Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

    Здравейте ,
    Изчетох няколко теми за проблеми със съединителя на Нива , но не намерих такъв като моя . Получи се днес . Имах спешно тръгване и нямах възможност да оставя да загрее колата . Първоначално още 1 ск. влезе трудно , в последствие видях , че при натиснат съединител нямаше отделяне ( 1 си оставаше зацепено много слабо ) трябваше да изключа от скорост - което стана с доста усилия . Като пълен идиот продължих да карам и ми направи впечатление , че когато изключих от скорост при вече загрята кола ми присвяткаше лампичката за масло. Проблема беше само при включването и изключването на 1 скорост , но след 20 мин. се влоши . Вече имаше затруднения при преминаване от 3 на 4ск.
    За капак когато се прибрах едва едва и трябваше да паркирам , задната просто не искаше да влезе , сякаш не бяха отделени двигателя и скоростнота кутия . Пробвах междинна газ и влезе , но отново при натиснат педал тя не се изключваше ... Някакви идеи от къде е проблема ? Мерси предварително

  • #2
    От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

    Регулирай си го (съединителя). Под колата си има шпилка с гайки. Трябва да се натегнат.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

      Течност в казана има ли?

      Коментар


      • #4
        От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

        Ако не са проблемите, описани в горните постове, много вероятна причина е разхлабване гайката на изходящия вал. При мен започна с изключване на 5 пред. и на втория ден беше кошмар-категорични симптоми на неотделящ съединител. Оказа се разхлабена въпросната гайка. Така или иначе на третия ден вече бях купил kомплект LUK, та заради тази гайка/ стяга се зверски и се законтря/ съм с нов съединител.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

          От въпросния случай не я бях карал и днес реших да я закарам при един съсед да я погледнем заедно . Този път я запалих , РК беше в междинно положение , включих на първа (следвах стъпките как се пали на студено от тук http://www.cphpvb.net/lada/6514-wint...art-lada-niva/ ) , тя си загря и си продължих по пътя и останах очарован - нямаше нито един от проблемите ,които описах по горе .Възможно ли е ? Преди всичко проверих течността на съединителя , стори ми се малко , но не знам до къде е препоръчително да е ?

          Коментар


          • #6
            Re: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

            Опипай хубаво под съединителя и виж дали не е прокапала спирачна течност. Имах този проблем наскоро - долната помпа изпускаше по малко (смених я и нея и горната с нови, че не ми се занимаваше с гумички). Ако караш така съединителят ти ще става все по-зле и по-зле (ще отделя много ниско), докато накрая изчезне напълно.

            Другият (по-вероятният) момент е да са отишли притискателния диск и/или феродото. В този случай е обратното - съединителя ще отделя много високо, а при голямо натоварване ще превърта (изпуска). Закарай колата на сервиз да го погледнат. Най-добре да си вземеш нов ако е такова положението.

            И двата варианта са съпроводени с трудно включване на скорост при студена кола и постепенно пооправяне при загряване на скоростна кутия. Преповтарям - по-вероятния вариант е втория.

            П.С. И с двете неща не научих по трудния начин - емпирично

            П.С.2. Прибирал съм се почти без съединител от Благоевград до София - голямо приключение. Другият ми (анти)рекорд е да обиколя половин София без антифриз (но не с Нива, а с Форд Фиеста), но естествено в големите студове зимата. Дарвин не прощава на мърлячите като мен
            Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 03-02-11, 09:47.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

              Не шашкайте човека.

              Има две възможни причини за този самооправящ се проблем:
              1. Стара спирачна течност, замръзнала поради ниските температури - трябва да се смени.
              2. Притиснат или сгънат маркуч от казанчето до помпата на съединителя - обикновено го прави резервната гума, когато маркучът не си е на точното място.

              Коментар


              • #8
                Re: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                Бива - звучи разумно. Смяната на спирачната течност е гадост, а как се определя дали е стара или не - не знам. Другото е лесно. Винаги започвайте от най-лесното

                Но все пак - по разказът по-горе ми се струва, че човекът върви по моя път. Беше с много неравности

                Коментар


                • #9
                  От: Re: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                  Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                  как се определя дали е стара или не
                  Елементарно. До 2 години - нова, на третата - стара. Трябват и поне 7 години, за да започне да замръзва.

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                    Ясно, затова никога не съм сменял спирачна течност самостоятелно. Винаги някой друг агрегат се сменя преди този срок и тя се сменя щеш нещеш.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Re: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Елементарно. До 2 години - нова, на третата - стара. Трябват и поне 7 години, за да започне да замръзва.
                      А на българската течност и трябват 3 години, за да почне да кипи и да останеш без спирачки на някое дълго спускане.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                        За кипенето не съм проверявал - дългите спускания ги спускам с двигател.

                        Освен това, в България се произвеждат течности по ДОТ-3 и ДОТ-4. В Нива са употребими и двете, но ако си сипал ДОТ-3 (с 20% по-евтина) не се сърди за кипенето.

                        Цяла една отделна тема е съществуването на ДОТ-5.1 – не българска, но много, много по-добра и съвместима с 3 и 4.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                          На времето имах Жигули 1200. За икономии винаги спусках с изгасен мотор, напр. от х.Алеко до долу. Спирачната течност никога не ми е кипвала, а я сменях колкото да обезвъздуша спирачките. Навъртях й почти 300 хил. и я продадох в движение. Какво става с модерните консумативи?
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                            На времето имах Жигули 1200. За икономии винаги спусках с изгасен мотор, напр. от х.Алеко до долу. Спирачната течност никога не ми е кипвала, а я сменях колкото да обезвъздуша спирачките. Навъртях й почти 300 хил. и я продадох в движение. Какво става с модерните консумативи?
                            Аз винаги спускам на скорост, но в случая имам същото наблюдение като теб със спирачната течност. Винаги съм бил с впечатление, че тя просто не се сменя, освен при ремонт на спирачки...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем Със съединител Нива 1.7 карбураторна

                              Може да ми се смеете, но това с кипенето ми се случи през лятото на 2009г. При едно малко по-екстремно пускане от яз. Искър към София с Трабант, при който спирането с двигател е почти "мисия невъзможна", сеналожи да отбия и да чакам "отгазиране" на спирачната течност.Собственика на Трабанта се кълнеше, че течността е на не повече от 4 години.
                              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                              Из "Златния телец"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X