Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

    Някой знае ли колко квадрата ще ми трябва за целия под + багажника и вратите?

    Така на око си мисля че 4 кв.м. може и да стигнат, но все пак някой който е правил нека каже.

    Мисля да направя комбинация от 2 изолиращи материи - 10 мм основен слой и 1.5 мм вибро и шумоизолация отгоре.

    За основния слой ще използвам звуко и топлоизолиращ материал.Представлява пласт от полиетиленова пяна и лепило. Поради “затвореният” тип на пяната, материалът е и водоустойчив.

    За покривния слой ще използвам Вибропласт - битумен материал покрит с фолио. Вибро и звуко изолиращ, поглъща резонанси.

    Добре ли съм се насочил? Малко ме притеснява дебелината на основния слой - 10мм...
    Последно редактирано от jkolarov; 17-11-08, 18:29.

    Коментар


    • #32
      До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

      На всички автомобили които съм разглабял,материалите са в обратен ред.
      1-во е залепено битумното покритие-в/у ламарината.
      2-ро-върху него е посттавен слой от кече,пореста гума,или друг шумо и топло изолиращ материал.
      Предполагам,че се прави по този начин,защото битумните изолации са относително по твърди и като ги поставиш в/у по мекия материал,при натиск ще се натрошат.
      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

      Коментар


      • #33
        До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

        Първоначално публикуван от jkolarov Преглед на мнение
        За покривния слой ще използвам Вибропласт - битумен материал покрит с фолио. Вибро и звуко изолиращ, поглъща резонанси.
        Битумните материяли ще поглъщат вибраций ако са залепени за ламарината, ако ще ги слагаш върху кечето по добре използвай балатум /ефекта ще е същия/ и калта се чисти по-лесно!
        Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

        Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

        Коментар


        • #34
          До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

          Пропуснах да кажа че отдолу се лепи за ламарината, а отгоре ще е покрито с алуминиева рифелна ламарина. Значи става: ламарината на купето, дебелия слой, после битума, и накрая рифела. Така правилно ли е или трябва битума да е най-отдолу, после кечето и отгоре рифела?

          Коментар


          • #35
            До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

            Според мен,битума трябва да е залепен за ламарините на купето,пък отгоре му слагай каквото решиш.Дори на руските автомобили,подовете са облепени с битум пък отгоре е сложен мокет или гумените "постелки".
            Краиното решение е твое-ти ще си правиш колата.
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #36
              До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

              Първоначално публикуван от jkolarov Преглед на мнение
              Пропуснах да кажа че отдолу се лепи за ламарината, а отгоре ще е покрито с алуминиева рифелна ламарина. Значи става: ламарината на купето, дебелия слой, после битума, и накрая рифела. Така правилно ли е или трябва битума да е най-отдолу, после кечето и отгоре рифела?
              А рифела за какво ше го слагаш?нещо като стелкили ше е или?По принцип по горе колегата ти каза че битома трябва да е до ламарината на купето.Но!има едно НО.По добре го залепи хубаво,за да не влиза влага между него и ламарината,защото той(битума)нали не пропуска влагата.Да не почне да гние.
              Където Бирата, Там и Аз...

              Коментар


              • #37
                До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                Като взех моята Нива и разгледах този форум видях тази тема и много се надъхах така да се каже щто в Нива-та вътре не се седеше,шуми, бучи, мирише на изгорели газове.Нивата е 92-ри набор. И така реших 4е така не може да продължава и почнах леко по леко да я обезшумявам. Почнах отзад напред и използвах два вида материал топъл хастар(това е нещо вълнен плат) и хартия за покриви от по-тънката(незнам дали точно така се нарича) като слагам един пласт хастар, един пласт хартия и така до 10 пласта шаблон по шаблон голяма играчка е общо време ми излезе около 10-12 дена и излезе около 130 лева, като резултата е доста удовлетворяващ. Отзад се вече не се чува ауспуха диференциала, само леко шума от гумите. От към раздатката се чува само едно виене от скоростната кутия което преди това беше може би 10 пъти по-силно и трябваше да се вика да се чуем двама човека и отпред стана доста тихо ама там беше голяма играчка със слагането на изолацията. И сега почнах повече да чувам двигателя от вратите отколкото отред, май и тях трябва да правя. И сега е далеч по-комфортно пътуването!!!

