Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

    Колеги, работата е не толкова проста, колкото изглежда. Има доста произволно изстреляни стойностти на момента на затягане на гайката на фланеца. И това е от преди години. Тази стрелба в тъмното просто не е коректна.
    Всъщност, процедурата е елементарна, но трябва да се извърши прецизно. Всичко е подробно описано в сайта, даден в пост #8. Тези 4-6 кгс.см, които се спрягат в горните постове??? Обърнете внимание на мерната единица!
    Ако някой не се заеме, довечера ще направя "преразказан" превод на статията.

    п.с. Може да стане и по нюх, но работата е по-тънка от просто регулиране на лагери на главина и изисква опит.

    Коментар


    • #17
      От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

      Не повече от 6N, ако остава старата разпорна втулка. При операцията аз бих добавил оглеждане на фланеца за кардана и почистване в мястото на контакта на семерингата. Обикновенно ползвам шкурка над 600. След сваляне на кардана бих обърнал внимание дали има някакъв страничен луфт.
      Последно редактирано от krismarg; 10-02-11, 08:53.
      ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
      Е250 1998-продаден
      Субару Пустош

      Коментар


      • #18
        От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

        Не стана ясно ще се сменя ли разпорната втулка. Въпреки това нека да уточним веднъж за да е ясно колко се натяга гайката:
        1. Ако разпорната втулка е с дебелина 1.7 мм - натягането е 18-26 КГС/М
        2. Ако Разпорната втулка е с дебелина 1.2 мм - натягането е 16-20 КГС/М
        3. Ако се ползва старата втулка (без смяна) - натягането е 4-6 КГС/М

        Няма какво повече да се умува КОЛКО и каква сила. Това е.
        За да се ползват конкретни данни - трябва да се знае какво се прави.

        За цитирания "пост 8" н- там за натягането пише така:
        (( Удерживая фланец, затягиваем гайку его крепления моментом 118–255 Н.м(1226 кгс.м))
        Това е грешна информация .
        Вярната е :
        Ако натягането е по-малко от 16 кгс.м за нова разпорна втулка - трябва гайката да се натегне.
        Ако натягането е по-малко от 4 кгс.м за използвана(стара) разпорна втулка - трябва гайката да се натегне.

        Ако не може да се натегне гайката до посочените стойности - разпорната втулка ТРЯБВА да се смени с нова.
        Нещо неясно ?
        Съжалявам, ако на някой не му харесва, но това са сухите цифри .
        Последно редактирано от bgbul; 10-02-11, 09:42.

        Коментар


        • #19
          От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

          Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
          Не повече от 6N, ако остава старата разпорна втулка. При операцията аз бих добавил оглеждане на фланеца за кардана и почистване в мястото на контакта на семерингата. Обикновенно ползвам шкурка над 600. След сваляне на кардана бих обърнал внимание дали има някакъв страничен луфт.
          Бих добавил,задължителна смяна на самозаконтрящата гайка,ако я оставяш същата,лепни я с някакво лепило,локтайд например,иначе има навика да се саморазвива.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #20
            От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            За сега ще сменя само семеринга, а втулката със садо-мазо името - ако слагам LSD.
            Важно:
            Има ляв и десен семеринг. Сигурно знаеш. Да не объркаш посоката.

