Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

    Колеги, много съм закъсал с мойта Лада Нива. Имам отчайващо нужда от помощ!

    Проблема: перките на вентилатора работят постоянно, нон стоп, карам дори в минусови температури на включени перки (охлаждане), мръзна като куче и ме е мноооого страх че ще прецакам и двигателя.

    Обиколих няколко сервиза, гледаха, умуваха, пробваха що ли не, но проблема си остана. Говорят ми нещо за руски компютри и сигурно това било проблема. Аз не съм техничар, не разбирам и съм се видял в чудо какво да правя.

    Търся помощ, съвет ако някой се е сблъсквал с този проблем!
    Лада Нива 2004 година е модела.
    Как да изключа тези перки да не въртят, да сменя част или къде да отида да го поправят?

    Ходих и в сервиз на Лада в София (тук живея, работя в Младост), но и те не можаха нищо да направят.

  • #2
    От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

    В кой сервиз на лада ходи, те са много но никой от тях не е читав - всичките са за бой. Все пак ако искаш посети този на НАР в Дружба и настоявай да ти я погледне Илийката, или иди в този на колегата Vladi33 - малко по на горе на ул. Амстердам - автосервиз експрес.

    Аз също не съм техничар, тъкмо обратното и сигурно някой колега ще ти даде по-добри съвети, но все пак - щом е електровентилатор, той се управлява от някакво реле, което на свой ред се задейства при определена температура на охлаждащата течност (предполагам 80 градуса). С една дума - отиди до магазина на лада на Цар Симеон - един голям с червена емблема на ВАЗ, отдясно като се движиш между Одрин и Опълченска. Кажи им какъв ти е дерта и питай имат ли реле някакво или термодатчик, сигурно е от там проблема. Силно се съмнявам, тези вентилатори да се управляват от компа на нивата, но нека някой по-запознат да си каже мнението за да не те подведа.

    П.П. Янко ти си с такава нива, помогни на човека, че аз ще взема да го набутам
    Александър

    Коментар


    • #3
      От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

      Колега,доколкото съм запознат перките действително се управляват от компютъра.Най-вероятно той дава грешна команда и затова работят постоянно.Сега дали има начин да се отстрани проблема по лесен начин или нещата са по-сложни немога да кажа на 100%.П.П.Не съм имал въобще взимане,даване с пълноинжекционна Нива.Моята е много по-стара/1996г./ и е моноинжекцион.

      Коментар


      • #4
        От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

        Компютъра не е руски, а е Бош. Най-добре е да се направи една пълна диагностика за евентуална грешка. В сервиза на НАР в Дружба имат необходимата техника за диагностика, пък и все с Лади се занимават. Както каза колегата по-горе търси Илия Вълчев или бай Ангел. Ще ти помогнат хората. Успех.
        Only after the last tree has been cut down,
        Only after the last river has been poisoned,
        Only after the last fish has been caught,
        Only then will you find that money cannot be eaten.

        Коментар


        • #5
          От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

          Аз имам малко резерви и към споменатите два сервиза. Ако трябва непременно сервиз, ще измислим някой.

          Управлението на перките на инжекторната Нива е малко дрвено. Релето се задейства от сигнал от компютъра, а той - по температура на двигателя. Схемата я има в много автомобили и има доказани недостатъци, защо са я реализирали точно в Нива - не съм наясно.

          Стратегия за оправяне на проблема:
          1. Компютърна диагностика - преслушване за идиотски показания на температурния датчик на охлаждащата течност или за неправилно настроена температура на включване на перките. Датчикът не струва много. Забележка - този датчик не е същия като за стрелката на таблото, който е до свещите. Този се намира над водната помпа. Безплатно или почти безплатно, диагностика може да се направи на срещите на лада-клуба, те са всяка неделя.

          2. Преслушване на управляващата верига на релето за перките с цел откриване на утечка и/или късо съединение. Релето е обикновено, универсално реле от 3лв и не е интересно. Може да се пробва да бъде сменено, но ако беше то, според мен перките нямаше да спират и при изгасяне на двигателя. За такава фина електричарска работа, може да бъде тормозен Дядо Владо от нашия Форум, за други адекватни люде за такава работа не се сещам.

          3. Преработване на управлението на перките по по-интелигентен начин - с термодатчик на долния маркуч на радиатора. Бонус - перките могат да се управляват на две скорости и да не вдигат шум, ще се включват по-рядко и въпреки това ще изчезне характерното загряване до 110 градуса, преди включването им по оригиналната схема. Схемата за тази преработка я бях пуснал някъде тук - тя е за карбураторна Нива, но компютърът тук е компрометиран като източник на достоверен сигнал, така че е все същото. Частите струват около 50лв.

