Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дали някой знае

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Дали някой знае

    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
    Въпроса няма един отговор. Fuchs са известни немски масла, но най-...
    Като кой е най-якия джип... И така до следващия разговор на чашка с друг изследовател, който е работил в лаборатории с Castrol примерно.

    Конкретно за 80-тката и друг път е ставало дума. Не се втелясвай толкова какви са маслата. Аз лично не виждам смисъл от 5W40, но това си е мое мнение. Кое и да е хубаво масло 10W40 на всеки 5.000км., това е.
    И аз така мисля,всичко е рекламен трик,не че Политрон е лошо масло,напротив,но едва ли ще даде по добър визкозитет на 15-20 000км от едно Суноко(Волф) на 5-6 000км,а цената е без коментар,сменяйте по често да нямате ядове.
    Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
    Ама какво правите,бе хора-какви 20 000км. пробег за смяна на маслото-еле пък за дизел?!Зарежете тия рекламни трикове,че ще си съсипете добичетата!
    И какво,като е Политрон-чудо невиждано,няма що!Нищо по-по и най в сравнение с много други марки!Само дето от няколко години водят неистова рекламна кампания...
    И,ако иде реч за дизел специално пробега е без голямо значение дали е минерално,или е пълна синтетика маслото- всички се скапват сравнително еднакво бързо.
    Много точно казано-особенно при нафтовите печки,като се има на предвид с какви фашкии караме,примеси от корабно,био и накрая малко чист дизел за аромат при все на 2,30лв от колонката ти го зареждат,какво очаквате да видите на смяна,единствния вариант е по честата подмяна на двигателното масло,аз в мотора от край време слагам само WOLF 10W40,и съм пре доволен,сменям на 6-7000км пробег.
    LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
    Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

    Коментар


    • #17
      До: Дали някой знае

      Карам Патрола с Фукс 10/40 вече 4000 км. и не мога да кажа, че намирам някаква разлика, нито към по-добро, нито към по-лошо.
      Мисля да го сменя скоро пак със същото.
      Субективното "усещане" е, че е сякаш по-тънко/рядко/.
      Life is too short to drive dull cars!

      Fight global warming !
      ... turn on your A/С !

      Коментар


      • #18
        До: Дали някой знае

        Базовото масло е практически едно и също.Различните масла се различават по количеството рециклирано масло вътре и по добавките и не на последно място по рекламната кампания.В Германия има страшно много видове търговски марки масла -качествата им са почти едни и същи. Най стабилни като параметри са маслата на производителите на базови масла-големите нефтедобивни компании.Неслучайно и те са най скъпи.
        Това му викат да продаваш илюзии. Особенно на бързооборатни стоки с невидим краткосрочен резултат.-Дали са пасти за зъби ,дали са филтри или масло за кола доверяваш си на рекламата.


        http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=6267

        Основни видове моторни масла

        Оикновени - минерални
        Минералните масла се получават от рафиниране на нефта. Маслото представлява от сложни въглеводородни молекули, която е резултат от сложен процес на рафиниране с цел премахване (на теория) и намаляване (на практика) на съдържанието на вредни вещества като катрани, производни на восъции парафини, както и серни, кислородни и азотни съединения. Животът на маслото е около 6000 км, заради високото остатъчно съдържание на нежелани компоненти в маслото, която изтощава част от приставките, преди маслото да бъде сипано в двигателя и от там намаления живот на маслото. Невъзможността за пълно рафиниране дори при по-съвършени процеси (разгледани по-долу) и пълно премахване на нежеланите елементи се дължи на изключиелно сложния състав, на базовото масло, преди да бъде рафирано. Тези масла са най-евтини, имат най-нестабилен вискозитет, и зимно време, освен че не помагат на двигателя, може да се каже че го затрудняват. При тези масла, се иска, двигателят на автомобила да поработи около 15 минути на празен ход, за да може маслото да се отпусне, и да загрее до работна температура. Общо взето евтино масло което не може да се похвали с никакви показатели. При по-сериозно натоварване и загряване на двигателя, и при продължително шофиране във високите режими на двигателя, или натоварване на двигателя като превозване на тежък товар, теглене на тежки ремаркета и каранави, когато двигателя загрява и термостата активира принудително охлаждане, остатъчните нежелани компоненти, много лесно кипват поради условията на работа на двигателя и разкъсват масления слой и намаляват смазващите свойства. Тези масла са със висок собствен вискозитет, и водят до завишен разход на гориво, защото е необходимо двигателя да положи известно усилие да преодолее съпротивлението на маслото.

        Hydroprocessed Oil
        Същата история като минералните масла, от горния тип но са минали по-сложен и по-пълен процес на рафиниране, и процента остатъчни вредни вещества в маслото е по-малък. Маслото е по-хомогенно, спрямо предното, и има живот около 7500 км, защото заниженото количество вредни остатъчни вещества, спрямо горния тип, изтощава по-малко присадките.