            Коментар


            • #21
              От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

              Относно цитирания http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...peredachi.html -дали е вярно не коментирам. Та пише следното- основен акцент се поставя на стегнатостта в лагерите с цел елиминирането на осово изместване. Тази стегнатост се постига с натягане на гайката на фланеца и се измерва с усилието, необходимо за превъртане на дифа/ при свалени полувалове/. Необходимо е измерване на усилието за превъртане преди началото на ремонта. След извършване на последния, натягането на гайката се извършва със сила 12-26 кгс.м, като периодично се проверява усилието за превъртане с динамомер, което трябва да бъде в границите 4-6 кгс.см. Тук руснаците поставят първата уловка-забелязахте ли двете мерни единици. От тук идва объркването на много колеги с тези 4-6 "кг". Ако първоначално измереното усилие за превъртане е не по-малко от 6 кгс.см, то гайката се затяга с момент в рамките на 12-26 кгс.м до постигане на стегнатост, превишаваща с 1-2 кгс.см първоначално измерената. Ако при затягане в посочените граници се измери усилие за превъртане, надвишаващо 9 кгс.см, то се сменя разпорната втулка/ достигнала е максималната си степен на деформация/.
              Ако лагерите са нови/ а не разпорната втулка/, то усилието за превъртане трябва да бъде в рамките на 16-20 кгс.см, а ако са старите или нови след пробег от 30 км, то усилието за превъртане е в посочените граници 4-6 кгс.см. Вж. http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/o...lbom/mostz.htm.
              Каква е уловката, за която стана дума? Посоченото усилие за превъртане на дифа 4-6 кгс.см, не може са се измери с обикновен динамометричен ключ. Из руските сайтове има цели дискусии на тази тема. Понеже в Русия явно също не се намират въпросните динамометрични ключове, посочват метод за измерване на усилието на превъртане с домакинско кантарче. Вж. http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/t...dn_mst/rzm.htm.
              Последно редактирано от Нешо 68; 11-02-11, 02:10.

              Коментар


              • #22
                От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                Здравейте, преди 2 седмици смених семеринга за 30 мин. без проблеми. Забави ме само вкарването на новия семеринг. Добре е, ако има подходящ дорник. Нямам динамометричен ключ и затегнах гайката със същото усилие, с което я развих. Може и да не е много точно, но свърши работа.
                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                Коментар


                • #23
                  От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                  И аз я почнах тази работа, но нямам канал и легнал отдоло, не можах да развия гайката. Сега, като се затопли времето, ще щурмувам.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                    Не лошо като се прави тази оперция да се обмаже с подходящ маслоустойчив силант между металната част на семеринга и кожуха на прасето, защото омасляването на диференциала понякога идва точно от там.
                    Only after the last tree has been cut down,
                    Only after the last river has been poisoned,
                    Only after the last fish has been caught,
                    Only then will you find that money cannot be eaten.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                      Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнение
                      Не лошо като се прави тази оперция да се обмаже с подходящ маслоустойчив силант между металната част на семеринга и кожуха на прасето, защото омасляването на диференциала понякога идва точно от там.
                      Да, пропуснах да добавя, направих точно така - намазах външния цилиндър на семеринга с такъв силикон.
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #26
                        От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                        Първоначално публикуван от Нешо 68 Преглед на мнение
                        Относно цитирания http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...peredachi.html -дали е вярно не коментирам. Та пише следното- основен акцент се поставя на стегнатостта в лагерите с цел елиминирането на осово изместване. Тази стегнатост се постига с натягане на гайката на фланеца и се измерва с усилието, необходимо за превъртане на дифа/ при свалени полувалове/. Необходимо е измерване на усилието за превъртане преди началото на ремонта. След извършване на последния, натягането на гайката се извършва със сила 12-26 кгс.м, като периодично се проверява усилието за превъртане с динамомер, което трябва да бъде в границите 4-6 кгс.см. Тук руснаците поставят първата уловка-забелязахте ли двете мерни единици. От тук идва объркването на много колеги с тези 4-6 "кг". Ако първоначално измереното усилие за превъртане е не по-малко от 6 кгс.см, то гайката се затяга с момент в рамките на 12-26 кгс.м до постигане на стегнатост, превишаваща с 1-2 кгс.см първоначално измерената. Ако при затягане в посочените граници се измери усилие за превъртане, надвишаващо 9 кгс.см, то се сменя разпорната втулка/ достигнала е максималната си степен на деформация/.
                        Ако лагерите са нови/ а не разпорната втулка/, то усилието за превъртане трябва да бъде в рамките на 16-20 кгс.см, а ако са старите или нови след пробег от 30 км, то усилието за превъртане е в посочените граници 4-6 кгс.см. Вж. http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/o...lbom/mostz.htm.
                        Каква е уловката, за която стана дума? Посоченото усилие за превъртане на дифа 4-6 кгс.см, не може са се измери с обикновен динамометричен ключ. Из руските сайтове има цели дискусии на тази тема. Понеже в Русия явно също не се намират въпросните динамометрични ключове, посочват метод за измерване на усилието на превъртане с домакинско кантарче. Вж. http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/t...dn_mst/rzm.htm.
                        Колега, би ли пояснил най-общо самия начин на измерване на силата за притягане с домакинско кантарче. Как точно се натяга, къде се поставя кантарчето и т.н.? До колко е точен този метод. Мисля че ще е доста полезно за тези които не разполагаме с диномометрични ключове. Благодаря предварително.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                          Първоначално публикуван от gsp Преглед на мнение
                          Колега, би ли пояснил най-общо самия начин на измерване на силата за притягане с домакинско кантарче. Как точно се натяга, къде се поставя кантарчето и т.н.? До колко е точен този метод. Мисля че ще е доста полезно за тези които не разполагаме с диномометрични ключове. Благодаря предварително.
                          Слагаш ключ с Един метър рамо, и на края на рамото закачаш кантара и опъваш надолу, колкото килограма покаже толкова Клилограмометра е натега..Поне аз така го разбирам
                          Колкото до динамометричния ключ имаше в Кауфланд по 12 лева..Аз моя го купих 30..От там..
                          За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                          Honda Dominator 650
                          088ЧЧ93979-->Борис
                          0878956Ч38-->Борис