          Преди да правиш каквото и да било:
          1. Извади бушона на лявата перка. Така поне ще върти само едната, докато оправиш положението. В тоя студ няма значение.
          2. Напиши, откога е така - откакто си я взел или от някакъв друг момент? Нова ли си я взел или от ръка?

          Коментар


          • #6
            От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Аз имам малко резерви и към споменатите два сервиза. Ако трябва непременно сервиз, ще измислим някой.

            Управлението на перките на инжекторната Нива е малко дрвено. Релето се задейства от сигнал от компютъра, а той - по температура на двигателя. Схемата я има в много автомобили и има доказани недостатъци, защо са я реализирали точно в Нива - не съм наясно.

            Стратегия за оправяне на проблема:
            1. Компютърна диагностика - преслушване за идиотски показания на температурния датчик на охлаждащата течност или за неправилно настроена температура на включване на перките. Датчикът не струва много. Забележка - този датчик не е същия като за стрелката на таблото, който е до свещите. Този се намира над водната помпа. Безплатно или почти безплатно, диагностика може да се направи на срещите на лада-клуба, те са всяка неделя.

            2. Преслушване на управляващата верига на релето за перките с цел откриване на утечка и/или късо съединение. Релето е обикновено, универсално реле от 3лв и не е интересно. Може да се пробва да бъде сменено, но ако беше то, според мен перките нямаше да спират и при изгасяне на двигателя. За такава фина електричарска работа, може да бъде тормозен Дядо Владо от нашия Форум, за други адекватни люде за такава работа не се сещам.

            3. Преработване на управлението на перките по по-интелигентен начин - с термодатчик на долния маркуч на радиатора. Бонус - перките могат да се управляват на две скорости и да не вдигат шум, ще се включват по-рядко и въпреки това ще изчезне характерното загряване до 110 градуса, преди включването им по оригиналната схема. Схемата за тази преработка я бях пуснал някъде тук - тя е за карбураторна Нива, но компютърът тук е компрометиран като източник на достоверен сигнал, така че е все същото. Частите струват около 50лв.

            Преди да правиш каквото и да било:
            1. Извади бушона на лявата перка. Така поне ще върти само едната, докато оправиш положението. В тоя студ няма значение.
            2. Напиши, откога е така - откакто си я взел или от някакъв друг момент? Нова ли си я взел или от ръка?
            Благодаря на всички за съветите!
            Сигурно ще ида до този сервиз на НАР в Дружба, не знам къде другаде да направя тази компютърна диагностика.
            Ясене -
            не знам къде е този бушон за лявата перка. Пробвал съм всички, но не ги изключва. Има две релета под една кора, трудно се махат. За тях ли говориш?
            Интересното е че снощи като се прибирах и тази сутрин перките не се включиха. Един-два пъти и преди това се е случвало, но 99% въртят постоянно.
            Взех я втора ръка 2005 година, от човек. Проблема излезе преди около месец, сменях датчици, термостати, обикалях сервизи... Нали не съм технически грамотен, може и някой и друг път да са ми сменили неща или взели пари излишно. Проблема е че само си губя времето, давам пари а резултат няма.
            Затова реших да пиша тук.
            Къде и кога е това събиране на лада-клуба? Бих искал да дойда.

            Коментар


            • #7
              От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

              Има въздух в охл.система за това работят постоянно перките.

              Коментар


              • #8
                От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                Първоначално публикуван от TOTO75 Преглед на мнение
                Има въздух в охл.система за това работят постоянно перките.
                Ти ме разби!
                Знаеш ли, интересна теория, трябва да те черпя ако си прав. Наистина, в казанчето нямам антифриз, купил съм и мислех да доливам. После реших да го сменя изцяло, че е много стар. Ще го свърша още утре.
                Имаш ли някаква теория зад дази хипотеза или е от опит?
                А, и да попитам: трябва ли някакво специално обезвъздушаване след като сменят антифриза (сам няма да мога сигурно)?

                Коментар


                • #9
                  От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                  Стига сме го плашили човека. Ако има въздушни възглавници, колата му ще прегрява. Ако е на повече от 70 000 км, може да има пропуск в гарнитурата на главата, но може и да няма - гаранция за това няма, а и ще се забелязва, че някъде изчезва охлаждащата течност.

