Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за масло Туарег

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за масло Туарег

    Здравейте колеги,

    Сипвам масло Castrol EDGE 5W-30 на Туарега (2.5 Дизел ПД, на 185 000 км. реални (от БГ е купен джипа)) според каталога. Да де ама го подхарчва, за 15000 км. съм долял около 3 литра.
    И искам да попитам нормално ли е да се долива 3 литра на 15 000 км?
    Карам го доста извънградско, и си го настъпвам 150-180 на магистралата. Не пуши сутрин, даже като изпреварвам не изпушва (проверено след много проверки на колеги каращи след мен по магистралата). Знам че дизелите след като ги настъпваш е нормално да се долива ама чак пък толкова?!

    Имам едно масло Total 10W40 мога ли да го сипа в двигателя? Да не би да направя беля с мотора като е по гъсто и не е Castrol EDGE?

    Благодаря
    VW Touareg R5 2005
    Ford Ranger 2.5 Double Cab 2005 Х 2 PC
    Ford Everest 2,5 2006
    Крис

  • #2
    От: Въпрос за масло Туарег

    Здравей колега,не не е нормално да доливаш,да не говорим за литри,много вероятно да е от маслото,Кастрола вече не е истински,пробвай с Мотул,на жена ми бащата кара такъв с точно този мотор,има го от 5-6 години,няма доливане на масло(аз му сменям и купувам маслото),а може и проблема да е по сериозен(гумички на клапани,сегменти и т.н.)но пробвай да смениш с друга марка масло преди всичко останало,може и да имаш късмет

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за масло Туарег

      Мотор с турбина и постоянно газ до ламарина, няма как да не харчи масло. Според мен е сравнително нормален разхода на масло при теб, а може да огледаш и за течове.
      Маслото за този мотор, трябва да отговаря на стандартите на VAG за дизели с помпа-дюза. Пише го на тубата с едни цифри, та не е баш да се сипва едно към гьоторе, кой какво му е останало.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за масло Туарег

        Колега Палиев,Ще си позволя да допълня Цецо.На тубата пише:VW507,00.А по SAE 5W30.И е прав за турбинката и оборотите.Просто при теб системата за рециркулация на отработилите газове все още работи прекрасно,затова не се виждат никакви пушеци зад колата.Не те съветвам да си правиш опити със смяна на маслото,защото белята ще започне от каталитичното гърне и задълбочавайки се ще почнеме да правиме изводи.Успех!
        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за масло Туарег

          Здравейте,

          За течове няма, а за доливането съм съгласен че след като го настъпвам е нормално да доливам, ама не знам защо от нов та до сега 185000 км. маслото е едно и също. Би било редно да се налива малко по гъсто масло. За цифрите на етикета на тубата на маслото видях че за VW групата е 502 00/ 505 00, явно това е маркера на сходимост м/у марките масла към определените марки автомобили. И сега след като намерих какво да търся като сходимост.
          Какво мислите са гъстотата?
          нали 5W30 , 5w40, 10w40 са градусовите граници на маслата. Та 10W40 мислите ли че мога да сложа в двигателя?
          Поздрави
          VW Touareg R5 2005
          Ford Ranger 2.5 Double Cab 2005 Х 2 PC
          Ford Everest 2,5 2006
          Крис

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за масло Туарег

            Пробвайте да го сменяте на по-чести интервали... Например на 7,500 или на 10,000 км....
            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за масло Туарег

              Не на всички двигатели се налива по-гъсто масло при износване. Това обикновено го пише в ръководството.
              Някои не понасят, други пък живеят повече с по-гъсто масло.

              Лично аз, при така описаната експлоатация, намирам разхода за нормален.

              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
              Пробвайте да го сменяте на по-чести интервали... Например на 7,500 или на 10,000 км....
              Той явно го сменя, така или иначе. 3л доливане на примерно 5л общо масло - смятай, че на финала маслото е средно на 5-6000 километра и може направо да смени филтъра и да продължи да долива.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за масло Туарег

                Не е точно така, като го описваш и мислиш.... Най-вече при дизеляци... При определен пробег толкова се пълни с боклуци, че направо си губи всичките свойства, включително и вискозитета.... И разреждане на гола вода с боза не прави сместта пак боза....

                Има един виц: Задача от биохимия - ако разбъркаме едно кило сладко с едно кило лайна, какво ще получиме накрая? Отговора - две кила лайна....
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за масло Туарег

                  Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                  Не е точно така, като го описваш и мислиш.... Най-вече при дизеляци... При определен пробег толкова се пълни с боклуци, че направо си губи всичките свойства, включително и вискозитета.... И разреждане на гола вода с боза не прави сместта пак боза....

                  Има един виц: Задача от биохимия - ако разбъркаме едно кило сладко с едно кило лайна, какво ще получиме накрая? Отговора - две кила лайна....
                  Дизеляк, не дизеляк, предвидено е за 15000км и на края на тия 15000км все още се смята за годно, защото иначе щяха да предпишат смяна на 14000. Като го губиш, го губиш заедно с боклуците. Като доливаш, доливаш прясно. Само филтърът се напълва постепенно, поради което губиш налягане. Вискозитетът също се променя, но и за него важи приблизително законът за смесването. Поради което и в големите дизели (флот, ЖП) точно така процедират. Доливат или "освежават" - ако двигателят не си го е изгорил сам, източват малко и доливат свежо.

