Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По следите на изгубеното LSD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • По следите на изгубеното LSD

    Като горд нов собственик на ТЛК95 смених маслата на диференциалите със скоростта на бързината. Всъщност почудих се малко преди това дали задния диф има LSD или не (на него има само един ръждясал етикет който не се чете), порових по нет-а и реших че щом има блокаж няма да има LSD и сипах масло без добавка за LSD.

    После нещо взе да ме гложди и тръгнах пак да ровя по нет-а. Този път разчетох т.нар axle code (A02B). На малкото места където се споменава този диференциал монтиран на ТЛК95 се казва че A02B има LSD когато е отворен а A02А е модела без LSD. Хванах крика под мишница и газ към колата. Вдигнах едната задна, освободих от скорост, пробвах да въртя свободната гума, еми върти се без никакво усилие, буквално с един пръст може.

    Въпроса е сега какво правим. Ако диф-а е имал LSD, дали няма да сработи ако му сипя правилното масло (до момента има навъртяни 500км по асфалт след смяната на маслото)? Ако не е имал LSD но му сипя масло с такава добавка ще има ли вредни последствия? И всъщност основния въпрос, как да разбера имал ли е LSD или не?

  • #2
    От: По следите на изгубеното LSD

    И аз така се чудих, четох какво ли не и не бях сигурен дали имам LSD, затова отидох за обслужване при най-добрия - Митко Фулдата ( златни му ръце), той веднага ми каза какъв е дифа, и какво трябва да се прави по колата като цялостно обслужване ( намери някой проблеми които никога нямаше да видя), иначе щях да си блъскам главата и до днес с такива въпроси ( както и да набия много излишни пари).

    Тези коли са доста специфични и си трябва опитен майстор, най-евтино излиза да ползваш "професионалист Тойотаджия" които знае и може всичко по колата ти, препоръчвам ти да му я закараш да я разгледа хубаво на канал ( без оглед на място не е сериозно ), ще останеш изненадан колко неща не знаеш за колата си.
    Последно редактирано от TOYO; 01-07-10, 12:05.
    TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

    Коментар


    • #3
      От: По следите на изгубеното LSD

      Ако не греша в другата тема беше писал, че колата има блокаж на задния диф/подразбира се на копче на таблото/.
      Ако е така, въпроса за LSD-то е излишен.
      Опасявам се, че със същата бързина е сменено и маслото в скоростите и се роди въпроса : "Откъде този шум на аксиалния лагер?", а после май излезе лагери на скоростната кутия.
      Разумно е първо да се чете и пита, а после да се предприемат начинания.
      Life is too short to drive dull cars!

      Fight global warming !
      ... turn on your A/С !

      Коментар


      • #4
        От: По следите на изгубеното LSD

        Не грешиш аз и в тази тема пиша че има блокаж на задния диф и да с врътка на таблото е. А защо да е излишен въпроса за LSD при това положение?

        Маслото на скоростната кутия е сменено с точно същата бързина да За съжаление и въпреки моите надежди това не промени по никакъв начин виенето на лагера на първичната и ос, което си беше там още като купувах колата и което аз наистина бърках с проблем в аксиалния лагер на съединителя. Впоследствие разбрах че лагера на първичната ос е капсулован и няма как да му помогна със смяна на маслото на скоростната кутия. С това се изчерпаха възможностите ми за безкръвна интервенция в тази посока

        Но да се върнем на основния въпрос за LSD-то. Как според теб наличието на блокаж влияе на шанса да има/няма LSD?

        Коментар


        • #5
          От: По следите на изгубеното LSD

          Според мен, щом е с принудително задействане от таблото автоматично отпада въпроса за LSD-то/просто няма такова/.
          При смяна на маслото на дифа трябва да се съблюдават изискванията на производителя за конкретния тип диф/доколкото разбрах 100% -тов блокаж/.
          Наличието на компонента за LSD в маслото в случая мисля е ненужно.
          Колкото до лагера на първичния вал в скоростите: - това може да се докаже само след разглобяване/искам да кажа, че не се знае точно кой лагер е дефектирал, този на предния край - при т. нар. амбриажна ос, или на задния край - сменяй всичките/.
          Life is too short to drive dull cars!

