Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Lada Niva преди '90 година

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Lada Niva преди '90 година

    Здравейте,

    Винаги съм харесвал Лада Нива, но поради мнението на всякакви "специалисти" все съм се въздържал да взема някоя. Насочил съм се към модел преди '90 година поради убеждението ми, че навремето всичко е било по-здраво и издръжливо дори и при руснаците. За двигателя 1600 (незнам дали има други преди '90 г.). Плана ми е да я вкарам в гаража и да прекара там следващата зима, като вътре сам да подменя износените части (които мога), а за останалите разбира се майстор. Не съм фен на газта по колите (както се казва, тя е за готвене), но поради големия разход на всеки един джип обмилсям и това. Как я (газта) понася нивата и къде мога да сложа бутилката, без да е видима отвътре и без да е опасно поставена отдолу? След това планувам някои по-основни тръби, лебедка и една боя. Мисля да я "реставрирам" максимално към оригиналния й вид, като я използвам по предназначение (каране из гората, влачене на дърва, теглене на закъсали коли), нищо екстремно за "къмпинг употреба". Какво е вашето мнение по въпроса, доколко реалистичен е моят план и какво финансово изражение би имал той?

    P.S.
    За това колко е здрава нивата и колко скърца, мисля този път да се убедя сам.
    Последно редактирано от dilyan_n; 08-03-11, 12:22.

  • #2
    От: Lada Niva преди '90 година

    По принцип замисълът ти е добър.За това за което си писал,че ще ползваш колата определено ще останеш удовлетворен.Само,че има едно много важно нещо и то е:повечето Ниви от тия години са с тотално изгнили дъна и носещи детайли,тъй че добре си прецени покупката.Разбира се има и запазени,но общо взето са рядкост.Що се отнася до мотора 1600 бих казал,че от цялата кола той е най-здравото и дуракоусточиво нещо.Газифицира се лесно и работи перфектно на газ.

    Коментар


    • #3
      От: Lada Niva преди '90 година

      По-добре намери нива със запазено купе и счупен двигател и и присади дизелов мотор - това е най-икономически изгодното решение, стига да можеш да го направиш сам. После кеф ти отработено масло, кеф ти олио - газ не ти трябва.
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Lada Niva преди '90 година

        Аз искрено ще се учудя, ако се намери подходяща 20годишна Нива. По мое мнение, на тези години, Нивите отдавна са при Маниту.
        Виж, 84-86ти набор може и да е жив още.
        Вариант е да се търси от Германия. За там ги правеха много по-специални. Това от личен опит с една 2105. Вече е на над 30г. и още си е с оригиналните тенекии и боя. Отдавна не е при мен, но я срещам често на ранчото. Комшията, дето я взе, още ме благославя, че и ракия дава.

        Коментар


        • #5
          От: Lada Niva преди '90 година

          Първоначално публикуван от dilyan_n Преглед на мнение
          Здравейте,

          Винаги съм харесвал Лада Нива, но поради мнението на всякакви "специалисти" все съм се въздържал да взема някоя. Насочил съм се към модел преди '90 година поради убеждението ми, че навремето всичко е било по-здраво и издръжливо дори и при руснаците. За двигателя 1600 (незнам дали има други преди '90 г.). Плана ми е да я вкарам в гаража и да прекара там следващата зима, като вътре сам да подменя износените части (които мога), а за останалите разбира се майстор. Не съм фен на газта по колите (както се казва, тя е за готвене), но поради големия разход на всеки един джип обмилсям и това. Как я (газта) понася нивата и къде мога да сложа бутилката, без да е видима отвътре и без да е опасно поставена отдолу? След това планувам някои по-основни тръби, лебедка и една боя. Мисля да я "реставрирам" максимално към оригиналния й вид, като я използвам по предназначение (каране из гората, влачене на дърва, теглене на закъсали коли), нищо екстремно за "къмпинг употреба". Какво е вашето мнение по въпроса, доколко реалистичен е моят план и какво финансово изражение би имал той?

          P.S.
          За това колко е здрава нивата и колко скърца, мисля този път да се убедя сам.
          Колега, ако наистина си в състояние да свършиш 95% от ремонта сам, можеш да купиш такава кола. В противен случай смятай по 150лв на детайл за ламарините и 150 лв на детайл за боядисване. Тези цени са за почти отлично изпълнение от страна на "майстора" за руска кола. Успех в начинанието.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #6
            От: Lada Niva преди '90 година

            Първоначално публикуван от rocky2000
            Има ли живи Ниви от този набор?
            Има,има и е в пълна бойна готовност-Набор 84 е,бори се с ежедневната си работа вече 8+години.Има гнило тук-там,но не се предава.