                Коментар


                • #38
                  До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                  Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                  Според мен,битума трябва да е залепен за ламарините на купето,пък отгоре му слагай каквото решиш.Дори на руските автомобили,подовете са облепени с битум пък отгоре е сложен мокет или гумените "постелки".
                  Краиното решение е твое-ти ще си правиш колата.
                  Точно така е,единствено ще спомена,че преди залепването на битума,основата се почиства перфектно от ръжда.Ама наистина !Без разни преобразователи и други такива.Иначе си вкарваш голям автогол,защото ако оставиш ръжда,тя ще продължи надолу,докато пробие купето , виждал съм го.А по такава кола как се правят заварки,не питай !
                  Още нещо важно :битумното покритие в горещо време леко омеква.Затова върху него, като изстине се слага обикновена непореста мушама.Това го правиш по 2 причини :главната - да не ти залепнат гумените постелки(ако решиш да ги сваляш,ще повредиш битума) и второстепенната - да не ти мирише лятото в колата на асфалт(а в горещо време мирише яко,повярвай ми).Рифелът според мен е излишен,но твоя работа,дето вика taran ,ти ще си правиш колата.Гумените постелки (и евентуално обезшумяващите възглавнички) ще трябва понякога да ги вадиш - примерно на 3 месеца,за да подсушиш конденза,който неминуемо ще се събере върху мушамата(над битума).Тогава ще видиш и дали няма повреди по покритието.
                  Изобщо,както всички знаете,колите се пробиват отвътре навън.Отвън те по принцип са не лошо защитени(с изключение на кухините и разните технологични отвори(това е въпрос на друга лекция ).Достатъчно е хубаво измиване с водоструйна машина - те сега са евтини,макар че,евтините са боклуци(корпусът на помпата е пластмасов и се пука лесно при редовна употреба),пълно изсъхване(затова се правят лятото тия работи и на обърната кола),две ръце грунд и две ръце "Боди 930" или кой каквото си харесва.И така..

                  Като има време,ще пиша още.Като не мога да работя в момента,поне да споделя опит.Трябва ми гараж около 100 кв.м на разумен наем,може и около София,но охраняемо,че бая техника имам.А взе пак да ми се работи.Ще пиша като се сменят калници и прагове какво се гледа,кое се усилва и т.н.Стига да ви е интересно.
                  Последно редактирано от Hala; 30-11-08, 18:28.
                  Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                  имат право да гласуват на избори.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                    Реших да не отваря нова тема,а пък и това което правя в момента се оотнася точно за тук.Имаме една ,засега,служебна Нива с която ходим на лов,аз понякога на риболов,реших да я постегана малко,че откакто е закупена през 2002г. нищо съществено не се правеше по нея само експлуатация и то здрава.И така попрочетох в този и други форуми, предимно русски, и реших да направя за начало шумоизолация,да сменя двете брони,отпред лебедка, ще се сменят отпред пружини,че тези вече умекнаха после ще видим според времето и естествено финансови възможности.И така почнах от шумоизолацията,за начало намерих със зор воалит с фолио от горната част,беше закупена гума бих я определил като микропреста и почна се.Отвътре всичко беше извадено ,където имаше ръжда се зачисти до метален блясък,грунд,боди 930.След като изсъхна залепих воалит,лепенето стана с пистолет за горещ въздух.Отначало беше зор ,но после като му хванах цаката работа потръгна.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #40
                      До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                      След като приключих с воалита дойде редът на гумата,нея я лепих с лепило хелмевек, българско производство,с гумата вече беше по лесно,тя е мека и опит вече придобихме.Гума лепих навсякъде където можеше,пода,вратите,задните калници,преден капак.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #41
                        До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                        Изглежда добре. Сподели впечатления относно обезшумяването и цена на използваните материали.
                        Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                          Колега тази лента гума от къде може да се закупи?

                          Коментар


                          • #43
                            До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                            Ефект още не зная какъв ще бъде ,но предполагам че ще има.
                            Отгоре върху гумата ще сложа балатум.
                            Бих искал да си дадете мнението,да слагам ли на новата броня ,задна,тези странични пластмаси,някои ги наричат рога.Иначе бронята е направена едно към едно с оригиналната от ламарина 4мм.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #44
                              До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                              Браво, Ванка, страхотен мерак имаш и много добре е станало. На тунела трябваше да поставиш и малко минерална вата с алуминиево фолио, шума и жегата в Нивата идват предимно от тунела. Още веднъж "ЕВАЛА" за добре свършената работа.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                                Тези "рога" гората ще си ги прибере, така, че не ги поставяй. Мисли за някаква защита на стоповете и , ако можете приберете теглича по-навътре към бронята и го качете по-на горе.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X