          Fight global warming !
          ... turn on your A/С !

          Коментар


          • #6
            От: По следите на изгубеното LSD

            Колега, няма как да имаш и LSD,колко и да ти се иска,щом има наличието на другия описан от тебе.
            0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

            Коментар


            • #7
              От: По следите на изгубеното LSD

              Ами и аз мислех че наличието на блокаж значи че няма LSD но като рових по нет-а попаднах на случаи в които има и двете неща (Jeep Rubicon) следователно е възможно технически. Също така навсякъде където се споменава A02B диф на ТЛК се казва че има LSD.И така започнах да се съмнявам какво става. Та някой виждал ли е такава система на живо?

              За скоростната кутия, да няма как да се знае кой точно е лагера, ясно е че ще се сменят всички ако се отвори. Това съм го планувал на един по късен етап да се случи обаче, проблема далеч не е неотложен.

              Коментар


              • #8
                От: По следите на изгубеното LSD

                Добре,де-вдигни и двете задни гуми,завърти едната и виж другата в каква посока се върти-ако е в същата,а не в срещуположната,значи имаш LSD!
                Толкова писане,чудене и питане,а не си направил най-елементарното!Или това не е критерий...?
                Последно редактирано от mbenz; 01-07-10, 18:57. Причина: допълнение
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #9
                  От: По следите на изгубеното LSD

                  Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                  ...
                  Или това не е критерий?
                  Критерий е. Колко работи е друг въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    От: По следите на изгубеното LSD

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Критерий е. Колко работи е друг въпрос.
                    Това е ясно-обикновенно е поизносено...
                    Но,за да се разбере има ли го-няма ли го това е теста!Инак нет-мет,пулене,чудене,спорове...по-малко време,а и по-безспорно е да се вдигне целият мост с крик под диф-а и туй-то...!
                    много автомати-слаби резултати!

                    Коментар


                    • #11
                      Re: По следите на изгубеното LSD

                      Според мен, нямаш LSD.
                      Ама не пречи да пробваш - дигай я на подемник. Даже и да е имало и да не работи вече - нали имаш ръчен блокаж.
                      А за маслото за скоростите ти казах, слагай възможно най-бързо GL4, щото карането с GL5 e силно противопоказно за синхронизаторите. Тя да събира 2л, смяната е 20 минути и така...
                      "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                      Коментар


                      • #12
                        Re: По следите на изгубеното LSD

                        Това извадих от ЕПЦ-то, има 3 опции за твоята – отворен(1), Самоблокиращ/ЛСД(2) и принудителен блокаж(3). Няма такъв хем с ЛСД, хем с принудителен:

                        1. http://msi200.com/95/rear_diff/open_95_RD.jpg


                        2. http://msi200.com/95/rear_diff/LSD_95_RD.jpg


                        3. http://msi200.com/95/rear_diff/lock_95_RD.jpg

                        П.С. пробвах да кача снимките директно в темата, ама форумът не ще да ги resize-не
                        "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Re: По следите на изгубеното LSD

                          Първоначално публикуван от msi200 Преглед на мнение
                          Според мен, нямаш LSD.
                          Ама не пречи да пробваш - дигай я на подемник. Даже и да е имало и да не работи вече - нали имаш ръчен блокаж.
                          А за маслото за скоростите ти казах, слагай възможно най-бързо GL4, щото карането с GL5 e силно противопоказно за синхронизаторите. Тя да събира 2л, смяната е 20 минути и така...
                          В случая иде реч за диференциал,нали?А не за ръчна скор. кутия,така че GL-5 си е ОК!
                          много автомати-слаби резултати!

                          Коментар


                          • #14
                            Re: По следите на изгубеното LSD

                            Ма той и в скоростите е сипал ГЛ5, иначе за диференциала ГЛ5 си е добре.
                            "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                            Коментар


                            • #15
                              От: По следите на изгубеното LSD

                              Явно няма работешт ЛСД колегата.Каквото и да сипе няма да проработи.Ако има принудителен 100 процентов блокаж има възможност да има и ЛСД такъв.Рядко но не невъзможно.Има го разисквано някъде във форума както и със снимки на такъв двоен блокаж.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X