Колеги, някой от вас слагал ли си е радиатор за охлаждане на маслото и съответно фланец за филтъра? Искам да сложа на моя двигател. На едно място ми казаха, че от Опел ставал, но до там, какъв модел не ми казаха. Ако има някой който е слагал, да каже от коя марка, кой модел става, да ходя по моргите да търся?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Охлаждане на двигателното масло
Свий
X
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
Зависи колега какво искаш да постигнеш с това .Слагали сме на Нива 1600 и ползата беше почти 0.Допълнително си ослужняваш живота с магистралата и радиатора ,иначе ползвахме цялата стойка от опел 1.7тд като я преправихме малко и такъв радиатор с магистралата .Uaz 469 2.4 D MB
KTM 600 ROTAX
Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнениеКолеги, някой от вас слагал ли си е радиатор за охлаждане на маслото и съответно фланец за филтъра? Искам да сложа на моя двигател. На едно място ми казаха, че от Опел ставал, но до там, какъв модел не ми казаха. Ако има някой който е слагал, да каже от коя марка, кой модел става, да ходя по моргите да търся?
Ако е охлаждане - има си вода (антифриз). Много по-лесно.
Коментар
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
Първоначално публикуван от krasivl Преглед на мнениеКолеги карайте с хубаво масло в момента съм с Селения златна 10/40 полусинтетика, разликата е огромна.
Това 10 W40........не е ли тънко за Нива?
Коментар
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
Маслен радиатор има всеки опел оборудван с двигател C20XE което ще рече, 2.0 16 капана. 150 к.с. двигателя е вграждан в АСТРА, ВЕКТРА А , КАДЕТ Е, КАЛИБРА. Следващите двигатели на Опел от този клас вече нямат подобно охлаждане поради причната че мощността е изместена доста по надолу в оборотите. Самия двигател ХЕ е проектиран да работи на обороти от порядъка на 5000-6300об./мин. Защото мощността му идва на доста високи обороти и това налага да има охлаждане и на маслото. Самото охлаждане на маслото не е състои от кулера(охладитела) и тръбите. Към него има така нареченият маслен термостат, който е в фланец над масленият филтър заедно с клапаните. Обаче ако ладата няма да "ходи" до тези обороти, то кулера изобщо няма да и е необходим, и само ще добавиш още маслени пътища който в крайна сметка може да навредят, но не и да помогнат на мотора.
Маслени кулери има още в БМВ М50 мотори, М52(доста по голям от Опелският)Който оцелее ще закусва!
Коментар
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнениеЕ кой си слага лошо масло?
Това 10 W40........не е ли тънко за Нива?Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)
Коментар
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
Първоначално публикуван от БИЖО БИЖЕВ Преглед на мнениеМаслен радиатор има всеки опел оборудван с двигател C20XE което ще рече, 2.0 16 капана. 150 к.с. двигателя е вграждан в АСТРА, ВЕКТРА А , КАДЕТ Е, КАЛИБРА. Следващите двигатели на Опел от този клас вече нямат подобно охлаждане поради причната че мощността е изместена доста по надолу в оборотите. Самия двигател ХЕ е проектиран да работи на обороти от порядъка на 5000-6300об./мин. Защото мощността му идва на доста високи обороти и това налага да има охлаждане и на маслото. Самото охлаждане на маслото не е състои от кулера(охладитела) и тръбите. Към него има така нареченият маслен термостат, който е в фланец над масленият филтър заедно с клапаните. Обаче ако ладата няма да "ходи" до тези обороти, то кулера изобщо няма да и е необходим, и само ще добавиш още маслени пътища който в крайна сметка може да навредят, но не и да помогнат на мотора.
Маслени кулери има още в БМВ М50 мотори, М52(доста по голям от Опелският)
Коментар
-
От: Маслено охлаждане на двигателя
При всеки двигател маслото служи освен като лубрикант а и за охлаждане .При някой двигатели се поставени заводско тези охладители ако машината работи при голямо натоварване в ралична климатична среда или конструктивно се е наложило картера да е с по-малки размери (като това важи за атмосферните мотори , за турбо е друга песен ).Поне според мен Лада няма такъв проблем ,няма да навреди но няма и да помогне .
Ако съм написал някоя глупост приемам критика !
Няма всезнаещи ,има учещи сеUaz 469 2.4 D MB
KTM 600 ROTAX
Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9
Коментар
-
От: Охлаждане на двигателното масло
Охладеното масло е една идея по-ниска температура на двигателя,което при горска екслпотация на нивата е доста добре.При голями изкачвания,продължително време,специално моята нива не пада по 4000оборота,та на върха на първото изкачване стрелката скача към 92+градуса.Имали през какво да се върти масло и да се охлажда,със сигорност увеличава живота на двигателя многократно.Всеки знае,че при голяма температура маслото става на пикоч и почти няма смазка.Колега слагай смело охлаждане на маслото и към радиаторчето прикрепи една ел.перка за по-стабилно обдухване.Ако нерви и време бих го направил.
Коментар
-
От: Охлаждане на двигателното масло
При мен (21214 1,7i) кажи речи постоянно температурата е около 90те. Не е рядкост да я прехвърли, става дума за шосе. Не знам до колко е нормално това и дали може да се провери за някакъв проблем. Иначе перката си се пуска охлажда си спира си. Дали все пак има нередност или не съвсем.Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)
Коментар
-
От: Охлаждане на двигателното масло
Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнениеПри мен (21214 1,7i) кажи речи постоянно температурата е около 90те. Не е рядкост да я прехвърли, става дума за шосе. Не знам до колко е нормално това и дали може да се провери за някакъв проблем. Иначе перката си се пуска охлажда си спира си. Дали все пак има нередност или не съвсем.
Коментар
-
От: Охлаждане на двигателното масло
Ако целта е по -ниска температура при тормоза по пресечена месност лесно може да бъде корегиран топлинния режим като се монтира 2-ри термодатчик на горния маркуч на радиатора.Така се перката се вклучва по -рано и не достига толкова високи температурни стойности.От друга страна с малко повечко кабели може да спирате и пускате този термодатчик и от купето като с прекъсвач се прекъсва едната ел.верига.При нормална употреба си карате на оригиналния термодатчик а при натоварен режим пускате и втория , като се подсигурявате двойно ако единя не сработи .Разбира се това става само при машините с ел. перка на радиатора.Uaz 469 2.4 D MB
KTM 600 ROTAX
Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар