Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Развита гайка на главината на Лада Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Развита гайка на главината на Лада Нива

    Искам да споделя с колегите "Нивоводи",в какво приключение ме вкара "Ламята Спаска" вчера.Значи не ще да върви и това е.Баира на хотел "Хемус" го качва само на втора и пак трудно.И вчера решавам най-после да я оправя.Почвам с най-лошото-дали не сдуха мотора тая мръсница.Меря компресията-всичко е наред.Отдъхвам си и продължавам.Сега центровката-добре си е,форсира се.Викам си,пак спирачки са блокирали.(това е ставало неведнъж).Въртя колелата на крик-бе въртят си се,нищо им няма.И случайно-въртейки предно дясно установявам,че колелото се клати.Ама не малко,като от шарнирен болт,а яко.Бре!Свалям го и виждам нещо,което досега не съм виждал.Ламарината,която пази и охлажда диска-издраскана.Значи колелото бие яко.Поглеждам гайката на главината-отишла на края на резбата.Хващам я и я отвивам НА РЪКА!
    Оттам ви е ясно.Разкачвам всичко,свалям главината с диска и виждам следното:Външния лагер-на кайма,главината-и тя на нищо.Вътрешния лагер-стои си на мястото,леко син.Значи Ламята е вървяла три дни с един лагер-и най странното:нямаше някакво яко тракане и се управляваше нормално.Ако не беше загубила мощност да се усетя-не ми се мисли-заварен лагер и блокирало предно колело и оттам в трапа.(питайте Quadra,той го е минал това упражнение,без трапа)
    Купих 4 лагера и 4 семеринга + една главина-общо 82 лева и след 3 часа бях готов.(смених лагерите и семерингите и на другота колело)
    Не знам дали някой от вас го прави,но веднъж годишно трябва да се свалят капачките и да се поглеждат гайките.Аз не съм го правил 14 години и си платих за гяволъка(по ниската тарифа).
    ОБИЧАМ ТАЯ КОЛА !
    И един съвет към колегите "нивоводи":никога не купувайте лагери от магазин за руски авточасти.Преди са били добри, но сега не струват.Купувайте български лагери от магазин за лагери.Освен качеството са и по-евтини(не всички,разбира се)
    Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
    имат право да гласуват на избори.

  • #2
    Re: От една гайка...

    Вярно е, минавал съм го...По нанадолнището на Студена преди Перник...
    Ама там лагера беше на 2 месеца, сигурно е бил от онези дето не трябва да се купуват...
    Мани, добре че ми се размина тогава... Надявам се новия собственик да няма такива изпитания...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      Re: От една гайка... (Лада Нива)

      Един съвет и от мен понеже по Нивата няма нещо което да не съм правил,разглобявал и сглобявал-свалете каретата отпред,занесете ги на стругар-нека да ги пробие там където се навива гайката и да направи дупка за шплент.Завивате после гайката и вместо да се сплесква самата гайка(има прорез фабричен в карето за сплескване на гайката) се слага шплент след като се стегне до необходимото Нивата има обичай там да се саморазхлабва особенно ако и се наложи да изтърпи по голям напън на предият мост-например да боксува в кал.Рзхлабва се гайката от там и лагерите и цялата главина и може и колелото да падне накрая или да стопи лагера за нула време.Това с шплентовете съм го пробвал и работи отлично-никога не съм имал проблеми-преди ми правеше и имах едно на ум и си я преглеждах най редовно

      Коментар


      • #4
        Re: От една гайка... (Лада Нива)

        Значи,Трапер това подобрение с шплента трябва да се включи в множеството доработки на "Нива" още при купуването й,дори чисто нова.Най-малкото защото опира до предотвратяване на опасно произшествие.Хубаво е ако всеки от нас каже какво е преправил на Нивата си с цел да я направи по-удобна,безопасна,икономична и т.н.Ако е отделна тема,всеки собственик на руското возило ще сподели докъде е стигнал.Знам,че някои неща ще се повторят,но така ще се систематизира опитът на всички.
        Поздрави.
        Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
        имат право да гласуват на избори.

