола = руска рулетка ....
            Аз на твое място бих проверил все пак , дали е затегнато или не .
            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

            Коментар


            • #7
              До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
              Ами нали знаеш : руска кола = руска рулетка ....
              Аз на твое място бих проверил все пак , дали е затегнато или не .
              В интерес на истината искам да кажа, че независимо какво се говори тук новите Ниви са много по-добре направени отколкото произведените през 90-те години на миналия век. Всичко което съм проверил по колата като съмнителни точки е било направено както трябва. Последното което ми направи добро впечатление е, че всички гарнитури по мостовете, раздатката, скоростната кутия са залепени със силикон. Сложили са силикон дори на пробките така, че за 2500 км няма и петънце масло отдолу. Е разбира се има и малки проблеми, но коя кола няма. Има какво да се желае още, например нова по-тиха раздатка, но касметлии може би ще бъдат новите купувачи. Лошото е, че поддръжката в сервизите не е на ниво.
              Да се върнем на темата. Забелязах, че при старата /21213/ Нива има по 2 гайки на шпилка. Какво да направя, м..ка му и прасе.
              Прикачени файлове
              Only after the last tree has been cut down,
              Only after the last river has been poisoned,
              Only after the last fish has been caught,
              Only then will you find that money cannot be eaten.

              Коментар


              • #8
                До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                Човече , две гайки на шпилка , точно от такива "майстори" кат мене , дето не си знаят сила.......................Чети - замина резбата . И да стегнат некак си слагат втора гайка , а пырва ползват чисто и просто като шайба . А силикон на пробки - егати качеството . Излиза че в Матушка Русь вече и две резби с едни и същи параметри не могат да направят .
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #9
                  До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                  Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                  Човече , две гайки на шпилка , точно от такива "майстори" кат мене , дето не си знаят сила.......................Чети - замина резбата . И да стегнат некак си слагат втора гайка , а пырва ползват чисто и просто като шайба . А силикон на пробки - егати качеството . Излиза че в Матушка Русь вече и две резби с едни и същи параметри не могат да направят .
                  Извинявай ама нещо не мога да те разбера. Според мен и с двете гайки се притяга. Втората /№19 от схемата - 21213/ идва като контра на първата /№18/. Защо обаче при Нива 21214 гайката /№17 от схемата - 21214/ е само една. От тук може би ще се разбере дали трябва да се притяга или не корпуса на лагерите на вала.
                  Only after the last tree has been cut down,
                  Only after the last river has been poisoned,
                  Only after the last fish has been caught,
                  Only then will you find that money cannot be eaten.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                    Значи сега пак отворих този документ "21213_21214.doc" . Та не се шашкай , и не дей да шашкаш и мене ............ Цитирам по номера , доколкото аз ги разбирам нещата :
                    № 21 - шпилка , дето влиза у главата и минава през корпуса на разпределителния вал .
                    № 17 - отвор в корпуса на РВ , през които минава тази шпилка .
                    и следва най важното : №№ 19 и 20 - комплект шайба и гайка КОИТО МОЖЕ ДА СА ЗАМЕНЕНИ ОТ № 18 - самоконтреща се гайка . То ест или едно или другото . Просто като портокал .
                    Като сравниш двете схеми внимателно ще го разбереш и ти .

                    А по две гайки на шпилка наистина се появяват , повервай ми .
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                      Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                      Значи сега пак отворих този документ "21213_21214.doc" . Та не се шашкай , и не дей да шашкаш и мене ............ Цитирам по номера , доколкото аз ги разбирам нещата :
                      № 21 - шпилка , дето влиза у главата и минава през корпуса на разпределителния вал .
                      № 17 - отвор в корпуса на РВ , през които минава тази шпилка .
                      и следва най важното : №№ 19 и 20 - комплект шайба и гайка КОИТО МОЖЕ ДА СА ЗАМЕНЕНИ ОТ № 18 - самоконтреща се гайка . То ест или едно или другото . Просто като портокал .
                      Като сравниш двете схеми внимателно ще го разбереш и ти .

