Обява

Свий
Няма добавени обяви.

№ 9 - Парахода

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: № 9 - Парахода

    Видях ти списъка на автопарка, излязох и изпуших една цигара на балкона, а после поплаках на рамото на жената, че беше най-близко! Благородно ти завиждам и като гледам с каква любов и внимание се отнасяш към новото попълнение на флотилията - заслужаваш всяка една от джипките си... До последния болт!

    Поздрави

    Коментар


    • #62
      От: № 9 - Парахода

      И аз гледах списъка, но там има и бивши любови, за които Джамбазов също е плакал.
      Още помня една съвместна разходка из Странджа, където старата Тойота / 3. ТЛК 61 4.0ТД 1989г. - Камиончето/ ни вадеше един по един из калния баир.
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #63
        От: № 9 - Парахода

        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
        И аз гледах списъка, но там има и бивши любови, за които Джамбазов също е плакал.
        Още помня една съвместна разходка из Странджа, където старата Тойота ни вадеше един по един из калния баир.
        Е, че кой не плаче за бивши любови? Особено "в случая" с джипките...
        Като си помисля какво имаше и при мен. Ееех.... Добри времена бяха..

        Коментар


        • #64
          От: № 9 - Парахода

          Здравей Митак от мен честито за номер 9 безаварини и много до те радва. Аз моята я раскарах поради една причина че като тръгна от едно населено място търсех друго населено да обърна на площада. Като идваш по Софето удари една жица имам ремонтен комплект за водна помпа спирачни цилиндърчета предна решетка и други дреболиики всичко това подарак .
          Луд не се мори,само се поти...и охлажда с бира 0884480846

          Коментар


          • #65
            От: № 9 - Парахода

            Благодаря за предложението! Ще се възползвам със сигурност.

            Днес Дядо Мраз се прояви под формата на Явор Вромос който както обеща, напълно безплатно оборудва Парахода с ново виско.

            Благодаря Яворе! Истински Тойота фен!

            Днес след работа реших да видя какво има под автомобила и по точно в скоростната кутия и раздатката. Чесно казано очаквах да е по-добре.

            Амортисьорите са по скоро пожелателни, изтекли и с разбити тампони. Има солидна проходна корозия на доста места по рамата, ще се изработва наново след време. Тампоните на стабилизиращите щанги са за нови. Маншоните на кормилното управление са за смяна. Не се забелязват никакви следи от гресиране през последните няколко десетилетия. До тук добре. Реших преди да пусна маслото на скоростната кутия и раздатката да проверя все пак колко е. Очаквах да е ниско нивото предвид поведението на кутията, но състоянието ме изненада. Отварям пробката на кутията и бъркам с малкия пръст - няма, бъркам със средния - няма. Леко изпотен вземам една тел и бъркам с нея. Маслото бе 11см под пробката и неясно откога се кара така, предвид, че кутията бе суха, няма признаци на каквито и да било течове. Предполагам, че маслото през годините е изпарено през удушниците защото това което изтече беше катранено четно и с консистенцията на мед. Същата процедура и за раздатката. Очаквах да е по зле тъй като раздатката бе омаслена. Да ама не. Нивото е само 4см под пробката. И е малко по-течливо и не толкова черно. Оставих Парахода в сервиза да се изтича добре маслото една две нощи. Ще бъде налято масло за камиони на реномиран производител, което по спецификация отговаря на това за тази кутия и е с пробег от 120к км и високи натоварвания, което ще сменя отново след около 2000км. Слагам това защото съм сигурен в качеството и произхода. Следващата смяна вероятно отново ще е с такова или оригинално от Тойота.

