Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метанол

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Метанол

    Знам, че има писано по въпроса, но все пак....
    Как би се отразила работата на метанол на вазовия двигател откъм ресурс, охлаждане и разход. Оправдано ли е икономически такова решение?
    Александър

  • #2
    От: Метанол

    И на мен ще ми е интересно.Може би Ясен трябва да се включи.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • #3
      От: Метанол

      http://www.racing-fuels.net/alcohol%20fuels.html
      Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

      Коментар


      • #4
        От: Метанол

        Мисля, че тази статия казва всичко - не си струва риска и минусите.
        А какви други алтернативни горива, освен разбира се газ и метан, биха били използваеми?
        Александър

        Коментар


        • #5
          От: Метанол

          Във почти всяко отношение алкохолите (етанол, метанол) са по-добро от бензина гориво (но, всъщност, почти всичко е по-добро от бензина). Те са и нормална съставка на бензините.

          Отрицателни качества:
          - поглъща вода, много по-силно от бензина. Тя предизвиква корозия там, където успее, както си е примесена в алкохола.
          - ниска калоричност - 2 литра метанол или 1.4 литра етанол свършват толкова работа, колкото 1 литър бензин. Това трябва да се има предвид при икономическите разчети и при предвиждане на запаса от гориво
          - различно кислородно отношение - оттам, нужда от пренастройка на хранителната уредба (по-производителни инжектори или жигльори). На инжекционните може да се играе с времената на отваряне и пренастройката да е само софтуерна.

          Алтернативни горива - зависи какво искаш да правиш. От тези, които изискват малко или никак промени в двигателя, могат да се споменат бензол, толуол, ксилол и ацетон.

          Коментар


          • #6
            От: Метанол

            Идеята е да се бори покачващата се цена на бензина, без да се слага газова уредба на автомобила. По-скоро мозъчна гимнастика, отколкото нещо конкретно.
            От споменатите от теб алтернативни горива бензол, толуол, ксилол и ацетон, колко са на цена чувствително по-ниска от тази на бензина?
            По прочетеното до момента, кой знае какъв смисъл от преработката на мотор за работа със спирт всъщност няма - просто ако се наложи да заредиш гориво от бензиностанция ще е невъзможно да се кара с него.
            Александър

            Коментар


            • #7
              От: Метанол

              За улеснение - всичките са по-скъпи от бензина.

              Коментар


              • #8
                От: Метанол

                На вода.
                0898774443-Пламен.

                Коментар


                • #9
                  От: Метанол

                  А стига ве, от утре или от другиден?
                  За какво си слагах газова уредба да са таковам в таковата...
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Метанол

                    Не знам да има нещо неизвестно за спирто-водния форсаж на буталните двигатели. Както е свършила войната - така всички са го зарязали с радост.
                    За състезателни джипове е хубаво нещо. Ама трябва да си богат.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Метанол

                      Тук не говорим за форсаж, той е друго нещо и спирто-водния точно в джиповете е малко безсмислен. За сметка на това, половин Бразилия се вози със спирт - така, както половин България се вози с газ. За тях не е "тюних", а евтинийка, с която ежедневно пътуват.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Метанол

                        Точно за джиповете е смислено. Да го включиш преди препятствието, ако още имаш сцепление с пътя, а не постоянно да влачиш голям и лаком двигател.
                        За постоянно каране ли става дума? Абсурд. В Бразилия буклука от тръстиката е национално бедствие, и че става за спирт е спасение.
                        От нашия буклук спирт не излиза, само смрад, и даже не метанов.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Метанол

                          Забелязвам, че някои от участниците са твърдо убедени, че петрол ще има за вечни времена. Представям си, ако отворя тема за горивните клетки на какво ще ме направите...
                          Александър

                          Коментар


                          • #14
                            От: Метанол

                            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                            Забелязвам, че някои от участниците са твърдо убедени, че петрол ще има за вечни времена. Представям си, ако отворя тема за горивните клетки на какво ще ме направите...
                            Бедите ще дойдат преди свършването на петрола, защото преди него ще свърши въздухът.

                            Горивните клетки имат, освен факта, че ги няма още, същия проблем като ДВГ - трябва им гориво. При това, проблемите с мръсната нафта спрямо горивните клетки ще ни се видят песен. А ние ако имаме гориво знаем какво да го правим.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Метанол

                              За първи път книжка с хубави картинки и умни формули за горивните клетки, ми попадна май през 81-а. Всичко красиво, ясно, на мястото си. Само сдай караула, иди отзад между артелната и склада с кюмура, за да ти е под ръка всичко, и прави горивна клетка.
                              Пък още ги няма. Хем тия неща ги правиха за космоса. И изотопни генератори, и какво ли не. Там поне огромни специалисти и пари имаше колкото искаш. И пак нищо. Какво да говорим за тях? Литература - колкото искаш. И един куп списания по темата. Институти с истински специалисти. Ние какво да добавим? Още безизходица?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X