Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КЮБЕЛВАГЕН Тип 82 /VW 82 KUBELWAGEN/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КЮБЕЛВАГЕН Тип 82 /VW 82 KUBELWAGEN/

    Един хубав ден говорейки си с нашият отдавнашен познат Иван Мутафчиев, стана дума за неговата страст, хоби и професия – реставрацията на автомобили. Иван е от хората, които имат щастието да работят неща, които им харесват и това си му личи. Та от дума на дума стигнахме до темата военни автомобили и с изненада разбрахме, че в България не само че има Kюбелваген, но той е напълно реставриран и в перфектно състояние. Но нека да сме последователни, кой е Иван и малко подробности за неговата фирма:

    Фирма „Зундерт”, са стари наши познати, които са на автомобилния пазар в България от зората на свободната инициатива. Започвайки с малък автосалон в центъра „Зундерт” сега имат голям авто-комплекс който се намира съвсем близо до „Ботевградско шосе” в квартал Враждебна.
    С реставриране на автомобили, фирма “ ЗУНДЕРТ “ се занимава от 14 години. В колекцията им има вече около 30 автомобила, от които реставрирани са 20. Тази дейност е една от основните на фирмата през последните четири години. Реставрират се не само собствени автомобили но и такива на външни клиенти .

    А сега за легендарната KDF, какво стои зад тези инициали?



    Автомобила е един от символите на немската армия. Проектирането му като идея започва през 1936г. а производството му е стартирано през 1940г. за да стане основно транспортно средство за моторизираната пехота. Много евтин, лесен за поддръжка, непретенциозен той надвишава очакванията към него. До 1994г., когато спира производството му са произведени близо 55000 такива машини. Има и вариант предназначен за пустинята, който е с различни гуми. Известен е с наименованието KDF и е произвеждан изключително за военни цели. Базиран на елементи от VW. Окраската му е два вида – сива за пехотата, а за танкови дивизии – маскировъчен цвят. Двигателят е 1131 куб. См, с мощност 25 к.с. при 3000 обор/мин . Снабден е с механични барабанни спирачки на четирите колела. Проходимостта му се повишава от специални редуктори, монтирани на задната двигателна ос. Теглото на машината без товар, е 725 кг.
    Дължината й е 3740 мм, ширината 1600 мм, а височината с гюрук 1650 мм.
    Максимална скорост 80 км/ч .
    Автомобилът е бил на въоръжение в Българската Армия до 1944 год.
    През 1948 год. цялата немска техника в Армията е извадена от строя .
    По-голямата част от машините са нарязани и предадени на вторични суровини. Екземплярът, който се намира пред нас, е бил оставен за учебна кола. След амортизирането му, попада в ръцете на офицер от Техническия взвод, който през 60-те години го продава на един автомонтьор от Фирма “Балкантурист”.
    Спряна от движение и в много тежко състояние, колата попада във фирма „Зундерт” през 1995 год. След четиригодишна реставрация, тя е създадена отново. Това е една от най-интересните машини в голямата колекция на фирмата. Няма данни за друга такава, която да се намира в България.















    VPetrov.photography

  • #2
    Re: КЮБЕЛВАГЕН Тип 82 /VW 82 KUBELWAGEN/

    Това чудо е с редукторни мостове!Поне така мисля!Или греша?Иначе е страшно.Видях и го огледах на състезанието.НО за съжаление не го видях в действие
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #3
      ne e samo edin

      Има един не реставриран, беше близо до пожарната...

      Коментар


      • #4
        Поправете ме ако греша, но ми се струва че това нещо е с двигател от VW костенурка. Честно казано този двигател ми се издигна в очите преди около година. В училището В. Пик има един много печен инструктор който води и ретро клуба в училището. Та в двора на къщата си този човек имаше костенурка от 52 или 54 г. не съм много сигурен. Цялата беше обрасла в храсти и трева, личеше си че не е мърдана от мястото си много време. Като тръгнахме да я изкарваме отне 3 опита да запали. След почерпка на карбуратора запали и премина през всичката трева, кал и проче като Тодор Живков на парад. Направо ми обра точките. Та това двигателче много ми прилича на онова от костенурата, е имат малко разлика, но в общи линии са едно и също - много добро.
        Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

        Коментар


        • #5
          Естествено По онова време автомобилите не са били каквото са сега, и даже в Германия не е имало различни в един клас. А в държава, която се кани да воюва, само за идеята да се произвеждат различни работи са щели да разстрелят не само конструкторите...

          Коментар


          • #6
            Задния мост наистина изглежда като редукторен.. но може и аз да греша..
            А предния, както и доста други неща са си направо от Костенур.. Предния мост е с торсиони. На Костенурката и задния е с торсиони...

            Първоначално публикуван от VPetrov
            ...Реставрират се не само собствени автомобили но и такива на външни клиенти...
            Тоест мога ли да им закарам кола и да ми направят оферта? И какъв тип реставрация - максимален процент заводски вид или?...

            Коментар


            • #7
              На картинката има редуктори И пак на нея явно са докарвали работата до заводския вид. Тия очевидно знаят кво правят, уважавам!