                      А по две гайки на шпилка наистина се появяват , повервай ми .
                      Схема 21213:
                      17 - корпус на разпределителния вал
                      18 - гайка
                      19 - гайка
                      20 - шайба
                      21 - шпилка

                      Схема 21214:
                      16 - корпус
                      17 - гайка
                      18 - шпилка

                      И тук може би се сещам като гледам схемите, че при 21214 гайката в основата е и като шайба която може да бъде специална и да не се нуждае от притягане. Дали разсъждавам правилно?
                      Only after the last tree has been cut down,
                      Only after the last river has been poisoned,
                      Only after the last fish has been caught,
                      Only then will you find that money cannot be eaten.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                        До тук рассъждаваш правилно . Вопрос да провериш независимо от това конкретно какъв вид гайка сложен конкретно на твоя двигател, дали тези гайки са стегнати достатъчно . Давам пример : след като купих ВАЗ - 2106 с втората ми тъща от автокъща на племеницата и в Тольяти , първо което направих беше : да си купя гидория и да намеря сервиз с канал/подемник , за да протегна всичко дето има резба . Щото исках да се прибера жив . Не е майтап . Не знам на каво ниво изпълнение на нови Ниви в момента , но колко по-внимателно провериш всичко , толкова е по-добре .
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #13
                          До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                          До тук рассъждаваш правилно . Вопрос да провериш независимо от това конкретно какъв вид гайка сложен конкретно на твоя двигател, дали тези гайки са стегнати достатъчно . Давам пример : след като купих ВАЗ - 2106 с втората ми тъща от автокъща на племеницата и в Тольяти , първо което направих беше : да си купя гидория и да намеря сервиз с канал/подемник , за да протегна всичко дето има резба . Щото исках да се прибера жив . Не е майтап . Не знам на каво ниво изпълнение на нови Ниви в момента , но колко по-внимателно провериш всичко , толкова е по-добре .
                          Хайде да не кажа, че съм проверил всичко, но се постарах, като взех колата да направя каквото мога. Не съм се натъквал на незатегнати болтове /при важни възли/ или агрегати без масло и т.н. Както написах по-горе мисля, че братушките се стараят повече при новите коли. Важно е и по време на експлоатацията да се гледа тук там. Най-просто е да четеш сервизната книжка и да правиш това, което пише там.
                          Ето сега идва ред на разпределителния вал и не ме мързи да проверя затягането на гайките, но искам да съм сигурен какво точно да направя на 100% /разбирай поне трябва да знам с какво усилие се притягат тези гайки/. Ще пиша до завода производител пък да видим какво ще отговорят. Лошо е, че не съм на "ти" с руския.
                          Only after the last tree has been cut down,
                          Only after the last river has been poisoned,
                          Only after the last fish has been caught,
                          Only then will you find that money cannot be eaten.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                            Не знам дали ще ти отговорят . А иначе едно време се продаваха едни шарени книжки почти за всички МПС-та. Там пишеше всичко . Успех .
                            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                            Коментар


                            • #15
                              До: Разпределителен вал /ЛАДА НИВА 21214 - 1,7I /

                              Вчера от Orange на ул.Граф Игнатиев в София си купих каталог за ремонт и експлоатация на Лада Нива. От нея разбрах, че гайките на корпуса на разпределителния вал се притягат с едно и също усилие и за двата модела Нива - 21213 и 21214. Това пише когато се прави евентуален ремонт на разпределителния вал или нещо друго в тази насока. За съжаление нищо не е споменато какво трябва да се прави при първите 2500 - 3000 км.
                              Иначе книжката е добра. Има цветни снимки, полезни съвети и обхваща всичко важно по ремонта и обслужването на колата.
                              Който не е от София и се интересува може да погледне тук:
                              http://knigomania.bg/Default.aspx
                              Прикачени файлове
                              Only after the last tree has been cut down,
                              Only after the last river has been poisoned,
                              Only after the last fish has been caught,
                              Only then will you find that money cannot be eaten.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X