        Severe Hydroprocessed Oil
        Дълбоко рафиниран вариант на горният тип масло, по много сложен процес, на рафиниране. тези масла здържат между 8000 и 8500 км, заради още по-малкото количество вредни остатъчни вещества и от там още по-малкото изтощаване на приставките, които са добавени в маслото. Общо взето от групата на минералните масла, това е най-доброто, и осигурява най-добри показатели и работа в групата си. Пак страда от същите недостатъци но в по-малка степен от предният тип масло. маслото е по-хомогенно от предния тип.

        Този тип масла не се препоръчват за: всеки трезво мислещ собственик, който иска автомобила му да има отлично и надеждно работещ двигател, стабилно и равномерно и тихо работещ двигател, със занижени вредни емсии и занижен разход, занижени вибрации, и да има завишено КПД и завишена номинална мощност и завишен резерв от мощност, ако се наложи, отлични почистващи двигателя свойства и отлични защитаващи двигателя свойства.

        Този тип масла се препоръчват за: евтини тарикати които мислят да минат евтино на масло и съответно задължително скъпо на сервиз, или за тези от вас които все още живеят в миналото и отказват да преминат в 2009 година.

        полу-синтетични масла
        Представляват смес между синтетично и минерално масло, като в общи линии, участието на минералното масло е между 10% и 25% от състава на маслото. Останалото е синтетично. по евтините полу-синтетични масла използват втория тип минерално масло, а по-скъпите използват третият тип минерално масло. Живота на маслото е между 10 000 и 12 000 километра, и осигурява много добър компромис между цена и работа на двигателя. Маслото позволяма известно натоварване на двигателя, и може да се използва при многоклапанни двигатели със и без турбо компресор, с по-виското работно налягане, и по-висока температура. Маслото се пренася лесно и бързо в двигателя и осигрява добро смазване на частите на двигателя, и осигурява здрав маслен слой минимално податлив на разкъсване. изтощаването на присадките заради остатъчни вредни вещества при производството на маслото е минимално, защото и съдаржанието на тези вещества е минимално. Тези масла имат много добри почистващии защитаващи двигателя качества, което позвлява добра и равномерна работа за по-дълго време, както и минимални разкъсвания на масления слой, само при много високи нива на натоварване на двигателяу които се поддържат много дълго време.

        този тип масла се препоръчват за: Всеки който иска добре работещ двигател, добра икономия на гориво и добър блананс на емисиите, за сметка на цената.

        този тип масла не се препоръчва за: евтини тарикати които мислят да минат евтино на масло и съответно задължително скъпо на сервиз, или за тези от вас които все още живеят в миналото и отказват да преминат в 2009 година.

        Синтетични масла
        Тези масла са изцяло синтезирани, при изцяло контролиран процес на синтез, в изцяло контролирани условия, и при изцяло контролиран състав, изцяло контролирано качество и чистота на съставките които участват в синтеза и състава на маслото. Маслото е с изключителна чистота, качество, издръжливост и хомогенност, защото този процес позволява пълното пригаждане на маслото, за дадена цел, и пълен контрол върху свойствата и качествата на маслото. Маслото е изключително здраво, и чисто, има отлични почистващи и защитаващи двигателя качества. Самото масло се износва много по-трудно, и няма опасност от разкъсване на масления слой, независимо от работния режим и времето в което се поддържа, и осигурява много по-добро поддържане на работна температура на двигателя, много по-добро КПД. Присадките, както и самото масло могат изцяло да се пригодят едно за друго така че да си паснат идеално, и да действат в отличен баланс. Този тип масла се препоръчват за автимобилите с катализатор, както и многоклапанни двигатели с висока компресия, с турбокомпресор или без такъв, защото допринасят за условия на работа, които не само щадят и катализатора, но и му помагат при работата. Заради това автомобил със снтетично масло има и занижено ниво на емисии. Този тип масла имат най-ниско възможно триене между молекулите си и най-тънък защитен слой, който педотвратява котнакта между металните части и позволява на двигателя да постигне номинална мощност с лекота, и да има добър запас от мощност в случай на нужда. Това допринася и до занижен разход на гориво и занижени емисии. Тези масла не само че не изтощяват присадките си преди сипването им в двигателя, но и самите те са устойчиви на вредни влияния което допълнително намалява изтощаването на приставките и удължава експлоатационният живот на маслото. Нормалният живот на синтетичното масло е около 16 000 километра. Тези масла се разнасят изключително лесно и бързо из двигателя при стартирането му, и осигуряват бързо и лесно палене зимно време, и промените във вискозитета и смазващите качества при палене в голям студ зимно време и при екстремни натоварвания на двигателя за много дълго време в горещ летен ден, са незначителни. Тиха, равномерна и стабилна работа на двигателя, занижени емисии, занижени вибрации, занижен разход на гориво, повишено КПД, лесно палене зимно време, завишена номинална и завишена максимална мощност на двигателя както и завишен резерв от мощност в случай на нужда, отлично почистване и отлична защита на двигателя, са типични предимства на този тип масла. Всички тези дрънканици как се гори масло, как двигателя харчи масло са пълни врели некипели и напълно необосновани глупости при НАПЪЛНО ИЗПРАВЕН и ПРАВИЛНО РЕГУЛИРАН двигател. Щом имате харч на синтетично масло, това не е вина на маслото. Това е заради лошото състояние на двигателя ви.