              Коментар


              • #8
                Re: КЮБЕЛВАГЕН Тип 82 /VW 82 KUBELWAGEN/

                Първоначално публикуван от VPetrov
                А сега за легендарната KDF, какво стои зад тези инициали?
                О, это очень интересная история. Когда в 1935 году проект доктора Фердинанда Порше победил на конкурсе на лучший проект "народного автомобиля" (Volks wagen), строительство нового завода было поручено нацистскому Трудовому фронту и военно-спортивной организации "Kraft durch Freude KdF" ("Сила через радость"). Техническим директором завода стал Порше, коммерческим - Бодо Лафференц. Завод был подготовлен к массовому производству того, что после войны получило название VW-Beetle (Kaefer), а тогда называлось KdF Typ-60. Но тут началась война, и Порше сделал из своего автомобильчика армейский "кюбельваген", получивший индекс Typ 82. Вопреки распространенному мнению, "кюбельваген" - это не этот конкретный автомобиль, а общее название для армейских верстий легковых автомобилей с упрощенным кузовом, причем название свое (от слова Kubel, бадья, ванна) машины получили не за форму кузова, а за жесткие сидения также упрощенной конструкции.

                Затем на базе KdF-82 была сделана амфибия Shwimmwagen KdF Typ-166. Этот автомобиль уже имел полный привод, чтобы облегчить машинке выход из воды. А уже затем, на основе агрегатов швиммвагена, был сделан (специально для войс СС) полноприводный легкий вездеход KdF Typ-87, с кузовом "жука". Машина выпускалась с 1942 по 1944 год, но их было выпущено всего 564 штуки (для сравнения, KdF-82 было сделано 50435, а амфибий KdF-166 - 14283).

                KdF-166



                KdF-87

                Андрей Судьбин ("Кирасир"), журнал Off Road DRIVE

                Коментар


                • #9
                  Предварително се извинявам за въпроса ако на някой му се стори тъп . Един мой приятел си залага главата че задвижването на кюбела е 4х4. Аз съм чел и чувал че по колесна формула е досущ като запорожец който е далече от 4х4 както земята от луната?
                  УАЗ - Where I go there are no roads!!!

                  Коментар


                  • #10
                    Ето бе, точно отгоре Кирасира написа сичко. Има и такова, и такова. Щото например БТР-а е 8х8, и пак му е трудно да изпълзи от водата, а 4х2 си е направо самоубийство за амфибия. Там като излезе примерно на 1/3 от водата, и водометите вече не стигат, понеже архимедовата сила намалява, а пък все още малко колела дърпат, и става лошо. А недопривода може и да успее някъде на заден ход, ама това не е работа...

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Стефан
                      Ето бе, точно отгоре Кирасира написа сичко. Има и такова, и такова. Щото например БТР-а е 8х8, и пак му е трудно да изпълзи от водата, а 4х2 си е направо самоубийство за амфибия. Там като излезе примерно на 1/3 от водата, и водометите вече не стигат, понеже архимедовата сила намалява, а пък все още малко колела дърпат, и става лошо. А недопривода може и да успее някъде на заден ход, ама това не е работа...
                      Не знам само че имам 1 въпрос!
                      Тази малка машинка е влачела картечница и е била и амфибия?
                      https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                      Коментар


                      • #12
                        Ми ей ги снимките отгоре Модификацията 87.
                        Влачила - едва ли, не съм чувал немците да са имали тогава на въоръжение нещо от рода на Максим. Пък и то не става за буксиране, колелата са малки и няма амортизация. MG-34 и модификациите И е използвана като универсална картечница. Това е класа на сегашната ПК, тя тежи 18 кила със 100 патрона. Без тях - 9.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          Ми ей ги снимките отгоре Модификацията 87.
                          Влачила - едва ли, не съм чувал немците да са имали тогава на въоръжение нещо от рода на Максим. Пък и то не става за буксиране, колелата са малки и няма амортизация. MG-34 и модификациите И е използвана като универсална картечница. Това е класа на сегашната ПК, тя тежи 18 кила със 100 патрона. Без тях - 9.

                          От оръжия нищо не разбирам поради простата причини че още не съм бил в казармата (а както я гледам и там няма да науча нещо).Но какво да се прави!Иначе спорет мен с VW ILTIS , Mercedes G-класа и Пинца това е последното проходимо на немците!Неговоря за камиони!
                          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                          Коментар


                          • #14
                            А бе момчета, ей сега ме сритаха Ако нещо не е ясно на руски, просто кажете, веднага ще има превод. Човек не може да знае всички езици, не виждам нищо странно, да не разбере нещо.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Стефан
                              А бе момчета, ей сега ме сритаха Ако нещо не е ясно на руски, просто кажете, веднага ще има превод. Човек не може да знае всички езици, не виждам нищо странно, да не разбере нещо.
                              Знаеш ли Стефане преди време, до като учех руски в училише си мислех за какво ми е! Тоя загубен език!И така остана!Не научен и сега си викам какво тъпо момче съм бил!От там мога да си намеря сичко нужно!
                              https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X