                          Коментар


                          • #28
                            От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                            Изглежда не сте разгледали добре посочения сайт. Там точно е показано как става измерването. Точността е толкова, колкото е точно кантарчето/ съвсем наскоро някъде гледах електронно такова и мислех, че съм запомнил, но ще се сетя /. С динамометричен ключ, посочен от Борис не става, защото усилието, измерено с метър рамо е 60 грама, или 6 кгс.см, както посочват руснаците. Идеята се вижда от снимката- намотава се въженце върху фланеца, като началото на въженцето се върже примерно за един от отворите за болтовете, а на висящия край се закача кантарчето. Опъвайки кантарчето надоло, прилагаме сила с рамо, равно на радиуса на намотката/ на въженцето/, т.е. преценили сме / или измерили/, че средния радиус на намотката е 2.2-2.5 см, то измереното усилие за нови лагери трябва да е 7-9 кг, а за стари или работили повече от 30 км - 2.4-2.7 кг. Ето и снимка:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:rzm_5.JPG
Прегледи:1
Размер:9.8 КБ
ID:5259264

                            Коментар


                            • #29
                              От: Смяна на семеринг на заден диференциал - Лада Нива?

                              Първоначално публикуван от Нешо 68 Преглед на мнение
                              Изглежда не сте разгледали добре посочения сайт. Там точно е показано как става измерването. Точността е толкова, колкото е точно кантарчето/ съвсем наскоро някъде гледах електронно такова и мислех, че съм запомнил, но ще се сетя /. С динамометричен ключ, посочен от Борис не става, защото усилието, измерено с метър рамо е 60 грама, или 6 кгс.см, както посочват руснаците. Идеята се вижда от снимката- намотава се въженце върху фланеца, като началото на въженцето се върже примерно за един от отворите за болтовете, а на висящия край се закача кантарчето. Опъвайки кантарчето надоло, прилагаме сила с рамо, равно на радиуса на намотката/ на въженцето/, т.е. преценили сме / или измерили/, че средния радиус на намотката е 2.2-2.5 см, то измереното усилие за нови лагери трябва да е 7-9 кг, а за стари или работили повече от 30 км - 2.4-2.7 кг. Ето и снимка:
                              [ATTACH=CONFIG]309542[/ATTACH]
                              т.е. радиуса на намотката на въжето=радиуса на фланеца

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X