            Коментар


            • #7
              От: Lada Niva преди '90 година

              Първоначално публикуван от dilyan_n Преглед на мнение
              Здравейте,

              Винаги съм харесвал Лада Нива, но поради мнението на всякакви "специалисти" все съм се въздържал да взема някоя. Насочил съм се към модел преди '90 година поради убеждението ми, че навремето всичко е било по-здраво и издръжливо дори и при руснаците. За двигателя 1600 (незнам дали има други преди '90 г.). Плана ми е да я вкарам в гаража и да прекара там следващата зима, като вътре сам да подменя износените части (които мога), а за останалите разбира се майстор. Не съм фен на газта по колите (както се казва, тя е за готвене), но поради големия разход на всеки един джип обмилсям и това. Как я (газта) понася нивата и къде мога да сложа бутилката, без да е видима отвътре и без да е опасно поставена отдолу? След това планувам някои по-основни тръби, лебедка и една боя. Мисля да я "реставрирам" максимално към оригиналния й вид, като я използвам по предназначение (каране из гората, влачене на дърва, теглене на закъсали коли), нищо екстремно за "къмпинг употреба". Какво е вашето мнение по въпроса, доколко реалистичен е моят план и какво финансово изражение би имал той?
              В рамките на 1500 лв Нивата ще стане реставрирана почти до нова.
              Цял под - 150 лв. А те основано там гният.
              Раздатка - пълен ремонт - 250 лв но въобще дали ще трябва .....
              Дифовете - по 100 лв на диф. Скоростна кутия - 50 лв.
              Кори, седалки и претапициране на таблото - около 200 лв.
              До 1000 лв с някой дреболии - втулки, амортисьори ще ги докараш.
              Боядисването - 500 лв - щом ще я ползваш за в гората - по скъпо боядисване не ти трябва. За един месец ще я изподраскаш. Ако ще я правиш "уникат" - тогава не знам.......
              В общи линии - от 1500 лв Нива до 3500 лв и ще я реставрираш напълно. (според мен )
              Дали си струва - преценяш сам?

              Коментар


              • #8
                От: Lada Niva преди '90 година

                Общо взето, Нивите си имат кръговрат - ползват се и гният, като стане нетърпимо се кърпят и ремонтират и пак така. От време на време се продават. Нива в морга няма да намериш, освен безнадеждно блъсната.

                Основните проблеми в Нива са три:
                1. Променливото качество на сглобяване в завода - ако е от перестройката (89..94г) е по-вероятно да ти ходи по нервите, но това е само статистика, иначе всичко е късмет. Има екземпляри, които докато не сглобиш изцяло наново - няма оправяне.
                2. Леворъкави майстори и предишни собственици - Нива, заради слуховете, че е евтина, се ползва от не много сериозни хора. Нивата на старо често е пълна със скъсани резби, китайски части, селски тунинг, "чудодейни добавки" в маслото, горублянски кафяв антифриз, както и бисери в ел. инсталацията.
                3. Корозията - каквото и да правиш, ръждясва пущината. Тези, правени за по-белите държави и тези, карани предимно в гората и на село са по-добре. Корозията често води до некадърно кърпене и оттам - други проблеми.

                Лебедка много няма къде да сложиш - рама няма. Не, че не може, но трябва да се ограничиш в мощността и теглото и.

                На газовата бутилка мястото е отдолу - страховете от това са нерационални, а газовата бутилка се явява най-здравото желязо във всяка кола. В багажника и без газова бутилка е тясно, а ако ще товариш дръвца - съвсем ще пречи. Правилната бутилка е 244мм диаметър, 40 или 50 литра. По-дебелите бутилки опират в камъните - не че нещо ще им стане, но намаляват проходимостта.

                Коментар


                • #9
                  От: Lada Niva преди '90 година

                  Най-добре е да познаваш историята на автомобила с повишена проходимост който искаш да купиш. Аз лично не бих инвестирал в автомобил на 21 година и повече и след това да го оправям в гаража. Времето за ремонти в гаража също е пари. Ориентирай се към по-нов съвременен и запазен автомобил, на малко километри и пълен бензинов инжекцион. Щом караш такъв съвременен автомобил по предназначение не ти е необходимо да оскъпяваш покупката допълнително с газов инжекцион. От твоето каране и поддръжка ще зависи колко ще бъде здрава Нивата.
                  Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Lada Niva преди '90 година

                    Имам 1987 г. австрийска. Когато я взех, вече имах три коли, обаче винаги съм искал "НИВА". Постегнах я, излъсках я - нова изолация отвътре(какво и как - благодарение на форума), ново (стандартно) окачване(старото го потроших, докато "преценявах" дали да я купя) и накрая нова боя(прищявка на жена ми). Като пари, изключвайки стойността на колата, 1380лв. От тях за труд само на бояджията.
                    След това честичко съм "късал" това-онова по окачването, но аз за това съм я купил - постоянно да се пробвам да я счупя. И ако не се обръща по таван, всяко възстановяване е почти на приемлива цена. А ако си я пазиш след това, изключвайки дреболийките развалящи се постоянно заради естеството на колата, почти няма да имаш разходи за поддръжка.
                    "Успехът се състои в това да вървиш от една грешка към друга, без да губиш ентусиазъм."
                    сър Уинстън Чърчил