        Коментар


        • #5
          Re: Развита гайка на главината на Лада Нива

          Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
          Искам да споделя с колегите "Нивоводи",в какво приключение ме вкара "Ламята Спаска" вчера.Значи не ще да върви и това е.Баира на хотел "Хемус" го качва само на втора и пак трудно.И вчера решавам най-после да я оправя.Почвам с най-лошото-дали не сдуха мотора тая мръсница.Меря компресията-всичко е наред.Отдъхвам си и продължавам.Сега центровката-добре си е,форсира се.Викам си,пак спирачки са блокирали.(това е ставало неведнъж).Въртя колелата на крик-бе въртят си се,нищо им няма.И случайно-въртейки предно дясно установявам,че колелото се клати.Ама не малко,като от шарнирен болт,а яко.Бре!Свалям го и виждам нещо,което досега не съм виждал.Ламарината,която пази и охлажда диска-издраскана.Значи колелото бие яко.Поглеждам гайката на главината-отишла на края на резбата.Хващам я и я отвивам НА РЪКА!
          Оттам ви е ясно.Разкачвам всичко,свалям главината с диска и виждам следното:Външния лагер-на кайма,главината-и тя на нищо.Вътрешния лагер-стои си на мястото,леко син.Значи Ламята е вървяла три дни с един лагер-и най странното:нямаше някакво яко тракане и се управляваше нормално.Ако не беше загубила мощност да се усетя-не ми се мисли-заварен лагер и блокирало предно колело и оттам в трапа.(питайте Quadra,той го е минал това упражнение,без трапа)
          Купих 4 лагера и 4 семеринга + една главина-общо 82 лева и след 3 часа бях готов.(смених лагерите и семерингите и на другота колело)
          Не знам дали някой от вас го прави,но веднъж годишно трябва да се свалят капачките и да се поглеждат гайките.Аз не съм го правил 14 години и си платих за гяволъка(по ниската тарифа).
          ОБИЧАМ ТАЯ КОЛА !
          И един съвет към колегите "нивоводи":никога не купувайте лагери от магазин за руски авточасти.Преди са били добри, но сега не струват.Купувайте български лагери от магазин за лагери.Освен качеството са и по-евтини(не всички,разбира се)
          А бе колега ти тая Нива да не е караш с шлемофон

          Коментар


          • #6
            Re: Развита гайка на главината на Лада Нива

            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
            Не знам дали някой от вас го прави,но веднъж годишно трябва да се свалят капачките и да се поглеждат гайките.
            При УАЗ-а се прави всяка седмица. Колкото и да обереш луфта след няколко дни той вече е достатъчно голям за да се уплашиш като видиш с колко се клати гумата при протектора.

            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
            И един съвет към колегите "нивоводи":никога не купувайте лагери от магазин за руски авточасти.Преди са били добри, но сега не струват.Купувайте български лагери от магазин за лагери.Освен качеството са и по-евтини(не всички,разбира се)
            Абсолютно правилно.

            А колкото до шлемофона явно колегата не е карал с големи луфтове та като му дойде до главата ще разбере, че вътре нищо не се усеща.
            Пресен пример от днес е УАЗ-а на Голди. За малко да загубим предно ляво колело, но по нищо не личеше.
            http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

            Коментар


            • #7
              Re: Развита гайка на главината на Лада Нива

              Данчо,не само че не се чуваше нищо необичайно.Аз най-много се учудих,че не се усещаше нищо в управлението,нито на шосето,нито в гората.Единствено губеше мощност.То аз и затова започнах от компресия и центровка.
              Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
              имат право да гласуват на избори.

              Коментар


              • #8
                Re: Развита гайка на главината на Лада Нива

                Първоначално публикуван от Yordan Kolev Преглед на мнение
                При УАЗ-а се прави всяка седмица. Колкото и да обереш луфта след няколко дни той вече е достатъчно голям за да се уплашиш като видиш с колко се клати гумата при протектора.


                Абсолютно правилно.

                А колкото до шлемофона явно колегата не е карал с големи луфтове та като му дойде до главата ще разбере, че вътре нищо не се усеща.
                Пресен пример от днес е УАЗ-а на Голди. За малко да загубим предно ляво колело, но по нищо не личеше.
                Карал е карал и са му идвали много неща до главата, повервай ми
                .

                Коментар


                • #9
                  Re: Развита гайка на главината на Лада Нива

                  От пренатягането на гайката на полуоската смених шенкела ( отвътре му се бяха нарезали резби ) и лагерите-както каза HALA- български. Отидох при майстор ,който ми показа колко да стягам гайката и вече 25 000 км всичко е ОК. Мисля, че идеята на TRAPERA за шплент е супер и при първа възможност ще я осъществя.

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Развита гайка на главината на Лада Нива

                    А какво ще кажете за това:
                    http://www.niva-diesel.pl.ru/index/stup.html
                    Дали при това решение проблема отпада?
                    УАЗ 452АЭ 1975г.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Развита гайка на главината на Лада Нива

                      Точно днес ,си мислех,караики си "Ливадата",как ли се различават,паразитните от нормалните шумове.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X