Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Индикатор за маслото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Индикатор за маслото

    Здравейте,

    имам нива 1.6 карбуратор, от тези дето имат индикатор за маслото. Маслото ми е наред, лампичката за маслото светва и изгасва след запалване както си е нормално но индикатора си седи твърдо на нула. И това много ме дразни. Гледах електическите схеми и доколкото разбрах има два датчика за маслото - един за лампичката и друг за индикатора които се намират физически на някакъв тройник. Нивата съм я оставил на село и се налага да се подготвя теоретично и после да я ръчкам.
    Чудя се кое се скапва най-често - датчика, индикатора или някаку куплунг между тях ?. Дали може да се измери този датчик - какво напрежение трабва да показва нормално ?. А такова индикаторче дали може да се намери ново ?

    Междо другото нивата ми я продадоха за 99, така си е и по талон обаче като почетох в този форум си мисля че са ме изментили - дали 1999 са правени 1.6 карбураторни ниви, от тези с триъгълното прозорче ?.

  • #2
    От: Индикатор за маслото

    1999г изобщо няма Нива 1.6 - но има 1.7 с карбуратор. Тя пък няма на таблото налягане на маслото, има само лампа. Последните 1.6 са 1996г и са били вече само за износ в по-белите страни, те са и с новото табло, без индикатор за налягане на масло. Последните с хоризонтални стопове и кръгли уреди на таблото май са 1995.

    Датчикът се намира лесно и струва по-малко от 10лв, същият е на повечето руски коли, които показват налягане на маслото. Индикаторът - същата работа, той да речем е около 20лв.

    Дали е датчикът или индикаторът - като извадиш кабела от датчика и го дадеш на "маса", индикаторът трябва да покаже максимум. Ако не мърда, значи е повреден той, иначе ще търсиш датчик.

    Коментар


    • #3
      От: Индикатор за маслото

      Благодаря за конкретните инструкции, още един свързан въпрос. Дали трябва да източа маслото преди да го отвивам тоя датчик, да не взема да шурне от дупката ?.
      Всъщност още нещо за маслото - ако реша да си го сменям сам, как е правилно да се прави - първо го източвам от пробката и после махам масления филтър. Или първо филтъра ( ама то потича малко, поне на реното ми става така) и после да източа отдолу ?.

      А за годината, тезата на продавача беше че колата е седяла 2-3 години на склад. И уж била от "германските" ниви което ми го доказваше с лепенката пред лоста за блокиране на диференциалите, която е на немски и си изглежда като от соц. времена.
      Аз няма особенно големи претенции, основно гледах да не е безумно ръждясала уж.

      Коментар


      • #4
        От: Индикатор за маслото

        Масло няма как да изтече много от дупката на датчика, защото при спрян двигател няма кой да го качи дотам - нивото му е 25-30см по-ниско. Ще изтече толкова, колкото има в маслената магистрала, това са под 10 грама.

        Филтърът и пробката за източване - няма значение в какъв ред, от филтъра ще протече малко. Практиката е да се оставят отвинтени и двете за 10-15 минути, за да изкапе колкото може от старото масло.

        За годината - ако не е крадена, нямаш проблем с качеството.

        Коментар


        • #5
          От: Индикатор за маслото

          Имах Лада 2105 от ГФР. Е, нищо общо като направа няма, спрямо правените за соц. пазара. Ел стъкла, чистачки и умиватели на фаровете, централно заключване и такава противокорозионна обработка, че и на 20г. нямаше грам ръжда.

          Коментар


          • #6
            От: Индикатор за маслото

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Имах Лада 2105 от ГФР. Е, нищо общо като направа няма, спрямо правените за соц. пазара. Ел стъкла, чистачки и умиватели на фаровете, централно заключване и такава противокорозионна обработка, че и на 20г. нямаше грам ръжда.
            Е чак пък и Ел стъкла преди 20 години.Но съм съгласен че са по качествени.

            Коментар


            • #7
              От: Индикатор за маслото

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Имах Лада 2105 от ГФР. ... чистачки и умиватели на фаровете,... и такава противокорозионна обработка, че и на 20г. нямаше грам ръжда.
              Аз имах Лада 2107 от Кореком. Имаше чистачки с отделни моторчета и умиватели на фаровете, ама не работеха. За 10 г. нямаше грам ръжда, а за след 20 г. не знам, защото я продадох.
              пп. На въпроса за маслото - най-важното е да контролираш нивото му със стержена. Всякакви ламбета по таблото са менте и от Лукавия.
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X