                    Коментар


                    • #11
                      От: Lada Niva преди '90 година

                      Нашата е 88набор, когато я купихме имаше ръжда само по бомбетата..И по пода, за 20 кинта и всичко беше заварено от/до.. Но пък нашата е возела директора на Благоевградска Банка, има даже и копчета за Ел. огледала.. :Д
                      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                      Honda Dominator 650
                      088ЧЧ93979-->Борис
                      0878956Ч38-->Борис

                      Коментар


                      • #12
                        От: Lada Niva преди '90 година

                        Баба Люба и тя от 86-та горката ,но я купих от търг и беше я ползвал началника на автотранспорта на предприятието .Та в този смисъл случих, че я взех много добре поддържана, поизкърпена и читава...от мен беше новата боя(която вече е на деруги) и смяна на всичко по окачването ....след това на бойното поле ......Аз лично съм ЗА по-стара година бабичка ,отколкото тези новите, които гният като за световно ......

                        Коментар


                        • #13
                          От: Lada Niva преди '90 година

                          това за гниенето е много правилно

                          Коментар


                          • #14
                            От: Lada Niva преди '90 година

                            Ами тъй като гледам,моята е чипа-новичка,1992г,возила е шефа на полицията в Айдемир,поддържана,по ходовата не съм пипал нищо,оттървах се само със съединител.А имам един познат,нивата му е 1984,внос от Холандия,ръжда няма,но баща му редовно я подпира някаде и през две години е на бояджия.
                            Последно редактирано от petroffbg; 09-03-11, 21:24.
                            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Lada Niva преди '90 година

                              Първоначално публикуван от dilyan_n Преглед на мнение
                              Здравейте,

                              Винаги съм харесвал Лада Нива, но поради мнението на всякакви "специалисти" все съм се въздържал да взема някоя. Насочил съм се към модел преди '90 година поради убеждението ми, че навремето всичко е било по-здраво и издръжливо дори и при руснаците. За двигателя 1600 (незнам дали има други преди '90 г.). Плана ми е да я вкарам в гаража и да прекара там следващата зима, като вътре сам да подменя износените части (които мога), а за останалите разбира се майстор. Не съм фен на газта по колите (както се казва, тя е за готвене), но поради големия разход на всеки един джип обмилсям и това. Как я (газта) понася нивата и къде мога да сложа бутилката, без да е видима отвътре и без да е опасно поставена отдолу? След това планувам някои по-основни тръби, лебедка и една боя. Мисля да я "реставрирам" максимално към оригиналния й вид, като я използвам по предназначение (каране из гората, влачене на дърва, теглене на закъсали коли), нищо екстремно за "къмпинг употреба". Какво е вашето мнение по въпроса, доколко реалистичен е моят план и какво финансово изражение би имал той?

                              P.S.
                              За това колко е здрава нивата и колко скърца, мисля този път да се убедя сам.
                              Добре дошъл Колега. Според мен правилно си се насочил. Аз съм сменил 3 Ниви като и трите са преди 90 година. По мое скромно мнение основните възли и агрегати на тези автомобили са значително по-здрви и издържливи от тези на по-новите модели. Разбира се при правилна експлоатация и редовно обслужване. Много неща за това как трябва да се потдържа такъв автомобил можеш да разбереш тук във форума. Наистина основния проблем за кола на тези годинки е купето и неизбежното му гниене. Като цяло обаче е добре да имаш известен опит с автомобилите Ваз. Монтирането на АГУ е препоръчително. Тези двигатели са "направени" да работят на газ. Ако всичко е направено по грамотен начин колата работи много по-добре на газ отколкото на бензин. Принципно трябва да имаш нагласата за периодични леки ремонти, които трябва да можеш да си извършваш сам. Познанията и уменията в областта на заваръчно-текенеджийските ремонти са огромен плюс в експлоатацията на подобен автомобил. Наличието на гараж също. Нивата е подходяща за хора за които потдръжката и експлоатацията на автомобила е хоби и удоволствие. Ако и за най-малкия проблем се налага да ходиш по майстори, по-добре е да се насочиш към друг, по-нов автомобил.
                              И един съвет ако все още не си се насочил към определена Нива: По-добре е колата да е зверски гнила, но да не е пипана отколкото да е некадърно изкърпена и напудрена колкото за продан (това е мое мнение и не ангажирам никого с него) Преценката си остава твоя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X