            Скоро се очаква същата процедура и за дифовете.
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • #66
              От: № 9 - Парахода

              Днес имах няколко свободни часа и веднага със сина ми под Парахода. Сложих маслото на кутията и раздатката, смених и на предния и заден диф. Общо количество на маслата 14л. На задния маслото беше перфектно, но на предния беше пресечено. Отстраних и един теч на нафта под автомобила. Там има воден сепаратор който след време се запушва или от корозията вътре се затапва. Поради цената му от около 600лв не съм видял някой да го сменя а по скоро му се прави байпас какъвто беше и сегашният случай. Само, че байпаса течеше. Подмених му маркуча и скобите. Щях да разглобя и водния сепаратор да видя колко е зле, но някой го е заварил за рамата вместо да е с болтове и не ми се опъваше кабел да режа днес. Ще го свърша това когато махам степенките.
              Още като я взех не се затваряше задният капак, ключалката не работеше и капака не опираше с два сантиметра. Подпирането се оказа от две места. Едното бе неоригинално уплътнение което бе много дебело, а втората причина бе металната планка в която се заключва бравата. Опитах се да развия болтовете, но дърво, няма развиване. Ударна отверка Бахко не се справи. Секача също. Наложи се разпробиване, след което нарязване на нови резби. Преди да поставя планката се наложи да я модифицирам защото някой беше компенсирал износването и с електрожена. След запиляване до номинален размер и подлагане на шайби за да дойде където и е мястото и коригиране на уплътнението с правилно такова, задната врата започна да се затваря като хладилник. Последва още веднъж сваляне, почистване на капака и задната част на езика до метален блясък, че корозията беше много дебела, боядисване и финално сглобяване.
              Вече имахме капак който се затваря, но не се заключва. Последва сваляне на патрона, което не мина без проблеми. Скъсаха се всички възможни болтове и се наложи разпробиване на болта който държи дръжката за затваряне на задната врата отвътре. След много майки, свалих и разглобих патрона. Мина само с почистване. вътре бе пълно с пясъл, все едно някой го е заравял в пясъчника. След почистването и регулирането вече имаме заден капак които се и заключва.
              Равносметката от днес е, сменени масла в дифовете, кутията и раздатката, оправен затварящ се и заключващ се заден капак. Почистена от едрите боклуци кола, (извадих чувал и половина боклук) и свалена и оставена на тапицер шофьорска седалка за оправяне на механиката, смяна на дунапрените и частично обновяване на тапицерията. Седалката ми я обещаха за края на другата седмица.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #67
                От: № 9 - Парахода

                Може ли снимки, моля?
                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                Коментар


                • #68
                  От: № 9 - Парахода

                  За съжаление нямам снимки от днес. Времето беше ограничено, а фотоапарат и смяна на масла или пробиване не са много съвместими. Ще се опитам да снимам седалката, и други процеси на възстановяване. Днес открих и защо не работи километража-жилото е откъснато. Отделно забравих да спомена, че укрепих спирачната тръбичка която върви отзад на моста. Някой я е сменял и я оставил да се държи само на флансите си, я тя е доста дълга и беше въпрос на време да се откъсне от вибрациите. Следващата седмица трябва да направя ревизия на амовете които имам и да подменя временно изтеклите, докато реша какви тунингови да сложа.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #69
                    От: № 9 - Парахода

                    Помниш ли, като правихме спирачната тръбичка на късата серия? Беше се счупила от вибраций. След месец се откъсна и от другата страна. Стягай здраво за ръкавите, да не пребиеш някого.
                    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                    Коментар


                    • #70
                      От: № 9 - Парахода

                      Това явление съм наблюдавал често на спирачни тръбопровоти, но също така и горивопроводи, а и на тръби межди ГНП и дюзите. Има ли и минимално мърдане = късане. Колкото е повече мърдането, толкова по скоро ще се скъса.
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • #71
                        От: № 9 - Парахода

                        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                        Отстраних и един теч на нафта под автомобила. Там има воден сепаратор който след време се запушва или от корозията вътре се затапва. Поради цената му от около 600лв не съм видял някой да го сменя а по скоро му се прави байпас какъвто беше и сегашният случай. Само, че байпаса течеше. Подмених му маркуча и скобите. Щях да разглобя и водния сепаратор да видя колко е зле, но някой го е заварил за рамата вместо да е с болтове и не ми се опъваше кабел да режа днес. Ще го свърша това когато махам степенките.
                        Това да не е един горивен филтър с пробка отдолу и кабел с букса. Като се задръсти светка една лампа на таблото. Аз този го смених преди 3 години, струваше 130 лева. Верно ли толкова са вдигнали цените в Тойота.

