Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем след реглаж на предницата.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем след реглаж на предницата.

    Здравейте, преди една седмица ходих на реглаж на предницата (сходимост+странични наклони). Освен това се наложи и лек ремонт на кормилните щанги (бяха се разтропали) - те всъщност са и за смяна след време, защото вече и маншоните им са скъсани.

    Както и да е. Ето го и проблема :

    При силно навит волан надясно, горната дълга щанга започва да се опира в привода на съединителя, от което се появяват ужасни вибрации. Притеснява ме, че може да се разбие по този начин и самият механизъм на съединителя.

    Въпроса е - от какво се е получило това - от прекалено махане на пластини или просто пружините вече са грохнали и трябва да се сменят. Как мога да установя проблема преди да тръгна да купувам излишни чаркове.
    Александър

  • #2
    От: Проблем след реглаж на предницата.

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    Здравейте, преди една седмица ходих на реглаж на предницата (сходимост+странични наклони). Освен това се наложи и лек ремонт на кормилните щанги (бяха се разтропали) - те всъщност са и за смяна след време, защото вече и маншоните им са скъсани.

    Както и да е. Ето го и проблема :

    При силно навит волан надясно, горната дълга щанга започва да се опира в привода на съединителя, от което се появяват ужасни вибрации. Притеснява ме, че може да се разбие по този начин и самият механизъм на съединителя.

    Въпроса е - от какво се е получило това - от прекалено махане на пластини или просто пружините вече са грохнали и трябва да се сменят. Как мога да установя проблема преди да тръгна да купувам излишни чаркове.
    Я виж наляво и съответно надясно еднакво маневрена ли ти е колата.Явно нещо не са я я регулирали както трябва и на едната страна ти завива повече отколкото на другата.
    Моята поне е така.При завъртане в положение "пълен десен",дясната гума опира чак в гредата на купето и диаметъра на завой е доста малък.
    При "пълен ляв" пък настъпва точно обратното-никаква маневреност-/траябва ми цял площад за да направя обратен завой/.
    Та в този ред на мисли стигам до извода,че не са ти регулирали предницата както трябва-на едната страна завива повече и съответно щангата вече опира в привода на съединителя.
    П.П.1.Преди реглажа нали не си имал описвания от теб проблем?
    2.Отиди при хората,които са ти правили реглажа и им обясни-/покажи/ проблема.Ще я оправят.Не е трудно.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем след реглаж на предницата.

      Виж не знам дали е по маневрена на едната или другата страна, ей сега ще ида да проверя. След реглажа ми се струва, че надясно яко се извива а, преди беше като локомотив - за да обърна трябваше да се пристроявам в крайна дясна лента на път с по две ленти, т.е. радиус на завой >8 метра . Те нещо се шегуваха, че щяла да стане като мерцедес, но в Понеделник ще отида да я погледнат. Момчетата доста се стараха, предполагам, че ще го оправят.

      Да, преди реглажа го нямаше проблема. И при мен сега е като при тебе - яко десен, левият обаче също май си е добре. Ще пробвам и ще кажа.

      П.П. Щангите ми бяха доста разнебитени, слагаха и нова втулка, защото старата някой я беше смачкал с водопроводен ключ. Подозирам, че именно в тези втулки, които регулират дължината на щангите, се таи проблема с прекаленото завиване.

      П.П.2. А как мислиш - да не би пък да е много паднало ниско окачването? Това, което виждам отдолу е, че горната дълга щанга опира в съединителя - не страничните къси. Т.е. в някакво положение поради геометрията самата щанга застава по-високо и опира. Да не бе да са се сплескали пружините, все пак вече 105 000 км е с тях нивата.
      Последно редактирано от axlastro; 24-09-11, 14:56. Причина: м
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Проблем след реглаж на предницата.

        Саше,така на изуст не мога да ти дам точен отговор на въпроса,въпреки че силно ме съмнява от омекване на пружини да се яви такъв проблем.
        Все пак трябва да погледна на канал моята за да се ориентирам.
        П.П.Моите оригинални пружини ги хвърлих на 150 000км.,въпреки че не бяха видимо омекнали.Поставих от Волга-/ГАЗ-24/.Много са здрави-/при чукване звънтят,страхотна стомана/,но колата вози по-твърдо с тях.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем след реглаж на предницата.

          Абе и мене, а и не ми се струват да са омекнали. Отивам да правя понички на паркинга и ще кажа резултата после.
          Александър

          Коментар


          • #6
            От: Проблем след реглаж на предницата.

            Добре.Нека и другите колеги да си дадат мнението да не гадаем само двамата.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем след реглаж на предницата.

              Било им е по-лесно да въртят само едната щанга и от това идва дефекта. Няма как да се слегне окачването за половин час. Друго, което ми се е случвало, но не на Нива е задаване на грешни данни на стенда т.е. примерно двигател 2.0л вместо 1.8 и така един Опел скапа чифт гуми от тук до Бургас.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #8
                От: Проблем след реглаж на предницата.

                Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                Било им е по-лесно да въртят само едната щанга и от това идва дефекта. Няма как да се слегне окачването за половин час.
                В какъв смисъл да "въртят" едната щанга - как се върти щанга? За тази втулка ли става въпрос?
                Александър

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем след реглаж на предницата.

                  Саше-има логика в това,което ти казва колегата.Просто са въртели само едната свързваща муфа,а не и от двете страни-/това на което ти казваш-втулка/.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем след реглаж на предницата.

                    Да.
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем след реглаж на предницата.

                      Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                      Саше-има логика в това,което ти казва колегата.Просто са въртели само едната свързваща муфа,а не и от двете страни-/това на което ти казваш-втулка/.
                      Ами там е работата, че и двете муфи са въртени, огледах добре - мазани са с масло, въртени са и т.н. Стори ми се наистина, че надясно има повече маневреност. Както и да е - ще отида в Понеделник да си я донаправят. Въпроса е, след като са скъсани и маншоните на накрайниците, дали вече не е време да сменя всичките щанги.

                      След огледа установих, че единият болт на това, което на картинката http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-niva/images/23-rull_niva.jpg

                      е означено с номер 1 (късата свързваща щанга) почти опира в носещата конструкция на купето до левият подкалник при максимален десен волан, а отдясно при навит максимално ляв волан е на няколко сантиметра.

                      Факт е, че преди реглажа го нямаше този проблем, но е също така факт и че преди реглажа щангите почти се бяха откачили (добре че има някакъв шплент колкото да не е без хич) и сходимост и наклони бяха забележимо не както трябва. Също така ми се струва, че предницата е с около 5 см по ниско от задницата - като разстояние от земята мога да измеря от прага до преден калник и до заден калник колко е разликата, но мисля, че не е нормално да е забила така нос.
                      Александър

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем след реглаж на предницата.

                        Така - ето какво измерих. Разстояние от прага до земята зад преден подкалник - 33,3 мм , разстояние от предната част на задният подкалник до земята - 36,5 мм. Разлика от над 30 мм. Не знам това дали е нормално или не е... Разстояние долен ръб на гредата на предният мост до земята - около 26 мм. Ход на предното окачване - май почти няма - някъде към 2 см.
                        Александър

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем след реглаж на предницата.

                          А сега де. Няма ли някой да пусне една рулетка да каже как е при неговата... Как се разбира дали са умекнали пружините, или трябва да отида на врачка?
                          Александър

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем след реглаж на предницата.

                            Отностно разликата между разстоянието до земята отпред и отзад... не знам, но на мен ми се вижда донякъде и нормално. С други думи повечето които съм виждал и виждам, ниви де, все са си така леко с надигната задница, респективно по-ниска предница. А 30мм не ми се виждат, поне на мен много.
                            Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем след реглаж на предницата.

                              Саше,знаеш че за височината има значение и с какви гуми е колата.За да са обективни резултатите трябва сравняваните Ниви да са с еднакъв диаметър гуми.
                              Моята с гуми Ласа ОК-144 до предния праг е 38см.
                              До предната греда-/моста/ е точно 30см.
                              П.П.Това,разбира се е с лифт +4.5см.,така че твоята ако отпред е с клиренс 25-26см. пружините ти са добре.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X