Един хубав ден говорейки си с нашият отдавнашен познат Иван Мутафчиев, стана дума за неговата страст, хоби и професия – реставрацията на автомобили. Иван е от хората, които имат щастието да работят неща, които им харесват и това си му личи. Та от дума на дума стигнахме до темата военни автомобили и с изненада разбрахме, че в България не само че има Kюбелваген, но той е напълно реставриран и в перфектно състояние. Но нека да сме последователни, кой е Иван и малко подробности за неговата фирма:
Фирма „Зундерт”, са стари наши познати, които са на автомобилния пазар в България от зората на свободната инициатива. Започвайки с малък автосалон в центъра „Зундерт” сега имат голям авто-комплекс който се намира съвсем близо до „Ботевградско шосе” в квартал Враждебна.
С реставриране на автомобили, фирма “ ЗУНДЕРТ “ се занимава от 14 години. В колекцията им има вече около 30 автомобила, от които реставрирани са 20. Тази дейност е една от основните на фирмата през последните четири години. Реставрират се не само собствени автомобили но и такива на външни клиенти .
А сега за легендарната KDF, какво стои зад тези инициали?
Автомобила е един от символите на немската армия. Проектирането му като идея започва през 1936г. а производството му е стартирано през 1940г. за да стане основно транспортно средство за моторизираната пехота. Много евтин, лесен за поддръжка, непретенциозен той надвишава очакванията към него. До 1994г., когато спира производството му са произведени близо 55000 такива машини. Има и вариант предназначен за пустинята, който е с различни гуми. Известен е с наименованието KDF и е произвеждан изключително за военни цели. Базиран на елементи от VW. Окраската му е два вида – сива за пехотата, а за танкови дивизии – маскировъчен цвят. Двигателят е 1131 куб. См, с мощност 25 к.с. при 3000 обор/мин . Снабден е с механични барабанни спирачки на четирите колела. Проходимостта му се повишава от специални редуктори, монтирани на задната двигателна ос. Теглото на машината без товар, е 725 кг.
Дължината й е 3740 мм, ширината 1600 мм, а височината с гюрук 1650 мм.
Максимална скорост 80 км/ч .
Автомобилът е бил на въоръжение в Българската Армия до 1944 год.
През 1948 год. цялата немска техника в Армията е извадена от строя .
По-голямата част от машините са нарязани и предадени на вторични суровини. Екземплярът, който се намира пред нас, е бил оставен за учебна кола. След амортизирането му, попада в ръцете на офицер от Техническия взвод, който през 60-те години го продава на един автомонтьор от Фирма “Балкантурист”.
Спряна от движение и в много тежко състояние, колата попада във фирма „Зундерт” през 1995 год. След четиригодишна реставрация, тя е създадена отново. Това е една от най-интересните машини в голямата колекция на фирмата. Няма данни за друга такава, която да се намира в България.
Фирма „Зундерт”, са стари наши познати, които са на автомобилния пазар в България от зората на свободната инициатива. Започвайки с малък автосалон в центъра „Зундерт” сега имат голям авто-комплекс който се намира съвсем близо до „Ботевградско шосе” в квартал Враждебна.
С реставриране на автомобили, фирма “ ЗУНДЕРТ “ се занимава от 14 години. В колекцията им има вече около 30 автомобила, от които реставрирани са 20. Тази дейност е една от основните на фирмата през последните четири години. Реставрират се не само собствени автомобили но и такива на външни клиенти .
А сега за легендарната KDF, какво стои зад тези инициали?
Автомобила е един от символите на немската армия. Проектирането му като идея започва през 1936г. а производството му е стартирано през 1940г. за да стане основно транспортно средство за моторизираната пехота. Много евтин, лесен за поддръжка, непретенциозен той надвишава очакванията към него. До 1994г., когато спира производството му са произведени близо 55000 такива машини. Има и вариант предназначен за пустинята, който е с различни гуми. Известен е с наименованието KDF и е произвеждан изключително за военни цели. Базиран на елементи от VW. Окраската му е два вида – сива за пехотата, а за танкови дивизии – маскировъчен цвят. Двигателят е 1131 куб. См, с мощност 25 к.с. при 3000 обор/мин . Снабден е с механични барабанни спирачки на четирите колела. Проходимостта му се повишава от специални редуктори, монтирани на задната двигателна ос. Теглото на машината без товар, е 725 кг.
Дължината й е 3740 мм, ширината 1600 мм, а височината с гюрук 1650 мм.
Максимална скорост 80 км/ч .
Автомобилът е бил на въоръжение в Българската Армия до 1944 год.
През 1948 год. цялата немска техника в Армията е извадена от строя .
По-голямата част от машините са нарязани и предадени на вторични суровини. Екземплярът, който се намира пред нас, е бил оставен за учебна кола. След амортизирането му, попада в ръцете на офицер от Техническия взвод, който през 60-те години го продава на един автомонтьор от Фирма “Балкантурист”.
Спряна от движение и в много тежко състояние, колата попада във фирма „Зундерт” през 1995 год. След четиригодишна реставрация, тя е създадена отново. Това е една от най-интересните машини в голямата колекция на фирмата. Няма данни за друга такава, която да се намира в България.
Коментар