        Този тип масла не се препоръчват за: евтини тарикати които мислят да минат евтино на масло и съответно задължително скъпо на сервиз, или за тези от вас които все още живеят в миналото и отказват да преминат в 2009 година.

        Този тип масла се препоръчват за: всеки трезво мислещ собственик, който иска автомобила му да има отлично и надеждно работещ двигател, стабилно и равномерно и тихо работещ двигател, със занижени вредни емсии и занижен разход, занижени вибрации, лесно палене зимно време, и да има завишено КПД и завишена номинална мощност и завишен резерв от мощност, ако се наложи, отлични почистващи двигателя свойства и отлични защитаващи двигателя свойства. За Всеки който иска само най-доброто за автомобила си и иска да намали посещенията си в сервиза, и иска надеждно работещ двигател.

        Присадки към автомобилните масла.
        какво представляват присадките изащо са необходими?
        Присадките представляват допълнителнодобавени вещества, в определено проценто отношение, спрямо маслото, най.често от 15% до 25% от състава наготовото автомобилно басло са присадки. Целтана присадките е да подобрят качествана на маслото, за да може то даима по-добър ефект върху двигатея и да удължи времето между 2 смени на маслото. Точното количество и състав на присадките се определя от типа масло коетосе ползваза основа, и с каква цел се прави това масло и какви показатели трябва да има маслото, и за какви нужди е предназначено.

        Важно е да се знае че за да се получидобро моторно масло е необходимо основното масло да е чисто и добро и хомогенно. тогава присадките ще имат пълен ефект. Ако основното масло е боклук, каквоито, и колкото приставки да му слагате, крайния резултат си остава боклук.

        Най-често срещаните присадки за моторните масла са:

        • Viscosity Index Improvers – тези придаски помагат на маслото за подобряване на вискозитета му и за запазване на вискозитета си при различни койни и екстремални условия на експлоатация

        • Pour Point Depressants – Тези присадки помагат на маслото да остане течно и лесно да се разнесе в двигателя при нски температури и при палене зимата.

        • Anti-wear Additives – Тези придаски помагат за образуването на тънък и здрав маслен слой, на всички повърхности на движещите се части. резултат накоето частите не се трият директно по между си а се трият маслен слой в маслен слой, което освен че намалява триенето, намалява и загряването от триенето и намалява износването от триенето.

        • Detergents & Dispersants – Тези присадки отговарят за почистващите свойства на маслото. Те правят така че маслото като мине да почисти всички мръсотии и натрупвания, да ги задържи в себе си, и като мине през масленият филтър част от да бъдат отстранени по механичен път, от маслото и да останат във филтъра.

        • Oxidation Inhibitors – Тези присадки помагат на маслото да се износва по-бавно, и удължават експлоатационният живот на маслото, като непозволяват на маслото да се окисли.

        • Corrosion & Rust Inhibitors – при ниско качествени бензини/дизели и масла има и кондевзация, която предизвиква ръжда и корозия. тези присадки имат за цел да елиминират развитието на ръжда и корозия по двигателя в следствие на кондензацията в двигателя.

        • Defoamants – тези присадки помагат на маслото да остане хомогенно и да не се пеняви по време на работа на двигателя. резултатът е голям и стабилен поток от масло в двигателя, както и хомогенна структура на маслото по време на екплоатация.

        • additives for catalytic converters - тези присадки се срещат само при синтетичните масла. Те не само правят така че маслото да не пречи на работата на катализатора, но правят та че маслото да помага на работата на катализатора и да щади катализатора. от там идват и намалените емисии.

        При маслата за дизелови двигатели има допълнително придаски, които помагат на маслото да обере саждите и остатъците от изгарянето на дизеловото гориво.
        Последно редактирано от Георги Крумов; 18-05-10, 13:12.

        Коментар


        • #19
          До: Дали някой знае

          За "Базово масло" + добавки се говори при минералните масла . Синтетичните са друга бира .
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #20
            До: Дали някой знае

            Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
            За "Базово масло" + добавки се говори при минералните масла . Синтетичните са друга бира .
            X10!
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #21
              До: Дали някой знае

              Аз сипах ФУКС/или ФУХС// 10/40 ,но CFA/ с молибденова добавка от АУТО ПЛЮС за около 18 лв/литър!Добро масло,но верно маалко тъничко....погорваше ми повечко,та го смених с КАСТРОЛ МАГНИТЕК 10/40!Ноо...по гъсто се явява и ги чувам клапаните при запалване да почукват...не ми харесва!При следващата смяна пак ще сипя ФУХС!
              0899 шест5313нула
              За всекиго по нещо

              Коментар


              • #22
                Re: Дали някой знае

                FUCHS е едно от малкото масла, които са сертифицирани за автоматиците 722.6 на Мерцедес. Това означава, че би трябвало АТФ-а да е доста качествен.

                Като цена Фухс са наистина по-евтини. Ама аз пак си карам с Кастрол.

                За дългите интервали на смяна - някъде пишеше, че особено при дизела тези интервали зависят от качеството на нафтата. Правете си изводите.
                "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X