                        Коментар


                        • #72
                          От: № 9 - Парахода

                          Последно като проверявах беше толкова. Ще поставя предполагам подобен, само че в двигателният отсек и с прозрачна чашка за да го следя. Имам такава идея. Тоя стария ще го махна. От последното писане не е останало време да поработя. Традиционно на моите коли махам мокета. Искам да следя състоянието на пода и да мога да я мия с маркуча без да събира влага. Ако остане време утре ще сваля и другите седалки и ще премахна мокета. Мокета вероятно ще отиде подарък за Яни, собственика на предишната ми 61ца. (А пък той щял да почерпи ).
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #73
                            От: № 9 - Парахода

                            Дойде и тази неделя най после. След кафе при Джорджо, се отправих към Парахода с идеята да свърша някоя и друга дреболия. Реших да поработя по салона. Предната седалка вече беше махната и е още при тапицера.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012044.jpg
Прегледи:1
Размер:144.1 КБ
ID:5337027

                            Причината поради която на всичките си офф коли премахвам мокета е влагата. Тази влага си стои в колатал. Другото е праха който задържа мокета.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012046.jpg
Прегледи:1
Размер:139.0 КБ
ID:5337028

                            Започнах с махането на предната дясна седалка. Сетих се защо толкова харесвам Тойота. Вижте болтовете на предната седалка как изглеждат и с какво качество са.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012045.jpg
Прегледи:1
Размер:194.4 КБ
ID:5337029

                            При премахването на мокета се развиват планките които държат маншоните на скоростния лост и раздатката. Имаше само по два болта от по четири на лост. За да се махне мокета също се сваля и барчето между седалките. Отива в кашона, не обичам да ми се пречка, искам лесно да мога да минавам отзад ако се наложи.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012048.jpg
Прегледи:1
Размер:155.4 КБ
ID:5337030

                            Нищо не спира вече махането на предната част на мокета.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012049.jpg
Прегледи:1
Размер:177.2 КБ
ID:5337031

                            При махането на седалката открих бонус. Естествено беше тотално блокирало, но след десетина минутки внимателно раздвижване и накисване с БД тръгна много добре. Сега се чудя дали да го оставям, защото е още едно слабо място в охладителната система. Засега остава. Ще го мисля по нататък. Важното е че проработи.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012047.jpg
Прегледи:1
Размер:182.9 КБ
ID:5337032

                            Тъкмо се бях наел. За да се махне задната част на мокета се маха долната част на задната седалка. Започнах да развивам и ...

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012050.jpg
Прегледи:1
Размер:136.9 КБ
ID:5337033

                            Изтъпях, това е много рядко при Тойота. Тъкмо щях да псувам някой дядо японец и открих защо се скъса. Болта е български, поставен от някой предишен Творец.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012051.jpg
Прегледи:1
Размер:106.8 КБ
ID:5337035

                            Естествено се скъсаха и другите три. Да полудееш. Следва двучасово пробиване. Поради малкото време днес пробих и възстанових резбата само на два от болтовете. Седалката засега ще я монтирам така, а после като го кърпя отзад, ще направя и другите два. Естествено поставям болтове защитени от корозия с гарантирана якост.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012058.jpg
Прегледи:1
Размер:193.8 КБ
ID:5337036

                            Когато премахнах и задната част на мокета се откри състоянието на купето. Доста са го яли ръждивите мишки. Странното е, че е кърпено някога от Твореца, но кръпките са изгнили .

