Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

    Колеги помагайте.
    Скоро си взех една нива и в момента правя ремонт. Въпроса ми е ако аз си сваля преден, заден диф. и раздатъчната кутия кой (в или около София) може да ги разглоби и да им направи профилактика. Да се провери дали има нещо вътре за смяна и да се смени маслото накрая естествено.
    Благодаря предварително.

  • #2
    От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

    Първоначално публикуван от makcc Преглед на мнение
    Колеги помагайте.
    Скоро си взех една нива и в момента правя ремонт. Въпроса ми е ако аз си сваля преден, заден диф. и раздатъчната кутия кой (в или около София) може да ги разглоби и да им направи профилактика. Да се провери дали има нещо вътре за смяна и да се смени маслото накрая естествено.
    Благодаря предварително.
    Колега,ако трансмисията-/дифове,РК,СК,съединител/ работят добре,т.е. без някакви странни шумове и огромни луфтове не виждам смисъл от подобна интервенция.То лошо в идеята ти няма,но се опасявам да не попаднеш на някой фалшив майстор и вместо за по-добре,нещата да станат по-зле.Виж за маслата е желателно да ги подмениш.

    Коментар


    • #3
      От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

      Първоначално публикуван от makcc Преглед на мнение
      Колеги помагайте.
      Скоро си взех една нива и в момента правя ремонт. Въпроса ми е ако аз си сваля преден, заден диф. и раздатъчната кутия кой (в или около София) може да ги разглоби и да им направи профилактика. Да се провери дали има нещо вътре за смяна и да се смени маслото накрая естествено.
      Благодаря предварително.
      Послушай съвета на Желязков. Подкрепям го и аз.

      Коментар


      • #4
        От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

        То по принцип и аз съм на мнение че ако нещо работи по добре е да не се пипа. Но проблема е че тази кола е била служебна и твърдят че единя мост бил изключен. Не могат да ми кажат кой от двата. Аз като гледам карданите излизащи от раздатката се въртят. Нивата е 1,6 и преди години дядо ми имаше подобна и по мои спомени неговата виеше повече. Тази сега не вие толкова, скоростите са същите 4. До колкото аз знам първите ниви са характерни с виенето на трансмисията. Другото което е че лостовете на раздатката не смея да ги пипам да не земат да останат в някакво положение и да не могат повече да мръднат. Та като цяло искам някой които е наясно с трансмисията на този автомобил да я прегледа.

        Коментар


        • #5
          От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

          Как така не искаш да пипаш малките лостчета, че то точно така ще разбереш дали всичко по раздатката е наред. Тествай си блокажа. Това най-лесно може да стане в някой по-плитка канавка като я "окантариш' диагонално, така че да загубят сцепление поне едно задно и предно колело. При такава ситуация след задействането на междуосевия блокаж, колата би трябвало да излезе безпроблемно. Внимавай при изключването на блокажа после, защото понякога става с леко помръдване на колата напред или назад в права посока, с напълно навит волан наляво или надясно е почти невъзможно да го изключиш. Бавните скорости също трябва да работят безпроблемно и без излишно виене или тракане... Пробвай тези неща и чак тогава, ако нещо не е наред може да се мисли за евентуален демонтаж и ремонт на дифовете и раздатъчната кутия.

          Коментар


          • #6
            От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

            Първоначално публикуван от Kara Kolio Преглед на мнение
            Как така не искаш да пипаш малките лостчета, че то точно така ще разбереш дали всичко по раздатката е наред. Тествай си блокажа. Това най-лесно може да стане в някой по-плитка канавка като я "окантариш' диагонално, така че да загубят сцепление поне едно задно и предно колело. При такава ситуация след задействането на междуосевия блокаж, колата би трябвало да излезе безпроблемно. Внимавай при изключването на блокажа после, защото понякога става с леко помръдване на колата напред или назад в права посока, с напълно навит волан наляво или надясно е почти невъзможно да го изключиш. Бавните скорости също трябва да работят безпроблемно и без излишно виене или тракане... Пробвай тези неща и чак тогава, ако нещо не е наред може да се мисли за евентуален демонтаж и ремонт на дифовете и раздатъчната кутия.
            Ааааа при диагонално окантарване блокировката на раздатката няма да му помогне.Тя помага,ако 2-те колела на поне един от мостовете имат достатъчно сцепление.За ситуацията,която описваш Найдене е нужна или самоблокираща касета-/продава се за Нива/,или твърд блокаж на поне един от мостовете.Сега за пробата на блокажа на раздатката при Нива:вдигаш примерно задно ляво колело на крик,поставяш под моста трупче така,че колелото да остане във въздуха и махаш крика.Влизаш в колата,палиш,включваш блокажа и първа скорост-колата трябва да тръгне и да падне от трупчето.П.П.Дадах пример със задно колело,но може да се тества и с вдигане на предно-няма никакво значение.