                  Ето какво пише в този сайт за диагностика на неизправностите. Ужасяващо точен е.

                  1. Не ти работи датчика за измерване на температурата на охл. течност

                  Датчика е това под номер 1 на схемата. Ако е от него - вероятно ще свети и жълтата лампа на контролното табло (с картинка на двигател). Него можеш и сам да го смениш.

                  2. Не работи релето за включване на вентилатора - аз залагам на това, пък да видим дали съм прав. Отиваш в НАР и ги караш да ти го сменят - ама еди какво си, ама еди що си - да си гледат работата - казваш сменете ми релето (сигурно е 2-3 лв. и още 15 лв. за труд)

                  3. Неизправен блок на управление на инжекционния двигател (руския компот, пардон "Бош") - ами диагностика, там нищо друго не помага.

                  Може би правилният ред за отстраняване на проблема ще бъде - Ако не свети жълтата лампа - диагностика и после евентуално смяна на релето. Ако свети - смяна на датчика за температурата и евентуално диагностика ако не помогне.
                  Александър

                  Коментар


                  • #10
                    От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                    От опит знам 2 Ниви със строшил до сега почти съм сигурен че е това.Ако изкаш звънни 0888938763 остави схемите може и да не загрява защото перките въртят и липсва малко течност.Налваш антифриз в радиатора до горе и казнчето завиваш капачката и палиш тя зама ще се обезваздуши

                    Коментар


                    • #11
                      От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                      Може и да е прав колегата за загряването - то диагнози по интернет най-добре да не се правят. И аз троших мотора от прегряване, така че си е сериозен проблем.
                      Няма да е зле да я обезвъздушиш за всеки случай.
                      Александър

                      Коментар


                      • #12
                        От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                        Може и да е прав колегата за загряването - то диагнози по интернет най-добре да не се правят. И аз троших мотора от прегряване, така че си е сериозен проблем.
                        Няма да е зле да я обезвъздушиш за всеки случай.
                        Да, благодаря много за съветите! Ще я обезвъздуша първо и ще звънна на колегата по телефон.
                        Ако не се получи, после отивам на диагностика в НАР.

                        Коментар


                        • #13
                          От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                          Колега, при инжекторните е обратното или при мен е изолиран случай. Намалее ли нивото на антифриза, вентилаторите не включват а стрелката отива в червения сектор. Доливам вода и включват. Ако ти е прецакан датчика, за да се смени трябва да се източи част от антифриза. При тая теснотия в двигателния отсек ще трябва да го излееш в канала. Ти правилно си решил. Върви при майстор, където прецениш но с опит при инжекторни Ниви. Не си харчи парите на слука. Отстрани проблема и тогава налей нов антифриз.
                          Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                          Коментар


                          • #14
                            От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                            Като направиш всичко, препоръчано до сега (специално нивото на антифриза!) и проблемът ти остане, обади ми се, ще потърся решение.
                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            2. Преслушване на управляващата верига на релето за перките с цел откриване на утечка и/или късо съединение. Релето е обикновено, универсално реле от 3лв и не е интересно. Може да се пробва да бъде сменено, но ако беше то, според мен перките нямаше да спират и при изгасяне на двигателя. За такава фина електричарска работа, може да бъде тормозен Дядо Владо от нашия Форум, за други адекватни люде за такава работа не се сещам.
                            3. Преработване на управлението на перките по по-интелигентен начин - с термодатчик на долния маркуч на радиатора.
                            По т.2 - при Нива 21214, дори и при истерична температура, вентилаторите спират при изключване на мотора.
                            По т. 3 - според мене за предпочитане е най-простото решение - схемата за пускане на ел.вентилаторите право от термо-реле.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: ЛАДА НИВА 2004 - перки вентилатор работят постоянно МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!

                              Първоначално публикуван от luibg Преглед на мнение
                              в казанчето нямам антифриз... мислех да доливам.
                              Хайде долей, така че да е пълен радиаторът, а казанчето да е в нормата за нивото и тогава да продължим темата. Охладителната уредба без охладителна течност няма да работи нормално - това е пробвано много пъти. Конкретно при Нива липсата на вода напълно обяснява картинката.

                              И както си почнал - в Нива има 6 маслени картера, които трябва да се проверяват за ниво. Освен това има 2 резервоара за спирачна течност и 1 за антифриз. На всичките тези места трябва да има правилната течност и в правилното количество. Има и предписания за смяна през определен период на експлоатация за всички тези течности.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X