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012052.jpg
Прегледи:1
Размер:159.8 КБ
ID:5337037 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012053.jpg
Прегледи:1
Размер:163.3 КБ
ID:5337038 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012054.jpg
Прегледи:1
Размер:278.5 КБ
ID:5337039 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012055.jpg
Прегледи:1
Размер:152.5 КБ
ID:5337040 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012056.jpg
Прегледи:1
Размер:180.2 КБ
ID:5337041 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012057.jpg
Прегледи:1
Размер:195.6 КБ
ID:5337042
                            Поради това, че вратите не се затваряха добре и дръжките заяждаха, последва сваляне на корите на вратите с цел профилактика на механиката на заключващите механизми. За съжаление задните кори се оказаха в плачевно състояние и ще се правят нови.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012061.jpg
Прегледи:1
Размер:207.0 КБ
ID:5337043

                            Нещото което много ме подразни като се качих още на Парахода бе автоматичното заключване на предните врати. Оказа се монтирано китайско централно. Естествено беше незабавно ампутирано заедно с тонколоните на вратите.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012063.jpg
Прегледи:1
Размер:89.8 КБ
ID:5337044

                            Последно реших да оправя заключването на пътническата врата. Свалих ключалката и се оказа пълен блокаж. Едночасовите усилия за раздвижването доведе само до счупването и. Ще се поръчва нова оригинална, но няма да бързам, че може и да купя една 60ка за части от един колега тук.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012064.jpg
Прегледи:1
Размер:104.0 КБ
ID:5337045

                            Последва вратата на водача, там също ампутирах централното и тонколоната и инсталациите им. Оказа се, че Твореца е кърпил тази врата с някакъв кит и някакви прозрачни парчета, като някакъв стъкломат ми седи. И тази врата ще се прави наново. Че изчакам да изпада кита от само себе си. Тази година няма да мога да отделя врема за цялостно кърпене и ще оправя само най-наложащите места.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012065.jpg
Прегледи:1
Размер:192.2 КБ
ID:5337046 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012066.jpg
Прегледи:1
Размер:95.9 КБ
ID:5337047

                            На задна лява врата го няма обтегача. Вратата е зле пострадала, това се получава когато обтегача блокира и се скъса и не се демонтира, ами се затвори вратат с крак. Обтегача го имам, но ще се ремонтира вратата и тогава ще се монтира.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012062.jpg
Прегледи:1
Размер:144.7 КБ
ID:5337048

                            На финала демонтирах касетофона който няма панел. Ще отиде в темата за едно левче, на някой може да свърши работа. На офф колите си не поставям аудио, искам да слушам звука на мотора. Няма по хубава музика от редови шестак на Тойота.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012060.jpg
Прегледи:2
Размер:114.9 КБ
ID:5337049 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15012012059.jpg
Прегледи:2
Размер:148.5 КБ
ID:5337050

                            Та това е за днес. Стана много студено, излезе силен вятър и запразних с грубо почистване на пода и монтаж на пътническата и задната седалка.

                            Другият уикенд повече.
                            Последно редактирано от Peppy; 15-01-12, 16:22.
                            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                            Коментар


                            • #74
                              От: № 9 - Парахода

                              Малко джипове останаха дето могат да се мият с маркуча отвътре. УАЗа най-редовно си го мия така ; даже и вратите от вътре. Преди години събрах очите на приятелите на сина ( голфаджиичета ) като мушнах маркуча в купето на служебния Дефендър. А пък сега Хайлукса - то прахосмукачки ; мокри кърпички.
                              На нас клиренс ни трябва , не скорост

                              Коментар


                              • #75
                                От: № 9 - Парахода

                                Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                                Малко джипове останаха дето могат да се мият с маркуча отвътре. УАЗа най-редовно си го мия така ; даже и вратите от вътре. Преди години събрах очите на приятелите на сина ( голфаджиичета ) като мушнах маркуча в купето на служебния Дефендър. А пък сега Хайлукса - то прахосмукачки ; мокри кърпички.
                                Така си е . Текезарката вода не я бърка - отвътре , отвън ! Друго си е новият автомобил .. Пък и нали трябва собствениците на Автомивки да се издържат някак си ! Такъв джип има и в mobile.bg от Ловеч , и чакам да качат снимки да го видя .
                                ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                                0878 23 58 34- Радо

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X