            Коментар


            • #7
              От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

              Ами на мен в такава ситуация, каквато описах ми е помагал блокажа, но може и само едно от задните колела да е било във въздуха... По принцип най-сигурният начин е този, който описваш, но колегата може да не му се занимава да я вдига и т.н.

              Коментар


              • #8
                От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                Между другото сега се сетих като стана дума за профилактика на НИВА едно важно нещо:колега провери добре ли е стегнат предния диф към лапите на мотора,че иначе къса шпилки и си отваряш излишна работа.Провери и самите лапи-/планки/ дали са стегнати нормално.Виж си мястото,където е хваната раздатката-ако е изгнило спокойно РК може да падне в гората-/образно казано/.

                Коментар


                • #9
                  От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                  Първоначално публикуван от Kara Kolio Преглед на мнение
                  Как така не искаш да пипаш малките лостчета, че то точно така ще разбереш дали всичко по раздатката е наред. Тествай си блокажа. Това най-лесно може да стане в някой по-плитка канавка като я "окантариш' диагонално, така че да загубят сцепление поне едно задно и предно колело. При такава ситуация след задействането на междуосевия блокаж, колата би трябвало да излезе безпроблемно. Внимавай при изключването на блокажа после, защото понякога става с леко помръдване на колата напред или назад в права посока, с напълно навит волан наляво или надясно е почти невъзможно да го изключиш. Бавните скорости също трябва да работят безпроблемно и без излишно виене или тракане... Пробвай тези неща и чак тогава, ако нещо не е наред може да се мисли за евентуален демонтаж и ремонт на дифовете и раздатъчната кутия.
                  Смисъл че сега ще правя купето първо и за това не смея да пипам лостчетата, за да не запецне нещо и да остане на този етап неподвижна колата.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                    Хмм. А дали не може да се качиш на някое трупче без крик. И дали няма да е по - разумно да се качи с предните колела - там хода на моста е по-малък и ще успее да вдигне колелото във въздуха с по-ниско трупче. На наклон ми е голям да изключа блокажа - без помръдване не става.
                    Александър

                    Коментар


                    • #11
                      От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                      Помоли някой разбирайко да направи едно кръгче с нея и ще ти каже всички проблеми на трансмисията, ако има такива. Те бързо си проличават.

                      Лостчетата - няма лесен начин да се заклещят така, че колата да спре съвсем. Поне знаеш ли, дали са в правилното положение за движение по път? Ако не са, далеч няма да стигнеш.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                        За положението незнам как трябва да бъдат, иначе я докарах от Ловеч до София на собствен ход.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                          ъъъ.

                          От малките лостчета - предното - напред, задното - назад. Така се пътува. Ако задното е напред, просто няма да развиеш повече от 60км/ч, а ако предното е назад - ще ядеш зъбите на трансмисията. Не, че не можеш да пътуваш така, особено на дълго, но ще я разсипеш.

                          Абе я ми ела да ти кажа с какво да се занимаваш и с какво няма нужда.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            ъъъ.

                            От малките лостчета - предното - напред, задното - назад. Така се пътува. Ако задното е напред, просто няма да развиеш повече от 60км/ч, а ако предното е назад - ще ядеш зъбите на трансмисията. Не, че не можеш да пътуваш така, особено на дълго, но ще я разсипеш.

                            Абе я ми ела да ти кажа с какво да се занимаваш и с какво няма нужда.
                            Колега кажи в коя част на София си и дай някъкъв телефон. Ако утре успея да мина на преглед събота или неделя ще ти звънна.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Профилактика и ремонт на диф. и раздатка

                              приятел наистина най-добре да я види човек разбиращ от Лада Нива и ако има наистина проблеми тогава да се захванеш с ремонти по звяра,но със сигурност една профилактика не е излишна

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X