                  То все едно, при нормална смяна на маслото, сменяш около 80% от него, другото просто не можеш да го източиш.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за масло Туарег

                    Продължавай да мислиш че големите дизели от едно време са като високотехнологичните дизели вграждани в последни модели коли... Твое право е... И имаш право да процедираш по този начин с твоята лична кола, но не дей да даваш подобни съвети на хората. Защото ремонта вследствие на подобна експлоатация няма да го поемеш ти...
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за масло Туарег

                      Моят личен опит е,сменяи на 10 000 км,без значение какво ти казват.На служебните коли,като я карам на ръчка на 12 000км сменя звука на двигателя,Трудно върви и е много по шумна.Говоря за коли на които и дават 15 000км смяна само с 5W30.Както казва Злой,след като я тормозиш сменяи на 7-10 000км макс,за да имаш още колата.При тези скорости стрелката на оборотомера сигурно е преди червеното?

                      поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за масло Туарег

                        Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                        Продължавай да мислиш че големите дизели от едно време са като високотехнологичните дизели вграждани в последни модели коли... Твое право е... И имаш право да процедираш по този начин с твоята лична кола, но не дей да даваш подобни съвети на хората. Защото ремонта вследствие на подобна експлоатация няма да го поемеш ти...
                        Спокойно, нищо сериозно нямаше в съвета ми. За големия Гоуф си има сервизно ръководство. Ако там пише 15000км смяна - значи 15000км смяна и толкова. На моите коли правя най-различни неща, но моите коли са прецизно подбрани за тази цел.

                        Иначе:
                        Дизелите, вграждани в последните модели кораби, локомотиви, камиони и земеделска техника, са поне толкова високо технологични, колкото и в колите. Просто там сантименталните фактори, които действат при леките коли, са неприложими заради мащаба. Поради това, а не че маслото е много различно, се прилагат описаните от мен практики. При колите е много по-евтино да смениш цялото масло, отколкото да вземаш проби през 100 моточаса, да ги носиш на лаборатория и да водиш дневник на освежаването.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за масло Туарег

                          Джипката е 2005 година,мотора Р5 и маслото което покрива спецификации 502 00/ 505 00 не е правилното масло за тоя мотор?

                          502 е за бензин,505 00 е за дизели преди 2000 година или много стара спецификация.Тоя мотор преди 6/2006 не иска ли масло 506 01?


                          Грешното масло с голям интервал на смяна и мотора е на 185 000 километра?Тоя мотор много як ше дойде.

                          Може и да греша,нищо чудно,но това масло не е за тоя мотор ма никак.

                          http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php


                          А и поне питаш НОРМАЛНО ЛИ Е да допьлня - НЕ е нормално ако ползваш нормалното масло,ако сипваш товакоето ти сипваш ти яде цилиндрите или поне така казват от завода.Питай в дильра,там тоя проблем трябва да го знаят ако си знаят работата.В момента няма как да спреш разхода на масло даже и ако го сменяш на нормални интервали.
                          Последно редактирано от BENZBOSS; 20-10-12, 18:31.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за масло Туарег


                            VW 500.00 VW 501.01 VW 502.00 VW 503.00 VW 503.01 VW 504.00 VW 505.00 VW 505.01 VW 506.00 VW 506.01 VW 507.00
                            Sooth
                            Thickening
                            + + + + + ++ + ++ + + ++
                            Wear + + + +++ ++ +++ + ++ +++ +++ +++
                            Sludge ++ ++ ++ ++ ++ +++ ++ ++ ++ ++ +++
                            Piston
                            Deposits
                            + + ++ +++ +++ +++ + ++ +++ +++ +++
                            Oxidative
                            Thickening
                            + + +++ +++ +++ +++ - ++ ++ ++ +++
                            Fuel Economy - - - ++ ++ ++ - - ++ ++ ++
                            Aftertreatment
                            Compatibility
                            - - - - - ++ - - - ++
                            Typical
                            Viscosity
                            Any Any 0W-30/40
                            5W30/40
                            10W30/40
                            0W30 0W30/40
                            5W30/40
                            5W30 Any 5W30/40 0W30 0W30 5W30
                            Volkswagen motor oil specification comparison table



                            http://www.oilspecifications.org/art..._explained.php
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за масло Туарег

                              Погледни си в сервизната книга какво масло да наливаш. Там си пише - вискозитет и спецификация. Няма значение че двигателя е на 185 хил.
                              Виж, за карането с 180 има значение. Рано, или късно при такива натоварвания нещо ще даде фира.
                              За всички агрегати важи правилото, че при продължително водене на макс, интервалите за смяна на течности и филтри е два пъти по често.
                              И разхода на масло в тоя случай също е нормален.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X